Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK 2019: Νικητής ο Rea πρωταθλήτρια η Kawasaki

Εκπληκτικός ο Davies!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/10/2019

Στη Magny Cours, o Rea έγινε πεντάσταρος και ήταν αναμενόμενο πως θα γίνει το ίδιο και για την Kawasaki. Η ώρα της ήρθε στο Losail και η νίκη του Rea στο πρώτο σκέλος, την ανέδειξε πρωταθλήτρια για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Έναν τίτλο που προσέφερε με απόλυτη μαεστρία ο Rea στη Kawasaki, μιας και απ' τη στιγμή που έσβησαν τα φώτα μέχρι την πτώση της καρό ηγούνταν του αγώνα.

Ωστόσο, πριν καλά - καλά ανάψουν τα αίματα, στο γύρο προθέρμανσης είχαμε την πτώση του Jordi Torres (Team Pedercini Racing) στην Κ1, εκεί που στα φρένα της θα έπεφτε στο δεύτερο γύρο πολύ θεαματικά ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) σε μια επιτυχή προσπάθειά του να μην συγκρουστεί με τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK).


Ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) ενώ είχε ξεκινήσει απ' τη 12η θέση του grid, είχε βρεί τα "πατήματά" του και ήταν έκτος στοχεύοντας τόσο για έναν όσο το δυνατόν καλύτερο τερματισμό αλλά και για να επιβεβαιώσει την δύναμη της Ducati στο Qatar, που έχει δείξει ότι είναι μια πίστα που της ταιριάζει πολύ. Στο παιχνίδι είχε μπει δυναμικά και ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που από 10ος είχε κερδίσει τρεις θέσεις μέχρι την ολοκλήρωση του δεύτερου γύρου.
Ο αγώνας συνεχίστηκε με τον Rea να είναι στην κορυφή, έχοντας πίσω του τους Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) και Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK). Ωστόσο, ο αναβάτης της GRT δεν θα είχε τη δυνατότητα να παραμείνει μέσα στις τρεις πρώτες θέσεις, καθώς έπεσε στην Κ7 αφότου τον προσπέρασε ο Davies. Έτσι, ο van der Mark ανέβηκε στην έκτη θέση και αργότερα προσπέρασε τον Razgatlioglu, που ήταν πέμπτος, αν και η μάχη για τρίτη θέση της βαθμολογίας σε αυτό το σκέλος ήταν ξεκάθαρα κερδισμένη από τον Lowes που ήταν πίσω απ' τον Rea.


Από την αρχή της χρονιάς η προσοχή στη μεριά των "κόκκινων" ήταν πάντοτε στραμμένη στον Bautista, που ξεκίνησε τη σεζόν με ένα απίστευτο σερί 11 νικών, κάνοντας τον Davies να μην δείχνει τόσο ανταγωνιστικός. Ωστόσο, ο Ουαλός αναβάτης της Ducati έχει δώσει πολλές μάχες και έχει βρεθεί στο βάθρο αρκετές φορές. Στο Qatar, όμως ήρθαν τα πάνω κάτω με τον Bautista να πασχίζει να διατηρήσει έναν ανταγωνιστικό ρυθμό και τελικά να τερματίζει τέταρτος, σε αντίθεση με τον Davies που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα και απο 12ος ήρθε δεύτερος! Βρέθηκε σε αυτή τη θέση πέντε γύρους πριν το τέλος, όταν προσπέρασε τον Lowes και όπως όλα έδειχναν, αν είχε περισσότερο χρόνο θα είχε καταφέρει να μονομαχήσει και με το Rea. Ο Lowes, ανέβηκε στο τρίτο σκαλί, ενώ η πεντάδα έκλεισε με τον Leon Haslam.


Ο Loris Baz (Ten Kate Racing - Yamaha) τερμάτισε έβδομος, έχοντας τον Reiterberger (BMW Motorrad WorldSBK Team) πίσω του, ο οποίος βρέθηκε μέσα στη δεκάδα για πρώτη φορά μετά τον Tissot Superpole Race στην Imola. Ένατος και δέκατος ήρθαν οι Laverty (Team Go Eleven) και Camier (Moriwaki Althea Honda Team).

Ο Razgatlioglu έδειχνε πολύ ανταγωνιστικός και θα μπορούσε να είχε τερματίσει μέσα στις πέντε πρώτες θέσεις, όμως ένα λάθος του στην Κ6 τον έστειλε εκτός πίστας στην αμμοπαγίδα. Ωστόσο, δεν έπεσε και κατάφερε ολοκληρώσει τον αγώνα, τερματίζοντας 11ος.


Δύο αγώνες απομένουν μέχρι τη αυλαία του πρωταθλήματος και ο ανταγωνισμός για το ποιος θα πάρει την τρίτη θέση στη βαθμολογία εχει ανάψει για τα καλά. Ο Davies από την άλλη με τον εκπληκτικό ρυθμό του, υπόσχεται μπόλικο θέαμα και μάχες στις μπροστά θέσεις.

Ετικέτες