MOTUL WSBK Donington: Σπάνιο λάθος Rea στον 2ο αγώνα – Μπροστά ο Razgatlioglu

Θα θυμάται για πάντα το Donington ο Toprak
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/7/2021

Μπροστά στο πρωτάθλημα περνά ο Razgatlioglu, ο μεγάλος νικητής του αγγλικού γύρου του πρωταθλήματος που μετά τον σημερινό Superpole που επικράτησε ο Rea, ήταν πίσω με 23 βαθμούς. Με την πτώση του Rea κι ενώ οδηγούσε τον αγώνα, και την νίκη του Razgatlioglu, η πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος αλλάζει.

Για άλλη μία φορά ο Razgatlioglu έκανε μία φοβερή εκκίνηση και βρέθηκε δεύτερος στην πρώτη στροφή πίσω από τον Rea. Πίσω του ο Tom Syke, o Gerloff, ο Haslam και ο van der Mark. Αμέσως ο Razgatlioglu έκανε κίνηση να περάσει τον Rea που δεν πέτυχε αλλά έδειξε στον μεγάλο αναβάτη πως η Yamaha βρίσκεται στο κυνήγι του. Μαζί τους ο Sykes που έβλεπε τον Razgatlioglu με άλλο μάτι μετά την φοβερή νίκη του το Σάββατο όταν όλοι είχαν θέμα πρόσφυσης, όπως και ο ίδιος.

Ο Razgatlioglu δεν το έβαλε κάτω στο στόχο του να περάσει σε συγκεκριμένη στροφή τον Rea και έχοντας σταθερά τον πιο γρήγορο γύρο τελικά τα κατάφερε με το τρενάκι πίσω τους να ανοίγει την ψαλίδα φτάνοντας στο ένα δευτερόλεπτο διαφοράς. Ο Rea απάντησε με ταχύτερο χρόνο στον πέμπτο γύρο και προσπάθησε να περάσει, χωρίς να τα καταφέρει καθώς ο Razgatlioglu καθυστέρησε το φρενάρισμα στο απόλυτο όριο μην αφήνοντας ευκαιρία. Με την Brembo να λέει πως το Donington είναι πολύ απαιτητικό στα φρένα, όποιος είναι καλός σε αυτό τον τομέα θα ξεχωρίσει εύκολα. Και ο Razgatlioglu είναι πολύ δυνατός στο φρενάρισμα.

Έτσι εξηγείται και το πρώτο λάθος του Rea στην προσπάθειά του να μείνει κολλημένος στην ρόδα της Yamaha, ετοιμάζοντας την προσπέραση αμέσως μετά και παραλίγο να συγκρουστεί χάνοντας τελικά χρόνο. Αμέσως μετά έκανε ταχύτερο γύρο και τελικά μετά από άλλον έναν κατάφερε να βρεθεί ξανά πίσω από την Yamaha με τον Razgatlioglu να κάνει το δικό του λάθος ανοίγοντας γραμμή και τον Rea να περνά μπροστά χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ο ανταγωνισμός των δυο τους δεν τους καθυστερούσε αλλά αντίθετα τους ωθούσε σε ταχύτερους χρόνους από την αρχή του αγώνα κι έτσι στην μέση σχεδόν είχαν φτάσει στα τρία δευτερόλεπτα διαφοράς από τον Gerloff που τώρα είχε τον Sykes πίσω του. Τότε ήταν που έπεσε και ο Rea, με ένα λάθος που μπορεί να γίνει από όλους όταν είναι στο όριο, ανεξάρτητα από το πόσοι κορυφαίοι οδηγοί είναι. Σηκώθηκε στην 20η πλέον θέση αλλά με την πτώση του ο Razgatlioglu έμενε πλέον μόνος του εμπρός με κενό ασφαλείας από τον δεύτερο. Αντίστοιχα ο Rea ήταν τόσο πίσω από τον προ-τελευταίο που μόνο με πτώση κάποιου μπροστά θα ανέβαινε θέση.

Αυτή την φορά ο Razgatlioglu δεν έμεινε από καύσιμα μόλις πήρε την νίκη και με τον Gerloff στην δεύτερη θέση η Yamaha έκανε το 1-2.

