Στο χειρουργείο ο Pedrosa!

Για πολλοστή φορά...
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/4/2018

Ο πόνος στον δεξί καρπό του Pedrosa δεν έχει υποχωρήσει μετά την πτώση του στον πιο πολυσυζητημένο αγώνα της φετινής σεζόν, που μπορεί καλά-καλά να μην έχει ξεκινήσει, αλλά αυτό το ρεκόρ δύσκολα θα χαθεί από την Αργεντινή. Όλα τα τεστ που έγιναν στην Αργεντινή έδειχναν πως ο Pedrosa έχει αποφύγει τον δύσκολο δρόμο του χειρουργείου, κι αυτό γιατί θα είναι η πολλοστή φορά που γίνεται επέμβαση στο ίδιο χέρι. Ο Pedrosa έχει υποστεί πολλαπλάσια χειρουργεία στα άνω άκρα, με μεγαλύτερα προβλήματα στην κλείδα και τον καρπό. Για αυτό και παρά την καθησυχαστική πρώτη εκτίμηση των γιατρών, είχε ήδη δηλώσει από την Κυριακή, πως σήμερα θα εξέταζε το χέρι του, κατά την επιστροφή στην Barcelona. Εκεί είναι ο «γιατρός των MotoGP» ο Dr. Mir, χειρούργος ορθοπεδικός που κατέχει το ιστορικό σχεδόν κάθε Ισπανού αναβάτη, και είναι σε θέση να γνωρίζει καλύτερα την ιδιαίτερη κατάσταση του Pedrosa.

Με τον πόνο στο χέρι να παραμένει και εκτιμώντας την ανάγκη για ταχεία αποκατάσταση, που τις περισσότερες φορές η συντηρητική οδός δεν μπορεί να την προσφέρει, συνέστησε στον Pedrosa άμεσο χειρουργείο, παίζοντας με τις πιθανότητες να προλάβει τον επόμενο αγώνα σε δέκα ημέρες. Ωστόσο κάθε πρόβλεψη μπορεί να γίνει μονάχα μετά την επέμβαση.

Ο Pedrosa είχε αρκεστεί την Δευτέρα σε μία λιτή ανακοίνωση στην οποία είπε πως ο αγώνας για εκείνον έληξε πολύ γρήγορα και πως θα πρέπει η οργάνωση να προστατέψει την σωματική ακεραιότητα κάθε ενός αναβάτη.

Ο Zarco από την άλλη ζήτησε συγνώμη για την πτώση, δίνοντας την δικαιολογία πως οι συνθήκες στην πίστα ήταν εξαιρετικά δύσκολες: "Είχα ταχύτερο ρυθμό κι έπρεπε να πιάσω τους πρώτους πριν καταφέρουν να δημιουργήσουν κάποιο κενό μπροστά μας. Η αγωνιστική γραμμή ήταν στεγνή, όπως επίσης και μία ακόμη μικρή λωρίδα που μπορούσες να την χρησιμοποιήσεις για προσπέραση. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος να προσπεράσεις, και πήρα την απόφαση να προσπαθήσω, καθώς είχα βλέψεις για την νίκη. Ο στόχος ήταν να προσπεράσω τον Dani. Ξέραμε όλοι οι αναβάτες πως εκτός των γραμμών αυτών υπήρχε νερό, αλλά δεν γίνεται και αγώνας χωρίς προσπέραση. Σε εκείνο το σημείο της πίστας, όταν πήγα να προσπεράσω εγώ είχα πρόσφυση, ο Dani όμως όχι. Πήγα από την εξωτερική στην αρχή, αλλά είδα πως ο Dani είχε αφήσει την εσωτερική και πήγα να προσπεράσω από εκεί χωρίς να τον ακουμπήσω. Λυπάμαι πολύ που ο Dani είχε πτώση".

