Ιδιωτικές δοκιμές για BMW-SMR

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/12/2018

Η SMR (Shaun Muir Racing), έκανε τις πρώτες ιδιωτικές δοκιμές στην πίστα της Almeria στην Ισπανία με τις μοτοσυκλέτες της BMW, αποτελώντας ουσιαστικά την μοναδική ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WorldSBK που την εκπροσωπεί, αφήνοντας πίσω της την συνεργασία της με την Aprilia. Η ίδια συνεργασία είχε υπάρξει και στο παρελθόν όταν η BMW έκανε το ντεμπούτο της στα WorldSBK το 2016 με την SMR. Φέτος θα ισχύσει το ίδιο όσον αφορά την διοίκηση της ομάδας, ενώ η BMW θα παρέχει την πλήρη τεχνική υποστήριξη στην εξέλιξη των κινητήρων, των ηλεκτρονικών, του πλαισίου και τoν σχεδιασμό των φαίρινγκ. Η SMR στοχεύει σε μια δυνατή σεζόν με καλά αποτελέσματα, έχοντας για αναβάτες της τον Tom Sykes (προερχόμενος απ’ την Kawasaki με πολλά χρόνια εμπειρίας) και τον 24χρονο Markus Reiterberger, πρωταθλητή του ευρωπαϊκού superstock 1000 που έτρεχε με την μοτοσυκλέτα της BMW.
Ο καιρός στην πίστα της Ισπανίας ήταν καλός, επιτρέποντας έτσι στους αναβάτες να ολοκληρώσουν σχεδόν από 100 γύρους ο καθένας σ’ όλο το διήμερο, προσπαθώντας να εξοικειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο με τις μοτοσυκλέτες τους. Όπως ανέφερε ο Markus, ο στόχος των δοκιμών ήταν επίσης να γνωριστούν τα μέλη της ομάδας μεταξύ τους, ενώ σε δηλώσεις του είπε: Είναι όλα καινούργια για μένα: τα μέλη της ομάδας όπως και η μέθοδος εργασίας πάνω στη Superbike έκδοση της S1000RR. Οι πρώτες δοκιμές απέδωσαν καρπούς, ενώ απ’ το πρόγραμμα δεν έλειπε και το σετάρισμα των βασικών ρυθμίσεων της μοτοσυκλέτας όσον αφορά τον τομέα του πλαισίου, των ηλεκτρονικών και την γεωμετρία.” Ο Tom Sykes απ’ την πλευρά βρέθηκε πάνω σε μια διαφορετική μοτοσυκλέτα εκτός της Kawasaki μετά από εννιά ολόκληρα χρόνια δηλώντας: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις δοκιμές. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν καλές και αισθανόμουν άνετα πάνω στην S1000RR. Ήταν δύο πολύ παραγωγικές μέρες και αλλάξαμε κάποια πράγματα στη μοτοσυκλέτα, ενώ κατανοήσαμε σε ποια σημεία πρέπει να εστιάσουμε στο μέλλον. Είμαι αρκετά εντυπωσιασμένος με το αποτέλεσμα και απ’ όσο δείχνει προοδεύουμε πολύ γρήγορα.”


Ο Marc Bongers που είναι ο υπεύθυνος του αγωνιστικού της BMW ανέφερε πώς: “Ο στόχος των δοκιμών στην Almeria ήταν οι αναβάτες να εξοικειωθούν με τις μοτοσυκλέτες. Απ’ τη μια είχαμε την δυνατότητα να αξιολογήσουμε τις αλλαγές σχετικά με την εργονομία της μοτοσυκλέτας, ενώ φάνηκε πως οι δύο αναβάτες είχαν μεγάλη αυτοπεποίθηση οδηγώντας τες. Απ’ την άλλη, αποκτήσαμε αρκετή εμπειρία για τις επόμενες δοκιμές και γνωρίζουμε πάνω σε τι πρέπει να δουλέψουμε. Γνωρίζουμε ότι ακόμη και μετά το διήμερο των δοκιμών οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι με το βασικό set up τους, αλλά και με αυτά που κατάφερε η ομάδα τους τελευταίους μήνες. Στις επόμενες δοκιμές στην Jerez θα έρθουμε αντιμέτωποι με τις υπόλοιπες ομάδες και θα δούμε σε τι επίπεδο βρισκόμαστε. Ανυπομονούμε να το διαπιστώσουμε, αλλά θα συγκεντρωθούμε αποκλειστικά στους στόχους μας και δεν θα αποσπαστεί η προσοχή μας απ' αυτούς λόγω του ανταγωνισμού.
Η έναρξη του πρωταθλήματος απέχει μόλις δύο μήνες και με την εισαγωγή των νεών μοτοσυκλετών τόσο της BMW όσο και της Ducati, καθώς και με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη σύσταση των ομάδων, το πρωτάθλημα έπεται να είναι άκρως ενδιαφέρον με πολλές μάχες για τον εκθρονισμό του βασιλιά.

