Motul WSBK 2019: Μονομαχίες στο El...Villicum

Ένα αγωνιστικό τριήμερο γεμάτο ένταση
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

14/10/2019

Το πρώτο σκέλος του προτελευταίου γύρου του πρωταθλήματος στην Αργεντινή ξεκίνησε με 12 αντί για 18 αναβάτες που θα έπρεπε κανονικά. Η υψηλή θερμοκρασία της ασφάλτου που έφτανε τους 45 οC και τα εν δυνάμει προβλήματα που μπορούσε να δημιουργήσει στα φρεσκοστρωμένα κομμάτια της ασφάλτου, ήταν που έκανε ορισμένους αναβάτες να μην αγωνιστούν το Σάββατο. Τις ανησυχίες τους εξέφρασε και ο εκπρόσωπός τους στο meeting για την ασφάλεια των αναβατών, που έγινε την Παρασκευή το απόγευμα. Μάλιστα, η διοργάνωση πραγματοποίησε άλλο ένα meeting την επόμενη μέρα -όπως είχε συμφωνηθεί- μετά το πέρας των ελεύθερων δοκιμαστικών, λόγω της θερμοκρασίας που είχε πολλές αυξομειώσεις, μεταβάλλοντας τις συνθήκες στην πίστα. Εκείνη την ώρα όλοι οι αναβάτες ήταν ευχαριστημένοι, αλλά λίγο πριν την έναρξη του πρώτου σκέλους, ο υδράργυρος ανέβηκε και έτσι οι Laverty (Team Goeleven), Melandri (GRT Yamaha WorldSBK), Kiyonari (Moriwaki Althea Honda Team), Cortese (GRT Yamaha WorldSBK), Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati)  και Camier (Moriwaki Althea Honda Team) πήραν την απόφαση να μην αγωνιστούν, αφήνοντας έτσι τη σχάρα εκκίνησης μισογεμάτη και μειώνοντας αισθητά τον ανταγωνισμό.

Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις και η Dorna μέσα από ένα δελτίο τύπου, τοποθετήθηκε πάνω σε αυτό λέγοντας πως η νούμερο ένα προτεραιότητά της είναι η ασφάλεια των αναβατών και γι' αυτό το λόγο μάλιστα το El Villicum είχε καθαριστεί ενδελεχώς από την Πέμπτη –όπως συμβαίνει σε κάθε πίστα πριν πραγματοποιηθεί ένας αγώνας παγκοσμίου επιπέδου σε αυτή- ώστε να υποδεχτεί τους αναβάτες χαρίζοντας όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες, τόσο στα δοκιμαστικά όσο και στους αγώνες.

Πρώτο Σκέλος

Με το που έσβησαν τα φώτα, οι αναβάτες των Superbikes μας χάρισαν μια εκρηκτική εκκίνηση. Ο Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati) προσπάθησε να διατηρήσει το πλεονέκτημα της pole position, όμως ήρθε αντιμέτωπος με την ακόρεστη δίψα του Rea για την κορυφή. Ωστόσο, και οι δύο τους δεν είχαν υπολογίσει τον ιπτάμενο Ολλανδό, Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), που με μια παράτολμη κίνηση κατάφερε να πάρει τα ηνία του αγώνα στην πρώτη στροφή. Πίσω από τους τρεις πρώτους βρέθηκε ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing), που από του χρόνου θα είναι ομόσταβλος με τον van der Mark, ενώ πέμπτος και έκτος έστριψαν οι Lowes και Sykes αντίστοιχα.

Μόλις οι αναβάτες βρήκαν τα πατήματά τους, οι τέσσερις πρώτοι μας πρόσφεραν μπόλικο θέαμα. Ο Bautista έδειξε με την κατάκτηση της pole, πως είχε τα φόντα να βρεθεί στην κορυφή, όμως ο Rea δεν πρόκειται να τον άφηνε να πάρει μια εύκολη νίκη κι έτσι ξεκίνησαν οι πρώτες μονομαχίες μεταξύ τους. Η υπεροχή της V4 R στις ευθείες ήταν ξεκάθαρη, όπως και της ZX-10RR στις στροφές κι έτσι οι προσπεράσεις δεν περιορίστηκαν μόνο σε ένα σημείο της πίστας.

