MOTUL WSBK: Αλλάζουν τους κανονισμούς στην Supersport γιατί ξέμειναν από μοτοσυκλέτες!

Παίρνουν ιδέες από το βρετανικό πρωτάθλημα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/11/2020

Τα πράγματα είναι πολύ απλά και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Μιλάμε φυσικά για τις αλλαγές στους κανονισμούς της κατηγορίας Supersport οι οποίοι έφτασαν να μην αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.

Η απόφαση της Honda να μην κάνει Euro 5 το νέο CBR600RR, έχει αφήσει πλέον ως μοναδικές επιλογές των ομάδων το Yamaha R6 και το MV Agusta F3 675 ή αλλιώς θα πρέπει να πάρουν μεταχειρισμένο κάποιο παλαιότερο μοντέλο από άλλη εταιρεία. Θυμίζουμε πως για τα τετρακύλινδρα ο μέγιστος κυβισμός είναι τα 600cc, για τα τρικύλινδρα τα 675cc (το Triumph Daytona είναι πλέον 765cc) και για τα δικύλινδρα τα 750cc (το μικρότερο σε κυβικά Panigale V2 έχει περισσότερα κυβικά από τα Factory 916 των 955/996cc που έτρεχε ο Fogarty).

Για το 2021, το βρετανικό πρωτάθλημα BSB θα επιτρέψει στα Triumph Daytona 765 να συμμετέχουν κανονικά στην κατηγορία Supersport και το ίδιο θα κάνουν για το Ducati Panigale V2. Στο ίδιο πνεύμα θέλει να κινηθεί και η Dorna για το παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 2022 και μετά, αφού πρώτα δει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο βρετανικό πρωτάθλημα. Η βασική ιδέα είναι να δημιουργήσουν ένα αντίστοιχο πλαίσιο με την SSP 300, όπου συμμετέχουν από μονοκύλινδρα 390 κυβικών έως και δικύλινδρα 500 κυβικών. Φυσικά όσο λιγότερα τα κυβικά και οι κύλινδροι τόσο πιο ελεύθεροι θα είναι οι κανονισμοί για μετατροπές, όμως θα πρέπει να καθοριστούν με ακρίβεια ώστε να μην υπάρχει σαφές πλεονέκτημα κάποιου συγκεκριμένου είδους κινητήρα. Άλλωστε ο στόχος είναι να προσελκύσουν όσο περισσότερα εργοστάσια γίνεται, κάτι που δεν πρόκειται να γίνει αν ευνοηθεί αισθητά ένα συγκεκριμένο είδος κινητήρα.

Αν το πρόβλημα ήταν ο ανταγωνισμός μεταξύ αναβατών, τότε θα μπορούσαν να κάνουν ενιαίο με R6 ή CBR600RR ή τέλος πάντων με οποιαδήποτε άλλη supersport που βρίσκεται μεταξύ των δικύλινδρων 500 και των τετρακύλινδρων 1000.   

Ετικέτες

Toprak Razgatlıoglu - Θα δοκιμάσει τη Yamaha YZR-M1 στο MotoGP Test της Jerez

Μετά και την εκδήλωση της επιθυμίας του για μεταγραφή στο MotoGP το 2024
Toprak M1
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/4/2023

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Superbike 2021, Toprak Razgatlioglu θα έχει μια ακόμα ευκαιρία να δοκιμάσει την YZR-M1, όταν θα την οδηγήσει στις 10-11 Απριλίου στο MotoGP Test της Jerez. Και αυτή θα είναι και η πρώτη φορά που θα τον παρακολουθεί από κοντά και ο Lin Jarvis, μετά από τις δηλώσεις του Τούρκου πως θέλει να μεταβεί στο MotoGP από του χρόνου.

Ο Razgatlioglu θα οδηγήσει δίπλα στον επίσημο δοκιμαστή της Yamaha, Cal Crutchlow, στη δεύτερη επαφή του με την M1, μετά από την πρώτη τον Ιούνιο του 2021, η οποία είχε διακοπεί νωρίς λόγω καιρού. Μεταξύ άλλων ο Διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Yamaha, Lin Jarvis δήλωσε τα εξής: “Πρώτα, θέλω να δηλώσω πως είναι ευχαρίστηση μας να δώσουμε στον Toprak μια ακόμη ευκαιρία να οδηγήσει την YZR-M1. Δεν τα κατάφερα να είμαι παρών στο προηγούμενο τεστ, αλλά αυτή τη φορά θα είμαι στη Jerez, για να παρακολουθήσω το τεστ, και θα αναχωρήσω κατόπιν απευθείας για το Austin, για το επόμενο GP της χρονιάς. Ο Toprak είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος αγωνιζόμενος, και είμαι πολύ περίεργος να δω πόσο ταχύς θα είναι καβάλα στην εργοστασιακή MotoGP μοτοσυκλέτα μας. Θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει δίπλα στον Cal που φροντίζει για τη συνεχιζόμενη εξέλιξη της YZR-M1 του 2023.

Ετικέτες