Προβλήματα στην Jerez για Rossi

Τεχνικό το θέμα της εγκατάλειψης στον αγώνα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

20/7/2020

O Valentino Rossi αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα ήδη από τις πρώτες δοκιμές στην Jerez, εν όψει του πρώτου αγώνα της χρονιάς για τα MotoGP. Παρά το γεγονός ότι οι υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της Yamaha, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της δορυφορικής Petronas η οποία κέρδισε με τον Quartararo, έδειχναν αρκετά δυνατές μέσα στην ισπανική πίστα, ο Rossi εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε και πέρσι, σχετικά με την διαχείριση των ελαστικών.

Η έκβαση του αγώνα για τον Ιταλό ήταν ακόμη πιο καταστροφική, καθώς στον 19ο από τους 25 γύρους, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Εκείνη την στιγμή ο Rossi ήταν στην δέκατη θέση, ενώ αυτός και ο team mate του Macerick Vinales ήταν οι μοναδικοί αναβάτες που είχαν επιλέξει το μαλακό μπροστινό ελαστικό της Michelin. Όπως όμως δήλωσε και ο ίδιος μετά το τέλος του αγώνα, η εγκατάλειψή του οφείλεται σε μηχανικό πρόβλημα. "Η μοτοσυκλέτα έβγαλε μια κόκκινη ένδειξη στα όργανα και έσβησε. Τώρα οι μηχανικοί κοιτούν τι συνέβη, αλλά είχαμε ένα μηχανολογικό πρόβλημα."

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, όχι μόνο στις δοκιμές αλλά και καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα, ο Rossi είχε θέματα με τα ελαστικά και ενώ η επιλογή του μαλακού ελαστικού έδειχνε καλή στην θεωρία, ο "Γιατρός" δεν κατάφερε να τα κάνει να δουλέψουν. "Το πρόβλημα είναι ότι για κάποιο λόγο, δεν μπορούμε να κάνουμε τα ελαστικά να αποδώσουν σωστά. Αντιμετωπίζω πολλά προβλήματα. Όλοι οι υπόλοιποι είχαν επιλέξει το μαλακό πίσω λάστιχο κι όταν όλοι ξεκινούν μ' αυτό, εσύ επιλέξεις το μέτριο ή το σκληρό, τότε ξεκινάς με ένα μεγάλο μειονέκτημα, διότι θα έχεις λιγότερη πρόσφυση. Έτσι, για να έχουμε μια ελπίδα, έπρεπε να προσπαθήσουμε να δουλέψουμε με το μαλακό πίσω ελαστικό. Για το μπροστινό δεν θέλω να πω πως ήταν ρίσκο, αλλά δοκιμάσαμε τόσο το σκληρό όσο και το μαλακό, και η διαφορά ήταν πολύ μικρή. Οπότε, εγώ κι ο Maverick επιλέξαμε το μαλακό. Ίσως με το σκληρό να ήμασταν πιο γρήγοροι, αλλά δεν ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα. Το πρόβλημά μου έρχεται από το πίσω."

Όπως είπε στη συνέχεια των δηλώσεών του ο Rossi, την επόμενη εβδομάδα στην ίδια πίστα για τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, θα πρέπει να κάνουν πολλές αλλαγές, καθώς τα ίδια προβλήματα ήταν που τον ταλαιπωρούσαν και ολόκληρη την περσινή σεζόν. Σ' αυτό δεν βοήθησαν ούτε και τα δεδομένα που μοιράζεται με τους υπόλοιπους αναβάτες της Yamaha. "Μπορώ να δω τα δεδομένα τους", είπε ο Rossi. "Είναι πάντα πολύ ενδιαφέροντα. Αλλά αντιμετωπίζω πάντα πρόβλημα με τα ελαστικά μετά από μερικούς γύρους. Αυτή την στιγμή, τα δεδομένα των άλλων αναβατών δεν μας βοηθούν".

O Rossi αναφέρθηκε και στον τραυματισμό του Marquez, λέγοντας ότι ήταν ένα τρομακτικό highside και του ευχήθηκε περαστικάμ ενώ σε ερώτηση για το αν θεωρεί τους Quartararo και Vinales φαβορί για το πρωτάθλημα μετά από αυτή την εξέλιξη, απάντησε πως: "στον αγώνα είδαμε ότι και στις δοκιμές. Προς το παρόν οι Marquez, Quartararo και Vinales είναι οι ταχύτεροι. Οδηγούν καλύτερα και η ταχύτητά τους είναι σε άλλο επίπεδο. Τώρα όλα εξαρτώνται από το πόσο χρόνο θα χρειαστεί ο Marquez για να αναρρώσει, διότι το πρωτάθλημα είναι πιο μικρό σε διάρκεια και οι αγώνες είναι στη σειρά."

Η KTM θα συνεχίσει να επενδύει στο MotoGP μέσω Bajaj

Οι Αυστριακοί συνεχίζουν κανονικά το αγωνιστικό project παρά τις φημολογίες
ktm
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/5/2026

Η KTM θα συνεχίσει να διαχειρίζεται το αγωνιστικό της πρόγραμμα ανεξάρτητα. Παρά το έντονο ενδιαφέρον εξωτερικών επενδυτών να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα MotoGP, η Bajaj νέα ιδιοκτήτρια του αυστριακού κατασκευαστή αποφάσισε να μην πουλήσει το αγωνιστικό project, αλλά να συνεχίσει να επενδύει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Σας είχαμε ενημερώσει πως KTM και Tech3 ανακοίνωσαν την ανανέωση της συνεργασίας τους και αυτό μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι, δείχνοντας πως οι Αυστριακοί, μέσω Bajaj, θα συνεχίσουν να επενδύουν στο αγωνιστικό κομμάτι.

Όλα τα παραπάνω επιβεβαίωσε στην ουσία και ο νέος CEO της KTM AG, Gottfried Neumeister - που είχε δώσει παλιότερα αποκλειστική συνέντευξη στο MOTO - δηλώνοντας: “Δεν μπορείς να αγωνιστείς με το χειρόφρενο τραβηγμένο. Διαθέτουμε την οικονομική δύναμη να παραμείνουμε στο MotoGP. Και όχι μόνο να παραμείνουμε, αλλά και να επενδύσουμε. Μαζί με τη διοίκηση της Bajaj αποφασίσαμε να συνεχίσουμε να διαχειριζόμαστε τον επίσημο μηχανοκίνητο αθλητισμό με πλήρη στρατηγική ανεξαρτησία, χωρίς εξωτερικούς επενδυτές. Υπήρχε τεράστιο ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πρόγραμμα MotoGP. Κατά καιρούς, λαμβάναμε νέες αιτήσεις σχεδόν κάθε μέρα.”

Neumeister

Τελικά, όμως, η KTM επέλεξε μια διαφορετική πορεία: να συνεχίσει να επενδύει άμεσα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό χωρίς να παραχωρήσει τον έλεγχο του αγωνιστικού προγράμματος.

Ο Neumeister συνέχισε: “Πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να ξοδεύουμε όταν είναι απαραίτητο. Χρειάζεται δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά και ένας ορισμένος βαθμός γενναιοδωρίας. Έχουμε τη χρηματοοικονομική δύναμη να αντέξουμε οικονομικά τον επίσημο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Και όχι μόνο να τον αντέξουμε, αλλά και να επενδύσουμε”.

Η δήλωση αυτή είναι παράλληλα και ένα μήνυμα πως η ο Bajaj υποστηρίζει πλήρως την KTM και εξακολουθεί να πιστεύει στο αγωνιστικό πρόγραμμα με επικεφαλής τον Pit Beirer.