Με 16 γύρους να απομένουν μέχρι την πτώση της καρό σημαίας, οι Bautista, Rea και Razgatlioglu ανέβασαν το ρυθμό τους και άρχισαν να δημιουργούν απόσταση από τους υπόλοιπους. Ο van der Mark ήταν ο πρώτος που έδειξε ότι δεν μπορούσε να ακολουθήσει το γκρουπ των τριών πρώτων αναβατών, μένοντας πίσω στη τέταρτη θέση. O Bautista έπειτα, συνέχισε να ανεβάζει το ρυθμό του με ένα σερί από ταχύτερους γύρους, στον οποίο μονάχα ο Rea κατάφερε να απαντήσει μένοντας κοντά του, ενώ ο Razgatlioglu που ήταν τρίτος περιορίστηκε στο να τους παρακολουθεί να απομακρύνονται. Για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα οι αναβάτες διατήρησαν αυτές τις θέσεις. Πιο πίσω, στις μάχες για τις υπόλοιπες θέσεις της δεκάδας είδαμε τον Leon Haslam να κυνηγά τον αναβάτη που θα τον αντικαταστήσει από του χρόνου στην Kawasaki, τον Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), αλλά ενώ τον πλησίασε δεν κατάφερε να τον προσπεράσει.

Γύρο με το γύρο, γινόταν όλο και πιο ξεκάθαρο πως ο Rea δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί το ρυθμό του Bautista κι έτσι ο Ισπανός κατέκτησε την πρώτη νίκη του σαββατοκύριακου. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Rea παρά τα λάθη του στην Κ6, τα οποία δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί επαρκώς ο Razgatlioglu που τερμάτισε τρίτος. Τέταρτος πέρασε την καρό σημαία ο van der Mark με τον teammate του Alex Lowes να κλείνει την πεντάδα. Ο Haslam ήρθε έκτος, όμως δεν μπόρεσε να προσπεράσει τον Lowes, που τόσο ήθελε ώστε να καταφέρει να βρεθεί πιο κοντά στην τρίτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Ο Tom Sykes (BMW Motorrad    WorldSBK Team) τερμάτισε έβδομος με τον Jordi Torres (Team Pedercini Racing) να είναι πίσω του και να αποτελεί παράλληλα το δεύτερο μη εργοστασιακό αναβάτη στη δεκάδα. Ο Leandro Mercado (Orelac Racing VerdNatura) ολοκλήρωσε τον αγώνα ένατος και ο Alessandro Delbianco (Althea Mie Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα.

Tissot Superpole Race

Ο καυτός ήλιος του Σαββάτου και οι 45 οC της ασφάλτου έδωσαν τη θέση τους σε μια… συννεφιασμένη Κυριακή με πιο ευνοϊκές συνθήκες, τόσο για τους αναβάτες όσο και για τα ελαστικά των μοτοσυκλετών. Η θερμοκρασία της ασφάλτου είχε πέσει στους 32 οC και ο Rea χρησιμοποίησε μαλακά ελαστικά στην ZX-10RR του, ενώ το γεγονός ότι ο Sprint Race είναι μισής διάρκειας του έδωσε τη δυνατότητα να μην κάνει έναν αγώνα τακτικής όσον αφορά την φθορά των ελαστικών και να ξεκινήσει δίνοντας το 100% εξ αρχής.

Ωστόσο, ο Rea δεν κατάφερε να επιτεθεί στον Bautista που έστριψε πρώτος. Παράλληλα, ο Razgatliolgu έστριψε τρίτος και βρήθηκε πίσω απ’ τον πρωταθλητή, ο οποίος πήρε τα ηνία στην K6 και ξεκίνησε να φεύγει μπροστά. Τέταρτος ήταν ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati) και μάλιστα ήρθε σε επαφή με τον van der Mark την ώρα που έστριβαν χωρίς όμως να υπάρξουν δράματα. Ο Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) λίγο πριν το τέλος του πρώτου γύρου, στην γρήγορη Κ16 είχε ένα θεαματικό highside χωρίς όμως να τραυματιστεί.

Μόλις οι αναβάτες σταθεροποίησαν το ρυθμό τους -και σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη θερμοκρασία της ασφάλτου- είδαμε το Rea να περνά σε άλλη διάσταση και να σπάει το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου αγώνα, σχεδόν κάθε φορά που περνούσε τη γραμμή εκκίνησης. Οι μάχες για τις υπόλοιπες θέσεις ήταν εξίσου θεαματικές και στα μέσα του αγώνα ο Davies πέρασε τους αναβάτες της Pata Yamaha van der Mark και Lowes και ολοκλήρωσε τον αγώνα του τέταρτος, αφήνοντάς τους στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα.

