Πρώτη συνέντευξη Lorenzo-Repsol Honda Team [video]
"Περήφανος που ανήκω στην οικογένεια"
Από τον
Λάζαρο Μαυράκη
3/1/2019
Χθες, την δεύτερη μέρα του χρόνου και την δεύτερη μέρα που ο Jorge Lorenzo αποτελεί μέλος της ομάδας Repsol Honda Team, ο Ισπανός αναβάτης έδωσε την πρώτη του συνέντευξη φορώντας τα χρώματα της νέας του ομάδας. Μετά από 11 χρόνια στα MotoGP, πέντε παγκόσμια πρωταθλήματα και 282 αγώνες, ο 31 ετών Lorenzo ανοίγει ένα καινούργιο κεφάλαιο στην καριέρα του και δίνει το πρώτο στίγμα για το πρωτάθλημα που πρόκειται να ξεκινήσει σε τρεις μήνες. Όπως επιτάσσουν βέβαια οι προσταγές του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων, ο Lorenzo ξεκίνησε τις δηλώσεις του λέγοντας πόσο περήφανος είναι που ανήκει στην οικογένεια της Repsol Honda, φορώντας τα χρώματα που αντιπροσωπεύουν πολλές επιτυχίες και παγκόσμιους τίτλους τα τελευταία 25 χρόνια. Μάλιστα δεν παρέλειψε να παρομοιώσει τις επιτυχίες της ομάδας με τις αντίστοιχες των Barcelona και Real από τον χώρο του ποδοσφαίρου, θέλοντας έτσι να δηλώσει το πόσο ξεχωρίζει σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες που αγωνίζονται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP.
Σε ό,τι αφορά τις πρώτες του εντυπώσεις από την καινούργια του μοτοσυκλέτα, ο Jorge είπε ότι το Honda του ταιριάζει περισσότερο, καθώς προέρχεται από μια μοτοσυκλέτα που ήταν μεγαλύτερη σε μέγεθος και πιο ψηλή, όντας ίσως πολύ μεγάλη για τον ίδιο. Αισθάνεται το RCV πιο μικρό και πιο χαμηλό, κάτι που τον κάνει να πετυχαίνει μεγάλες κλίσεις πιο εύκολα. Όπως είπε, αισθάνεται πιο πολύ εμπιστοσύνη στις εισόδους των στροφών, λόγω της μικρότερης απόστασης από το έδαφος, ενώ από την πρώτη του κιόλας επαφή έχει αντιληφθεί ότι η μοτοσυκλέτα διαθέτει τεράστιες προοπτικές. Όταν ρωτήθηκε για το μεγάλο χαμόγελο που είχε όταν κατέβηκε από την πρώτη του βόλτα με το Honda, επιβεβαίωσε κι ο ίδιος ότι ήταν από εκείνες τις στιγμές που η έκφραση ενός ανθρώπου λέει πολλά περισσότερα από τις λέξεις. Δείτε εδώ το video με την συνέντευξή του:
Φυσικά, δεν παρέλειψε να τονίσει το πόσο εντυπωσιασμένος έμεινε από την ταχύτητα απόκρισης που έχει η νέα του ομάδα, παρέχοντάς του ότι έχει ζητήσει σε εξαιρετικό σύντομο διάστημα, αφήνοντας να αιωρηθεί έτσι κι ένα "καρφί" για την ομάδα της Ducati. Όπως δήλωσε, ήταν ξεκάθαρος από την αρχή σχετικά με το τι ήθελε και μέσα σε μερικές μέρες ήταν τα πάντα έτοιμα. Ακόμη και το ρεζερβουάρ ανταποκρίνεται σχεδόν 100% στα γούστα του, κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για τον Lorenzo αν θυμηθούμε το πόσο επέμενε για την αλλαγή του όσο ήταν στην Ducati, αλλά και το πόσο βελτιώθηκε η απόδοσή του από τη στιγμή που οι "κόκκινοι" υλοποίησαν το αίτημά του.