MOTUL WSBK Βαρκελώνη 2ος αγώνας: Νίκη Davies σε ημέρα με άσχημες πτώσεις

Η πιο γρήγορη Ducati!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/9/2020

Πριν ξεκινήσει ο δεύτερος αγώνας, είχαμε ήδη δύο αναβάτες που δεν θα αγωνίζονταν. Ο Razgatlioglu που τραυματίστηκε στο θώρακα το πρωί στις δοκιμές, και ο Bautista που είχε μία άσχημη πτώση στον Superpole και δεν ήξερε πως δεν θα αγωνιζόταν… Το κατάλαβε στον γύρο προθέρμανσης.

Για αρχή τα πράγματα στον Superpole είχαν ξεκινήσει με υπόσχεση για πολύ θέαμα, αλλά κατέληξαν σε μία εντυπωσιακή και τρομακτική πτώση.

Ο van der Mark με τον Rea μάχονται για την επικράτηση και ο Bautista έρχεται τρίτος στην ευθεία πίσω τους, κερδίζει το slipstreaming και τελείως επιδεικτικά προς τους υπόλοιπους γιαπωνέζους κατασκευαστές, προσπερνά και την Yamaha και την Kawasaki. Η Honda όμως δεν θα έμενε για πολύ μπροστά… Κουβαλώντας πολύ περισσότερη φόρα από εκείνη που θα έπρεπε φτάνει στην τέταρτη στροφή έχοντας Yamaha και Kawasaki κολλημένους πίσω του. Ο van der Mark έχει την εσωτερική πίσω από την Honda και ο Rea είναι στην εξωτερική δίπλα στην Yamaha και έτοιμος να κάνει διπλή κίνηση. Τότε ήταν που ο Bautista μπροστά στους άλλους δύο θα δίπλωνε την Honda σε ένα εντυπωσιακό highsiding που θα τον έφερνε κάθετα στον αέρα πάνω από την μοτοσυκλέτα του. Ο van der Mark καθαρίζει από την εσωτερική αλώβητος, ο Rea όμως ακουμπά στην πεσμένη Honda την αποφεύγει -με την βοήθεια ανώτερης δύναμης- όπως είπε αργότερα και χάνοντας ένα δευτερόλεπτο, συνεχίζει τον αγώνα χωρίς να πέσει: «Εκείνη την στιγμή, όταν ακούμπησα την Honda, ήμουν βέβαιος πως είχα συγκρουστεί, ετοίμαζα το σώμα μου για να δεχτεί κάποιο χτύπημα. Είχα χαλαρώσει τα χέρια από το τιμόνι και απλά περίμενα μία βέβαιη πτώση. Το είχα σίγουρο. Με κάποιο τρόπο έμεινα στην σέλα, κάποιος εκεί ψηλά με βοήθησε».

O Bautista έδειχνε να μπορεί να συνεχίσει για τον κυρίως αγώνα της ημέρας, τελικά η εικόνα ήταν διαφορετική.

Πτώση στον Superpole είχαν και ο Federico Caricasulo με τον Haslam που τους έστειλε στο ιατρείο για εξέταση και τον Caricasulo να ξεκινά τελευταίος αργότερα τον αγώνα, ως ποινή για την πτώση.

Τον Superpole αγώνα κέρδισε ο van der Mark με τον Rea πίσω σε απόσταση, και τον Baz να κλείνει το βάθρο.

Φτάνουμε έτσι στον δεύτερο αγώνα της Καταλονίας και στην εκκίνηση που ο van der Mark είναι πρώτος. Καλή εκκίνηση για την Yamaha που κρατά τους υπόλοιπους πίσω, την ίδια στιγμή που ο Baz δεν καταφέρνει να έχει την ίδια επίδοση. Ο van der Mark δεν κατάφερε να κάνει αυτό που έκανε εχθές ο Rea, να ξεφύγει μπροστά. Με οκτώ αναβάτες να παλεύουν για την πρώτη θέση στα WSBK, η αλλαγή δεν θα αργούσε να γίνει και δύο Ducati πιάνουν τις δύο πρώτες θέσεις. Μπροστά ο Rinaldi και πίσω ο Davies, την ίδια στιγμή που κάνει και ταχύτερο γύρο.

Στον τέταρτο γύρο ο Davies ξέχασε πως έχει φρένα… έπιασε 324km στην ευθεία και θυμήθηκε μετά πως υπάρχει και η πρώτη στροφή. Πέρασε τον Rinaldi και με τρόπο που εκείνος ξέρει έστριψε πρώτος και κρατήθηκε μπροστά! Πίσω οι δύο βασικοί «εχθροί» του πρωταθλήματος, ο Rea και ο Redding παλεύουν μεταξύ τους σε ένα συνολικό γκρουπ που μετρά πλέον έξι αναβάτες, από τους οκτώ που εμπλέκοντας αρχικά στην μάχη για το βάθρο.

