Motul WSBK 2026 – Τραυματίστηκε o Jake Dixon, ξεμένει από αναβάτες η Honda HRC

Η εργοστασιακή ομάδα της Honda δεν θα έχει κανέναν από τους δύο αναβάτες της στον πρώτο αγώνα της χρονιάς
jake dixon
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

17/2/2026

Δεύτερη μέρα του επίσημου τεστ WSBK του Philip Island και η δράση άρχισε πάρα πολύ άσχημα για την ομάδα Honda HRC, καθώς ο Jake Dixon είχε μια πτώση στη στροφή 11 της πίστας, από την οποία αποκόμισε σπασμένο καρπό στο αριστερό του χέρι.

Η ατυχία αυτή έρχεται σχεδόν 20 μέρες αφότου ο έτερος αναβάτης της ομάδας, Somkiat Chantra, είχε τραυματιστεί σε προπόνηση στη Μαλαισία, σπάζοντας και τα δύο του χέρια.

Επί του παρόντος – λίγες μόλις ώρες μετά τον τραυματισμό του Dixon, καθώς γράφονται αυτές οι γραμμές – δεν υπάρχει ακόμη λεπτομερέστερη εκτίμηση του τραυματισμού και του εκτιμώμενου χρόνου απουσίας του Άγγλου αναβάτη αλλά, με τον εναρκτήριο αγώνα στο Phillip Island να καραδοκεί στο τέλος αυτής της εβδομάδας (20-22/2), θα είναι προφανώς αδύνατον για τον Dixon να δώσει το παρόν.

Έτσι η Honda θα ξεκινήσει τη νέα σεζόν με μόνο σίγουρο τον αναβάτη δοκιμών της, Tetsuta Nagashima, και πιθανότατα τον συνάδελφό του, Ryan Vickers, να αναλαμβάνει τη δεύτερη εργοστασιακή CBR1000RR-R στον αγώνα της Αυστραλίας.

Αν μπορούσαμε να ευχηθούμε για κάτι πάντως, αυτό θα ήταν να δούμε ξανά σε δράση με Fireblade τον Jonathan Rea, ο οποίος έχει επίσης αναλάβει πόστο στην ομάδα δοκιμών του HRC από τον περασμένο Νοέμβρη, χωρίς ωστόσο να έχει εμφανιστεί ως ώρα στο τεστ του Phillip Island.

Toprak Razgatlioglu - Το 2025 θέλει να βρίσκεται στα MotoGP

Ο manager του, Kenan Sofuoglu ανοίγει εκ νέου την συζήτηση, εκμεταλλευόμενος τις πολύ καλές εμφανίσεις με την BMW
motomagToprak Razgatlioglu – Το 2025 θέλει να βρίσκεται στα MotoGP
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

21/6/2024

Σύμφωνα με δηλώσεις του manager του Toprak, Kenan Sofuoglu, ο αναβάτης της BMW επιθυμεί να βρεθεί του χρόνου στα MotoGP, σε κάποια εργοστασιακή σέλα, ανοίγοντας έτσι ξανά τον κύκλο των συζητήσεων που θέλουν τον “Stoprak” να μεταπηδά στον πιο σπουδαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού με μοτοσυκλέτα.

Ήταν να μην κάνει το πρώτο hat-trick για την BMW, στον αγώνα του Misano o Toprak, ο οποίος έφτασε συνολικά τις 6 για αυτή την σεζόν, έχοντας ήδη διανύσει το 1/3 της. Η εκκίνησή του με το δεξί ως αναβάτης των Βαυαρών, φαίνεται ότι του έχει δώσει την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν για να κοιτάξει ξανά προς τα MotoGP, με τον manager του, Kenan Sofuoglu να ανάβει ξανά την φωτιά που για λίγο είχε κοπάσει, αφήνοντας πίσω της μονάχα λίγα ξερά χόρτα καμένα. Ο καπνός, όμως, φαίνεται να υπάρχει ακόμα στο μυαλό του Toprak, που σύμφωνα με τις δηλώσεις του Sofuoglu είναι έτοιμος μέχρι και να σπάσει το διετές συμβόλαιό του με την BMW για να βρεθεί αν είναι δυνατόν από το 2025 στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP.

