1ος αγώνας στο EJC για τους αδερφούς Καρακώστα

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

7/4/2016

Με το δεξί ξεκίνησε η φετινή προσπάθεια των Δημήτρη και Νίκου Καρακώστα στο European Junior Cup/ World Superbike.
Ο Δημήτρης ξεκίνησε από την 16η θέση και έδωσε μέχρι την τελευταία στιγμή τη μάχη για την 12η, ενώ τελικά τερμάτισε 13ος στους 33 αναβάτες, ένα μόλις δέκατο του δευτερολέπτου από τον 12ο, κερδίζοντας τρεις βαθμούς. Ο Νίκος ξεκίνησε και τερμάτισε στην 24η θέση, αν και για τους περισσότερους γύρους ήταν στην 22η θέση.
Ήταν ένα έντονο και δύσκολο τετραήμερο. Tην Πέμπτη το μεσημέρι με πολύ αέρα και κρύο περπάτησαν την πίστα της Aragon υπό τις οδηγίες και συμβουλές του Jeremy McWilliams, βετεράνου αγωνιζόμενου των MotoGP, και του Kyle Smith αγωνιζόμενου στο WSBK. Το απόγευμα ακολούθησε ενημέρωση από τους αλυτάρχες της Dorna που ήταν λεπτομερής και αναλυτική. Με πολύ διαφορετικό πρόγραμμα από πέρσι, οι αναβάτες του EJC έχουν τη Παρασκευή ένα ελεύθερο τριαντάλεπτο στις 17:00, το Σάββατο ένα ελεύθερο τριαντάλεπτο στις 9:45 και ένα μισάωρο χρονομετρημένο στις 15:00. Περισσότερος χρόνος μέσα στη πίστα μεν, αλλά δυσκολότερο πρόγραμμα δε.


Την Παρασκευή ο δυνατός αέρας και το κρύο δυσκόλεψε το στήσιμο των paddock αλλά και την προετοιμασία των μοτοσυκλετών, όπως επίσης ήταν και ο λόγος που πολλοί έμπειροι αναβάτες μεγαλύτερων κατηγοριών είχαν πτώσεις (ειδικά στη μετάβαση από την πρώτη στροφή στη δεύτερη, σήκωνε απότομα ο αέρας τις μοτοσυκλέτες). Τα δύο παιδιά εκμεταλλεύτηκαν όλο τον χρόνο των ελεύθερων δοκιμών γνωρίζοντας τη πίστα όσο καλύτερα μπορούσαν. Ο Δημήτρης έκανε τον 13ο χρόνο με την τρίτη μεγαλύτερη τελική, βελτιώνοντας τον περσινό χρόνο των ελεύθερων κατά 11,5 δευτερόλεπτα και ο Νίκος τον 24ο χρόνο βελτιώνοντας τον περσινό χρόνο των ελεύθερων κατά 21,5 δευτερόλεπτα!
Με ήλιο αλλά κρύο το Σάββατο το πρωί, πραγματοποιήθηκαν τα δεύτερα τριαντάλεπτα ελεύθερα και με πολύ ζέστη το μοναδικό μισάωρο χρονομετρημένο. Με τα λάστιχα της προηγούμενης ημέρας έγινε το ελεύθερο τριαντάλεπτο που δεν βοήθησε κανέναν από την δεκαπεντάδα να βελτιώσει το χρόνο του, αφού τελείωσε η γόμα τους, αλλά ο Νίκος κατέβασε τον χρόνο του 1,5 δευτερόλεπτο ακόμα. Τα δύο αδέρφια συζήτησαν μεταξύ τους τακτικές της πίστας, συμβουλεύτηκαν τον Jeremy McWilliams, και μίλησαν με τον Γιώργο Καρακώστα και τον Guiseppe Andreani για το στήσιμο των μοτοσυκλετών τους. Με καινούρια λάστιχα έγινε το χρονομετρημένο που θα χρησιμοποιούσαν και στον αγώνα. Ο Δημήτρης βελτίωσε το χρόνο του μισό δευτερόλεπτο, κατάφερε την γρηγορότερη τελική στα 225km/h και κατατάχθηκε 16ος στην εκκίνηση.  Ο Νίκος κατέβασε άλλο ένα δευτερόλεπτο το χρόνο του και κατατάχθηκε 24ος στην εκκίνηση.


Ο αγώνας της Κυριακής ήταν πιεστικός και για πρώτη φορά κατάφεραν και τερμάτισαν και οι 33 αναβάτες χωρίς πτώσεις και απρόοπτα. H Aragon είναι μια δύσκολη τεχνικά πίστα με απότομα χασίματα. Ο συναγωνισμός ήταν έντονος αλλά η βελτίωση του Δημήτρη και του Νίκου σε σχέση με την περσινή χρονιά ήταν αλματώδης. Ειδικά ο Δημήτρης κατάφερε και υπερίσχυσε έμπειρων αναβατών που γνώριζαν καλά την πίστα και μάλιστα είχαν κάνει δοκιμές εκεί δύο εβδομάδες πριν τον αγώνα. Μικρά τεχνικά προβλήματα ευτυχώς αντιμετωπίστηκαν άμεσα από τον Γιώργο Καρακώστα.

