1ος αγώνας στο EJC για τους αδερφούς Καρακώστα

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

7/4/2016

Με το δεξί ξεκίνησε η φετινή προσπάθεια των Δημήτρη και Νίκου Καρακώστα στο European Junior Cup/ World Superbike.
Ο Δημήτρης ξεκίνησε από την 16η θέση και έδωσε μέχρι την τελευταία στιγμή τη μάχη για την 12η, ενώ τελικά τερμάτισε 13ος στους 33 αναβάτες, ένα μόλις δέκατο του δευτερολέπτου από τον 12ο, κερδίζοντας τρεις βαθμούς. Ο Νίκος ξεκίνησε και τερμάτισε στην 24η θέση, αν και για τους περισσότερους γύρους ήταν στην 22η θέση.
Ήταν ένα έντονο και δύσκολο τετραήμερο. Tην Πέμπτη το μεσημέρι με πολύ αέρα και κρύο περπάτησαν την πίστα της Aragon υπό τις οδηγίες και συμβουλές του Jeremy McWilliams, βετεράνου αγωνιζόμενου των MotoGP, και του Kyle Smith αγωνιζόμενου στο WSBK. Το απόγευμα ακολούθησε ενημέρωση από τους αλυτάρχες της Dorna που ήταν λεπτομερής και αναλυτική. Με πολύ διαφορετικό πρόγραμμα από πέρσι, οι αναβάτες του EJC έχουν τη Παρασκευή ένα ελεύθερο τριαντάλεπτο στις 17:00, το Σάββατο ένα ελεύθερο τριαντάλεπτο στις 9:45 και ένα μισάωρο χρονομετρημένο στις 15:00. Περισσότερος χρόνος μέσα στη πίστα μεν, αλλά δυσκολότερο πρόγραμμα δε.


Την Παρασκευή ο δυνατός αέρας και το κρύο δυσκόλεψε το στήσιμο των paddock αλλά και την προετοιμασία των μοτοσυκλετών, όπως επίσης ήταν και ο λόγος που πολλοί έμπειροι αναβάτες μεγαλύτερων κατηγοριών είχαν πτώσεις (ειδικά στη μετάβαση από την πρώτη στροφή στη δεύτερη, σήκωνε απότομα ο αέρας τις μοτοσυκλέτες). Τα δύο παιδιά εκμεταλλεύτηκαν όλο τον χρόνο των ελεύθερων δοκιμών γνωρίζοντας τη πίστα όσο καλύτερα μπορούσαν. Ο Δημήτρης έκανε τον 13ο χρόνο με την τρίτη μεγαλύτερη τελική, βελτιώνοντας τον περσινό χρόνο των ελεύθερων κατά 11,5 δευτερόλεπτα και ο Νίκος τον 24ο χρόνο βελτιώνοντας τον περσινό χρόνο των ελεύθερων κατά 21,5 δευτερόλεπτα!
Με ήλιο αλλά κρύο το Σάββατο το πρωί, πραγματοποιήθηκαν τα δεύτερα τριαντάλεπτα ελεύθερα και με πολύ ζέστη το μοναδικό μισάωρο χρονομετρημένο. Με τα λάστιχα της προηγούμενης ημέρας έγινε το ελεύθερο τριαντάλεπτο που δεν βοήθησε κανέναν από την δεκαπεντάδα να βελτιώσει το χρόνο του, αφού τελείωσε η γόμα τους, αλλά ο Νίκος κατέβασε τον χρόνο του 1,5 δευτερόλεπτο ακόμα. Τα δύο αδέρφια συζήτησαν μεταξύ τους τακτικές της πίστας, συμβουλεύτηκαν τον Jeremy McWilliams, και μίλησαν με τον Γιώργο Καρακώστα και τον Guiseppe Andreani για το στήσιμο των μοτοσυκλετών τους. Με καινούρια λάστιχα έγινε το χρονομετρημένο που θα χρησιμοποιούσαν και στον αγώνα. Ο Δημήτρης βελτίωσε το χρόνο του μισό δευτερόλεπτο, κατάφερε την γρηγορότερη τελική στα 225km/h και κατατάχθηκε 16ος στην εκκίνηση.  Ο Νίκος κατέβασε άλλο ένα δευτερόλεπτο το χρόνο του και κατατάχθηκε 24ος στην εκκίνηση.


