Στο χειρουργείο ο Pedrosa!

Για πολλοστή φορά...
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/4/2018

Ο πόνος στον δεξί καρπό του Pedrosa δεν έχει υποχωρήσει μετά την πτώση του στον πιο πολυσυζητημένο αγώνα της φετινής σεζόν, που μπορεί καλά-καλά να μην έχει ξεκινήσει, αλλά αυτό το ρεκόρ δύσκολα θα χαθεί από την Αργεντινή. Όλα τα τεστ που έγιναν στην Αργεντινή έδειχναν πως ο Pedrosa έχει αποφύγει τον δύσκολο δρόμο του χειρουργείου, κι αυτό γιατί θα είναι η πολλοστή φορά που γίνεται επέμβαση στο ίδιο χέρι. Ο Pedrosa έχει υποστεί πολλαπλάσια χειρουργεία στα άνω άκρα, με μεγαλύτερα προβλήματα στην κλείδα και τον καρπό. Για αυτό και παρά την καθησυχαστική πρώτη εκτίμηση των γιατρών, είχε ήδη δηλώσει από την Κυριακή, πως σήμερα θα εξέταζε το χέρι του, κατά την επιστροφή στην Barcelona. Εκεί είναι ο «γιατρός των MotoGP» ο Dr. Mir, χειρούργος ορθοπεδικός που κατέχει το ιστορικό σχεδόν κάθε Ισπανού αναβάτη, και είναι σε θέση να γνωρίζει καλύτερα την ιδιαίτερη κατάσταση του Pedrosa.

Με τον πόνο στο χέρι να παραμένει και εκτιμώντας την ανάγκη για ταχεία αποκατάσταση, που τις περισσότερες φορές η συντηρητική οδός δεν μπορεί να την προσφέρει, συνέστησε στον Pedrosa άμεσο χειρουργείο, παίζοντας με τις πιθανότητες να προλάβει τον επόμενο αγώνα σε δέκα ημέρες. Ωστόσο κάθε πρόβλεψη μπορεί να γίνει μονάχα μετά την επέμβαση.

Ο Pedrosa είχε αρκεστεί την Δευτέρα σε μία λιτή ανακοίνωση στην οποία είπε πως ο αγώνας για εκείνον έληξε πολύ γρήγορα και πως θα πρέπει η οργάνωση να προστατέψει την σωματική ακεραιότητα κάθε ενός αναβάτη.

Ο Zarco από την άλλη ζήτησε συγνώμη για την πτώση, δίνοντας την δικαιολογία πως οι συνθήκες στην πίστα ήταν εξαιρετικά δύσκολες: "Είχα ταχύτερο ρυθμό κι έπρεπε να πιάσω τους πρώτους πριν καταφέρουν να δημιουργήσουν κάποιο κενό μπροστά μας. Η αγωνιστική γραμμή ήταν στεγνή, όπως επίσης και μία ακόμη μικρή λωρίδα που μπορούσες να την χρησιμοποιήσεις για προσπέραση. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος να προσπεράσεις, και πήρα την απόφαση να προσπαθήσω, καθώς είχα βλέψεις για την νίκη. Ο στόχος ήταν να προσπεράσω τον Dani. Ξέραμε όλοι οι αναβάτες πως εκτός των γραμμών αυτών υπήρχε νερό, αλλά δεν γίνεται και αγώνας χωρίς προσπέραση. Σε εκείνο το σημείο της πίστας, όταν πήγα να προσπεράσω εγώ είχα πρόσφυση, ο Dani όμως όχι. Πήγα από την εξωτερική στην αρχή, αλλά είδα πως ο Dani είχε αφήσει την εσωτερική και πήγα να προσπεράσω από εκεί χωρίς να τον ακουμπήσω. Λυπάμαι πολύ που ο Dani είχε πτώση".

Στην πραγματικότητα υπήρχε επαφή των δύο αναβατών. Ο Pedrosa αμέσως μετά σήκωσε την μοτοσυκλέτα και πατώντας στο βρεγμένο εκτοξεύθηκε σε ένα απότομο highside πέφτοντας με τα χέρια και το κεφάλι σε μία απότομη βουτιά στην άσφαλτο. Δεν ήταν μία ανώδυνη πτώση, παρόλο που έγινε με σχετικά μικρή ταχύτητα. Πέφτοντας ανάποδα στην άσφαλτο και βάζοντας τα χέρια για να προφυλαχτεί, ο δεξής καρπός είχε υπερέκταση τραυματίζοντας την πηχεοκαρπική άρθρωση.

