Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK: O Leon Camier στη BARNI Racing Team

Αποχωρεί από τη Honda
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

22/10/2019

Όταν γράφαμε για τη μεταγραφή του Bautista στη Honda για το 2020, δεν ήταν ακόμη γνωστό ποιον αναβάτη θα αντικαταστήσει… Ο γρίφος φαίνεται πως λύθηκε σήμερα με την ανακοίνωση της ιταλική ομάδας BARNI Racing Team, πως ο Βρετανός Leon Camier θα είναι μαζί της από του χρόνου. Έτσι, εκτός απροόπτου, ο Ryuichi Kiyonari θα είναι ο ομόσταβλος του Bautista.

Ο Leon Camier έκανε το ντεμπούτο του στα Superbikes πριν από δέκα χρόνια ως wildcard συμμετοχή στο Donington Park, με την πρώην ομάδα της GSE Racing που χρησιμοποιούσε την R1 της Yamaha και κατάφερε να τερματίσει έκτος στο δεύτερο σκέλος, ενώ αργότερα την ίδια χρονιά στέφθηκε πρωταθλητής στο BSB, όπου συμμετείχε. Το 2010 έλαβε κανονικά μέρος στο Motul WSBK, όντας εργοστασιακός αναβάτης της Aprilia με teammate τον Max Biaggi. Κατάφερε να βρεθεί τρεις φορές στο βάθρο πριν χάσει τους τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος, λόγω του κατάγματος που απέκτησε στον καρπό στον αγώνα της Γερμανίας. Παρέμεινε άλλη μια χρονιά στην Aprilia και μάλιστα τερμάτισε τέσσερις φορές ανάμεσα στους τρεις πρώτους, ενώ ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα στην έβδομη θέση. Τα επόμενα δύο χρόνια, το 2012 και το 2013 πήγε στην Voltcom Crescent Suzuki Team, όπου παρά τους τραυματισμούς που είχε εκείνες τις σεζόν κατάφερε να βρεθεί δύο φορές σε μια θέση του βάθρου. Την επόμενη σεζόν, πέρασε στο παρασκήνιο και αγωνιζόταν μόνο όταν χρειαζόταν να αντικαταστήσει κάποιον αναβάτη που είχε τραυματιστεί. Ωστόσο, οι επιδόσεις του τράβηξαν το ενδιαφέρον της MV Agusta και από το 2015 έως και το 2018 έτρεχε με τα χρώματά της. Την τελευταία διετία αγωνίζεται για την ομάδα της Honda και ο καλύτερος τερματισμός του ήταν πέρσι στην Ταϊλάνδη, όπου ήρθε τέταρτος. Η BARNI Racing Team θα είναι η έκτη ομάδα με την οποία θα συμμετέχει ο Camier στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike και σε συνδυασμό με την εμπειρία του, αλλά και την V4 R, ο Βρετανός αναβάτης στοχεύει για μια θέση στο βάθρο, που όπως φαίνεται κυνηγά εδώ και αρκετό καιρό...

Οι πρώτες επίσημες δοκιμές για την ερχόμενη σεζόν δεν αργούν και για την ακρίβεια θα πραγματοποιηθούν σε λιγότερο από ένα μήνα, στις 13 και 14 Νοεμβρίου. Εκεί, ο Camier θα έρθει για πρώτη φορά σε επαφή με την Ducati V4 R της ομάδας και θα ξεκινήσει να την φέρνει στα μέτρα του, ώστε να είναι έτοιμος για την ερχόμενη χρονιά. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Ανυπομονώ να αντιμετωπίσω τις προκλήσεις της νέας χρονιάς. Θα χρησιμοποιήσω όλες μου τις γνώσεις και ικανότητες, ώστε μαζί με τον Marco (σ.σ. διευθυντή της ομάδας) και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Έχουν πολύ στενές σχέσεις με τη Ducati και είναι ένα μια ομάδα μηχανικών που οδηγείται απ’ το πάθος με στόχο τις επιτυχίες και πιστεύω πως θα έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία.”

Το φετινό πρωτάθλημα οδεύει στον τελευταίο του γύρο και ο χορός των μεταγραφών κοντεύει να τελειώσει, αφού οι περισσότερες ομάδες έχουν εξασφαλίσει τα συμβόλαια με τους αναβάτες που ήθελαν. Σιγά – σιγά, περνάμε στη φάση των δοκιμών και αναμένουμε την επόμενη σεζόν με μεγάλη ανυπομονησία, μιας και αναμένεται να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον!

Ετικέτες