Σεισμός στην Monster Yamaha Tech 3 – O Folger αποσύρεται από τα MotoGP!

Θεωρεί οριστική την απόφασή του
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/1/2018

Στον διευθυντή της Tech 3 έπεσε σαν βόμβα το χθεσινοβραδινό τηλεφώνημα, όπου ο manager του Jonas Folger, κ. Bob Moore τον πληροφορούσε πως θα έχει έναν αναβάτη λιγότερο!

Ο πολλά υποσχόμενος Γερμανός αντιμετωπίζει σοβαρό θέμα υγείας, που ήρθε στην επικαιρότητα πέρσι τον Οκτώβριο, όταν έφυγε εσπευσμένα για το Μόναχο με συμπτώματα «Λοιμώδους Μονοπυρήνωσης». Για τον ίδιο βέβαια και την ομάδα του, η πραγματικότητα ήταν πως νοσούσε από κάτι που τον ταλαιπωρεί εκ γενετής. Ο Folger πάσχει από το σύνδρομο Gilbert, μία γενετική πάθηση όμοια του Ίκτερου με την διαφορά πως είναι γονιδιακή και τα συμπτώματά της, όταν εκδηλωθεί, καθόλου εύκολο να επιστρέψει ο ασθενής στην ασυμπτωματική κατάσταση… Οι άνδρες της ηλικίας του Folger, κάτω από 24 δηλαδή, έχουν περισσότερες πιθανότητες από τους υπόλοιπους ασθενείς να ανακαλύψουν πως πάσχουν από αυτό το σύνδρομο, που πολλές φορές γεννιέσαι με αυτό και είτε δεν το καταλαβαίνεις, είτε το καταλαβαίνεις αργά. Το πρόβλημα είναι να είσαι αθλητής, και μάλιστα σε ένα πολύ κουραστικό κι απαιτητικό άθλημα, τότε είναι που βιώνεις τα συμπτώματα κόπωσης, ζαλάδας κτλ, με τρόπο που έχει πιο άμεση επίπτωση στην επαγγελματική σου καριέρα. Ο Folger που ταλαιπωρείται από έντονα συμπτώματα, θέλησε να δει αν θα υπάρξει κάποια βελτίωση, όπως συχνά συμβαίνει. Με τον καιρό όμως να περνά και τις ομάδες να μπαίνουν στην διαδικασία δοκιμών, τα περιθώρια στενεύουν και ο ίδιος δεν θέλησε να επηρεάσει την ομάδα, φτάνοντας έτσι σε μία πολύ σοβαρή απόφαση: Να αποσυρθεί τελείως από το άθλημα!

Αυτή η εξέλιξη πυροδοτεί άλλη μία δυναμίτιδα, στην ήδη μπαρουτοκαπνισμένη περίοδο, καθώς οι δηλώσεις του Lin Jarvis την προηγούμενη εβδομάδα, δεν λειτούργησαν «πυροσβεστικά» αλλά το ανάποδο. Θυμίζουμε πως κάλεσε –πρακτικά- σε συζήτηση τις υπόλοιπες ομάδες, ώστε να συνεννοηθούν και να μην ξεκινήσει άτυπος πλειστηριασμός αναβατών που θα ανεβάσει τα κόστη στα ύψη. Περισσότερα εδώ.

Αυτό που ονομάζεται “silly season” και ξεκινά πάντα από το δεύτερο μισό κάθε σεζόν, φέτος είναι μεγαλύτερο γιατί τα συμβόλαια λήγουν ταυτόχρονα. Η Monster Yamaha Tech 3 θα ήταν σίγουρα πρωτεργάτης στην επόμενη “silly season”, με την διαφορά πως αυτή ξεκίνησε από τώρα, νωρίτερα δεν θα μπορούσε να γίνει. Ωστόσο τόσο άμεσα, είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις έναν αναβάτη και μάλιστα από τους ταχύτερους στον κόσμο, και να τον προσαρμόσεις στα δεδομένα της μοτοσυκλέτας και των αγώνων. Το πρόβλημα για την Monster Yamaha Tech 3 είναι τεράστιο και περισσότερο βέβαια που χάνει έναν ικανότατο αναβάτη.

Ο Folger πέρσι κατάφερε να βγει δεύτερος στο Sachsenring, είχε μία πορεία που τον έθετε σε τροχιά για τον τίτλου 'Rookie of the Year', όμως από τον αγώνα του Aragon ακόμα ένιωθε άσχημα και καταπονημένος χάνοντας απόδοση. Τελικά ήταν ο Ίκτερος με την μορφή του συνδρόμου Gilbert, αυτό που τον ταλαιπωρούσε τόσο πολύ.

Πέρσι έχασε το Motegi όπου τον αντικατέστησε ο Kohta Nozane, αναβάτης εξέλιξης, και τελικά έχασε και τους υπόλοιπους γύρους του πρωταθλήματος, όσο ανακάλυπταν την σοβαρότητα της κατάστασής του κι εκείνο από το οποίο πραγματικά έπασχε.

Ο Folger αφήνει να εννοηθεί πως ίσως επιστρέψει στους αγώνες, όμως αυτή την στιγμή πρέπει να μάθει να ζει με την νέα του ασθένεια.

Ο Folger έχει νίκες στα 125cc, Moto3 and Moto2, και το ’17 ξεκίνησε την χρονιά πολύ δυναμικά φθάνοντας μέχρι τα μέσα της σεζόν να θεωρείται ένα από τα μελλοντικά ονόματα των πρωτοκλασάτων ομάδων.

