Razgatlioglu και Rea επιστρέφουν στη δράση στον αγώνα του Aragon
Οι γιατροί έδωσαν το πράσινο φως, και θα επανεκτιμηθούν μετά τα FP1
Από τον
Κώστα Γκαζή
26/9/2024
Με την απουσία για 4 αγώνες του -ακόμα- πρωτοπώρου στο WorldSBK Razgatlioglu λόγω του τραυματισμού του στη Γαλλία, η διαφορά που χώριζε τον Τούρκο αναβάτη της BMW από τον δεύτερο Bulega της Ducati εξανεμίστηκε, αφού από τους 92 βαθμούς έφτασε τους… 13! Τώρα, ο Toprak επιστρέφει στη δράση στο Aragon, ενώ η φυσική του κατάσταση θα επανεκτιμηθεί μετά τα FP1. Παράλληλα, “fit” κρίθηκε και ο Jonathan Rea, που είχε κι αυτός τραυματιστεί στο Magny-Cours.
Ο ToprakRazgatlioglu της ομάδας ROKiTBMWMotorrad, μετά τον ιατρικό έλεγχο που έγινε σήμερα το πρωί στις 26/9/24, κρίθηκε ικανός να επιστρέψει στις αγωνιστικές του υποχρεώσεις για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SuperbikeMotulFIM 2024, με επανεκτίμηση μετά τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει σε άλλο άρθρο, ο Toprak είχε υποστεί τραύμα πνευμοθώρακα κατά την πτώση που είχε στα FP2 στον 8ο γύρο της σεζόν 2024 στην πίστα Magny-Cours, τραυματισμός που τον άφησε εκτός αγωνιστικής δραστηριότητας για 4 εβδομάδες.
O Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021, έβλεπε το προβάδισμα των 92 βαθμών που είχε να μειώνεται συνεχώς για να φτάσει τους 13, από τον δεύτερο NicoloBulega της Aruba.itRacing- Ducati,καθώς οBulega κατάφερε να πάρει δύο νίκες και τέσσερα βάθρα αυτές τις 4 εβδομάδες.
Ο Jonathan Rea της Yamaha Pata Prometeon κάνεικαιαυτόςτο comeback στο WSBK στηνπίσταMotorLand Aragon. Ο Rea μετά την πτώση που είχε στο Magny-Cours υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση σε έναν τένοντα και δέχθηκε ένα μόσχευμα δέρματος στην κορυφή του αντίχειρά του. Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει ανακάμψει πλέον από την χειρουργική επέμβαση που τον έφερε εκτός αγωνιστικών υποχρεώσεων, ενώ είχε χάσει και τον γύρο της Ιταλίας την περασμένη εβδομάδα. Μετά τον ιατρικό έλεγχο το πρωί της Πέμπτης κρίθηκε ικανός να λάβει μέρος στον 10ο γύρο της χρονιάς στην πίστα της Aragon.
MotoGP Παραχωρήσεις: Βελτιώθηκε και ανεβαίνει βαθμίδα η Honda - Τι χάνει το 2026
Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες για εργοστάσια και μοτοσυκλέτες
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
15/12/2025
Το νέο σύστημα παραχωρήσεων του MotoGP, που εφαρμόζεται από το τέλος του 2023, έχει φέρει μικρές αλλά εμφανείς αλλαγές στην απόδοση των εργοστασιακών ομάδων. Η Ducati παραμένει κυρίαρχη, η Aprilia και η KTM δείχνουν ανοδική τάση, η Honda κατάφερε να ανέβει οριακά γκρουπ στον τελευταίο μόλις γύρο και την Yamaha να προχωρά σε ριζικές επιλογές ενόψει 2026.
Η νέα μορφή του συστήματος παραχωρήσεων μπήκε σε ισχύ στο τέλος του 2023, κατατάσσοντας τα εργοστάσια ανάλογα με το ποσοστό των πόντων που συγκεντρώνουν, σε σχέση με το σύνολο των διαθέσιμων πόντων. Από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειωθεί μόνο μία αλλαγή βαθμίδας, με την Honda να ανεβαίνει από το γκρουπ D στο γκρουπ C. Όμως, πίσω από τις βαθμίδες υπάρχουν αριθμοί που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ας δούμε αναλυτικά πού βρίσκεται κάθε εργοστάσιο στο κλείσιμο του 2025.