Αρκετά πιο πίσω, σε μοναχικό αγώνα ο Tom Sykes… Μπροστά ο van der Mark κράτησε με αγκώνες την θέση του από την επίθεση του Gerloff και αμέσως επιτέθηκε στον Rinaldi που γύριζε δεύτερος, με τον Ολλανδό να κερδίζει αμέσως την μάχη. Παραδόξως, ο Rinaldi δεν έδειξε την ίδια μαχητικότητα με αυτή που είδαμε εχθές και σύντομα έπεσε στα δόντια του Rea, όταν έχασε άλλη μία θέση και κατάληξε τέταρτος. Ο Rea είχε σε αυτό το διάστημα απαγκιστρωθεί από τον Redding και την ώρα που περνούσε τον Rinaldi, ο Gerloff μπροστά του θα έκανε κίνηση στον van der Mark. Ήταν μία πολύ ωραία αγωνιστική στιγμή, όπως τα WSBK μπορούν να χαρίσουν, με ταυτόχρονες φάσεις προσπεράσματος. Ο Rea δεν θα κατάφερνε σε αυτό τον αγώνα να παραμείνει σε φάση κυνηγιού για τους πρώτους, σε αντίθεση με τον van der Mark που αμέσως θα διεκδικούσε την θέση του πίσω από τον Gerloff και θα την έπαιρνε με τρόπο εντυπωσιακό, ακροβατώντας με την πτώση.

Το σοκ του Rea από τον Superpole φαίνεται πως κρατούσε καλά ακόμη, κι έτσι ο Rinaldi καταφέρνει να τον περάσει, με αποτέλεσμα ο Rea να πρέπει να ξανά παίξει με τον… Redding! Αυτό το τελευταίο όμως δεν θα συνέβαινε καθώς ο Redding άρχισε να κόβει ρυθμό και ο μοναχικός Sykes βρήκε παρέα. Η BMW του Sykes πέρασε εύκολα την Ducati του Redding, λίγο μετά, κάτι που δεν θα είχε γίνει αν ο Redding δεν αισθανόταν πως δεν έχει την πρόσφυση που χρειάζεται για να κυνηγήσει τον Rea και να υπερασπιστεί και την θέση του.

Μπροστά ο Rinaldi είχε απόσταση ώστε να μην κινδυνέψει από τον Rea αλλά η Ducati δεν του έκανε το χατίρι… Λευκός καπνός άρχισε να βγαίνει από την μοτοσυκλέτα του Rinaldi και αν και στην αρχή δεν ήθελε να το πάρει απόφαση, είδε την σημαία που τον έβγαζε έξω, πριν γεμίσει την πίστα λάδια.

Ο Davies έμεινε μόνος του να υπερασπίζεται την τιμή της Ducati έναντι των Yamaha που ακολουθούσαν και τα κατάφερε μία χαρά. Πήρε την πρώτη του νίκη για φέτος, μία νίκη για την οποία έχει παλέψει πολύ σε αυτούς τους τελευταίους αγώνες, προσπαθώντας να είναι συνέχεια μπροστά. Ο Rea είχε μία γνώριμη εικόνα από την… τέταρτη θέση που τερμάτισε, γιατί δεν έβλεπε κανέναν μπροστά και δεν είχε και κανέναν πίσω του! Συνήθως συμβαίνει ακριβώς έτσι, με την διαφορά πως οδηγεί τον αγώνα…

Με το παραπάνω αποτέλεσμα ο Davies ανεβαίνει τρίτος στην κούρσα του πρωταθλήματος και ο Rea συνεχίζει να χτίζει διαφορά από τον Redding, παραμένοντας πρώτος με διαφορά.

 

Θέση
N#
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
 
2
60
M. VAN DER MARK
Yamaha YZF R1
2.460
3
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
2.559
4
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
8.040
5
66
T. SYKES
BMW S1000 RR
13.196
6
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
14.232
7
50
E. LAVERTY
BMW S1000 RR
16.409
8
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
17.590
9
91
L. HASLAM
Honda CBR1000RR-R
18.536
10
76
L. BAZ
Yamaha YZF R1
20.401
11
94
J. FOLGER
Yamaha YZF R1
20.451
12
64
F. CARICASULO
Yamaha YZF R1
25.414
13
87
L. ZANETTI
Ducati Panigale V4 R
31.420
14
13
T. TAKAHASHI
Honda CBR1000RR-R
51.264
15
12
X. FORES
Kawasaki ZX-10RR
3 Laps
RET
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
2 Laps
RET
53
V. DEBISE
Kawasaki ZX-10RR
5 Laps
RET
20
S. BARRIER
Ducati Panigale V4 R
5 Laps
RET
97
S. CAVALIERI
Ducati Panigale V4 R
17 Laps
RET
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000RR-R
 

 

Ετικέτες