Dovizioso και Davies: Οι απολυμένοι της Ducati ψάχνουν το μέλλον τους

Οι καλύτεροι αναβάτες εξέλιξης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/10/2020

Ο Dovizioso έχει μόνο μία ευκαιρία να συνεχίσει να αγωνίζεται το 2021, όπως δήλωσε ο ίδιος πως θα ήθελε να κάνει πριν φύγει από την πρώτη γραμμή και συνεχίσει ως αναβάτης εξέλιξης. Η Aprilia είναι η μόνο που θα μπορούσε να του δώσει μία σέλα σε αντίθεση με τους κατασκευαστές που τον θέλουν ως αναβάτη εξέλιξης, ακριβώς όπως θα ήθελε και η Ducati να γίνει, πράγμα που ο Dovi δεν δέχτηκε.

Ωστόσο ο Dovizioso δεν έχει σβήσει ολότελα την προοπτική να γίνει από την επόμενη σεζόν αναβάτης εξέλιξης. Αποκάλυψε μάλιστα πως συζητά αυτή την λύση με αρκετούς κατασκευαστές υπό μία προϋπόθεση, την επιστροφή του στην αγωνιστική δράση το 2022. Την ερχόμενη Άνοιξη και με την προϋπόθεση πως τα πράγματα θα εξελιχθούν πιο ομαλά από φέτος ή ακόμη καλύτερα πως θα υπάρχει ένα φυσιολογικό πρόγραμμα στα MotoGP, θα ξεκινήσει μία από τις πιο έντονες μεταγραφικές περιόδους των τελευταίων ετών, η λεγόμενη “silly season” που θα διαρκέσει μέχρι να καλυφθεί και η τελευταία σέλα.

Ο Dovizioso παίζει τα χαρτιά του από τώρα για τότε, γνωρίζοντας τι πρόκειται να γίνει του χρόνου, και ξέρει πολύ καλά επίσης πως το ζήτημα είναι να μείνεις στο προσκήνιο. Αποκάλυψε πως πράγματι μιλά με αρκετούς κατασκευαστές να γίνει αναβάτης εξέλιξης, αν του δώσουν μοτοσυκλέτα να αγωνιστεί το 2022. Αν υποθέσουμε πως ο Pedrosa συνεχίζει αυτό τον ρόλο στην KTM, που είναι και σχεδόν σίγουρο, όπως και ο Lorenzo στην Yamaha, τότε οι βασικές θέσεις που μένουν είναι Honda και Suzuki από την στιγμή που με την Aprilia γίνεται άλλη κουβέντα. Η Honda έχει κλείσει τις εργοστασιακές θέσεις με τον Pol Espargaro να πηγαίνει εκεί την επόμενη χρονιά αλλά δεν υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να κάνει κάποια έκπληξη με την LCR μιλώντας πάντα για το 2022, χρονιά που δεν ξέρεις από τώρα και πώς θα κινηθεί η Suzuki μιας και δεν το ξέρουν και οι ίδιοι.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Dovizioso μπορεί να παίξει τον ρόλο του αναβάτη εξέλιξης πάρα πολύ καλά, πράγμα σπάνιο και δυσεύρετο καθώς δεν είναι πολλοί οι αναβάτες που μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο.

Η σέλα της Aprilia μπορεί να είναι διαθέσιμη για τον Dovizioso από την επόμενη χρονιά, αλλά γεγονός είναι πως ο Dovizioso θα προτιμούσε να την κάψει αν μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη θέση το 2022, γλιτώνοντας και την «σφαγή» που θα γίνει την silly season.

Στο MOTUL WSBK όπου η Ducati ανακοίνωσε τον Rinaldi για την εργοστασιακή θέση δίπλα στον Redding, μία αναμενόμενη κίνηση όπως είχαμε πει, ο Davies νιώθει παραγκωνισμένος και δεν έχει και άδικο. Με λίγα λόγια το καλύτερο που μπορούσε να κάνει η Ducati με αγωνιστικά κριτήρια ήταν μία άκομψη κίνηση προάγοντας τον Rinaldi ει βάρος του Davies και το έκανε. Για αυτό και ο Davies έβγαλε εκείνο το καυστικό tweet που απλά συνοψίζει την απογοήτευση που ένιωσε για την απόφαση αυτή μετά από 7 χρόνια. Στο μεταξύ η Ducati όλα αυτά τα χρόνια δεν του είχε δώσει μία τόσο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα όσο αυτή που τώρα έχει, οπότε το γεγονός πως ήταν συνέχεια πρωταγωνιστής και δεύτερος στον τίτλο για τρεις συνεχόμενες χρονιές, έπρεπε να μετρήσει παραπάνω από αυτό που έγινε τώρα. Το θέμα είναι πως ο συνδυασμός Rea και Kawasaki είναι ανίκητος, δεν τα καταφέρνει ούτε ο Redding και ο Rinaldi δείχνει πως έχει περισσότερες πιθανότητες να κοντραριστεί μαζί του. Και στις πιθανότητες πόνταρε η Ducati…

