Συνέντευξη Ezpeleta για τη φετινή σεζόν!

Αισιόδοξος για το μέλλον του πρωταθλήματος
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/3/2020

Μετά από όλα όσα έχουν γίνει με τον κορωνοϊό και το πώς έχει επηρεάσει τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, ανέβηκε για άλλη μια φορά στο βήμα για να δώσει ακόμη μια συνέντευξη σχετικά με τη κατάσταση που επικρατεί.

“Από τη στιγμή που ξεκίνησαν τα προβλήματα με τον κορωνοϊό, αρχίσαμε να ακολουθούμε τις οδηγίες της κάθε κυβέρνησης και ήμασταν σε συνεχή επαφή με τους ανθρώπους του Austin και της Αργεντινής. Όταν οι αρχές του Τέξας και της Αργεντινής ανέφεραν ότι δε θα πραγματοποιούνταν οι αγώνες, ήρθαμε σε επαφή με υπεύθυνους άλλων πιστών για να δούμε αν μπορούν να πραγματοποιηθούν διπλοί αγώνες…και αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει. Εάν η κατάσταση παραμείνει ως έχει, το ημερολόγιο των MotoGP είναι ασφαλές,” ανέφερε ο Ezpeleta και η αλήθεια είναι πως αν πραγματοποιηθεί το σενάριο των διπλών αγώνων, όχι μόνο θα αποκατασταθεί το χαμένο θέαμα αλλά και πολλοί απ’ τους αναβάτες του πρωταθλήματος θα πάρουν μια γεύση απ’ το πόσο δύσκολο είναι να πραγματοποιείς δύο αγώνες σε ένα σαββατοκύριακο όπως έκαναν οι αναβάτες των Superbikes στο παρελθόν – πλέον στα Motul WSBK πραγματοποιούνται δύο σκέλη και ένας αγώνας μισής διάρκειας...

Φέτος, είναι η πρώτη χρονιά που το πρωτάθλημα φτάνει τους 20 αγώνες, με την εισαγωγή του KymiRing στη Φιλανδία στο καλεντάρι και παρότι ο πρώτος αγώνας των MotoGP στο Qatar χάθηκε, ο στόχος του Ezpeleta και τη διοργάνωσης είναι να μην χαθεί κανείς απ’ τους υπόλοιπους 19. Βέβαια, η κατάσταση είναι απρόβλεπτη και η διοργάνωση δεν μπορεί να δράσει αυτόνομα, αλλά οφείλει να ακολουθήσει τις εντολές της κάθε κυβέρνησης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του, ο Ezpeleta επιβεβαίωσε πως με βάση τα τωρινά δεδομένα, ο αγώνας στη Jerez θα πραγματοποιηθεί κανονικά, όμως άφησε τη πόρτα ανοιχτή στο ενδεχόμενο της ακύρωσης σε περίπτωση που αλλάξει η κατάσταση με τον κορωνοϊό στην Ισπανία. Ακόμη, έχει εξεταστεί ήδη το γεγονός να πραγματοποιηθούν αγώνες κεκλεισμένων των θυρών σε περίπτωση που οι τοπικές αρχές το ζητήσουν. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν αντιδράσεις απ’ τις ομάδες και τους αναβάτες όπως έγινε στην F1. Συγκεκριμένα, ο αγώνας της F1 στην Αυστραλία θα πραγματοποιούνταν κανονικά –παρά την έξαρση του ιού- όμως δύο ώρες πριν την έναρξη των πρώτων ελεύθερων δοκιμών, τα μέλη της ομάδας της McLaren μπήκαν σε 14ήμερη καραντίνα λόγω του COVID-19, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί ολόκληρος ο αγώνας. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι ο πολυπρωταθλητής της F1 Lewis Hamilton είχε ήδη σχολιάσει το γεγονός, λέγοντας πως το να βρίσκονται στην πίστα ήταν παράλογο απ’ τη στιγμή που ο κίνδυνος της εξάπλωσης του ιού είναι τόσο μεγάλος.

Οπότε, εάν ένας αγώνας των MotoGP πάρει το “πράσινο φως” για να διεξαχθεί χωρίς θεατές, αυτό δεν σημαίνει πως ο κίνδυνος είναι μειώνεται. Στην πραγματικότητα παραμένει ο ίδιος απλά περιορίζεται ο αριθμός των ανθρώπων που μπορεί να προσβάλλει ο ιός, αφήνοντας εκτεθειμένους στον κίνδυνο τις ομάδες, τους αναβάτες, τους αγωνοδίκες και όσοι είναι απαραίτητοι για τη διεξαγωγή του αγώνα. “Όπως είπα, προσπαθούμε να διεξάγουμε το πρωτάθλημα χωρίς μεγάλες αλλαγές και σε περίπτωση που οι τοπικές αρχές αποφασίσουν να πραγματοποιηθεί ένας αγώνας χωρίς θεατές, θα το σκεφτούμε και θα αποφασίσουμε μαζί με τους διοργανωτές του.” Αυτή ήταν η θέση του Ezpeleta πάνω στο θέμα.

