MOTUL WSBK: Με Sykes και van der Mark η BMW το ’21!

Χτίζεται η «αντίσταση»
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/8/2020

Η BMW χτίζει σιγά σιγά την αντίστασή της στους Ιάπωνες και την Ducati που κυριαρχούν στο MOTUL WSBK. Ο Tom Sykes θα παραμείνει για μία ακόμη σεζόν, ανανεώνοντας για ένα χρόνο το συμβόλαιό του, και μαζί του ο Michael van der Mark που έχει ανέβει αρκετά αυτή την προβληματική σεζόν, χαρίζοντας δυνατές μάχες, και θα αφήσει την Yamaha.

Η ανανέωση του Tom Sykes δεν αποτελεί έκπληξη γιατί είναι και εξαιρετικός αναβάτης που φέρνει αποτελέσματα, αν προσμετρήσει κανείς το γεγονός πως η BMW είναι πρακτικά μία νέα ομάδα που βρίσκει τον ρυθμό της σεζόν με σεζόν.

Αυτό που αποτέλεσε σκληρή διαπραγμάτευση ήταν η «αρπαγή» του Ολλανδού από την PATA YAMAHA φέτος που πηγαίνει καλύτερα από άλλες χρονιές! Η BMW είναι πεπεισμένη να φέρει δυνατότερα αποτελέσματα στο MOTUL WSBK και εκτός από μία καλή μοτοσυκλέτα και γρήγορους αναβάτες, πρέπει να χτίσει την ομάδα σαν λειτουργία και να την στελεχώσει κατάλληλα, πράγμα που αποτελεί εξίσου δύσκολο βήμα.

Για αυτό και ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της BMW Motorrad, Marc Bongers, δήλωσε πως είναι ευτυχείς με την ανανέωση του Sykes για μία ακόμη χρονιά, καθώς κρατούν μία συνέχεια της πορείας που αν κοβόταν θα επηρέαζε την ομαλή εξέλιξη. Από τον Δεκέμβριο του 2018, η νέα παρουσία της BMW στους αγώνες προχωρά με σταθερά βήματα. Παράλληλα η έλευση του van der Mark στην ομάδα θα φέρει την απαραίτητη ανανέωση, ιδιαίτερα από την στιγμή που έρχεται από μία ευθέως ανταγωνιστική Ιαπωνική μοτοσυκλέτα.

Με την εμπειρία του Sykes στην μοτοσυκλέτα και την φρέσκια ματιά του van der Mark, στόχος της BMW το 2021 είναι να κλείσει την ψαλίδα με τους πρώτους. Κυρίως η Kawasaki θα είναι δύσκολη υπόθεση, χωρίς να εξαιρεί κανείς την πανίσχυρη μοτοσυκλέτα της Ducati. Η Yamaha βρίσκεται ήδη εκεί που θέλει η BMW να φτάσει το 2021 και η Honda έρχεται ολοταχώς στο νέο δικό της άνοιγμα στα WSBK με μία μοτοσυκλέτα που μπορεί να κερδίσει.

Ήδη αυτή η σεζόν έχει δυνατό ανταγωνισμό, η επόμενη σεζόν -όπως όλα δείχνουν- θα γίνει μία από τις καλύτερες των MOTUL WSBK!

Ετικέτες

Motul WorldSBK Jerez: Η πρώτη μέρα των δοκιμών

Δυναμική η παρουσία του Bautista!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/11/2018

Η πρώτη μέρα των δοκιμών στην Jerez για τις τέσσερις ομάδες των WorldSBK, ολοκληρώθηκε επιτυχώς δίνοντας τα πρώτα ψήγματα για το τι πρόκειται να δούμε στο πρωτάθλημα του 2019. Όλοι οι αναβάτες μπήκαν με όρεξη στην πίστα, γράφοντας όσους περισσότερους γύρους μπορούσαν, για να εξοικειωθούν όσο το δυνατόν καλύτερα με τις νέες μοτοσυκλέτες. Το γυρολόγιό τους ήταν καθαρά αγωνιστικό για τους περισσότερους αναβάτες και γρηγορότερος απ’ όλους ήταν ο Jonatha Rea που πέτυχε χρόνο 1:39,657. Ο πρωταθλητής δούλεψε σκληρά με τη μοτοσυκλέτα του και εστίασε στη λειτουργία των αναρτήσεων, τη κατανάλωση ελαστικώνστην εύρεση της σωστής κατανομής του βάρους -καθώς έχει καινούργιο πλαίσιο- αλλά και στην απόδοση του νέου κινητήρα, ενώ ολοκλήρωσε τη μέρα του με 57 γύρους. Ο Leon Haslam απ’ την άλλη, που από φέτος θα είναι ο νέος team mate του Rea, ξεκίνησε τις πρώτες δοκιμές γυρνώντας λίγο πιο πάνω απ’ τους χρόνους του Rea στο 1:40,390 και παρά το γεγονός ότι είχε μια πτώση στη στροφή 5 της πίστας, δεν πτοήθηκε ολοκληρώνοντας τη μέρα με 71 γύρους. Πράγμα απόλυτα λογικό, καθώς ο Βρετανός αναβάτης προσπαθεί να εξοικειωθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα με τη νέα του μοτοσυκλέτα.