Οι λύσεις τώρα για την Monster Yamaha Tech 3, είναι εξαιρετικά περιορισμένες, με την πιο πιθανή, την αναβάθμιση κάποιου αναβάτης εξέλιξης…

Ετικέτες

Ο Valentino Rossi προπονείται για πρώτη φορά στην Μανταλίκα [VIDEO]

Δεν είχε οδηγήσει ποτέ στην ινδονησιακή πίστα, την οποία βρήκε “διασκεδαστική”
Rossi rides Mandalika
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/1/2026

Καθώς ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP είχε αποσυρθεί από τους αγώνες στο τέλος του 2021, λίγους μήνες μόνο πριν η ινδονησιακή πίστα της Μανταλίκα κάνει ντεμπούτο στο Πρωτάθλημα, δεν είχε ποτέ οδηγήσει σε εκείνην. Τώρα, ο Rossi προσθέτει και τη Μανταλίκα στον μακρύ κατάλογο με τις πίστες που έχει οδηγήσει, καθώς οδήγησε τώρα εκεί μαζί με τους αναβάτες της VR46 Academy.

Να επισημάνουμε πως η Ινδονησία -αλλά και ολόκληρη η Ασία- λατρεύει τον Rossi, τόσο για τις αγωνιστικές επιδόσεις όσο και για τον μοναδικό χαρακτήρα του, ενώ ο “γιατρός” είχε κάνει πολλά προωθητικά βίντεο μοτοσυκλετών και παπιών της Yamaha για τις αγορές της ανατολής, λέγοντας μάλιστα και διάφορα τσιτάτα στα ινδονησιακά.

Το 2021 ο CEO της πίστας της Μανταλίκα είχε δηλώσει: “Εύχομαι στον Valentino Rossi ό,τι καλύτερο στη συνταξιοδότησή του, αλλά όλη η χώρα στεναχωρήθηκε που ανακοίνωσε την αποχώρησή του λίγο πριν τον πρώτο αγώνα MotoGP στη Μανταλίκα. Φυσικά, θα θέλαμε πολύ να τον έχουμε εδώ, ακόμη κι αν ερχόταν απλώς για δοκιμές. Θα τον υποδεχόμασταν με ανοιχτές αγκάλες. Η πόρτα μας θα είναι πάντα ανοιχτή για εκείνον.”

Και η στιγμή αυτή έφτασε. Ο Rossi βγήκε στην πίστα με μια Yamaha R1 βαμμένη στα χρώματά του, μαζί με τους αναβάτες της VR46 Academy, στο πλαίσιο προπονητικού ταξιδιού πριν τις δοκιμές της Sepang, οργανωμένου από τον βασικό χορηγό της ομάδας, Pertamina.

Ο Rossi, που είχε κερδίσει το 1997 το ινδονησιακό Grand Prix στα 125cc στο Sentul, δήλωσε μεταξύ άλλων: “Η πίστα της Μανταλίκα είναι εξαιρετική. Μου αρέσει πολύ γιατί η χάραξη είναι διασκεδαστική, γρήγορη και με ωραία ροή. Επίσης, η άσφαλτος είναι πολύ καλή, με καλό κράτημα και χωρίς σαμαράκια.” Θυμίζουμε πως στα GP εκεί οι αναβάτες κάθε χρονιά εκφράζουν πολλά παράπονα για το κακό κράτημα της πίστας -που συνήθως είναι και σκονισμένη- αλλά και για τις “παγίδες” με χαλίκια που δεν έχουν καλό σχεδιασμό, ενώ εκεί είχαν σημειωθεί πάμπολλες πτώσεις. Μάλιστα το 2025 εκεί είχε σπάσει την κλείδα του ο Marc Marquez, με πολλούς αναβάτες να κριτικάρουν την ασφάλεια της πίστας. Βέβαια, αν ο χορηγός σου είναι Ινδονήσιος, οι φαν της χώρας τρελαίνονται για σένα, και εσύ έχεις έρθει στη Μανταλίκα για λίγους γύρους φωτογράφησης, γιατί να πεις κάτι αρνητικό για την πίστα;

Στην προπόνηση συμμετείχαν επίσης οι Francesco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Luca Marini και Franco Morbidelli, οι οποίοι τώρα κατευθύνονται προς τη Μαλαισία για τις επίσημες δοκιμές MotoGP στη Sepang την επόμενη εβδομάδα.

Παρότι η δική του καριέρα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα έχει ολοκληρωθεί, ο Rossi ελπίζει ότι η Μανταλίκα μπορεί να αποτελέσει σημείο-κλειδί για την ανάπτυξη νέων ταλέντων από την Ινδονησία: “Υπάρχουν πολλοί νεαροί Ινδονήσιοι αναβάτες που ονειρεύονται το MotoGP”, είπε.

“Πρέπει να προσπαθήσουν στο μέγιστο, γιατί τώρα έχουν μια πίστα MotoGP που μπορεί να τους βοηθήσει να εξελιχθούν. Όλοι θέλουν να δουν έναν Ινδονήσιο αναβάτη στο υψηλότερο επίπεδο. Νομίζω ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή.”

Κι αν σας ενδιαφέρουν οι χρόνοι που έγραψε ο Rossi με το GYTR R1 του, ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν 1,9 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Bagnaia με το Ducati Panigale V2. 

Ακολουθούν οι χρόνοι της παρέας του "γιατρού".

1. Francesco Bagnaia - 1:33.557
2. Marco Bezzecchi +0.053
3. Franco Morbidelli +0.089
4. Fabio Di Giannantonio +0.454
5. Celestino Vietti +0.859
6. Luca Marini +0.869
7. Valentino Rossi +1.878
8. Andrea Migno +4.792
9. Matteo Gabarrini +4.865

Ετικέτες