Trackhouse Racing MotoGP - Η νέα δορυφορική ομάδα της Aprilia για τα επόμενα 3 χρονια
Η αμερικάνικη ομάδα αντικαθιστά την RNF με αναβάτες τους Miguel Oliveira και Raul Fernandez
Από τον
Κώστα Γκαζή
5/12/2023
Ο ιδιοκτήτης της Trackhouse Entertainment Group, Justin Marks, ανακοίνωσε την Τρίτη 5/12 ότι η Trackhouse Racing, γνωστή από τη συμμετοχή της στο αμερικάνικο πρωτάθλημα αυτοκινήτου NASCAR,θα συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP από το 2024 έως και το 2026 με τριετές συμβόλαιο, ως δορυφορική ομάδα της Aprilia, μετά την αποχώρηση της RNF.
Η Trackhouse Entertainment Group, που ανήκει στον Justin Marks και τον γνωστό dj Pitbull,θα διαχειρίζεται τη νεοσύστατη ομάδα από το Nashville του Tenesse, σε συνεργασία με την Aprilia και τον όμιλο Piaggio. Η παρουσίαση της ομάδας με τα αποκαλυπτήρια των αναβατών (σσ. αυτοί θα είναι οι αναβάτες της RNF, Miguel Oliveira και Raul Fernandez), των εταιρικών συνεργατών και του χρώματος θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Για την ώρα παρουσιάστηκε η RS-GP με χρώματα που παραπέμπουν στην αμερικάνικη σημαία, αλλά τα τελικά χρώματα και γραφικά με τα οποία θα δούμε την ομάδα στο MotoGP θα παρουσιαστούν αργότερα.
"Αυτή είναι μια μνημειώδης στιγμή για την Trackhouse Entertainment Group", δήλωσε ο Marks στο δελτίο τύπου της νεοσύστατης ομάδας. "Ήταν στο ήθος της Trackhouse από την πρώτη μέρα να δουλέψουμε, να έχουμε όραμα και να δείξουμε τον ενθουσιασμό και το πάθος που απαιτούνται για να χτίσουμε μια από τις πιο πολύτιμες εταιρείες μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο. Η είσοδός μας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP είναι ένα ακόμη βήμα στην υλοποίηση αυτού του οράματος".
Το 2024 η Trackhouse Racing MotoGP Team θα είναι η μοναδική αμερικάνικη ομάδα στην κατηγορία MotoGP, φέρνοντας ξανά άρωμα Η.Π.Α. στο πιο σημαντικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας στον κόσμο, ένα Πρωτάθλημα στο οποίο έχουν αναδειχθεί στο παρελθόν θρυλικοί Αμερικανοί αναβάτες, όπως οι Eddie Lawson, Kenny Roberts, Freddie Spencer, Wayne Rainey, Randy Mamola, Kevin Schwantz και ο αείμνηστος Nicky Hayden.
MotoGP 2026, Ταϊλάνδη, PR - Επικράτηση Bezzecchi με ρεκόρ, 2ος ο Marc, Bagnaia στα Q1...
Κάκιστες επιδόσεις Yamaha, με καλύτερο τον Fabio μόλις στην 16η θέση
Από τον
Κώστα Γκαζή
27/2/2026
Στα PR που ακολουθούν τα FP1, η Aprilia έδειξε για μια ακόμη φορά την εξέλιξη που έχει γίνει στο Noale, με τον Bezzecchi να κατακτά την πρώτη θέση με ρεκόρ γύρου μάλιστα, με εξαιρετική τοποθέτηση του Martin στην 5η θέση, και με τον Ιάπωνα Ogura 9ο. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2025 Marc Marquez βρέθηκε 2ος μεν, αλλά ήταν 0,421 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Bez, ενώ ο ομόσταυλός του, Bagnaia σημείωσε μόλις τον 15ο χρόνο, και πρέπει να περάσει τώρα από τα Q1!