Μπροστά, ο Rea κατάφερε να επιστρέψει στο πρώτο σκαλί του βάθρου και να κατακτήσει την τρίτη του νίκη στην πίστα της Αργεντινής, αφού πρώτα καρδιοχτύπησε με μια παραλίγο πτώση. Δεύτερος είδε την καρό σημαία ο Bautista, έχοντας τον Razgatlioglu πίσω του, ο οποίος ανέβηκε για 14η φορά φέτος στο βάθρο. Ο Sandro Corterse (GRT Yamaha WorldSBK) ήταν αρκετά δυνατός και κατάφερε να τερματίσει στην έβδομη θέση, αφήνοντας πίσω του τον Leon Haslam. Η σχάρα του grid για το δεύτερο σκέλος αναδιαμορφώθηκε από τους Tom Sykes και Mercardo που τερμάτισαν ένατος και δέκατος αντίστοιχα.

Δεύτερο σκέλος

Ο τρίτος και τελευταίος αγώνας στην πίστα της Αργεντινής ήταν γεμάτος θέαμα από τις μάχες που έγιναν σε όλες τις θέσεις της δεκάδας. Στην εκκίνηση ο Rea κατάφερε να διατηρήσει το πλεονέκτημα της pole στην Κ1, αφήνοντας πίσω του τους Bautista και Razgatlioglu, ενώ ο Cortese βρέθηκε τέταρτος. Ο Davies είχε μια μέτρια εκκίνηση και από τέταρτος έστριψε έβδομος, έχοντας μπροστά τους αναβάτες της Pata Yamaha. Μόλις το τοπίο άρχισε να ξεδιαλύνει είδαμε τον Rea να απομακρύνεται από τον Bautista που τον ακολουθούσε, ενώ ο Razgatlioglu ήταν πιο αμείλικτος από ποτέ κυνηγώντας τον Ισπανό της Ducati. Παράλληλα, ο Davies είχε καταφέρει να ανακτήσει την τέταρτη θέση χάρη στην υψηλή τελική και την επιτάχυνση της V4 R στις ευθείες.

Στον έβδομο γύρο, στην πίσω ευθεία της πίστας, ο Rea έβαλε κατά λάθος νεκρά και αναγκάστηκε να βγει εκτός πίστας μέχρι να ξαναβάλει πρώτη, δίνοντας προσωρινά τα ηνία στον Bautista! Ωστόσο, έναν γύρο αργότερα ο πρωταθλητής κατάφερε να ανακάμψει από το λάθος του και να προσπεράσει τον Ισπανό στην Κ7, κάνοντάς τον μάλιστα να ανοίξει τη γραμμή του. Αυτό επέτρεψε στους Razgatlioglu και Davies να κλείσουν την απόσταση που τους χώριζε από τους δύο πρώτους. Λίγο, πριν τα μέσα του αγώνα, ο Davies κατάφερε στην Κ10 να προσπεράσει τον Τούρκο και ξεκίνησε να καταδιώκει τον teammate του, Bautista. Οι τρεις τους προσέφεραν άπλετο θέαμα στο κοινό, καθώς ο Bautista τα βρήκε σκούρα τόσο με τον Davies που τον προσπέρασε όσο και με τον Razgatlioglu, που έκανε το ίδιο από την εξωτερική της Κ2. Τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο δύσκολα για τον Bautista και από εκεί που έδειχνε πολύ ανταγωνιστικός στην αρχή του τριημέρου με μια νίκη, βρέθηκε να τερματίζει πέμπτος πίσω από τον Van der Mark.

Τέσσερις γύρους πριν το τέλος, ο Mercado έδειχνε εξαιρετικά ανταγωνιστικός και ήταν εντός της δεκάδας έχοντας προσπεράσει τόσο τον Torres όσο και τον Haslam. Μάλιστα, μονομάχησε και με τον Rinaldi στην Κ15, ανεβαίνοντας στην έβδομη θέση. Ωστόσο, ο Laverty δεν άργησε και έκανε την κίνησή του προσπερνώντας και τους δύο λίγο αργότερα. Ο Rea ήταν πραγματικά αδίστακτος και η επιλογή του να βάλει τα μαλακά ελαστικά στους αγώνες της Κυριακής ήταν σωστή, αφού απέφερε πολύτιμους καρπούς για την ομάδα με άλλη μια πρωτιά. Παρότι αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα στις αριστερές στροφές στα τελευταία στάδια του αγώνα, δεν έμεινε απλά μπροστά αλλά τερμάτισε πρώτος με διαφορά 5” απ’ τον Davies. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε για άλλη μια φορά ο Razgaltiolgu, ενώ πίσω του τερμάτισε ο van der Mark. Την πεντάδα έκλεισε ο Bautista, έχοντας πίσω του τον Lowes. Ο Laverty είδε έβδομος την καρό σημαία και ο Mercado τερμάτισε όγδοος κάνοντας έναν εξαιρετικό αγώνα, αφού είχε ξεκινήσει από την τελευταία θέση. Η δεκάδα ολοκληρώθηκε από τους Torres και Haslam τερματίζοντας ένατος και δέκατος αντίστοιχα.