Βαθμίδα
% διαθέσιμων βαθμών κατασκευαστών
Ελαστικά δοκιμών
Αναβάτες δοκιμών
Πίστες δοκιμών
Wildcard συμμετοχές
Κινητήρες / σεζόν
Εξέλιξη κινητήρα
Αναβαθμίσεις αεροδυναμικού πακέτου
A
≥ 85%
170
Μόνο δοκιμαστές
3 προκαθορισμένες πίστες
0
7–8
Παγωμένη (freeze)
1
B
60% – <85%
190
Μόνο δοκιμαστές
3 προκαθορισμένες πίστες
3
7–8
Παγωμένη (freeze)
1
C
35% – <60%
220
Μόνο δοκιμαστές
3 προκαθορισμένες πίστες
6
7–8
Παγωμένη (freeze)
1
D
<35%
260
Ελεύθερα (και με αναβάτες ομάδων)
Οποιαδήποτε πίστα MotoGP
6
9–10
Ελεύθερη εξέλιξη
2*
DUCATI
Η Ducati παραμένει μόνη της στο γκρουπ A. Ωστόσο, ολοκληρώνει το 2025 με το 94% των μέγιστων δυνατών βαθμών, πέφτοντας από το 98% που είχε στην θερινή διακοπή των MotoGP αλλά και στο τελείωμα του 2024.
Προς το τέλος της χρονιάς, η Aprilia φάνηκε να πλησιάζει το γκρουπ B, αλλά απέχει ακόμα.
Παρότι υπάρχει ανοδική πορεία, η απόσταση παραμένει, με το 2025 ήταν η καλύτερη χρονιά της Aprilia στον θεσμό, τέσσερις νίκες σε Grands Prix, περισσότερες από κάθε άλλη σεζόν στην ιστορία της. Από το 49% του καλοκαιριού του 2024 έπεσε στο 41% στο τέλος εκείνης της χρονιάς. Στο πρώτο μισό του 2025, με δύο νέους αναβάτες και τον Πρωταθλητή Jorge Martin εκτός για μεγάλο διάστημα, κατέβηκε στο 37%. Η εντυπωσιακή αντεπίθεση του Marco Bezzecchi με δύο συνεχόμενες νίκες στο τέλος της χρονιάς και η νίκη του Raul Fernandez με την Trackhouse στην Αυστραλία, ανέβασαν το ποσοστό στο ιστορικό υψηλό 51%.
KTM
Η KTM κλείνει το 2025 με 46%, ανεβαίνοντας από το 40% της θερινής διακοπής. Δεν είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει πετύχει ποτέ, αλλά είναι ξεκάθαρη ανάκαμψη μετά από ένα βαρύ ξεκίνημα στη σεζόν.
Στο τέλος του 2024 ήταν στο 44%, οπότε συνολικά υπάρχει ένα μικρό βήμα προόδου, με στόχο ένα μεγαλύτερο για το 2026.
HONDA
Η Honda είναι η μόνη που αλλάζει οριακά βαθμίδα το 2025. Μετά τη χειρότερη περίοδό της στο δεύτερο μισό του 2024, είχε πέσει στο απίστευτα χαμηλό 10% των δυνατών βαθμών, το χαμηλότερο για οποιοδήποτε εργοστάσιο εδώ και 20 χρόνια (εξαιρώντας πρώτες εμφανίσεις). Αλλά η Honda είναι Honda και το 2025 άρχισε να το δείχνει ξανά.
Από το 10% στο τέλος του 2024, ανέβηκε στο 23% το καλοκαίρι του 2025 και βρίσκεται στο 35% στο κλείσιμο της χρονιάς. Ακριβώς όσο χρειαζόταν για να ανέβει στο γκρουπ C, άνοδος που κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα, όταν ο Luca Marini πήρε την ακριβώς την έβδομη θέση που απαιτούνταν.
YAMAHA
Η Yamaha περνάει μια δύσκολη περίοδο, αλλά προχωράει σε μεγάλες αλλαγές που δεν αποτυπώνονται πλήρως σε αριθμούς. Στον τελευταίο αγώνα στη Βαλένθια αποχαιρέτησαν τη μέχρι τώρα ,εν σειρά, διάταξη κινητήρα τους. Στις δοκιμές εμφανίστηκαν μόνο με YZR-M1 σε διάταξη V4. Έναν μόλις χρόνο πριν τις τεράστιες αλλαγές κανονισμών που έρχονται.
Από το 17% στο τέλος του 2024ανέβηκαν ξανά στο 25% το καλοκαίρι του 2025, ενώ στο τέλος της φετινής σεζόν βρίσκονται στο 30%. Σημαντική πρόοδος μέσα σε δώδεκα μήνες. Το ερώτημα που παραμένει, είναι πού θα οδηγήσει η νέα V4 M1.