Στις 7 Ιανουαρίου η απόφαση για τον Iannone!

Ο Ιταλός ζήτησε να ληφθεί και δεύτερο δείγμα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/12/2019

Η ιταλική "Gazzetta dello Sport" δημοσίευσε ένα άρθρο με την πιθανή ημερομηνία των αποτελεσμάτων από το δεύτερο δείγμα του Iannone, την 7η Ιανουαρίου 2020. Να θυμίσουμε, ότι πριν από λίγες μέρες είχε ανακοινωθεί η απόφαση της FIM σχετικά με τον προσωρινό αποκλεισμό του από τους αγώνες, λόγω του ότι βρέθηκε θετικός σε απαγορευμένα στεροειδή, μετά από έλεγχο στον αγώνα της Sepang τον περασμένο Νοέμβριο. Η μέγιστη ποινή που αντιμετωπίζει ο αναβάτης της Aprilia στα MotoGP, είναι αποκλεισμός για τέσσερα χρόνια από τα GP, κάτι που είναι καταστροφικό για την καριέρα οποιουδήποτε αναβάτη αγώνων.

Μετά την ανακοίνωση του προσωρινού αποκλεισμού του, ο Iannone επιχείρησε να καθησυχάσει τους θαυμαστές του, αλλά και την ομάδα της Aprilia, με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου δήλωσε έκπληκτος, ενώ είπε ότι δεν θα πρέπει να ανησυχεί κανείς, καθώς το θέμα θα λυθεί σύντομα με θετικό αποτέλεσμα. Στην ανακοίνωση της FIM, αναφέρεται επίσης ρητά, ότι ο Iannone έχει δικαίωμα να ζητήσει την ανάλυση και δεύτερου δείγματος, κάτι που ο Ιταλός όντως θα κάνει.

Η ουσία στην οποία βρέθηκε θετικός είναι ένα αναβολικό στεροειδές που χρησιμοποιούν όσοι κάνουν bodybuilding, ενώ θεωρείται ακατάλληλο για τους αναβάτες των MotoGP οι οποίοι προσπαθούν να διατηρήσουν όσο γίνεται το βάρος τους πιο χαμηλά. Υπάρχει ακόμη η υποψία ότι ο Iannone δεν κατάφερε να περάσει το τεστ εξαιτίας φαρμάκων που έπαιρνε για τον τραυματισμό στον ώμο του, που τον ανάγκασε να μείνει και εκτός από τον αγώνα του Misano τον περασμένο Σεπτέμβριο. Όπως και να έχει πάντως, το αν ο Iannone θα είναι παρών στις πρώτες δοκιμές της νέας χρονιάς στην Sepang τον Φεβρουάριο, εξαρτάται από το αν θα βγουν αρνητικά τα αποτελέσματα του δεύτερου δείγματος.

 

MotoGP: Επιτεύχθηκε η πολυαναμενόμενη συμφωνία διοργανωτών-κατασκευαστών έως το 2031!

Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha στη νέα εποχή
GP Deal
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/6/2026

Ανακοινώθηκε στο Brno η υπογραφή της νέας συμφωνίας - Concorde Agreement - που θα καθορίσει το πλαίσιο λειτουργίας του πρωταθλήματος από το 2027 έως και το 2031, με τις Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha να δεσμεύονται επίσημα για την παρουσία τους στη νέα πενταετία.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του MotoGP που όλοι οι κατασκευαστές-μέλη της MSMA (Motorcycle Sports Manufacturers Association) υπογράφουν μια ενιαία συμφωνία που καλύπτει ολόκληρη την επόμενη αγωνιστική περίοδο.

Σταθερότητα ενόψει των νέων κανονισμών του 2027

Η ανακοίνωση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς το 2027 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τα MotoGP, με κινητήρες 850 κυβικών εκατοστών, απαγόρευση των συσκευών ρύθμισης των αναρτήσεων και σημαντικές αλλαγές στην αεροδυναμική.