Για την σχέση του με τον team mate του πλέον, Marc Marquez, εμμένει στην άποψή του ότι ο ένας θα μάθει από τον άλλον, λέγοντας ότι θα προσπαθήσει να πάρει πράγματα από τον Marquez στους τομείς που είναι δυνατός, κάτι που θεωρεί ότι θα κάνει και ο ομόσταυλός του. Παρόλα αυτά, όπως είπε, εννοείται ότι θέλει και θα προσπαθήσει να τον κερδίζει σε κάθε αγώνα, κάτι που θεωρεί ότι θα συμβάλλει στην εξέλιξη τόσο της ομάδας όσο και στο τεχνολογικό κομμάτι της μοτοσυκλέτας. Μιλώντας για τα 25 γενέθλια της ομάδας την φετινή χρονιά, αλλά και την επέτειο των 50 χρόνων από τότε που μπήκε η Repsol στην λίστα με τους χορηγούς σε αθλήματα, ο Lorenzo είπε ότι είναι πολύ χαρούμενος που θα ανήκει στο ίδιο κλαμπ με το ίνδαλμά του, τον Max Biaggi, τον Doohan, το Criville, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει και τον Rossi και φυσικά τον Nicky Hayden που πήρε το παγκόσμιο το 2006.
MotoGP: Πώς διαμορφώνεται η σύνθεση αναβατών στο πρωτάθλημα του 2027
Η σχάρα εκκίνησης του νέου πρωταθλήματος σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε ως σήμερα
Από τον
Σπύρο Τσαντήλα
23/6/2026
Τη 18η μέρα του Ιουνίου 2026 υπογράφτηκε επιτέλους η πολύπαθη Concorde Agreement, η συμφωνία μεταξύ διοργανωτών και κατασκευαστών MotoGP για τη συνέχεια του πρωταθλήματος από το 2027 ως και το 2031. Πρόκειται για μια συμφωνία που έπρεπε κανονικά να έχει οριστικοποιηθεί πριν τελειώσει η περσινή σεζόν, ωστόσο η νέα ιδιοκτησία του πρωταθλήματος, Liberty Media, έχει πολλές αλλαγές στα υπόψη της και φυσικά κάπου εκεί άρχισαν οι τριβές με εργοστάσια και ομάδες που οδήγησαν σε τόσο μεγάλη καθυστέρηση.
Από τη στιγμή πάντως που το άμεσο μέλλον του MotoGP μπήκε σε ράγες για τα επόμενα πέντε χρόνια, το θέμα που θα απασχολήσει την επικαιρότητα θα είναι δίχως άλλο οι μεταγραφές. Ενόψει μιας νέας εποχής για το πρωτάθλημα, με καινούργιες μοτοσυκλέτες 850cc και αρκετά αλλαγμένους τεχνικούς κανονισμούς, τα περισσότερα συμβόλαια των αναβατών λήγουν φέτος και πλέον διαμορφώνεται ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο για τη σχάρα εκκίνησης της επόμενης χρονιάς.
Ως αρχή μιας νέας εποχής έχει ήδη αρκετές ιδιαιτερότητες και μια από αυτές είναι πως δεν θα υπάρχουν “περσινές” μοτοσυκλέτες, άρα λογικά στην αφετηρία όλοι οι αναβάτες θα έχουν ίδιες ολοκαίνουργιες εργοστασιακές. Είναι άλλωστε προς το συμφέρον των εργοστασίων να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν, άρα θέλουν όλους τους αναβάτες τους να μετέχουν στη διαδικασία αυτή, με μόνη ενδεχόμενη διαφορά για τους εργοστασιακούς να είναι η προτεραιότητα με την οποία θα υποδέχονται αναβαθμίσεις στις μοτοσυκλέτες τους.
Ήδη γνωρίζουμε μια σειρά μετακινήσεων πρωτοκλασάτων αναβατών από το ένα εργοστάσιο στο άλλο, ωστόσο τίποτε από αυτά δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη επίσημα, προφανώς γιατί όλοι περίμεναν τη μεγάλη συμφωνία πριν προχωρήσουν σε εξαγγελίες.
Η ανανέωση του Marc Marquez για άλλα δύο χρόνια (2027-2028) με την εργοστασιακή Ducati είναι η πρώτη είδηση που ανακοινώθηκε μετά τη συμφωνία, ενώ είχε προηγηθεί η ανανέωση του Marco Bezzecchi με την Aprilia. Πέραν αυτών των δύο, σίγουροι με συμβόλαια για του χρόνου είναι ακόμη οι Diogo Moreira, Johann Zarco και Toprak Razgatlioglu, ενώ όλοι οι υπόλοιποι αναβάτες είναι στον αέρα, αν και για πολλούς οι επόμενοι προορισμοί τους είναι λίγο-πολύ γνωστοί, απλά όχι ακόμη επισημοποιημένοι.