Ο αγώνας της Κυριακής ήταν πιεστικός και για πρώτη φορά κατάφεραν και τερμάτισαν και οι 33 αναβάτες χωρίς πτώσεις και απρόοπτα. H Aragon είναι μια δύσκολη τεχνικά πίστα με απότομα χασίματα. Ο συναγωνισμός ήταν έντονος αλλά η βελτίωση του Δημήτρη και του Νίκου σε σχέση με την περσινή χρονιά ήταν αλματώδης. Ειδικά ο Δημήτρης κατάφερε και υπερίσχυσε έμπειρων αναβατών που γνώριζαν καλά την πίστα και μάλιστα είχαν κάνει δοκιμές εκεί δύο εβδομάδες πριν τον αγώνα. Μικρά τεχνικά προβλήματα ευτυχώς αντιμετωπίστηκαν άμεσα από τον Γιώργο Καρακώστα.

 

Δημήτρης Καρακώστας: "Είμαι πολύ χαρούμενος με τους 3 βαθμούς που κέρδισα στον πρώτο αγώνα του European Junior Cup στην Aragon τερματίζοντας 13ος στους 33 αναβάτες! Ευχαριστώ όλους σας για την υποστήριξη και τον πατέρα μου για την προετοιμασία της μοτοσυκλέτας!"

Νίκος Καρακώστας: "Ξεκινώντας και τερματίζοντας στην 24η θέση, ενώ κατά την διάρκεια του αγώνα έφτασα και την 21η, δεν με ικανοποίησε. Παρόλα αυτά ήταν ένας ωραίος αγώνας και σε σχέση με τον περσινό αγώνα στην Aragon ήμουν πολύ βελτιωμένος! Η ώρα του Assen δεν αργεί... Κάθε φορά και καλύτερα!"

Χορηγοί της Ελληνικής Συμμετοχής στο European Junior Cup / WSBK 2016:
HONDA ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ
ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ
TZORTZOPOULOS SHOEI IXS SIDI
ΜΟΤΟ ΜΟΝΚΕΥ
CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL GREECE
PIRELLI
CASTROL GREECE
PERISTERAS

Για άλλα δύο χρόνια μαζί Razgatlıoğlu-Yamaha

Ανανέωσε ο Τούρκος για την παραμονή του στα Motul WSBK
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

2/7/2021

Η Yamaha ανακοίνωσε πριν από λίγο την επέκταση του συμβολαίου για άλλα δύο χρόνια στο FIM Superbike World Championship, με τον Τούρκο αναβάτη Toprak Razgatlıoğlu.

Μετά από μια εξαιρετική πρώτη σεζόν πάνω στο Yamaha R1 το 2020, όπου ο Razgatlıoğlu κέρδισε στον πρώτο του αγώνα στο Phillip Island, ενώ πέτυχε άλλες δύο νίκες μέσα στη χρονιά τερματίζοντας στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος, ο Toprak βρίσκεται ήδη στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας με εφτά τερματισμούς στο βάθρο, συμπεριλαμβανομένης και της νίκης του στο Misano.

Αυτές οι επιδόσεις του έχουν προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον από ομάδες, τόσο από τα WSBK όσο και από τα MotoGP, αλλά λίγο πριν τον αγώνα στο Donington Park, η Yamaha Motor Europe και ο 24χρονος Τούρκος συμφώνησαν για την επέκταση του συμβολαίου του μέχρι και το 2023.

Yamaha έχει γίνει οικογένειά μου", δήλωσε ο Razgatlıoğlu "και είμαι ευτυχής που υπέγραψα για άλλα δύο χρόνια. Νομίζω ότι έχουμε βελτιώσει την μοτοσυκλέτα πολύ από το 2020 που μπήκα στην ομάδα, οπότε ήταν μια εύκολη απόφαση για μένα. Έχω δίπλα μου τους καλύτερους και είμαι ευτυχισμένος εδώ. Ίσως τα MotoGP να με απασχολήσουν στο μέλλον, αλλά τώρα έχω εστιάσει να γίνει η δουλειά εδώ, στα WSBK."

Ο Andrea Dosoli, αγωνιστικό διευθυντής Road Racing της Yamaha Motor Europe, είπε ότι το 2020 ήταν μια περίεργη χρονιά για όλους, αλλά και μια χρόνια που έχτισαν μια εξαιρετική σχέση με τον Toprak. Αυτή μάλιστα θεωρεί ότι είναι και η βάση για τις καλές φετινές επιδόσεις της Yamaha, τις καλύτερες που είχε ποτέ από τότε που επέστρεψε στα WSBK. Η απόφαση για ανανέωση του συμβολαίου του ήρθε νωρίτερα απ' ό,τι περίμεναν, καθώς είναι πεπεισμένοι πως τα καλύτερα έπονται!

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Paolo Pavesio, Διευθυντή του Τμήματο Marketin Και Motosport στην Yamaha Europe, ο οποίος τόνισε πως από τη σεζόν του 2020 ο Toprak έδειξε τη δυναμική του ταλέντου του και την προοπτική του για νίκες, ενώ φέτος θεωρείται εκ των διεκδικητών του Πρωταθλήματος.