Προβληματίζουν τα "βουβά" MotoE!

Οι αναβάτες των MotoGP εκφράζουν τις απόψεις τους
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/7/2019

Το αγωνιστικό διήμερο στο Sachsenring σηματοδοτεί και την αρχή του MotoE Cup, καθώς επί γερμανικού εδάφους θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος αγώνας του θεσμού, μετά και την αναγκαστική αλλαγή στα πλάνα λόγω της φωτιάς που ξέσπασε στις πιτς της Jerez. Όλοι οι αγώνες των MotoE θα διεξαχθούν στα πλαίσια τεσσάρων αγώνων GP και φυσικά οι ηλεκτρικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες δεν περνούν απαρατήρητες από τους αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας.
Στα πλαίσια της συνέντευξης τύπου πριν το αγώνα της Γερμανίας, ρωτήθηκαν όλοι για το ποια είναι η άποψή τους και σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι εξέφρασαν θετικές σκέψεις για την προσθήκη της MotoE στα αγωνιστικά δρώμενα. Δεν παρέλειψαν δε και ορισμένοι, να τονίσουν την σημασία των ηλεκτρικών για το μέλλον των αγώνων και την ευκαιρία που δίνεται σε αναβάτες να εμπλακούν με αυτό το είδος των αγωνιστικών μοτοσυκλετών.
Υπήρξαν όμως και πολλοί που δεν μπορούν να "χωνέψουν" την έλλειψη του ήχου, σε σύγκριση με τις "κανονιές" που αμολάνε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης των MotoGP. Ο Marc Marquez είπε πως πολλοί θεωρούν ότι οι MotoE αποτελούν το μέλλον και από τα βίντεο που παρακολούθησε με τις δοκιμές τους στην Valencia, τις βρήκε ενδιαφέρουσες και παράξενες, αλλά στο τέλος δήλωσε ότι αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία. Πάντως φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι ο ίδιος προς το παρόν προτιμά τον ήχο και όλο το περιβάλλον των MotoGP.


Ο επόμενος που πήρε τον λόγο ήταν ο Danilo Petrucci, ο οποίος χαριτολογώντας πρότεινε να προσθέσουν λίγο από τον ήχο των MotoGP στις MotoE. "Σίγουρα οι MotoE ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει", δήλωσε ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati. "Θεωρώ ότι είναι το μέλλον για την κατηγορία, το περιβάλλον, για τα πάντα. Νομίζω όμως ότι οι πραγματικοί κινητήρες είναι καλύτεροι, τουλάχιστον προς το παρόν. Πρέπει να αρχίσουμε να κοιτάμε προς άλλες κατευθύνσεις, αλλά ένα από τα καλύτερα πράγματα των MotoGP είναι ο ήχος. Ίσως να μπορούν στο μέλλον να παράγουν οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες έναν ήχο παρόμοιο με των MotoGP."
Ένας από τους rookie της χρονιάς, ο Fabio Quartararo, έχει μια πιο φρέσκια οπτική λέγοντας ότι είναι κάτι τελείως διαφορετικό απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει στις τρεις κατηγορίες των GP, αλλά θεωρεί ότι πρόκειται για μια εξαιρετική ευκαιρία για τους αναβάτες να έρθουν σε επαφή με ένα άλλο είδος μοτοσυκλετών. Συμφώνησε όμως κι αυτός με τον Petrucci, δηλώνοντας ότι ο ήχος των MotoGP είναι μοναδικός και δυστυχώς οι MotoE δεν θα μπορούν ποτέ να ακούγονται με αυτόν τον τρόπο.
Ένας άλλος rookie, o Joan Mir, είπε ότι ήταν ενθουσιασμένος που θα παρακολουθήσει για πρώτη φορά έναν αγώνα της MotoE, καθώς μέχρι τώρα έχει παρακολουθήσει μόνο σε βίντεο τις δοκιμές, όπως και ο Marquez. Διατηρεί κι αυτός τις επιφυλάξεις του για τον ήχο, αλλά περιμένει τον αγώνα της Κυριακής για να σχηματίσει ολοκληρωμένη άποψη.