Ο Redding με την τέταρτη θέση μπορεί να είναι πλέον τρίτος στο πρωτάθλημα αλλά η προσδοκία για αυτόν είναι να πρωταγωνιστεί, πράγμα που δεν συμβαίνει ποτέ σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Σήμερα μάλιστα η μπόρα που έπεσε καθώς έβγαιναν οι αναβάτες στην πίστα μπορεί να μην κράτησε τόσο, ώστε να μην προλάβει να στεγνώσει με 35 βαθμούς που είχε το Donigton, αλλά ήταν αρκετή για να ρίξει το ηθικό την κρίσιμη στιγμή.

1. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with BRIXX WorldSBK)

2. Garrett Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Team) +2.243s

3. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) +4.522s

4. Scott Redding (Aruba.it Racing – Ducati) +5.151s

5. Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team) +13.315s

6. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +14.444s

 

 

WorldSBK: Παρουσίαση της Ducati Aruba.it Racing

Η νέα εποχή
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/2/2019

Με το φετινό πρωτάθλημα να βρίσκεται μια ανάσα πριν την έναρξή του, η επίσημη ομάδα της Ducati αποκάλυψε τα νέα χρώματα των μοτοσυκλετών της, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην ιστορία της. Το 2019 είναι μια πολλή σημαντική χρονιά για την ιταλική κατασκευάστρια αφού θα είναι η πρώτη φορά στα 41 χρόνια της ιστορίας των WSBK που οι μοτοσυκλέτες της θα έχουν τετρακύλινδρο κινητήρα, διατηρώντας την κλασική V διάταξη που την χαρακτηρίζει. Στα WSBK έχει καταφέρει να κερδίσει 17 τίτλους κατασκευαστών ενώ 14 απ’ τους αναβάτες της έχουν στεφθεί πρωταθλητές με τον πιο πρόσφατο να είναι ο Carlos Checa το 2011. Οι χρωματικές αλλαγές στις μοτοσυκλέτες δεν ήταν ιδιαίτερα κραυγαλέες, έγιναν όμως περισσότερο δίχρωμες καθώς το άσπρο που υπήρχε πέρσι εξαφανίστηκε δίνοντας περισσότερο χώρο στην εξάπλωση του μαύρο, προσδίδοντας μια πιο πολεμική εμφάνιση στις V4 R.

Ως γνωστόν η Panigale V4 R είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα MotoGP καθώς η φιλοσοφία της Ducati είναι να μεταλαμπαδεύει όλη την τεχνολογία που αποκτά απ’ τους αγώνες στις μοτοσυκλέτες δρόμου. Τώρα με την V4 R των 1000 κυβικών που θα χρησιμοποιεί στα WSBK στοχεύει τόσο στο να εξελίξει περαιτέρω τον τετρακύλινδρο κινητήρα ώστε οι ιδιοκτήτες των μοντέλων παραγωγής να έχουν μια μοτοσυκλέτα σμιλευμένη απ’ τους αγώνες όσο και να κατακτήσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Για την επίτευξη αυτών των στόχων έγινε και η επιστράτευση του Alvaro Bautista που με την εννεαετή θητεία του στα MotoGP θα συμμετέχει ενεργά με την εμπειρία του τόσο στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας όσο και στην διεκδίκηση του τίτλου, αφού όπως απέδειξε μέσα απ' τις δοκιμές είναι αρκετά ανταγωνιστικός. Ο Chaz Davies θα είναι για έκτη συνεχόμενη χρονιά βαμμένος με τα χρώματα της Ducati και με τη νέα μοτοσυκλέτα στο πλάι του θα βρίσκεται φέτος πιο κοντά από ποτέ ώστε να στεφθεί πρωταθλητής. Η παρουσίαση της ομάδας έγινε στα κεντρικά της Aruba Global Cloud Data Center στο San Pietro, μιας και αποτελεί τον βασικό χορηγό της, ενώ έγινε απ’ τους δύο ιδιοκτήτες των εταιρειών με τον Claudio Domenicali να αναφέρει: “Φέτος θα γίνουμε μάρτυρες μιας ιστορικής στροφής της Ducati. Οι αγώνες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Ducati, σκεφτείτε μόνο πόσες τεχνολογίες έχουν δημιουργηθεί στην πίστα και έπειτα έχουν περάσει στα μοντέλα παραγωγής. Η Panigale V4 είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας: Είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα δρόμου της Ducati που έχει τετρακύλινδρο κινητήρα και τεχνολογία απ’ τα MotoGP. Μέσα σε μόλις 12 μήνες έγινε σημείο αναφορά χάρης το στιλ, την τεχνολογία και τις επιδόσεις της, σημειώνοντας πάνω από 6.100 πωλήσεις παγκοσμίως, σημειώνοντας το μεγαλύτερο ρεκόρ πωλήσεων στην κατηγορία των superbike για πρώτη φορά στην ιστορία της Ducati. Τώρα θέλουμε να κατακτήσουμε την κορυφή στην πίστα, που είναι το φυσικό πεδίο δράσης της, θέτοντας κυρίαρχη την έκδοση "R" των 1000 κυβικών , στα SBK.”