Από τη μεριά τους, η FIM, η IRTA, οι ομάδες και οι διοργανωτές, έχουν πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης κατά του COVID-19. Τέλος ο CEO της Dorna απευθύνθηκε και στους φίλαθλους λέγοντας: “Η φετινή σεζόν των MotoGP αναμένεται να είναι φανταστική. Πιστεύουμε ότι η φετινή χρονιά θα είναι απίστευτη και ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε. Έχουν υπάρξει καθυστερήσεις αλλά αν ξεκινήσουμε τώρα το πρωτάθλημα, θα είναι μια πραγματικά πολύ φανταστική σεζόν.”

Ετικέτες

MotoGP-Pedro Acosta: “Σχεδόν δεν έκανα λάθος”, λέει ο αναβάτης της KTM για την πτώση του

Οι Ducati συγχωρούν περισσότερα λάθη υποστηρίζει ο Ισπανός
MotoGP Acosta Crash
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

14/7/2025

Ο Pedro Acosta εξηγεί πώς η οδήγηση τόσο κοντά στα όρια σημαίνει ότι “κάθε μικρή στιγμή” μπορεί να οδηγήσει σε πτώση, με την υποσχόμενη εκκίνηση του στο Γερμανικό Grand Prix να καταλήγει στην αμμοπαγίδα, καθώς ο αναβάτης της Red Bull KTM εγκατέλειψε νωρίς τον αγώνα ενώ βρισκόταν στην πέμπτη θέση.

Ο Ισπανός κινούνταν μαζί με το γκρουπ των πρωτοπόρων όταν έγινε ο τρίτος από τους εννέα που έπεσαν στη διάρκεια του αγώνα, με μόνο δέκα αναβάτες να φτάνουν στη γραμμή του τερματισμού!

“Δεν θέλουμε να σκεφτόμαστε τι θα μπορούσε να είχε γίνει”, δήλωσε ο Acosta. “Ήμασταν τέσσερις γύρους μπροστά με τους άλλους, αλλά ήταν δύσκολο να τους ακολουθήσουμε επειδή έχουμε μικρότερο περιθώριο για λάθη”. Ο Acosta εξήγησε ότι η πτώση του στη Στροφή 3 προήλθε από μια μικρή διαφορά στην ταχύτητα.

O ίδιος υποστήριξε πως σχεδόν “δεν έκανε λάθος”, ενώ η αίσθηση που έχει όταν βρίσκεται πίσω από όλες τις άλλες μοτοσυκλέτες και ειδικά τις Ducati, είναι ότι έχουν πολύ περισσότερα περιθώρια για λάθη.

“Για εμάς, κάθε μικρή στιγμή, ένα λάθος ή κάποια διαφορά, μπορεί να καταλήξει όπως σήμερα — σε πτώση. Πήγα ελαφρώς πιο γρήγορα από τον προηγούμενο γύρο, αλλά πολύ πιο αργά απ’ ό,τι στις δοκιμές. Είχα σκληρό-μεσαίο ελαστικό και γεμάτο ρεζερβουάρ, αλλά η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά ευαίσθητη σε τέτοιες αλλαγές.”

“Παρ’ όλα αυτά, είχαμε τέσσερις γύρους μπροστά, με καλές προσπεράσεις. Κρατούσαμε τον ρυθμό του Alex [Marquez] και του Bezzecchi. Ήταν ένα σταθερό σαββατοκύριακο, πάντα μέσα στην πεντάδα. Μας έλειπε μόνο κάτι μικρό για να το ολοκληρώσουμε. Θα συνεχίσουμε.”

Ο Acosta πλέον στρέφεται στο Brno, καθώς η τσεχική πίστα επιστρέφει στο ημερολόγιο του MotoGP για πρώτη φορά από το 2020 — έναν αγώνα που η KTM είχε κερδίσει με τον Brad Binder, όπως ανακάλεσε και ο ίδιος ο Acosta. Ο Binder ήταν ο μοναδικός που ολοκλήρωσε για την KTM στη Γερμανία, στην έβδομη θέση, ενώ και οι δύο αναβάτες της Tech3 δεν συμμετείχαν στον αγώνα.

Οι ελεύθερες δοκιμές για το Grand Prix της Τσεχίας ξεκινούν την Παρασκευή.