Ένας ακόμη γύρος μένει για την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος και παρότι έχουμε ήδη πρωταθλητή, το ενδιαφέρον παραμένει υψηλό, διότι οι τελευταίοι αγώνες θα κρίνουν το μέλλον πολλών αναβατών που δεν έχουν υπογράψει συμβόλαιο με κάποια ομάδα για του χρόνου.

Ετικέτες

WSBK: Ο Bautista κάνει απολογισμό

Η άποψή του για τους αντιπάλους του.
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/3/2020

Τα Superbikes ήταν απ’ τα ελάχιστα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, που πρόλαβαν φέτος να πραγματοποίησαν έναν (και μοναδικό έως τώρα) αγώνα για τη σεζόν του 2020. Και τι αγώνας, απ’ τους πιο εντυπωσιακούς τα τελευταία χρόνια.

Ο Alvaro Bautista αγωνίζεται για πρώτη φορά φέτος, με τα χρώματα της Honda όπως επίσης είναι η πρώτη φορά στη ζωή του που οδηγεί με μια τετρακύλινδρη εν σειρά μοτοσυκλέτα. Για αυτό και οι επιδόσεις του στο Philip Island ήταν διαμετρικά αντίθετες με αυτές που είχε πέρσι οδηγώντας την V4R της Ducati, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του. Με την πανδημία να επηρεάζει τα Motul WSBK – όπως και όλες τις αθλητικές δραστηριότητες γενικότερα – οι αναβάτες βρέθηκαν κλεισμένοι στα σπίτια τους, έχοντας άφθονο χρόνο για συνεντεύξεις όσο περιμένον να αρχίσει η αγωνιστική δράση. Σε μια τέτοια συνέντευξη που έδωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό Marca, ο Bautista μίλησε τόσο για την δική του κατάσταση όσο και τους αντιπάλους του, όμοια σε περιεχόμενο με αυτή του Rossi.

Είναι μια περίεργη περίοδος για τον Ισπανό καθώς είναι η πρώτη φορά που έχει τόσο ελεύθερο χρόνο. Σχετικά με τον κορωνοϊό δεν φάνηκε να αγχώνεται λέγοντας: “Προσβάλει άτομα της τρίτης ηλικίας, όσους έχουν βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό και όσους είναι ευαίσθητοι ή πάσχουν ήδη από κάποιο χρόνια νόσο. Τώρα είναι ο καιρός να σκεφτούμε τους άλλους και όχι τους εαυτούς μας. Ας ελπίσουμε πως η κατάσταση θα βελτιωθεί σύντομα και πως δεν θα χρειαστεί να ξαναπεράσουμε κάτι ανάλογο στο μέλλον.”

Σε ό,τι αφορά τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος, όπου ένας απ’ τους πιο εντυπωσιακούς αναβάτες ήταν ο Alex Lowes, καθώς κατάφερε να πάρει μια νίκη οδηγώντας για πρώτη φορά στη καριέρα του μοτοσυκλέτα της Kawasaki, ο Bautista είπε: “Ο Lowes είναι πολύ έμπειρος, γρήγορος και οδηγεί τη μοτοσυκλέτα που έχει κερδίσει τα τελευταία πέντε πρωταθλήματα. Ωστόσο, δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσει να παλέψει για τον τίτλο μέχρι το τέλος της σεζόν.”

Η αλήθεια είναι πως ο Lowes μπορεί να μας εντυπωσίασε με την νίκη στο δεύτερο σκέλος και τον τερματισμό του στη δεύτερη θέση στο πρώτο σκέλος, όμως τερματίζοντας όγδοος στον Tissot Superpole Race δημιούργει ερωτηματικά στη σταθερότητα των επιδόσεών του. Ίσως σε αυτό να στήριξε τις δηλώσεις του Bautista.