Η πρώτη ημέρα της σεζόν MotoGP 2026 ολοκληρώθηκε, με τον Marco Bezzecchi να τερματίζει πρώτος τόσο στα FP1 το πρωί, όσο και στα PR το απόγευμα, δείχνοντας ποιος είναι το αφεντικό -τουλάχιστον στα δοκιμαστικά.
Το απόγευμα η απειλή για βροχή κρεμόταν πάνω από τα κεφάλια των αναβατών, κι έτσι οι αναβάτες πίεζαν από την αρχή, με τον φόβο να προλάβουν να κάνουν χρόνο που θα τους επέτρεπε να περάσουν απευθείας στα Q2.
Τελικά η πίστα έμεινε στεγνή, και ο Bez έκλεισε την Παρασκευή πρώτος και με διαφορά, καταρρίπτοντας το απόγευμα το ρεκόρ γύρου με 1:28.526 – ταχύτερος ακόμη και από τους χρόνους του τεστ που έγινε στην ίδια πίστα.
Ο Marc Marquez για μεγάλο διάστημα βρισκόταν εκτός δεκάδας, καθώς όπως και το πρωί δεν έδειχνε ικανός όχι για επικράτηση, αλλά ούτε για εύκολη αναρρίχηση στις κορυφαίες θέσεις. Τελικά στα τελευταία λεπτά κατάφερε να γράψει γρήγορο γύρο να να ανέβει 1ος, όμως μετά ήρθε ο καταιγιστικός γύρος του Bez, με τον Ιταλό να τίθεται μπροστά σχεδόν για μισό δευτερόλεπτο. Δεν πειράζει, καθώς η δεύτερη θέση καθόλου κακή δεν είναι για τον εργοστασιακό αναβάτη της Ducati, ειδικά αν συγκριθεί με την… 15η του Bagnaia που για μια ακόμη φορά παρουσιάστηκε ασταθής σε απόδοση και τώρα θα πρέπει να κουραστεί περισσότερο και να περάσει από τα Q1.
Δεύτερος καλύτερος αναβάτης Ducati, και τρίτος ταχύτερος γενικά, ήταν ο Fabio Di Giannantonio (VR46 Racing Team) ο οποίος για μεγάλο μέρος της διαδικασίας ήταν επικεφαλής, πριν υποχωρήσει στην 3η θέση προς το τέλος.
Ο Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του στην προτελευταία προσπάθειά του, μόλις 0,659 δλ. πίσω από τον Bezzecchi, για να βρεθεί 4ος, ο καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης των “πορτοκαλί”, με δεύτερο αναβάτη της ΚΤΜ τον Binder στην 8η θέση.
Ο Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) ήταν 6ος, μπροστά από τον Joan Mir (Honda HRC Castrol), που ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της Honda.
Εδώ να πούμε πως μπορεί η Gresini να έφερε για βοήθεια τον Pirro να τρέξει με τη μοτοσυκλέτα του τραυματία Aldeguer, όμως ο Ιταλός δεν τα πήγε καλά στα PR, αφού βρέθηκε στην αγωνιστική γραμμή οδηγώντας αργά, εμποδίζοντας τον ομόσταυλό του, Alex Marquez, με τους αγωνοδίκες να του δίνουν την πρώτη ποινή της χρονιάς!
Ο Ai Ogura (Trackhouse MotoGP Team), έκλεισε τα PR 9ος και πήρε θέση στα Q2, όμως είχε πτώση στη Στροφή 7 λίγο πριν το τέλος της διαδικασίας -η δεύτερη πτώση στη σεζόν, μετά την ανώδυνη του Martin στα FP1. Ευτυχώς και ο Ιάπωνας είναι καλά στην υγεία του και συνεχίζει χωρίς πρόβλημα.
Καθόλου καλά δεν ξεκίνησε τέλος η Παρασκευή για τη Yamaha με τον νέο V4, αφού ταχύτερος όλων ήταν ο Quartararo στην 16η θέση, 1,358 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο, 19ος ήταν ο Miller -που μάλλον τζάμπα έχασε 2 κιλά για να έχει κάποιο πλεονέκτημα-, 20ος ο Rins και 21ος ο Toprak που απέχει 1,839 δευτερόλεπτα από τον Bez…