Ας δούμε πώς διαμορφώνεται το νέο πρωτάθλημα MotoGP του 2027 με βάση όσα γνωρίζουμε ως σήμερα.
Aprilia
Ο Marco Bezzecchi ήταν ο πρώτος που υπέγραψε ανανέωση συμβολαίου φέτος με άγνωστη, αλλά πάντως πολυετή, διάρκεια. Δίπλα του αναμένεται να έρθει ο καλός του φίλος Pecco Bagnaia από τη Ducati.
Στην Trackhouse ωστόσο όλα φαίνεται πως θα αλλάξουν, καθώς η Aprilia θέλει να προμοτάρει μια 100% ιταλική σύνθεση, γεγονός που σημαίνει αποχαιρετισμό και των δύο φετινών αναβατών της. Για τον Ai Ogura βέβαια αυτό δεν σημαίνει και πολλά, καθώς ο Ιάπωνας έχει ήδη χαιρετήσει για μια θέση στην εργοστασιακή Yamaha, μα φαίνεται πως αποχαιρετά και ο Raul Fernandez.
Με τα σημερινά δεδομένα, οι δύο αναβάτες που εκτιμάται πως θα έρθουν είναι οι Enea Bastianini από την Tech3 KTM και Luca Marini από τη Honda HRC.
Ducati
Η πρωταθλήτρια του 2025 θα έχει σίγουρα τον πρωταθλητή Marc Marquez και δίπλα του θεωρείται βέβαιη η άφιξη του Pedro Acosta από την ΚΤΜ.
Όσο για τις δορυφορικές της ομάδες, αμφότερες αναμένονται να έχουν ολοκαίνουργιες συνθέσεις από του χρόνου.
Η VR46 θα υποδεχτεί τον Fermin Aldeguer σε μια “εσωτερική” μετακίνηση από τη Gresini και δίπλα του αναμένεται να έρθει ο Nicolo Bulega από το WSBK, με τις ευχές και προτροπές της Ducati Corse έχοντας ήδη αναλάβει ρόλο αναβάτη εξέλιξης της νέας Desmosedici με τα Pirelli.
Η δε Gresini είναι ίσως το μεγαλύτερο μυστήριο αυτή τη στιγμή, καθώς αναμένεται να χάσει και τους δύο αναβάτες της, με τις φήμες να φέρνουν τον Joan Mir από τη Honda και τον Daniel Holgado από τη Moto2 στις σέλες των Ducati της.
Ακούγονται δε και φήμες για διακοπή της σχέσης της Gresini με τη Ducati (κάτι που θα εξηγούσε καλύτερα και την οριζόντια μετακίνηση του Aldeguer), με κάποιες εκ των φωνών να μιλούν για επανασύνδεση με τη Honda.
Honda
Μετά από μια σειρά δύσκολων ετών, φέτος η Honda δείχνει να ξαναβρίσκει τον δρόμο της, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμη φτάσει σε ένα επίπεδο σταθερής διεκδίκησης βάθρων. Για του χρόνου όμως έχει ήδη φροντίσει να επενδύσει σε πολύ δυνατούς αναβάτες, καθώς η μια σέλα της εργοστασιακής ομάδας είναι καπαρωμένη από τον Fabio Quartararo.
Η δεύτερη έχει πολλά ερωτηματικά, με το φαβορί να δείχνει αυτή τη στιγμή ο David Alonso από τη Moto2, ο αναβάτης που χάρισε στη CFMOTO τον τίτλο της Moto3 το 2024, για δύο ταυτόχρονες παγκόσμιες πρωτιές: το πρώτο πρωτάθλημα GP για κινέζικο εργοστάσιο (έστω κι αν μόνο τα αυτοκόλλητα είναι κινέζικα πάνω στην ΚΤΜ RC250GP της CFMOTO Aspar Team) και ο πρώτος τίτλος για Κολομβιανό αναβάτη.
