Δοκιμές Motul WSBK–Phillip Island, Day 1: Ταχύτερος ο Razgatlioglu!

Βροχή, πτώσεις και κόκκινες σημαίες!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

24/2/2020

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία πριν η αυλαία των Superbikes ανοίξει για άλλη μια φορά στο Philip Island, με τους αναβάτες να είναι ήδη εκεί και να πραγματοποιούν τις τελευταίες επίσημες δοκιμές. Το ερχόμενο σαββατοκύριακο θα ξεκινήσει το πρωτάθλημα και τόσο οι ομάδες όσο και οι αναβάτες, δουλεύουν πυρετωδώς για να προετοιμαστούν καταλλήλως. Ο καιρός είχε τα “πάνω-κάτω” του, καθώς το πρωί ήταν ηλιόλουστος, ενώ προς το μεσημέρι ξεκίνησαν να πέφτουν οι πρώτες σταγόνες της βροχής, κάνοντας το έργο των αναβατών πιο δύσκολο. Απ’ το μενού δεν έλειπαν και οι πτώσεις χωρίς να υπάρξουν τραυματίες.

Ο Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) ξεκίνησε τις δοκιμές του από εκεί που είχε μείνει στο Portimao, στη κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων. Παρότι φέτος είναι η πρώτη χρονιά του εικοσιτριάχρονου Τούρκου καβάλα στη σέλα της R1, έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του και θεωρείται πλέον ένα απ’ τα φαβορί της σεζόν. Αξιοποίησε το χρόνο του στο Phillip Island ψάχνοντας να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό στις ρυθμίσεις της R1, ώστε η μοτοσυκλέτα του να αποδίδει το μέγιστο και παράλληλα να μην φθείρει τόσο γρήγορα τα ελαστικά της. Από την άλλη, ο Michael van der Mark (Pata Yamaha worldSBK Official Team) ξεκίνησε δυναμικά το πρωί, όμως το απόγευμα δεν κατάφερε να βελτιώσει του χρόνους του με αποτέλεσμα να βρεθεί στην έβδομη θέση, με διαφορά 0,7” απ’ τον ομόσταβλό του.

Στις προηγούμενες επίσημες δοκιμές, ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) και η ομάδα του είχαν εστιάσει στη ρύθμιση του πλαισίου και των ηλεκτρονικών της S1000RR, ενώ τώρα επικεντρώθηκαν στην επαλήθευση όσων έχουν κάνει για να βεβαιωθούν πως κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση σχετικά με τη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας. Έμειναν πολύ ευχαριστημένοι, με τον Sykes να έρχεται δεύτερος με ελάχιστη διαφορά απ’ τον Razgatlioglu. Το grid έχει αλλάξει αρκετά φέτος με πολλούς αναβάτες να μεταπηδούν σε άλλες ομάδες και ανάμεσα σε αυτούς είναι και ο Laverty που φέτος θα αγωνιστεί με τα χρώματα της BMW. Ο Laverty δεν έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας του, αλλά αξιοποίησε το χρόνο των δοκιμών πραγματοποιώντας μερικούς γύρους προσομοίωσης αγώνα, ενώ βρέθηκε στην όγδοη θέση.

Άλλος ένας αναβάτης που έχει καταφέρει να μας εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, ο Loris Baz (Ten Kate Yamaha Racing), ήρθε τρίτος την πρώτη μέρα των δοκιμών με μόλις 0,015” να τον χωρίζουν απ’ τον Sykes και ήταν ο ταχύτερος μη εργοστασιακός αναβάτης.

Ο Jonathan Rea (Kawasaki Racing WorldSBK Team) στο παρελθόν έχει αποδείξει πόσο ανταγωνιστικός είναι στην Αυστραλία, όμως η τελευταία φορά που στέφθηκε νικητής εκεί ήταν το 2017. Πέρα από την αξιολόγηση των ελαστικών και τη συμπεριφορά τους, ο Rea επένδυσε το χρόνο του στο να βρει περισσότερα σημεία στην πίστα αλλά και τη στρατηγική που θα ακολουθήσει για να κερδίσει φέτος τον αγώνα. Ο Alex Lowes (Kawasaki Racing WorldSBK Team) είχε μια πτώση στην Κ4 και βρέθηκε στην ένατη θέση των χρονομετρήσεων.

Ο Leon Haslam (Team HRC) έκλεισε την πεντάδα και ήταν ο ταχύτερος αναβάτης με Honda στο Phillip Island, που είναι η αγαπημένη του πίστα. Δέκα θέσεις πιο κάτω βρέθηκε ο Alvaro Bautista και τόσο οι αναβάτες όσο και η ομάδα έχουν ένα πολύ δύσκολο έργο μπροστά τους για φέτος. Πρέπει να αποκωδικοποιήσουν πλήρως την CBR1000RR-R για να είναι ανταγωνιστικοί και όσο περνούν οι μέρες τα περιθώρια στενεύουν.

Από την άλλη, ο Scott Redding (Aruba.it RacingDucati) δεν καλείται να λύσει τα ίδια προβλήματα με τους αναβάτες της Honda, παρότι είναι η πρώτη του χρονιά στο πρωτάθλημα. Γνωρίζει αρκετά καλά την V4R, αφού πέρσι είχε κερδίσει τον τίτλο των BSB με αυτή. Ήρθε έκτος στις χρονομετρήσεις και πραγματοποίησε αρκετούς γύρους προσομοίωσης αγώνα. Αισθάνεται μεγάλη αυτοπεποίθηση, καθώς στο Phillip Island ήταν πολύ ανταγωνιστικός όταν συμμετείχε στη Moto2 και στα MotoGP. Ο Chaz Davies (Aruba.it RacingDucati) έκλεισε τη δεκάδα και ήταν ο πρώτος αναβάτης με διαφορά μεγαλύτερη του ενός δευτερολέπτου απ’ τον Razgatlioglu.