 

Δημήτρης Καρακώστας: "Είμαι πολύ χαρούμενος με τους 3 βαθμούς που κέρδισα στον πρώτο αγώνα του European Junior Cup στην Aragon τερματίζοντας 13ος στους 33 αναβάτες! Ευχαριστώ όλους σας για την υποστήριξη και τον πατέρα μου για την προετοιμασία της μοτοσυκλέτας!"

Νίκος Καρακώστας: "Ξεκινώντας και τερματίζοντας στην 24η θέση, ενώ κατά την διάρκεια του αγώνα έφτασα και την 21η, δεν με ικανοποίησε. Παρόλα αυτά ήταν ένας ωραίος αγώνας και σε σχέση με τον περσινό αγώνα στην Aragon ήμουν πολύ βελτιωμένος! Η ώρα του Assen δεν αργεί... Κάθε φορά και καλύτερα!"

Χορηγοί της Ελληνικής Συμμετοχής στο European Junior Cup / WSBK 2016:
HONDA ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ
ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ
TZORTZOPOULOS SHOEI IXS SIDI
ΜΟΤΟ ΜΟΝΚΕΥ
CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL GREECE
PIRELLI
CASTROL GREECE
PERISTERAS

Motul WSBK: Ξεκινά η σεζόν του 2022 με δοκιμές στη Jerez

Τρεις μέρες, τρεις κατασκευαστές, τέσσερις ομάδες
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/12/2021

Μπορεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motul FIM WSBK να έριξε την αυλαία πριν από ένα μόλις μήνα, αλλά ήδη τα εργοστάσια και οι ομάδες έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία τους για το πρωτάθλημα του 2022. Οι Honda, BMW και Kawasaki βρίσκονται ήδη στην πίστα της Jerez για τριήμερες δοκιμές.

Οι δοκιμές ξεκινούν από σήμερα και θα διαρκέσουν μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου και θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε σύσσωμη τη νέα σύνθεση της ομάδας HRC, με τους Iker Lecuona και Xavi Vierge να κάνουν το ντεμπούτο τους πάνω στα καινούργια CBR1000RR-R. Οι δύο αναβάτες προέρχονται από τα MotoGP και την Moto2 αντίστοιχα, χωρίς καμία εμπειρία με μοτοσυκλέτες του παγκοσμίου Superbikes.

Η BMW θα εκπροσωπηθεί από τέσσερις αναβάτες και δύο ομάδες. Στην BMW Motorrad WorldSBK Team ανήκει ο Scott Redding, με team mate τον Michael van der Mark, αν και για τον Redding δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα βρεθεί στη σέλα του Μ1000RR, καθώς είχε κάνει δοκιμές πρόσφατα στην πίστα του Estoril με την καινούργια του μοτοσυκλέτα. Θα είναι όμως οι πρώτη φορά που οι δύο αναβάτες θα συνεργαστούν και μάλιστα σε μια πίστα που η BMW είχε πετύχει τον καλύτερο τερματισμό της το 2021, στην έβδομη θέση.

Η δεύτερη ομάδα με μοτοσυκλέτες της BMW είναι η δορυφορική Bonovo Action BMW Racing Team, με αναβάτες τους Loris Baz και Eugene Laverty. Ο Ιρλανδός είχε τρέξει με την μοτοσυκλέτα της BMW και το 2021, καθώς αντικατέστησε τον τραυματία Tom Sykes, ενώ για τον Baz θα είναι η πρώτη φορά με τους Βαυαρούς μετά την σεζόν που πέρασε με την Ducati στις Η.Π.Α.

Ο τρίτος κατασκευαστής που θα βρεθεί στην Jerez είναι η εργοστασιακή Kawasaki Racing Team WorlsSBK, με τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Jonathan Rea, ο οποίος θα προσπαθήσει να διεκδικήσει ξανά το στέμμα από τον Razgatlioglu, έχοντας ως team mate τον Alex Lowes ο οποίος θέλει να επανακάμψει από τους τραυματισμού που είχε τη φετινή σεζόν.

Για την επόμενη σεζόν, ο Rea δήλωσε πως "είμαι ευτυχής που επιστρέφω στις πίστες λίγο πριν τα Χριστούγεννα, γιατί θέλουμε να διατηρήσουμε αυτή την καλή αίσθηση που έχουμε στα τέλη της προηγούμενης σεζόν. Η Jerez είναι μια καλή πίστα, καθώς έχουμε συγκεντρώσει πολλά δεδομένα από εκεί. Είναι επίσης μία από τις πίστες που δεν είμαστε πολύ δυνατοί, οπότε μπορούμε να δουλέψουμε πάνω σε επιμέρους τομείς. Θα έχουμε να δοκιμάσουμε κάποια καινούργια εξαρτήματα, γιατί η KMC και η KRT έχουν δουλέψει πολύ σκληρά για ορισμένα καινούργια πράγματα στο πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά."

Ο Lowes από την άλλη παραδέχτηκε πως δεν είναι ακόμη αρκετά δυνατός στο 100%, αλλά ανυπομονεί να ξεκινήσει τις δοκιμές. Όπως είπε, δεν θα επικεντρωθεί στην απόδοσή του, αλλά στην δοκιμή των νέων δεδομένων που ετοίμασαν οι μηχανικοί του.