MOTUL WSBK Donington : Νίκη Razgatlioglu σε δύσκολες συνθήκες στον πρώτο αγώνα

Με γνήσιο αγγλικό καιρό
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/7/2021

Τα Superbike επέστρεψαν στο θρυλικό Donington και βρήκαν γνήσιο αγγλικό καιρό να τους περιμένει με δυνατό μαστίγωμα κακουχίας για τον Superpole. Η βροχή όμως καταλάγιασε πριν τον αγώνα και δημιούργησε τις συνθήκες για slick ελαστικά με την θερμοκρασία όμως να είναι ακόμη μεγαλύτερη σπαζοκεφαλιά. Με τις θέσεις των θεατών να περιορίζονται στις 4.000 εξαιτίας των μέτρων, ήταν δύσκολο να ξεχωρίσεις αν δεν υπήρχαν περισσότεροι γιατί συμπληρώθηκαν οι θέσεις ή επειδή ούτε οι Άγγλοι δεν αντέχουν μερικές φορές τον καιρό τους.

Στην pole position ήταν ο Rea, φυσικά, καθώς έτσι είναι όλο το 2021 αλλά όλα τα βλέμματα έκλεψε ο Toprak που κατάφερε από την 13η θέση να ανέβει τρίτος κυνηγώντας τον Sykes στην δεύτερη και ενώ ήδη είχε ξεμπερδέψει με τον van der Mark. Πέρασε και τον Sykes και έβαλε πλώρη για Rea. Ο Gerloff που το προηγούμενο Σαββατοκύριακο πήρε μία γεύση από MotoGP ακολουθούσε το παραπάνω τραίνο, κι έπειτα ο Haslam, Lowes και Scott Redding.

Ο Redding σημείωσε και πτώση στον δεύτερο γύρο την ίδια στιγμή που ο Toprak έπιανε τον Rea. Μόλις τρεις αναβάτες φορούσαν την μαλακή γόμα πίσω και ο Razgatlioglou έδειχνε μάλιστα πως αντιμετώπιζε θέματα πρόσφυσης, πράγμα που κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακό το γεγονός πως είχε και τον ταχύτερο γύρο.

Ο Razgatlioglou συνέχισε τραβώντας τον Rea και οδηγώντας τον σε ένα λάθος που τον οδήγησε να κάνει το δεύτερο enduro για φέτος χωρίς να πέσει. Με τους δύο να έχουν ανοίξει την διαφορά αρκετά ο Rea δεν είχε πρόβλημα κατάταξης από την έξοδο αυτή, και μάλιστα ξεκίνησε να απαντά στους ταχύτερους γύρους του Razgatlioglu σε μία προσπάθεια να καλύψει την διαφορά. Το μόνο που κατάφερε είναι να μην έχει κάποιον να κυνηγά τον ίδιο ξεφεύγοντας από τον van der Mark, γιατί μόλις μείωσε την διαφορά από τον Toprak ξανά έχασε τον έλεγχο. Αυτή την φορά δεν πήγε για enduro αλλά έχασε πολύτιμο χρόνο και αμέσως μετά είχε και τρίτη τέτοια στιγμή!

Ευτυχώς η πίστα άρχισε να στεγνώνει ολότελα και με τον ρυθμό να ανεβαίνει οι δύο BMW παραλίγο να πέσουν η μία πάνω στην άλλη καθώς πάλεψαν για την τρίτη θέση αλλά τελικά το μόνο αποτέλεσμα ήταν ο van der Mark να καταλήξει από τρίτος, έκτος μέσα σε μόλις ένα γύρο. Ο Razgatlioglu όμως σταθερά άνοιγε την διαφορά του από τον Rea και ήταν τελείως αλλού συγκριτικά με τους πιο πίσω. Ο Lowes πήρε την τρίτη θέση από τον Sykes και ο Gerloff εκμεταλλεύτηκε την φάση αυτή για να ακολουθήσει και εκείνος. Μόνο που ο Gerloff δεν σταμάτησε και με τον Lowes να ανοίγει γραμμή λίγο πιο κάτω, πέρασε αμέσως τρίτος.

Ήδη ο πρώτος έριχνε γύρο στον τελευταίο, πράγμα που δείχνει την τεράστια διαφορά με τον Gerloff να πέφτει και να χάνει την τρίτη θέση. Σηκώθηκε μπήκε όγδοος, άλλο ένα στοιχείο που δείχνει πόσο τεράστιες ήταν οι διαφορές και πάλεψε αμέσως με τον Bautista για την 7η θέση.

Στο τέλος ο Razgatlioglu είχε πέντε δευτερόλεπτα διαφορά από τον Rea που είχε άλλα έντεκα από τον τρίτο! Μόλις η Yamaha πέρασε την γραμμή τερματισμού έμεινε και από καύσιμα, πράγμα που είναι το ζητούμενο σε έναν αγώνα ταχύτητας και για το box δεν δηλώνει κακό προγραμματισμό αλλά το ακριβώς αντίθετο. Βέβαια πήγαινε με αναθυμιάσεις στις τελευταίες στροφές κι αυτό δεν είναι το καλύτερο αλλά σε κάθε περίπτωση ο Razgatlioglu πήρε μία πολύ μεγάλη νίκη σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Θέση
No.
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
 
