Αποκαλυπτικός Jonathan Rea: Οι διαφορές των μοτοσυκλετών του WSBK με των MotoGP και οι αγώνες στους δημόσιους δρόμους

Μιλάει για όλα όσα θέλουμε να μάθουμε από αυτόν
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

31/1/2024

Ο πολυπρωταθλητής Jonathan Rea έχει το δικό του κανάλι στο Youtube, μέσω του οποίου μιλάει και απαντάει στις ερωτήσεις του κοινού, αλλά και αρκετών δημοσιογράφων απ’ όλο τον κόσμο. Η μεταγραφή του στη Yamaha μετά από πολλά χρόνια κυριαρχίας πάνω στη σέλα των Kawasaki, οι απίστευτοι χρόνοι που είχε κάνει με την ZX-10R στην πίστα της Jerez και άνοιξαν την κουβέντα για την μεταπήδησή του στα MotoGP, καθώς και η εθνικότητά του που τον συνδέει με την κουλτούρα των αγώνων σε δημόσιους δρόμους όπως είναι το Isle Of Man, έχει ως φυσικό επακόλουθο να δέχεται ερωτήσεις με μεγάλο ενδιαφέρον, τις οποίες απαντά πάντα με ευθύτητα.

2

Σε ένα από τα τελευταία video που ανέβασε στην πλατφόρμα του Youtube, μιλά για όλα αυτά τα θέμα, όπου ξεχωρίζουν οι απαντήσεις του για τις διαφορές που έχουν οι μοτοσυκλέτες των WSBK με εκείνες των MotoGP, αλλά και για ποιους λόγους δεν πρόκειται ποτέ να λάβει μέρος σε αγώνες σε δημόσιους δρόμους.

Χαρακτηριστικά για τους αγώνες όπως του Isle Of Man είπε πως δεν έχει “τόσο μεγάλες μπάλες” για να λάβει μέρος, εννοώντας πως είναι υπερβολικά επικίνδυνοι, αλλά και δείχνοντας τον θαυμασμό του για όσους τρέχουν σε αυτούς.

Αντίστοιχα ειλικρινής και ευθύς είναι στην απάντησή του για τις διαφορές των μοτοσυκλετών των WSBK και των MotoGP. Θυμίζουμε πως τόσο τα WSBK, όσο και τα MotoGP κάνουν στην αρχή της χρονιάς επίσημα δοκιμαστικά στην πίστα της Jerez, όπου πολλές φορές οι κορυφαίοι αναβάτες των WSBK έχει τύχει να κάνουν χρόνους πολύ κοντά σε εκείνους των MotoGP.

Μάλιστα πριν μερικά χρόνια, ο Rea είχε γράψει καλύτερο ταχύτερο γύρο από τους περισσότερους αναβάτες των MotoGP στα δοκιμαστικά, ξεκινώντας μια κουβέντα για τη δυνατότητα μεταπήδησής του στα MotoGP, αλλά και για την συμμετοχή της Kawasaki  σε κάποιους αγώνες των MotoGP ως Wild Card.

Το θέμα είχε φτάσει έως το σημείο η Kawasaki να κάνει επίσημη πρόταση στην Dorna, όμως η ισπανική εταιρεία δεν έδωσε τελικά τη συγκατάθεσή της.

3

Ο Rea μας εξηγεί πως η διαφορά δεν είναι μόνο στα ελαστικά, αλλά στο συνολικό σχεδιασμό των μοτοσυκλετών, καθώς οι μοτοσυκλέτες των MotoGP δεν έχουν σχεδόν κανένα περιορισμό στο κόστος και την τεχνολογία, σε αντίθεση με τα superbike που έχουν αυστηρούς περιοριστικούς κανονισμούς στο κόστος, αλλά και στη τεχνολογία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν, αφού βασίζονται σε μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Η μεγάλη διαφορά είναι κυρίως στους κινητήρες, όπου τα MotoGP έχουν τη δύναμη να στείλουν μέχρι τον κόφτη των 20.000 στροφών την 6η σχέση, ακόμα και σε πίστες με μεγάλες ευθείες όπου ξεπερνούν τα 350km/h.

Στις πιο κλειστές πίστες όπως της Jerez, όπου ο Rea μας λέει πως δεν βάζει πουθενά πάνω από 5η σχέση, οι μοτοσυκλέτες του WSBK μπορούν να πλησιάσουν σε χρόνους τα MotoGP, αλλά και πάλι η διαφορά δεν είναι μικρότερη του ενός δευτερολέπτου.

4

Όπως όλοι ξέρουμε, στα MotoGP τα τελευταία χρόνια η διαφορά του πρώτου από τον 15ο είναι μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο στις μεγάλες πίστες, άρα μια μοτοσυκλέτα του WSBK δεν έχει καμία απολύτως τύχη!

Ο Rea μιλάει επίσης για το “παλιομοδίτικο” στιλ οδήγησής του και ποιο πλεονέκτημα και μειονέκτημα έχει.

Για την πιθανή συμμετοχή του στους αγώνες αντοχής του EWC και τις 8 ώρες της Suzuka και δίνει συμβουλές για όποιον ξεκινά τώρα την αγωνιστική του καριέρα. Αξίζει να το δείτε…      

Motul WSBK: Επίσημα τέλος το Phillip Island – Σε νέα πίστα στην Αυστραλία από το 2028

Το γνωρίζαμε από τον Φεβρουάριο, τώρα είναι πλέον επίσημο
the bend
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/6/2026

Τα άσχημα μαντάτα για την ιστορική πίστα της Αυστραλίας, Phillip Island, συνεχίζονται. Μετά την απώλεια του MotoGP, που επισημοποιήθηκε τον Φλεβάρη, κυκλοφορούσαν πολλές φήμες περί αντικατάστασης της πίστας και στο καλεντάρι του WSBK, χωρίς ωστόσο να έχει οριστικοποιηθεί κάτι σχετικό.

Αυτό συνέβη σήμερα, Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026, καθώς τις πρώτες πρωινές ώρες εκδόθηκε επίσημη ανακοίνωση από τους διοργανωτές του WSBK. Σύμφωνα με αυτή, “το Motul FIM Superbike World Championship θα ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην Αυστραλία από το 2028, με την πίστα The Bend να φιλοξενεί τον αυστραλιανό γύρο με πολυετή συμφωνία. Χτισμένο στη νότια Αυστραλία, το Shell V-Power Motorsport Park at The Bend θα ενταχθεί στο ημερολόγιο του WSBK από την 41η χρονιά του πρωταθλήματος και εφεξής.”

Το WSBK απλώς επιβεβαιώνει σήμερα αυτό που ήδη γνωρίζαμε από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η αποχώρηση του MotoGP, πρωτάθλημα που μοιράζεται τους ίδιους διοργανωτές με το WSBK, οπότε εύλογα τα όποια προβλήματα έβλεπαν στο Phillip Island θα αφορούσαν και τους δύο αγωνιστικούς θεσμούς.

Ως γνωστόν, το MotoGP οδεύει προς μια νέα πίστα σε δημόσιους δρόμους (street circuit) που θα στηθεί στην Αδελαΐδα, ενώ στο μεσοδιάστημα θα χρησιμοποιήσει την πίστα The Bend, την ίδια στην οποία μετακομίζει τώρα και το WSBK.

Ο αγώνας του Phillip Island την επόμενη χρονιά (2027) θα είναι ο τελευταίος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes.

Ετικέτες