Οι Δημήτρης και Νίκος Καρακώστας στο τελευταίο στάδιο προετοιμασίας του EJC

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/3/2016

Η αγωνιστική χρονιά 2016 ξεκίνησε για τον Νίκο και τον Δημήτρη Καρακώστα με το διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο του European Junior Cup. Την πρώτη μέρα, τη Δευτέρα το πρωί, οι 30 μόνιμοι αναβάτες συγκεντρώθηκαν στην πίστα του Calafat στην Καταλονία της Ισπανίας. Με πάρα πολλούς αγωνιζόμενους από την περσινή χρονιά, υπήρχε ένα χαρούμενο και φιλικό. Η διοργάνωση ήταν όπως και πέρυσι άψογη και παρείχε βοήθεια στους αναβάτες με ταυτόχρονη τήρηση του προγράμματος.
Αφού τελείωσαν τα διαδικαστικά ο Kyle Smith, αγωνιζόμενος του WSBK, και ο Jeremy McWilliams, βετεράνος αγωνιζόμενος των MotoGP, περπάτησαν με τους νεαρούς αναβάτες την πίστα δίνοντάς τους συμβουλές και απαντώντας σε ότι ερώτηση είχαν. Ακολούθησε ενημέρωση αναβατών και μηχανικών για τις μικρές αλλαγές που έγιναν στην μοτοσυκλέτα με την οποία θα συμμετέχουν, την Honda CBR650F. Τόνισαν ότι δεν επιτρέπεται να γίνει καμία τεχνική βελτίωση, καθώς ο σκοπός είναι να αγωνίζονται όλοι με ίδια μοτοσυκλέτα.


Αμέσως μετά έγινε η κλήρωση των μοτοσυκλετών και τις παρέλαβαν οι μηχανικοί για να τις προετοιμάσουν για τις δοκιμές. Ο Γιώργος Καρακώστας (που εκτός από μηνανικός είναι πατέρας των δύο αναβατών) έχοντας ευθύνη για δύο μοτοσυκλέτες κατάφερε στον προβλεπόμενο χρόνο να μιλήσει με τον Δημήτρη και τον Νίκο και να τις ρυθμίσει σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Οι αναβάτες χωρίστηκαν σε δύο γκρουπ και μπήκαν στην πίστα για τους πρώτους γύρους ακολουθώντας τον Kyle Smith και τον Jeremy McWilliams. Η συμβουλή των διοργανωτών ήταν να στρώσουν οι αναβάτες τους κινητήρες σωστά, γιατί οι μοτοσυκλέτες που παρέλαβαν ήταν ολοκαίνουργιες.
Το πρώτο εικοσάλεπτο ήταν αναγνωριστικό, με τους κινητήρες να "γυρίζουν" μέχρι τις 7.000 στροφές, το δεύτερο μέχρι τις 9.000 και στο τελευταίο της ημέρας οι αναβάτες ήταν ελεύθεροι να ακολουθήσουν τον δικό τους ρυθμό.
Ο Νίκος και ο Δημήτρης γνωρίζοντας την πίστα, αλλά και την μοτοσυκλέτα, από πέρυσι κατάφεραν γρήγορα να βρουν ρυθμό και να ευχαριστηθούν την προπόνηση. Κάθε φορά που έβγαιναν από την πίστα συζητούσαν με τον Γιώργο την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας αλλά και την οδήγησή τους, ανταλλάσσοντας παράλληλες γνώμες και εντυπώσεις μεταξύ τους αλλά και με άλλους συναθλητές τους. Η ημέρα τελείωσε ικανοποιητικά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για τον Δημήτρη και τον Νίκο.
Την Τρίτη το πρωί, με ηλιόλουστο καιρό και αρκετή ζέστη, πραγματοποιήθηκε το δεύτερο μέρος της εκπαίδευσης. Ξεκίνησε με ενημέρωση από τον Gregorio Lavilla, Dorna SBK Sporting Director, και ακολούθησαν δύο εικοσάλεπτα προπόνησης. Ο Νίκος και ο Δημήτρης κινήθηκαν σε πιο γρήγορους και πιεστικούς ρυθμούς αποκομίζοντας εμπιστοσύνη  από τη μοτοσυκλέτα αλλά και από τον εαυτό τους. Ο Γιώργος Καρακώστας ήταν πολύ ευχαριστημένος με την απόδοσή τους, αν και παρουσιάστηκε ένα μικρό πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του Δημήτρη το οποίο όμως έλυσε γρήγορα.
Στη συνέχεια, έγινε ενημέρωση και η επίσημη φωτογράφιση όλων των αναβατών. Το session που ακολούθησε ήταν δύο δοκιμαστικές εκκινήσεις ανά πέντε αναβάτες και μετά ήταν η ώρα για το τελευταίο εικοσάλεπτο προπόνησης.