Laguna Seca 2019: Στην Κ1, ο Bautista ακουμπά τον πίσω τροχό της ΖΧ-10RR του Razgatlioglu και πέφτει

Βέβαια, τις ίδιες επιδόσεις είχε και ο Torpak Razgatlioglu (PATA YAMAHA WorldSBK Official Team), όπου κέρδισε το πρώτο σκέλος, τερμάτισε δεύτερος στον Tissot Superpole Race και έμεινε από βενζίνη στο τελευταίο αγώνα, αδυνατώντας να δει την καρό σημαία. Ωστόσο, ο Bautista θεωρεί πως ο Razgatlioglu θα είναι ένας απ’ τους αναβάτες που θα ανταγωνιστεί για τον τίτλο του πρωταθλητή. “Ο Razgatlioglu από την άλλη, θα πρέπει να μάθει να ελέγχει τον εαυτό του κάπως. Ήταν ταχύτατος το 2019, όμως έκανε πάρα πολλά λάθη. Μου κατέστρεψε τον αγώνα στη Laguna Seca αλλά και στο Magny Cours. Θα δούμε αν η εργοστασιακή ομάδα μπορεί να του προσφέρει την ασφάλεια που χρειάζεται. Οδηγεί πολύ επιθετικά και πιστεύω ότι μπορεί να παλέψει για τον τίτλο.”

Magny Cours 2019: O Bautista πέφτει και χάνει το πρωτάθλημα...

 

Σχετικά με την καθημερινή ρουτίνα του, ο Bautista αποκάλυψε πως δεν προπονείται τόσο εντατικά όσο θα ήθελε. "Στο σπίτι μου έχω ένα μικρό γυμναστήριο, όμως πέρα απ’ τη φυσική μου κατάσταση δεν μπορώ να βελτιώσω την τεχνική μου, δεν μπορώ να πάω για motorcross και flattrack. Ωστόσο, πρέπει να προσαρμοζόμαστε στις καταστάσεις. Ψυχολογικά, δεν θα εστιάζω στο γεγονός ότι δεν μπορούμε να οδηγήσουμε ή στην αβεβαιότητα του πότε θα ξαναξεκινήσει το πρωτάθλημα. Επενδύω το χρόνο μου στην οικογένειά μου, στο κοριτσάκι μου (σ.σ. στη κόρη του) και είναι κάτι που απολαμβάνω ιδιαίτερα.”

Ο Bautista αναφέρθηκε επίσης και στις επιδόσεις του στο Philip Island, “ήταν ένα δύσκολο αγωνιστικό τριήμερο αλλά τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Το γνωρίζαμε εξ αρχής, πριν φτάσουμε στην Αυστραλία, ότι θα είναι δύσκολα τα πράγματα, επειδή τόσο η ομάδα όσο και η μοτοσυκλέτα είναι νέα αλλά και λόγω των καιρικών συνθηκών στις χειμερινές δοκιμές, που δεν μας επέτρεψαν να βελτιωθούμε όσο θέλαμε. Βέβαια, καταφέραμε να εκμεταλλευτούμε πλήρως τον αγωνιστικό τριήμερο και να βρούμε λύσεις που θα βελτιώσουν τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, παρά την πτώση που είχα το Σάββατο. Το καλό είναι πως μαζέψαμε μπόλικα δεδομένα και πληροφορίες για να περάσουμε στο επόμενο στάδιο εξέλιξης της μοτοσυκλέτας. Μετά το πέρας του αγώνα, κράτησα επαφή με τους μηχανικούς της ομάδας, προσφέροντάς τους περισσότερα δεδομένα, καθώς κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριήμερου αναφέρουμε (σ.σ. οι αναβάτες στους μηχανικούς) μόνο τα πιο σημαντικά και αφήνουμε τις λεπτομέρειες για μετά.

Philip Island 2020: Η πτώση του Bautista στην Αυστραλία

 

O Ισπανός αναβάτης της Honda, έκλεισε της συνέντευξή του λέγοντας: “Το πιο σημαντικό πράγμα αυτή τη στιγμή είναι η ανθρώπινες ζωές για αυτό: Πρέπει να μείνουμε σπίτι. Ας μην είμαστε εγωιστές και ας σκεφτούμε τους άλλους, τώρα είναι η ώρα να δείξουμε αλληλεγγύη στο συνάνθρωπο. Ας ελπίσουμε πως όλα θα πάνε καλά και πως σύντομα θα ξαναξεκινήσει το πρωτάθλημα. Ψηφιακές αγκαλιές σε όλους.”

Ετικέτες