Ο Vinales από την άλλη, εξέφρασε την άποψη για την έλλειψη ήχου από την μεριά του αναβάτη. "Θα είναι πολύ περίεργο να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα χωρίς ήχο. Υπό κανονικές συνθήκες, χρησιμοποιώ τον ήχο για να οδηγήσω την μοτοσυκλέτα, οπότε φαντάζομαι ότι θα είναι πολύ παράξενο. Νομίζω όμως ότι είναι μια ευκαιρία, σίγουρα αφορά το μέλλον και μένει να δούμε πώς θα λειτουργήσει. Προς το παρόν διανύουμε την αρχική περίοδο των ηλεκτρικών και είναι βέβαιο ότι στο μέλλον οι μοτοσυκλέτες θα βελτιωθούν πολύ."
Ο μοναδικός αναβάτης που δεν είχε πρόβλημα με τον ήχο ήταν ο Morbidelli της Petronas Yamaha: "Ίσως είναι ένα βήμα προς το μέλλον, δεν ξέρω. Προσωπικά μου αρέσουν, είναι κάτι καινούργιο και είναι επίσης καλό να βλέπεις αναβάτες που είχαν σταματήσει να τρέχουν, όπως ο Gibernau και ο De Angelis, να αγωνίζονται ξανά. Είναι επίσης ωραίο για το κοινό το θέαμα. Θα είναι κάτι ενδιαφέρον."
Να θυμίσουμε ότι οι μοτοσυκλέτες της MotoE είναι όλες ίδιες, με αποκλειστικό προμηθευτή της Energica, με απόδοση αντίστοιχη των 160 ίππων και τελική ταχύτητα 270km/h, ενώ το βάρος τους ανέρχεται στα 260 κιλά. Λόγω του πρώτου αγώνα της MotoE, το πρόγραμμα των δοκιμών και του αγώνα στο Sachsenring έχει τροποποιηθεί, όπως μπορείτε να δείτε εδώ.

 

Η KTM θα συνεχίσει να επενδύει στο MotoGP μέσω Bajaj

Οι Αυστριακοί συνεχίζουν κανονικά το αγωνιστικό project παρά τις φημολογίες
ktm
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/5/2026

Η KTM θα συνεχίσει να διαχειρίζεται το αγωνιστικό της πρόγραμμα ανεξάρτητα. Παρά το έντονο ενδιαφέρον εξωτερικών επενδυτών να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα MotoGP, η Bajaj νέα ιδιοκτήτρια του αυστριακού κατασκευαστή αποφάσισε να μην πουλήσει το αγωνιστικό project, αλλά να συνεχίσει να επενδύει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Σας είχαμε ενημερώσει πως KTM και Tech3 ανακοίνωσαν την ανανέωση της συνεργασίας τους και αυτό μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι, δείχνοντας πως οι Αυστριακοί, μέσω Bajaj, θα συνεχίσουν να επενδύουν στο αγωνιστικό κομμάτι.

Όλα τα παραπάνω επιβεβαίωσε στην ουσία και ο νέος CEO της KTM AG, Gottfried Neumeister - που είχε δώσει παλιότερα αποκλειστική συνέντευξη στο MOTO - δηλώνοντας: “Δεν μπορείς να αγωνιστείς με το χειρόφρενο τραβηγμένο. Διαθέτουμε την οικονομική δύναμη να παραμείνουμε στο MotoGP. Και όχι μόνο να παραμείνουμε, αλλά και να επενδύσουμε. Μαζί με τη διοίκηση της Bajaj αποφασίσαμε να συνεχίσουμε να διαχειριζόμαστε τον επίσημο μηχανοκίνητο αθλητισμό με πλήρη στρατηγική ανεξαρτησία, χωρίς εξωτερικούς επενδυτές. Υπήρχε τεράστιο ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πρόγραμμα MotoGP. Κατά καιρούς, λαμβάναμε νέες αιτήσεις σχεδόν κάθε μέρα.”

Neumeister

Τελικά, όμως, η KTM επέλεξε μια διαφορετική πορεία: να συνεχίσει να επενδύει άμεσα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό χωρίς να παραχωρήσει τον έλεγχο του αγωνιστικού προγράμματος.

Ο Neumeister συνέχισε: “Πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να ξοδεύουμε όταν είναι απαραίτητο. Χρειάζεται δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά και ένας ορισμένος βαθμός γενναιοδωρίας. Έχουμε τη χρηματοοικονομική δύναμη να αντέξουμε οικονομικά τον επίσημο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Και όχι μόνο να τον αντέξουμε, αλλά και να επενδύσουμε”.

Η δήλωση αυτή είναι παράλληλα και ένα μήνυμα πως η ο Bajaj υποστηρίζει πλήρως την KTM και εξακολουθεί να πιστεύει στο αγωνιστικό πρόγραμμα με επικεφαλής τον Pit Beirer.