Συνολικά, ήταν ένα επιτυχημένο διήμερο, ευτυχώς χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, με μόνο μια μικρή ανώδυνη πτώση ενός αναβάτη. Η διοργάνωση ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και τους μηχανικούς για την άψογη συμπεριφορά τους, επισήμανε ότι το φετινό επίπεδο είναι πολύ υψηλό και σ' αυτό οφείλεται το ότι κύλησαν όλα άψογα στην εκπαίδευση.
Φέτος, προβλέπεται μια δυναμική αγωνιστική χρονιά και ο Δημήτρης και ο Νίκος νιώθουν περήφανοι που αποτελούν την ελληνική συμμετοχή!
Στη συνέχεια το πρόγραμμα προβλέπει λίγη ξεκούραση και την επομένη περπάτημα στην Aragon!!!
Μπορείτε να βλέπετε καθημερινές ενημερώσεις και φωτογραφίες στις σελίδες των παιδιών αλλά και της διοργάνωσης:
https://www.facebook.com/Dimitris-Karakostas-299747140236001/?fref=ts

https://www.facebook.com/Nikos-Karakostas-714920658623303/?fref=ts

https://www.facebook.com/EuropeanJuniorCup/

WSSP - Θετικές δοκιμές στην Cremona για την Kawasaki πριν το Portimão

Aegerter και Alcoba παρά την βροχή ολοκλήρωσαν δύο ημέρες δοκιμών με πρόοδο σε ρυθμίσεις και ηλεκτρονικά
Kawasaki WorldSSP Team
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/3/2026

Η Kawasaki WorldSSP Team άφησε την Ιταλία με αισιοδοξία, έχοντας λύσει βασικά προβλήματα από την Αυστραλία και βρει τη σωστή κατεύθυνση για τη συνέχεια.

Η Kawasaki WorldSSP Team πραγματοποίησε διήμερο τεστ στην πίστα της Cremona στις 13 και 14 Μαρτίου, με τους Dominique Aegerter και Jeremy Alcoba να επιστρέφουν στη δράση με στόχο τη βελτίωση μετά το δύσκολο ξεκίνημα της σεζόν. Οι συνθήκες ήταν σε γενικές γραμμές ευνοϊκές, με τη βροχή να περιορίζει το πρόγραμμα μόνο στο δεύτερο μισό της δεύτερης ημέρας.

Εστίαση στα προβλήματα της Αυστραλίας

Ο Aegerter αντιμετώπισε τεχνικά ζητήματα και στους δύο αγώνες στο Phillip Island, ενώ ο Alcoba περιορίστηκε στις θέσεις 10 και 9. Αποτελέσματα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της ομάδας, ιδιαίτερα για τον Ισπανό που είχε κλείσει δυνατά το 2025, αλλά και για τον Ελβετό που συνεχίζει την επαναπροσαρμογή του στην κατηγορία, μετά το τριετές πέρασμα του από τo WSBK.

Έτσι, η επιλογή για δοκιμές στη Cremona είχε ξεκάθαρο στόχο την επίλυση των προβλημάτων που εμφανίστηκαν στην Αυστραλία και την καλύτερη κατανόηση της Kawasaki ZX-6R 636.

Δουλειά σε ηλεκτρονικά και setup

Κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας, το πρόγραμμα κύλησε χωρίς προβλήματα, με τον Aegerter να ολοκληρώνει περίπου 30 γύρους, δίνοντας έμφαση κυρίως στα ηλεκτρονικά. Η ομάδα είχε φέρει αρκετά νέα εξαρτήματα και ρυθμίσεις, καταφέρνοντας να καλύψει σημαντικό μέρος της λίστας της.

Στη συνέχεια, η δουλειά επεκτάθηκε και στο setup, με στόχο τη βελτίωση της συνολικής αίσθησης της μοτοσυκλέτας και την καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ενόψει της συνέχειας.

Δηλώσεις με αισιοδοξία

Kawasaki WorldSSP Team

Ο Dominique Aegerter δήλωσε πως, “ευτυχώς ο καιρός ήταν καλός για μιάμιση μέρα. Η ομάδα έφερε πολλά νέα στοιχεία στο Cremona και δούλεψε σκληρά για να λύσει τα προβλήματα που είχαμε στους αγώνες στην Αυστραλία. Την πρώτη ημέρα έκανα περίπου 30 γύρους και εστιάσαμε κυρίως στα ηλεκτρονικά. Ήταν πολύ σημαντικό αυτό το τεστ, γιατί επιτέλους είχαμε χρόνο να δουλέψουμε πάνω στη μοτοσυκλέτα και είμαστε σίγουρα πιο προετοιμασμένοι απ’ ό,τι πριν το Phillip Island, ακόμη κι αν έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας για να πετύχουμε τους στόχους μας”.

Kawasaki WorldSSP Team

Από την πλευρά του, ο Jeremy Alcoba πρόσθεσε: “Είμαι χαρούμενος που δοκιμάσαμε εδώ στην Cremona, μια πίστα που πέρσι μας δυσκόλεψε. Δοκιμάσαμε πολλά νέα πράγματα που αποδείχθηκαν θετικά και ταυτόχρονα βελτίωσα την αίσθησή μου με την πίστα. Μάλιστα κατάφερα να φτάσω τους χρόνους της περσινής χρονιάς χρησιμοποιώντας πιο σκληρά ελαστικά. Έχουμε βρει την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε και αυτό με κάνει αισιόδοξο για τον επόμενο αγώνα στο Portimão, αν και φυσικά πρέπει να συνεχίσουμε τη δουλειά για να φτάσουμε στο επίπεδο που γνωρίζουμε ότι μπορούμε.”

Βλέμμα στο Portimão

Με τα βασικά προβλήματα να έχουν αντιμετωπιστεί και τη βάση να έχει βελτιωθεί, η Kawasaki στρέφει πλέον την προσοχή της στον επόμενο γύρο της σεζόν, που θα διεξαχθεί στο Autódromo Internacional do Algarve από 27 έως 29 Μαρτίου.

Το τεστ στη Cremona μπορεί να μην ήταν ιδανικό από πλευράς καιρού, όμως αποδείχθηκε ουσιαστικό, επιτρέποντας στην ομάδα να βρει μια θετική κατεύθυνση και να κινηθεί σε αυτή επιλύοντας προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην Αυστραλία.