Toprak Razgatlioglu – Το 2025 θέλει να βρίσκεται στα MotoGP

Αυτή την στιγμή o "El Turco" βρίσκεται πρώτος στο πρωτάθλημα, με την BMW να έχει ξεκαθαρίσει ότι το σχήμα Razgatlioglu – Michael van der Mark είναι αυτό που επιθυμεί και για την επόμενη χρονιά. Αν και μέχρι την τελευταία καρό σημαία τίποτα δεν είναι σίγουρο, όλα τα προγνωστικά δείχνουν ότι ο τίτλος έχει ξεκινήσει την πορεία του για τα χέρια του αναβάτη της BMW. Με 179 βαθμούς απέχει 21 βαθμούς από τον δεύτερο, Nicolo Bulega, ενώ έχει 57 ολόκληρους βαθμούς διαφορά από τον ομόσταυλό του Michael van der Mark. Αν τώρα κοιτάξουμε τη δορυφορική ομάδα της BMW, Bonovo Action (η οποία του χρόνου δεν θα υπάρχει), ο “Stoprak” έχει περισσότερους βαθμούς από τους Garrett Gerloff και Scott Redding μαζί… Από μόνη της η επίδοση αυτή του Razgatlioglu τον μετατρέπει σχεδόν σε αναντικατάστατο χαρτί στους κόλπους της BMW.

Από την άλλη, βέβαια, οι Βαυαροί φημολογείται έντονα ότι ως στόχο έχουν το 2027 να μπουν στα MotoGP. Μιλάμε, όμως, για δύο χρόνια μετά από αυτό που θέλει ο Toprak, ο οποίος εάν και εφόσον συμβεί αυτό θα έχει κλείσει ήδη τα 30 έτη. Επομένως, ίσως και να μην είναι η πρώτη επιλογή της BMW -πάντα στην περίπτωση που τα δημοσιεύματα αποδειχθούν αληθινά και κάνει την μεγάλη είσοδο στα MotoGP- μιας και θα είναι ήδη αρκετά μεγάλος σε ηλικία για να κάνει μία τόσο σημαντική μετάβαση.

Toprak Razgatlioglu – Το 2025 θέλει να βρίσκεται στα MotoGP

Ένα ακόμα ζήτημα που έχει προκύψει είναι το ποια ομάδα θα τον πάρει, καθώς ο Sofuoglu έχει ξεκαθαρίσει ότι ο Toprak δεν θα πάει πουθενά αλλού, παρά μόνο σε εργοστασιακή ομάδα. Φέτος, πολλά συμβόλαια των GP λήγουν και οι περισσότερες εργοστασιακές τουλάχιστον ομάδες έχουν κλείσει τις σέλες τους για τα επόμενα δύο χρόνια. Ταυτόχρονα, εικάζεται ότι ο Mir θα έχει μία θέση στο HRC για την επόμενη διετία. Καταλαβαίνουμε ότι τα περιθώρια στενεύουν λοιπόν για τον Toprak.

Οι δοκιμές που έκανε ο αναβάτης της BMW, με τη Μ1 της Yamaha πριν ακόμη πάρει τον δρόμο για την Βαυαρία, δεν έδειξαν ενθαρρυντικές, από άποψη χρόνων. Όπως είχε πει τότε και ο ίδιος ο Toprak δεν είχε αισθανθεί άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα. Οπότε και αυτή η πόρτα δείχνει ότι είναι κλειστή. Σε κάθε περίπτωση, η πιο πιθανή εκδοχή είναι ότι ο Sofuoglu εκμεταλλεύεται την εξαιρετική πορεία που έχει διαγράψει τη φετινή σεζόν ο Toprak, πιέζοντας καταστάσεις με την BMW, κρατώντας τους σε “ανησυχία” μιας και μέχρι στιγμής είναι ο βασικός πυλώνας του στόχου που έχουν οι Βαυαροί. Να γίνουν, δηλαδή, Παγκόσμιοι Πρωταθλητές στα Motul WSBK.

Βαγιανέλης

 

Ετικέτες