Ο Sandro Cortese (OUTDO Kawasaki TPR) ήταν 11ος και επικεντρώθηκε στο να αποκτήσει περισσότερη εμπειρία με την ZX-10RR, ενώ ο Michael Ruben Rinaldi (Team GOELEVEN) ήταν πίσω του με μικρή διαφορά. Πέρα απ’ τη βροχή που είχαμε το απόγευμα, η αυλαία της πρώτης μέρας των δοκιμών έπεσε 10 λεπτά νωρίτερα, λόγω της μηχανικής βλάβης που παρουσίασε η CBR1000RR-R του Takumi Takahashi (MIE Racing Althea Honda Team), γεμίζοντας με λάδια τις Κ3 και Κ4 της πίστας.

 
Οι συνδυασμένοι χρόνοι των 10 ταχύτερων αναβατών
  1. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) 1.’30.740
  2. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) +0.022
  3. Loris Baz (Ten Kate Racing Yamaha) +0.037
  4. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.256
  5. Leon Haslam (Team HRC) +0.456
  6. Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) +0.496
  7. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) +0.700
  8. Eugene Laverty (BMW Motorrad WorldSBK Team) +0.845
  9. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.925
  10. Chaz Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati) +1.373
Ετικέτες

WSBK: Danilo Petrucci - Επιστρέφει στη δράση στο Donington Park μετά τον τραυματισμό του

Αισιόδοξη η BMW για την παρουσία του Ιταλού στον αγώνα της Βρετανίας
Petrux Returns
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

25/6/2026

Ο Danilo Petrucci είναι έτοιμος να επιστρέψει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία δοκιμές στο Donington Park με την BMW M 1000 RR. Ο Ιταλός αναβάτης, που απουσίασε από τους γύρους του Aragon και του Misano λόγω τραυματισμού, αναμένεται να βρεθεί ξανά στην εκκίνηση του βρετανικού γύρου στις 10-12 Ιουλίου.

Μετά την επιστροφή του Miguel Oliveira στη δράση στον αγώνα του Misano, η ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team ετοιμάζεται να παραταχθεί με το αγωνιστικό της δίδυμο στον επόμενο γύρο του πρωταθλήματος, που θα διεξαχθεί στο Donington Park.

Ο Danilo Petrucci σημειώνει σταθερή πρόοδο στην αποθεραπεία του μετά το ατύχημα που είχε στο Most, από το οποίο υπέστη μεταξύ άλλων κάταγμα στον κόκκυγα. Ο τραυματισμός τον ανάγκασε να απουσιάσει από τους αγώνες της Aragon και του Misano, όμως πλέον όλα δείχνουν ότι είναι έτοιμος να επιστρέψει.

Ο Ιταλός αναβάτης ανέβηκε ξανά στη σέλα της BMW M 1000 RR σε ιδιωτικές δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στο Donington Park, με βασικό στόχο την αξιολόγηση της φυσικής του κατάστασης ενόψει του επόμενου αγωνιστικού τριημέρου. Τα αποτελέσματα κρίθηκαν ιδιαίτερα θετικά, επιβεβαιώνοντας την πρόοδο που έχει σημειώσει κατά τη διάρκεια της αποκατάστασής του.

Η οριστική έγκριση για τη συμμετοχή του θα δοθεί μετά τον καθιερωμένο ιατρικό έλεγχο που θα περάσει κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου, ωστόσο η BMW εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξη.

Ο επικεφαλής της BMW Motorrad Motorsport, Sven Blusch, δήλωσε σχετικά:

"Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ο Petrux βρίσκεται ένα βήμα πριν από την επιστροφή του στους αγώνες. Οι τελευταίες εβδομάδες ήταν δύσκολες για όλους μας, γι' αυτό και είναι ακόμη πιο ευχάριστο το γεγονός ότι στο Donington Park θα μπορέσουμε να αγωνιστούμε ξανά με τους δύο βασικούς μας αναβάτες.

"Ο Danilo δοκίμασε στο Donington και τα σχόλιά του μάς κάνουν ιδιαίτερα αισιόδοξους. Ο Miguel έδειξε ήδη στο Misano ότι επέστρεψε σε υψηλό επίπεδο. Και οι δύο έχουν ακόμη χρόνο μέχρι τον αγώνα ώστε να βελτιώσουν περαιτέρω τη φυσική τους κατάσταση.

"Θα θέλαμε επίσης να ευχαριστήσουμε το ιατρικό προσωπικό που στήριξε τους αναβάτες μας το τελευταίο διάστημα, καθώς και τους Michael van der Mark και Hannes Soomer για την εξαιρετική δουλειά που έκαναν ως αντικαταστάτες."

Από την πλευρά του, ο Petrucci δεν έκρυψε την ικανοποίησή του μετά την επιστροφή του στη μοτοσυκλέτα:

"Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί πριν από τις δοκιμές δεν ήμουν απόλυτα σίγουρος για τη φυσική μου κατάσταση. Ήταν φανταστικό να μπορέσω να ανέβω ξανά στη μοτοσυκλέτα και να νιώσω άνετα πάνω της.

"Πάνω απ' όλα χάρηκα που βρέθηκα ξανά με την ομάδα μου. Δουλέψαμε καλά, βελτιώσαμε το στήσιμο και κατάφερα να κινηθώ με καλό ρυθμό. Το σημαντικότερο για μένα ήταν ότι διασκέδασα ξανά οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα, κάτι που μου είχε λείψει περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο.

"Θέλω να ευχαριστήσω όλη τη BMW για την ευκαιρία που μου έδωσε και ανυπομονώ να επιστρέψω στους αγώνες στο Donington."