Ο Dani έχει πλέον εγκάρσιο κάταγμα της κερκίδας, ένα από τα πιο τυπικά κατάγματα του χεριού, που ευτυχώς δεν είναι μετατοπισμένο, άρα πιο εύκολο στην αντιμετώπιση κι επίσης πιο δύσκολο στην διάγνωση, κάτι που εξηγεί την πρώτη αντιμετώπιση των γιατρών. Από την άλλη μόνο σε περιπτώσεις που η ταχεία ανάρρωση είναι επιτακτική, αντιμετωπίζεται χειρουργικά, συνήθως γίνεται ακινητοποίηση ή τοποθετείται εξωτερική ωστεοσύνθεση, μία αγαπημένη πρακτική στην Ελλάδα. Οι αθλίατροι ωστόσο, στην συγκεκριμένη περίπτωση κατάγματος χωρίς μετατόπιση, θέλουν άμεση έναρξη φυσιοθεραπείας και χειρουργική αποκατάσταση, ώστε να αποφευχθούν αγκυλώσεις.

Αναμένεται το ιατρικό ανακοινωθέν από τον Dr. Mir για το αποτέλεσμα του χειρουργείου και την πιθανότητα συμμετοχής του Dani Pedrosa στον αγώνα του Τέξας...

Ετικέτες

MotoGP-KTM: Ξεκίνησαν οι δοκιμές για τον κινητήρα των 850cc

Στην έδρα των Αυστριακών στο Mattighofen
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/10/2025

Η αυστριακή εταιρεία έχει ξεκινήσει τις δοκιμές του νέου κινητήρα των 850cc που έχει σχεδιαστεί με βάση τις αλλαγές στους κανονισμούς του MotoGP το 2027.

Η Red Bull KTM έχει κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα προς την επόμενη εποχή του MotoGP, δοκιμάζοντας για πρώτη φορά τον πρωτότυπο κινητήρα των 850cc στο δυναμόμετρο της έδρας της στο Mattighofen. Η δοκιμή έδωσε τις πρώτες μετρήσεις ισχύος από έναν κινητήρα κατασκευασμένο για να λειτουργεί εξ ολοκλήρου με μη ορυκτά καύσιμα — μια βασική απαίτηση των επερχόμενων στόχων του MotoGP. Αυτό αυτόματα σήμανε και την αρχή μιας νέας φάσης ανάπτυξης, καθώς η KTM προετοιμάζει την μοτοσυκλέτα της για δοκιμές στην πίστα ενόψει της σεζόν του 2027.

Από το 2027, το MotoGP θα αλλάξει σημαντικά με στόχο να κάνει τους αγώνες ασφαλέστερους, πιο βιώσιμους και πιο ανταγωνιστικούς. Ο κυβισμός των κινητήρων της μεγάλης κατηγορίας θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc για να μειωθεί η τελική ταχύτητα και τα αεροδυναμικά στοιχεία θα απλοποιηθούν, ώστε να αυξηθούν οι προσπεράσεις και ο ανταγωνισμός γενικότερα.

Τα συστήματα ρύθμισης του ύψους της μοτοσυκλέτας και τα συστήματα holeshot θα απαγορευτούν για να βελτιωθεί ο έλεγχος του αναβάτη, και όλες οι μοτοσυκλέτες θα λειτουργούν με 100% βιώσιμο καύσιμο, βελτιώνοντας τους περιβαλλοντικούς στόχους του αθλήματος. Αυτές οι αλλαγές έχουν σχεδιαστεί όχι μόνο για να περιορίσουν το κόστος και να συσχετίσουν περισσότερο τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες με αυτές του δρόμου, αλλά και για να κάνουν τους αγώνες MotoGP να επικεντρώνονται περισσότερο από ποτέ στις δεξιότητες των αναβατών.

Pit Beirer, Διευθυντής της KTM Motorsports: “Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που μπορούμε να ξεκινήσουμε το μέλλον του MotoGP ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2025. Είμαστε σε τέλειο χρονοδιάγραμμα για να έχουμε την πλήρη μοτοσυκλέτα έτοιμη και σε λειτουργία πολύ σύντομα. Έχουμε ενσωματώσει σε αυτόν τον κινητήρα όλα όσα μάθαμε τα τελευταία χρόνια συμμετοχής μας στο MotoGP και είμαι πολύ σίγουρος ότι αυτό το έργο τέχνης θα γίνει σημείο αναφοράς στις σεζόν που θα ακολουθήσουν από το 2027. Θέλω να ευχαριστήσω το εργοστάσιο και όλη την ομάδα που βρίσκεται πίσω από το έργο για την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν”.

 

Ετικέτες