Η νέα συμφωνία δημιουργεί ένα κοινό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ διοργανωτών και εργοστασίων, καλύπτοντας αγωνιστικά, τεχνικά και εμπορικά ζητήματα για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Παράλληλα, οι διοργανωτές του MotoGP - MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG), πρώην Dorna - ανακοίνωσαν ότι έχει επιτευχθεί συμφωνία επί των βασικών όρων και με τις 11 ομάδες του πρωταθλήματος για την περίοδο 2027-2031, με περισσότερες λεπτομέρειες να αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Μήνυμα ενότητας από όλους τους κατασκευαστές

Πέρα από το τυπικό σκέλος της συμφωνίας, το σημαντικότερο στοιχείο είναι το μήνυμα σταθερότητας που εκπέμπει το πρωτάθλημα σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλάζει διαρκώς και τα κόστη εξέλιξης αυξάνονται.

Η υπογραφή επιβεβαιώνει ότι όλοι οι σημερινοί κατασκευαστές σκοπεύουν να συνεχίσουν να επενδύουν στο MotoGP τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2031, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια ενός grid που τα τελευταία χρόνια προσφέρει τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην ιστορία της κατηγορίας.

Ο CEO του MotoGP Group, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συμφωνία "καθοριστική στιγμή" για το πρωτάθλημα, τονίζοντας ότι η δέσμευση των πέντε εργοστασίων αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξη του θεσμού.

Τι σημαίνει για το μέλλον του MotoGP

Η συμφωνία δεν αφορά μόνο τη διατήρηση των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα. Ανοίγει επίσης τον δρόμο για κοινές αποφάσεις σχετικά με την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, την εξέλιξη των τεχνικών κανονισμών, την ενίσχυση του θεάματος, την προσέλκυση νέων φιλάθλων παγκοσμίως και την εν γένει εμπορική ανάπτυξη του πρωταθλήματος

MGPSEG αναφέρει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε δράσεις προώθησης, εμπορικής ανάπτυξης και αλληλεπίδρασης με το κοινό, όπως η δημόσια 360° προβολή του ολλανδικού Grand Prix στην καρδιά του Λονδίνου, σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παγκόσμιας απήχησης του θεσμού.

Σημαντική και για την KTM η συμφωνία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή της KTM στη νέα συμφωνία, καθώς τους τελευταίους μήνες υπήρξαν αρκετές συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της αυστριακής εταιρείας στους αγώνες, λόγω των γνωστών οικονομικών δυσκολιών του ομίλου.

Η υπογραφή έως το 2031 αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η KTM εξακολουθεί να θεωρεί το MotoGP βασικό κομμάτι της στρατηγικής της, με τον Pit Beirer να χαρακτηρίζει τη συμφωνία "σημαντική στιγμή για όλους όσοι εμπλέκονται στο πρωτάθλημα".

Η νέα εποχή ξεκινά το 2027

Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και τη Liberty Media να αναλαμβάνει τη διαχείριση του MotoGP μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Dorna, η συμφωνία 2027-2031 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θεμέλια για τη νέα εποχή του πρωταθλήματος.

Το MotoGP εξασφάλισε όχι μόνο τη συνέχιση της παρουσίας των πέντε εργοστασίων, αλλά και μια κοινή βάση για τα επόμενα χρόνια, καθώς οι διοργανωτές πίεζαν για δεκαετή δέσμευση των κατασκευαστών έως το 2036, πράγμα που δεν πέτυχαν και φαίνεται πως θα κριθεί από τις τεχνικές λεπτομέρειες της συμφωνίας και τους καρπούς που αυτή θα φέρει, στην ερχόμενη περίοδο με τις σημαντικές αλλαγές τόσο στην τεχνολογία των μοτοσυκλετών, όσο και στον τρόπο με τον οποίο το άθλημα προσεγγίζει το παγκόσμιο κοινό του.