Ο Luigi Dall’ Igna δεν μπορούσε να απουσιάζει απ' την παρουσίαση της ομάδας καθώς έχει συνεισφέρει ενεργά στην εξέλιξη της V4 R και στις δηλώσεις του ανέφερε: “Η V4 R είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας των αγωνιστικών τμημάτων των MotoGP και των SBK. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι o V4 κινητήρας, που προέρχεται κατευθείαν απ’ την εμπειρία που αποκτήσαμε με την Desmosedici GP, αλλά και άλλες πολλές λεπτομέρειες, όπως τα αεροδυναμικά βοηθήματα, που την κάνουν ξεχωριστή. Η μοτοσυκλέτα βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια της εξέλιξής της και ξεκίνησε πολύ καλά, αλλά έχουμε αρκετά πράγματα μέχρι να την τελειοποιήσουμε και έχουμε ένα ορίσει ένα ξεκάθαρο πρόγραμμα ανάπτυξης. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως έχουμε πολύ καλούς αναβάτες και εξαρτάται από μας να τους βοηθήσουμε να αναδείξουν τις δυνατότητές τους στην πίστα. Θα δουλεύουμε μ’ έναν στόχο: τη νίκη!”

Ο Chaz Davies ήταν αρκετά ενθουσιασμένος με την έναρξη του φετινού πρωταθλήματος, ενώ στις δηλώσεις του δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον τραυματισμό του στις τελευταίες δοκιμές στην Jerez, λέγοντας: “Είμαι πολύ ενθουσιασμένος και γεμάτος κίνητρα εν όψει της έναρξης της νέας σεζόν. Μετά από πέντε χρόνια και πολλές σπουδαίες αναμνήσεις με τη δικύλινδρη Panigale, είναι η ώρα να ξεκινήσει μια νέα πρόκληση και δεν βλέπω την ώρα να επιστρέψω στην πίστα με την Panigale V4 R. Οι τελευταίες δοκιμές δεν πήγαν τόσο καλά, λόγω των πόνων που είχα στην πλάτη μου, αλλά γενικά η φυσική μου κατάσταση είναι πολύ καλύτερη από πέρσι και όπως και να ‘χει καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα επιτυχώς. Έχουμε άλλες δύο μέρες δοκιμών που είναι πολύ σημαντικές ώστε να βρούμε τις τελευταίες λεπτομέρειες και να ξεκινήσουμε δυναμικά το πρωτάθλημα. Η έναρξη θα είναι πιο συναρπαστική από ποτέ και θα έχω περισσότερα κίνητρα για την κορυφή με τη νέα μοτοσυκλέτα και τον Alvaro Bautista ατην ομάδα.”

Ο Ισπανός αναβάτης, Alvaro Bautista απ’ τη μεριά του ανέφερε: “Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη νέα περιπέτεια. Οι χειμερινές δοκιμές ήταν πολύ θετικές. Το project είναι καινούργιο και έχουμε ακόμη πολλή δουλειά, αλλά γύρο με το γύρο καταφέραμε να βρούμε πάνω σε τι χρειάζεται να εργαστούμε. Χρειάζομαι χρόνο μέχρι να προσαρμοστώ στα νέα δεδομένα και κυρίως στα ελαστικά, αλλά οι επιδόσεις μου στις δοκιμές ήταν ενθαρρυντικές. Το Phillip Island είναι μια εξαιρετική πίστα και πάντα μου άρεσε, δεν υπάρχει καλύτερο μέρος για μένα ώστε να ξεκινήσει η νέα περιπέτεια και θα κάνουμε το καλύτερο δυνατόν προκειμένου να είμαστε έτοιμοι.”

Ετικέτες