Απ’ την άλλη στο κόκκινο paddock, τις εντυπώσεις έκλεψε ο Alvaro Bautista με τις επιδόσεις του, οδηγώντας τη νέα Panigale V4R της ιταλικής φίρμας, προσφέροντας ελπίδες στην Ducati για μια χρονιά γεμάτη μάχες και επιτυχίες. Συγκεκριμένα ο Ισπανός αναβάτης ολοκλήρωσε τη μέρα του πολύ δυναμικά με 65 γύρους και βρέθηκε πίσω απ’ τους χρόνους του Rea, απέχοντας μόλις 0,322.

Ο Chaz Davies απ’ τη μεριά του δεν έχει βρει ακόμα τις ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα της Ducati και εργάζεται πάνω σε αυτό, παρ’ όλα αυτά οι χρόνοι ήταν ανταγωνιστικοί με τον καλύτερο να βρίσκεται στο 1:40,202, ενώ συνολικά έκανε 49 γύρους. Όσον αφορά τη GRT Yamaha που κάνει το ντεμπούτο της στη μεγάλη κατηγορία με τους Marco Melandi και τον Sandro Cortese (περσινό πρωταθλητή των WorldSSP), το έριξε πυρετωδώς στη δουλειά, με τους αναβάτες της να προσπαθούν να προσαρμοστούν στην YZF-R1, κάνοντας συνολικά 125 γύρους. Ειδικότερα ο Cortese βρέθηκε όγδοος στις χρονομετρήσεις, πράγμα αναμενόμενο και απ’ τον ίδιο καθώς σε δηλώσεις του είχε αναφέρει πως πρέπει να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση ώστε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες της YZF-R1 του, αφού είναι η πρώτη φορά που οδηγεί μια μοτοσυκλέτα του λίτρου. Απ’ την άλλη ο Marco Melandri βρέθηκε έκτος στον πίνακα των χρονομετρήσεων, εστιάζοντας στην εξοικείωση με τη νέα του μοτοσυκλέτα.

Τέλος, στις δοκιμές βρέθηκε και η επίσημη ομάδα της Yamaha με τους Alex Lowes και Michael van der Mark, με την προσοχή τους εστιασμένη πάνω στα τμήματα των μοτοσυκλετών τους που ανανεώθηκαν και στις βελτιώσεις που έκαναν την περασμένη βδομάδα στην Aragon. Αυτές αφορούσαν κυρίως το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και όσον αφορά τους χρόνους τους ο Lowes συμπλήρωσε την πρώτη τετράδα με 1:40,296, ενώ ο van der Mark ήταν έβδομος με 1:41,572. Ακόμη, στις δοκιμές έλαβαν μέρος και οι ομάδες απ’ τη WorldSSP όπως η  MV Agusta Reparto Corse με τον Raffaele De Rosa, η Kawasaki Puccetti Racing με τον Hikari Okubo και τον νέο αναβάτη της Lucas Mahias, που πέρσι βρισκόταν στην GRT Yamaha, ενώ δεν έλειπε και η Team Pedercini Racing.

Αποτελέσματα δοκιμών Jerez (πρώτη ημέρα)

  1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1.39.657
  2. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) 1.39.979 +0.322
  3. Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) 1.40.202 +0.545
  4. Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) 1.40.296 +0.639
  5. Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1.40.390 +0.733
  6. Marco Melandri (GRT Yamaha Team) 1.40.663 +1.006
  7. Michael van der Mark (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) 1.41.572 +1.915
  8. Sandro Cortese (GRT Yamaha Team) 1.41.972 +2.315