Motul WSBK: Ο Bautista φεύγει απ’ τη Ducati!

Στο στόχαστρο ο Scott Redding
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

12/8/2019

Από τη στιγμή που ο Bautista πάτησε το πόδι του στο Motul WSBK, η πορεία του άρχισε να θυμίζει διάττοντα αστέρα. Λαμπρή στην αρχή και στο τέλος εντυπωσιακή, όπως οι κομήτες που εξαϋλώνονται μόλις μπουν στην ατμόσφαιρα του πλανήτη μας. Μαζί με την Aruba.it και την πανίσχυρη Ducati V4 R, κατάφερε να σπάσει αρκετά ρεκόρ και να σημειώσει ένα σερί από 11 νίκες με το ‘καλημέρα’ απ’ τον πρώτο κιόλας γύρο του πρωταθλήματος. Σε αυτό το σημείο να κάνουμε μια μικρή παρένθεση και να θυμίσουμε πως η Dorna στο βωμό του θεάματος πάντα, φρόντισε να κόψει του λίγο τη φόρα του Bautista, μειώνοντας το όριο περιστροφής των στροφών της V4 R του. Ωστόσο όπως αποδείχτηκε, αυτό δεν ήταν απαραίτητο διότι η πορεία του ξεκίνησε να χάνει τη λάμψη της όσο περνούσε ο καιρός. Οι πτώσεις του Bautista ξεκίνησαν να διαδέχονται η μια την άλλη με αποκορύφωμα στον αγώνα στη Laguna Seca που είχε δύο –μία στο πρώτο σκέλος και μία στο Tissot Superpole Race- αλλά και μια απόσυρση στο δεύτερο σκέλος λόγω έντονου άλγους στον αριστερό του ώμο. Ως εκ τούτου, ο Rea πέρασε μπροστά στη βαθμολογία και πλέον ηγείται του πρωταθλήματος κατά 81 βαθμούς!

Το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι αυτό, καθώς έχουμε τέσσερις γύρους μέχρι τη λήξη του πρωταθλήματος και πολλά μπορούν να συμβούν μέχρι το τέλος του. Το κερασάκι στη τούρτα είναι πως ο Bautista αρνήθηκε να ανανεώσει το συμβόλαιό του με τη Aruba.it Racing – Ducati. Ο λόγος είναι πως η Honda πλησίασε τον Ισπανό αναβάτη και του έκανε πρόταση να γίνει ο αναβάτης της στην εργοστασιακή της ομάδα στο Motul WSBK από του χρόνου. Φαίνεται πως η Honda μετά την επιστροφή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα superbike -σε συνεργασία με τη Moriwaki- και μετά από μια πολύ κακή πορεία σε αυτό αποφάσισε να σοβαρευτεί. Του χρόνου τα πράγματα θα έχουν περισσότερο ενδιαφέρον καθώς δεν αποκλείεται η Honda να παρουσιάσει μια νέα μοτοσυκλέτα τόσο τεχνολογικά προηγμένη όσο της Ducati, για να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρωτάθλημα και όχι κομπάρσου. “Η Honda έχει τον ίδιο στόχο με τη Ducati στο Motul WSBK: να παρουσιάσει μια πανίσχυρη μοτοσυκλέτα με την οποία θα προσπαθήσει να πάρει τον τίτλο των κατασκευαστών. Με προσέγγισαν και μου εξήγησαν τα σχέδιά τους. Δεν περίμενα πως η Honda είχε τόσο σοβαρές βλέψεις για το Motul WSBK. Θα επιστρέψει δριμύτερη μετά από πολλά χρόνια.” Είπε ο Bautista, του οποίου μέρος των δηλώσεών του επιβεβαίωσε ο Paolo Ciabatti Sporting Director της Ducati. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως η Ducati έκανε την προσφορά της στον Bautista για να συνεχίσουν τη συνεργασία τους για το 2020 και 2021, όμως ο Ισπανός αναβάτης αρνήθηκε. Έτσι, μαζί με τη λήξη του πρωταθλήματος θα έρθει και η λύση της συνεργασίας του Bautista με την Ducati. Βέβαια, θα προσπαθήσουν και οι δύο πλευρές για την κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Σχετικά με το ποιος θα πάρει τη θέση του Bautista, o Ciabatti ανέφερε πως υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι, όμως ο Scott Redding είναι το νούμερο ένα στη λίστα για δύο λόγους: Πρώτον, αυτή τη στιγμή είναι στη κορυφή της βαθμολογίας του BSB πρωταθλήματος. Δεύτερον, χρησιμοποιεί την V4 R και δεν θα χρειαστεί χρόνος προσαρμογής πάνω στη σέλα της σε αντίθεση με άλλους αναβάτες. Προς το παρόν, ο ερχομός του Scott Redding στην ομάδα της Ducati στο Motul WSBK δεν έχει σκαλιστεί πάνω σε πέτρα, το μόνο σίγουρο είναι πως η Ducati έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της.