Στην πραγματικότητα υπήρχε επαφή των δύο αναβατών. Ο Pedrosa αμέσως μετά σήκωσε την μοτοσυκλέτα και πατώντας στο βρεγμένο εκτοξεύθηκε σε ένα απότομο highside πέφτοντας με τα χέρια και το κεφάλι σε μία απότομη βουτιά στην άσφαλτο. Δεν ήταν μία ανώδυνη πτώση, παρόλο που έγινε με σχετικά μικρή ταχύτητα. Πέφτοντας ανάποδα στην άσφαλτο και βάζοντας τα χέρια για να προφυλαχτεί, ο δεξής καρπός είχε υπερέκταση τραυματίζοντας την πηχεοκαρπική άρθρωση.

Ο Dani έχει πλέον εγκάρσιο κάταγμα της κερκίδας, ένα από τα πιο τυπικά κατάγματα του χεριού, που ευτυχώς δεν είναι μετατοπισμένο, άρα πιο εύκολο στην αντιμετώπιση κι επίσης πιο δύσκολο στην διάγνωση, κάτι που εξηγεί την πρώτη αντιμετώπιση των γιατρών. Από την άλλη μόνο σε περιπτώσεις που η ταχεία ανάρρωση είναι επιτακτική, αντιμετωπίζεται χειρουργικά, συνήθως γίνεται ακινητοποίηση ή τοποθετείται εξωτερική ωστεοσύνθεση, μία αγαπημένη πρακτική στην Ελλάδα. Οι αθλίατροι ωστόσο, στην συγκεκριμένη περίπτωση κατάγματος χωρίς μετατόπιση, θέλουν άμεση έναρξη φυσιοθεραπείας και χειρουργική αποκατάσταση, ώστε να αποφευχθούν αγκυλώσεις.

Αναμένεται το ιατρικό ανακοινωθέν από τον Dr. Mir για το αποτέλεσμα του χειρουργείου και την πιθανότητα συμμετοχής του Dani Pedrosa στον αγώνα του Τέξας...

Ετικέτες

Marc Marquez: Χάνει Αυστραλία και Μαλαισία! Κάταγμα κορακοειδούς απόφυσης και βλάβη συνδέσμων δεξί ώμου

Δεν έχει επηρεαστεί το χέρι στο σημείο του 4πλου χειρουργείου
Marc Marquez: Χάνει Αυστραλία και Μαλαισία! Κάταγμα κορακοειδής απόφυσηw και βλάβη συνδέσμων δεξί ώμου
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/10/2025

Κάταγμα ακριβώς κάτω από την κλείδα χωρίς μετατόπιση οστού έδειξε η κλινική αλλά και η ακτινική εξέταση με πιο σοβαρή να είναι η κάκωση των συνδέσμων στον δεξί ώμο.

Την ευθύνη για την πορεία της αποκατάστασης του Marc Marquez υπογράφουν οι γιατροί Dr. Samuel Antuña και Dr. Ignacio Roger de Oña στο Ruber International Hospital της Μαδρίτης.

Πρότειναν την συντηρητική αντιμετώπιση με επίδεση και ακινησία του ώμου που ο Marc Marquez δεν είχε κανένα λόγο να απορρίψει. Τόσο βάση της προηγούμενης, τραυματικής του εμπειρίας, όσο και με βάση το γεγονός πως μόλις τώρα εξασφάλισε το πρωτάθλημα.

Η συντηρητική αντιμετώπιση του τραυματισμού, σημαίνει πως ο Marc Marquez θα λείψει από Αυστραλία και Μαλαισία κάνοντας την όποια νίκη, ασχέτως πλευράς, να λάμψει λιγότερο από την στιγμή που θα λείπει ο αναβάτης με το τρομακτικό προβάδισμα φέτος.

Marc Marquez: «Ευτυχώς ο τραυματισμός δεν είναι σοβαρός αλλά έτσι και αλλιώς είναι σημαντικό να σεβαστούμε το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασης. Ο στόχος μου είναι να επιστρέψω πριν το τέλος της σεζόν αλλά χωρίς να βιαστούμε, ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις των γιατρών. Τόσο ο προσωπικός μου στόχος, όσο και της ομάδας έχουν πλήρως κερδηθεί, οπότε τώρα η προτεραιότητα είναι η σωστή αποκατάσταση και η επιστροφή στο 100%».