Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

MOTUL WSBK: Χάνει και το Most ο Jake Dixon της Honda HRC – Στη θέση του ξανά ο Yuki Kunii

Η ατυχία συνεχίζεται για την ιαπωνική ομάδα
yuki-kunii
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/5/2026

Το επόμενο Σαββατοκύριακο (15-17/5) διεξάγεται ο 5ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike στο Most της Τσεχίας και ο Jake Dixon δεν θα αγωνιστεί ούτε εκεί, καθώς δεν έχει αναρρώσει ακόμη. Στη θέση του θα αγωνιστεί ο Yuki Kunii.

Ο Ιάπωνας αναβάτης αντικατέστησε τον Dixon και στη Balaton Park, χωρίς όμως να καταφέρει να μαζέψει βαθμούς στο ντεμπούτο του στα WSBK, αφού τερμάτισε 21ος το Σάββατο και 16ος την Κυριακή. Οι συνθήκες δεν είναι καθόλου καλές φέτος για την ιαπωνική ομάδα, με τον Dixon να τραυματίζεται στο Phillip Island τον Φεβρουάριο πριν καν αρχίσει η σεζόν και τον Ταϊλανδό Somkiat Chantra πότε να πέφτει και πότε να τερματίζει στις τελευταίες θέσεις, ενώ ο παλαίμαχος Jonathan Rea είναι ο πιο πετυχημένος αναβάτης της, με 4 βαθμούς που πήρε αντικαθιστώντας τον Dixon για έναν αγώνα.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Honda HRC:

“Ο Dixon συνεχίζει να εργάζεται σκληρά στο πρόγραμμα αποκατάστασής του μετά τον τραυματισμό που υπέστη νωρίτερα αυτή τη σεζόν. Αν και η διαδικασία αποκατάστασης προχωράει καλά, ο Βρετανός αναβάτης δεν είναι ακόμη έτοιμος να επιστρέψει στη δράση και, ως εκ τούτου, θα παραμείνει εκτός του γύρου στο Most, καθώς επικεντρώνεται στην πλήρη αποκατάσταση της φυσικής του κατάστασης.”