Ετικέτες

Motul WSBK: Ξεκινά η σεζόν του 2022 με δοκιμές στη Jerez

Τρεις μέρες, τρεις κατασκευαστές, τέσσερις ομάδες
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/12/2021

Μπορεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motul FIM WSBK να έριξε την αυλαία πριν από ένα μόλις μήνα, αλλά ήδη τα εργοστάσια και οι ομάδες έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία τους για το πρωτάθλημα του 2022. Οι Honda, BMW και Kawasaki βρίσκονται ήδη στην πίστα της Jerez για τριήμερες δοκιμές.

Οι δοκιμές ξεκινούν από σήμερα και θα διαρκέσουν μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου και θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε σύσσωμη τη νέα σύνθεση της ομάδας HRC, με τους Iker Lecuona και Xavi Vierge να κάνουν το ντεμπούτο τους πάνω στα καινούργια CBR1000RR-R. Οι δύο αναβάτες προέρχονται από τα MotoGP και την Moto2 αντίστοιχα, χωρίς καμία εμπειρία με μοτοσυκλέτες του παγκοσμίου Superbikes.

Η BMW θα εκπροσωπηθεί από τέσσερις αναβάτες και δύο ομάδες. Στην BMW Motorrad WorldSBK Team ανήκει ο Scott Redding, με team mate τον Michael van der Mark, αν και για τον Redding δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα βρεθεί στη σέλα του Μ1000RR, καθώς είχε κάνει δοκιμές πρόσφατα στην πίστα του Estoril με την καινούργια του μοτοσυκλέτα. Θα είναι όμως οι πρώτη φορά που οι δύο αναβάτες θα συνεργαστούν και μάλιστα σε μια πίστα που η BMW είχε πετύχει τον καλύτερο τερματισμό της το 2021, στην έβδομη θέση.

Η δεύτερη ομάδα με μοτοσυκλέτες της BMW είναι η δορυφορική Bonovo Action BMW Racing Team, με αναβάτες τους Loris Baz και Eugene Laverty. Ο Ιρλανδός είχε τρέξει με την μοτοσυκλέτα της BMW και το 2021, καθώς αντικατέστησε τον τραυματία Tom Sykes, ενώ για τον Baz θα είναι η πρώτη φορά με τους Βαυαρούς μετά την σεζόν που πέρασε με την Ducati στις Η.Π.Α.

Ο τρίτος κατασκευαστής που θα βρεθεί στην Jerez είναι η εργοστασιακή Kawasaki Racing Team WorlsSBK, με τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Jonathan Rea, ο οποίος θα προσπαθήσει να διεκδικήσει ξανά το στέμμα από τον Razgatlioglu, έχοντας ως team mate τον Alex Lowes ο οποίος θέλει να επανακάμψει από τους τραυματισμού που είχε τη φετινή σεζόν.

Για την επόμενη σεζόν, ο Rea δήλωσε πως "είμαι ευτυχής που επιστρέφω στις πίστες λίγο πριν τα Χριστούγεννα, γιατί θέλουμε να διατηρήσουμε αυτή την καλή αίσθηση που έχουμε στα τέλη της προηγούμενης σεζόν. Η Jerez είναι μια καλή πίστα, καθώς έχουμε συγκεντρώσει πολλά δεδομένα από εκεί. Είναι επίσης μία από τις πίστες που δεν είμαστε πολύ δυνατοί, οπότε μπορούμε να δουλέψουμε πάνω σε επιμέρους τομείς. Θα έχουμε να δοκιμάσουμε κάποια καινούργια εξαρτήματα, γιατί η KMC και η KRT έχουν δουλέψει πολύ σκληρά για ορισμένα καινούργια πράγματα στο πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά."

Ο Lowes από την άλλη παραδέχτηκε πως δεν είναι ακόμη αρκετά δυνατός στο 100%, αλλά ανυπομονεί να ξεκινήσει τις δοκιμές. Όπως είπε, δεν θα επικεντρωθεί στην απόδοσή του, αλλά στην δοκιμή των νέων δεδομένων που ετοίμασαν οι μηχανικοί του.