Μετά το καυστικό tweet για να δουλέψει επιστάτης στην φάρμα του Dovizioso φροντίζοντας την πίστα ο Davies ευχαρίστησε την Aruba.it και την Ducati λέγοντας πως όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν. Εστιάζει στις καλές αναμνήσεις, τις 27 νίκες και τις 86 φορές που ανέβηκαν στο βάθρο. Στην περίπτωσή τα πράγματα είναι πιο στενάχωρα από του Dovizioso, καθώς οι μόνες ελεύθερες θέσεις -με κάποια προοπτική- είναι αυτές που είχε πριν ο… Rinaldi! Η GoEleven που μόλις έχασε τον Rinaldi θα μπορούσε να τον δεχτεί και μάλιστα να τον βοηθήσει να είναι και στην πρώτη γραμμή, σε αντίθεση με την Barni που οργανωτικά είναι ένα σκαλί κάτω, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα αυτή την περίεργη σεζόν…

Δημόσια συγνώμη του Antony West στη FIM για διασπορά ψευδών ειδήσεων

Ήμουν "εν βρασμό ψυχής” λέει ο Αυστραλός
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

2/11/2020

Ο Antony West είναι από τα γνωστά ονόματα στα παγκόσμια πρωταθλήματα της FIM, αφού είχε αρκετά επιτυχημένη παρουσία στα MotoGP, τα WSBK και WSSP κυρίως με τις ομάδες της Kawasaki. Ταυτόχρονα όμως ο Αυστραλός είχε και αρκετά μπλεξίματα με τις απαγορευμένες ουσίες… με αποτέλεσμα η FIM να του έχει επιβάλει δύο φορές την ποινή του αποκλεισμού συμμετοχής στα πρωταθλήματά της, με την τελευταία να ξεκινά από το 2019 και να λήγει τον Σεπτέμβρη του 2020. Όμως ο Antony West δεν έμεινε άπραγος όσο διαρκούσε η ποινή του και πήγε στην Βραζιλία, όπου έτρεχε στο εθνικό πρωτάθλημα SBK, το οποίο δεν ανήκει μέσα στις αρμοδιότητες της FIM. Παρ’ όλα αυτά η FIM θεώρησε πως αυτή η πράξη του είναι “παράνομη” και τον Ιανουάριο του 2020 του επέβαλε νέα ποινή αποκλεισμού που λήγει πλέον το Μάρτιο του 2021.

Αυτό εξόργισε τον Αυστραλό, που βγήκε δημόσια και είπε πως η FIM τον έχει “βάλει στο μάτι”  και πως “έφτιαξαν” καινούριο κανονισμό για να του επιβάλλουν επιπλέον ποινή. Ανάμεσα στα άλλα, είπε πως η FIM μίλησε με τους Ιάπωνες στην Kawasaki για να σταματήσουν την συνεργασία μαζί του στο βραζιλιάνικο πρωτάθλημα. Και σαν να μην έφταναν αυτά, είπε πως η FIM επέτρεψε το 2013 να έχει παράνομη ECU η μοτοσυκλέτα του Marc Marquez για να πάρει το πρωτάθλημα, αλλά και πως τα πρωταθλήματα που κέρδισε ο Valentino Rossi με τα δίχρονα GP500 ήταν αποτέλεσμα των ειδικών ελαστικών που έφτιαχναν για τον Ιταλό, με την FIM να κάνει τα στραβά μάτια!

“Τα παρατάω, τέλος! Αυτοί οι διεφθαρμένοι άνθρωποι είναι εκτός ελέγχου και προσπαθούν να με καταστρέψουν. Τρέχω στη Βραζιλία που το πρωτάθλημα δεν είναι υπό την επίβλεψη της FIM και τώρα εφεύραν δικούς τους νόμους που τους επιτρέπουν να ελέγχουν εμένα εκεί πέρα.”

Όμως τώρα φαίνεται πως του πέρασαν τα νεύρα ή (το πιθανότερο) μεσολάβησαν συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών σε πιο ήρεμο πνεύμα, με αποτέλεσμα να κάνει επιτόπια στροφή και να πάρει πίσω όλα όσα είπε. Συγκεκριμένα ζήτησε συγνώμη για την διασπορά ψευδών ειδήσεων μέσω των social media, τις οποίες δικαιολόγησε πως βασίζονταν στον “θυμό” και την “απερισκεψία” της στιγμής και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. “Θέλω να απολογηθώ στους ανθρώπους της FIM και τους συναδέρφους μου αναβάτες (σ.σ. Rossi και Marquez) για όσα ανυπόστατα έγραψα”.

Και συνέχισε λέγοντας πως ευχαριστεί τη FIM που έκαναν ότι μπορούσαν για να πάρει πίσω την διεθνή αγωνιστική του άδεια όσο πιο γρήγορα γίνεται και πως είναι έτοιμος να επιστρέψει στους αγώνες όταν λήξει η ποινή του την άνοιξη του 2021.