2
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
2.419
3
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
12.261
4
66
T. SYKES
BMW M 1000 RR
14.625
5
60
M. VAN DER MARK
BMW M 1000 RR
16.447
6
91
L. HASLAM
Honda CBR1000 RR-R
17.028
7
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
33.345
8
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000 RR-R
37.385
9
44
L. MAHIAS
Kawasaki ZX-10RR
43.566
10
47
A. BASSANI
Ducati Panigale V4 R
43.836
11
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
48.102
12
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
8.436
13
50
E. LAVERTY
BMW M 1000 RR
59.392
14
12
L. MOSSEY
Kawasaki ZX-10RR
1'01.922
15
32
I. VINALES
Kawasaki ZX-10RR
1'22.275
16
84
L. CRESSON
Kawasaki ZX-10RR
1 Lap
RET
94
J. FOLGER
BMW M 1000 RR
21
RET
53
T. RABAT
Ducati Panigale V4 R
13
RET
55
A. LOCATELLI
Yamaha YZF R1
17 Laps
RET
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
22 Laps
RET
23
C. PONSSON
Yamaha YZF R1
1

 

Jake Dixon, WorldSBK - Σοβαρός ο τραυματισμός, εγχειρίστηκε για κατάγματα σε χέρι και καρπό

Το HRC θα ανακοινώσει προσεχώς το πλάνο αποκατάστασής του - Με αντικαταστάτες θα αγωνιστεί το HRC στην Αυστραλία
Jake Dixon
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

20/2/2026

Όπως σας γράψαμε πρόσφατα, ο Βρετανός αναβάτης που ηγούνταν της καμπάνιας του 2026 στο WorldSBK για τη Honda, και έδειχνε να είναι ο δυνατότερος εκ των αγωνιζομένων της Honda είχε πτώση στα δοκιμαστικά πριν τον 1ο γύρο, με αποτέλεσμα να σπάσει το αριστερό του χέρι. Τελικά τα κατάγματα ήταν αρκετά, σε καρπό και χέρι, με τον Dixon να υποβάλλεται σε επιτυχή εγχείρηση στη Μελβούρνη.

Ο αναβάτης με το #96 δεν πρόλαβε καν τα δοκιμαστικά του γύρου του Phillip Island αφού έπεσε στη δεύτερη μέρα του τελευταίου pre-season test στην ίδια πίστα.

Κάπως έτσι το ντεμπούτο του Dixon στο WorldSBK ξεκινά με τον χειρότερο τρόπο, με τη Honda να ξεμένει από αναβάτες, αφού την ίδια ώρα ο επίσης “σπασμένος” Chantra αναρρώνει από τον δικό του τραυματισμό.

Όσον αφορά στον Dixon, το δελτίο τύπου της Honda HRC αναφέρει τα εξής: “Ο αναβάτης της Honda HRC, Jake Dixon, υποβλήθηκε με επιτυχία σε χειρουργική επέμβαση στο The Avenue Hospital στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πολλαπλά κατάγματα στον αριστερό του καρπό και στο χέρι. Οι τραυματισμοί προκλήθηκαν σε πτώση την περασμένη Τρίτη, κατά τη δεύτερη ημέρα των επίσημων δοκιμών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WorldSBK στο Phillip Island. Μετά από αρχική ιατρική αξιολόγηση στην πίστα, ο Dixon μεταφέρθηκε στη Μελβούρνη, όπου περαιτέρω εξετάσεις επιβεβαίωσαν την ανάγκη χειρουργικής επέμβασης για τη σταθεροποίηση των καταγμάτων. Η επέμβαση ολοκληρώθηκε επιτυχώς χωρίς επιπλοκές. Νέα αξιολόγηση τις επόμενες εβδομάδες θα βοηθήσει να αποσαφηνιστεί το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασής του. Η ομάδα Honda HRC θα παρέχει νεότερη ενημέρωση για την κατάσταση του Jake Dixon εν ευθέτω χρόνω.”

Από τη μεριά του ο Dixon ανέβασε την ακόλουθη ανάρτηση στον λογαριασμό του στο Instagram: “Γεια σε όλους! Δεν ήθελα απλώς να ανεβάσω μια φωτογραφία και να πω ‘η επέμβαση ολοκληρώθηκε’. Ήθελα να δώσω στους φιλάθλους μια πραγματική ενημέρωση για το πώς πάνε τα πράγματα. Οι τελευταίες μέρες ήταν εξαιρετικά αγχωτικές. Πρώτα απ’ όλα θέλω να ευχαριστήσω τη γυναίκα μου. Ήταν, όπως πάντα, ο βράχος μου. Όλους τους ανθρώπους γύρω μου, τον Jack, τον Will, φυσικά τον Carlos, τον μάνατζέρ μου που ταξίδεψε μέχρι εδώ. Όλη την ομάδα μου, όλους όσοι εμπλέκονται. Είναι αρκετά σοβαρός τραυματισμός, αλλά είχαμε τον καλύτερο δυνατό γιατρό για τη δουλειά. Θέλω επίσης να πω ένα τεράστιο ευχαριστώ στον Cal Crutchlow -ήταν στο τηλέφωνο σε κάθε βήμα της διαδρομής, οπότε του αξίζει ένα μεγάλο μπράβο. Σας υπόσχομαι ότι θα επιστρέψω καλύτερος από ποτέ -και τότε η ανάβαση προς την κορυφή θα είναι ακόμη πιο γλυκιά.”

Στις θέσεις των Chantra και Dixon στην Αυστραλία θα συμμετάσχουν οι Tetsuta Nagashima και Ryan Vickers.

Όπως καταλαβαίνετε, η σεζόν του WorldSBK ξεκινά με τον πιο άσχημο τρόπο για τη Honda, που ακόμα και πριν τους τραυματισμούς είχε πάρα πολύ δρόμο να διανύσει για να φτάσει τους πρώτους, με μια ολοκαίνουργια ομάδα, με νέους αναβάτες και νέο Team Manager. Υπάρχει κάποιος εκεί έξω για κάνα ξεμάτιασμα;

Ετικέτες