Στην LCR, από την άλλη, οι Diogo Moreira και Johann Zarco δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν. Αν κάτι θα μπορούσε να αλλάξει εδώ είναι κάποιες φημολογούμενες (και εντελώς ανεπιβεβαίωτες) συζητήσεις εντός HRC για να δώσουν την εργοστασιακή σέλα στον Moreira που εντυπωσιάζει φέτος ως rookie, αντί του Alonso που θα μπορούσε (σε ένα υποθετικό σενάριο) να πάει αντ’ αυτού στην LCR με εγγυημένο συμβόλαιο HRC.
Alex Marquez (αριστερά) και Pedro Acosta (δεξιά) θα ανταλλάξουν μοτοσυκλέτες, στην ΚΤΜ ο πρώτος, στη Ducati ο δεύτερος
ΚΤΜ
Παρά τις φήμες και τους φόβους για αποχώρηση της ΚΤΜ από το πρωτάθλημα μετά την οικονομική της κρίση και την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, οι Αυστριακοί επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους με το MotoGP υπογράφοντας τη νέα πενταετή σύμβαση.
Η εργοστασιακή της ομάδα ωστόσο θα αλλάξει ριζικά του χρόνου, με νέο δίδυμο τους Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio.
Όσο για την Tech3, εκεί τα δεδομένα είναι πολύ πιο ρευστά και τίποτε δεν έχει την ίδια βεβαιότητα όπως στην εργοστασιακή Red Bull KTM Factory Racing. Η ομάδα του Guenther Steiner σίγουρα θα χωρίσει με τον Enea Bastianini, ενώ ενδέχεται να διατηρήσει τον Maverick Vinales στους κόλπους της. Άρα τουλάχιστον ένας ακόμη αναβάτης πιθανώς θα έρθει εδώ, με δύο ονόματα από τη Moto2 να ακούγονται πολύ έντονα: Manuel Gonzalez (πρωτοπόρος της Moto2 αυτή τη στιγμή) και Senna Agius.
Ωστόσο τα δεδομένα για την ομάδα αυτή είναι πολύ περίπλοκα, καθώς υπάρχει ακόμη ο Brad Binder που θα περισσέψει από την εργοστασιακή και ο οποίος χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης στο Mattighofen, καθώς και ο Raul Fernandez που φαίνεται πως περισσεύει από την Trackhouse – αν και ο Ισπανός έχει παρελθόν με την ΚΤΜ και δη όχι πολύ θετικό, έχοντας περάσει έναν δύσκολο χρόνο με την Tech3 το 2022, σε μια εποχή πάντως που τόσο η ΚΤΜ όσο και η Tech3 είχαν άλλους ιδιοκτήτες.
Yamaha
Η εργοστασιακή ομάδα της Yamaha θα αλλάξει 100% το 2027 και η σύνθεσή της είναι ήδη γνωστή: Jorge Martin και Ai Ogura.
Το ερώτημα είναι τι γίνεται με την Pramac και πιο συγκεκριμένα με τον Jack Miller, μιας και ο Toprak Razgatlioglu είναι σίγουρος για την επόμενη χρονιά.
Με τον Αυστραλό να χαιρετά πιθανότατα το MotoGP, ο αναβάτης που ακούγεται πως θα έρθει στη θέση του προέρχεται από τη Moto2 και είναι ο Izan Guevara.
Τα παραπάνω συνιστούν τα επικρατέστερα σενάρια της επόμενης χρονιάς, χωρίς ποτέ να μπορούμε να αποκλείσουμε μερικές εκπλήξεις. Σε πρώτη φάση παρατηρούμε ότι μερικά ονόματα φαίνονται να περισσεύουν, όπως οι Alex Rins, Jack Miller και Franco Morbidelli. Ο πρώτος μάλιστα έχει ήδη αποκαλύψει ότι η Yamaha τον έχει ενημερώσει πως δεν θα τον κρατήσει του χρόνου και όλα δείχνουν πως ο έμπειρος Ισπανός θα βρεθεί εκτός MotoGP το 2027, όπως και οι δύο προαναφερθέντες. Και οι τρεις αυτοί αναβάτες έχουν ήδη συνδεθεί με φημολογούμενες προτάσεις από το WSBK.
Ρόστερ MotoGP 2027
(με ερωτηματικό όσοι δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα)