Motul WSBK - Παρουσιάστηκαν οι δυο ομάδες της BMW για το WSBK 2024

Οι Toprak Razgatlioglu, Michael van der Mark, Scott Redding, και Garrett Gerloff καβάλα στις νέες BMW M 1000 RR
motomag Motul WSBK – Παρουσιάστηκαν οι ομάδες ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team και η Bonovo Αction BMW Racing Team
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

18/1/2024

Στο Βερολίνο και συγκεκριμένα στο BMW Motorrad Welt η BMW Motorsport παρουσίασε τις δύο ομάδες της για τον θεσμό του Motul WSBK, -ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team και Bonovo Action BMW Racing Team- με τον Toprak Razgatlioglu να είναι αυτός που συγκέντρωσε τα βλέμματα όλων, ενώ μαζί με τους Michael van der Mark, Scott Redding και Garrett Gerloff έδειξαν στο κοινό που βρέθηκε στον συγκεκριμένο χώρο τα νέα αγωνιστικά χρώματα των BMW M 1000 RR.

Μία ημέρα πριν την παρουσίαση, οι τέσσερις αναβάτες βρέθηκαν στο εργοστάσιο της BMW στο Βερολίνο για να δουν την γραμμή παραγωγής της γερμανικής εταιρείας ενώ στο πλαίσιο της επίσκεψης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους υπάλληλους της εταιρείας και να υπογράψουν αυτόγραφα. Οι δύο ομάδες της BMW Motorsport με τα νέα τους χρώματα θα βρεθούν στη Jerez της Ισπανίας στις 24 και 25 Ιανουαρίου για δοκιμές ενώ ένα μήνα αργότερα και συγκεκριμένα στις 25 Φεβρουαρίου θα λάβουν μέρος στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος στo Philip Island της Αυστραλίας.

Motul WSBK – Παρουσιάστηκαν οι ομάδες ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team και η Bonovo Αction BMW Racing Team

Ο Marc Bongers, Διευθυντής Motorsport της BMW δήλωσε: "Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους βρέθηκαν στην παρουσίαση. Ήταν πολύ ωραίο να δείξουμε στις αγωνιστικές μας ομάδες τι κάνουμε εδώ στο Βερολίνο. Δεν το έχουμε ξανακάνει με αυτή τη μορφή στο παρελθόν. Η ατμόσφαιρα ήταν φανταστική, και αυτό είναι επίσης εξαιρετικά σημαντικό για την απόδοση μας. Είμαι αισιόδοξος για τη νέα σεζόν. Χρειαζόμαστε ακόμα μερικές δοκιμές, πέρυσι δεν είχαμε τις καλύτερες συνθήκες, αλλά έχουμε προετοιμαστεί καλύτερα. Τώρα δεν απομένει πολύς χρόνος μέχρι το Phillip Island. Παρόλο που οι δύο πρώτοι αγώνες διεξάγονται σε πίστες που δεν ήταν απαραίτητα το δυνατό μας σημείο στο παρελθόν, εξακολουθώ να είμαι αισιόδοξος ότι θα κάνουμε ένα καλό ξεκίνημα, θα μεταφέρουμε αυτή τη θετική ενέργεια στους πρώτους αγώνες και σε όλη τη σεζόν."

Ο Shaun Muir, Αγωνιστικός Διευθυντής της ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team ανάφερε: "Πρώτα απ' όλα είναι ένας εξαιρετικός χώρος για μια τέτοια παρουσίαση. Νομίζω ότι αποτυπώνει πραγματικά το πνεύμα αυτού που προσπαθεί να επιτύχει η BMW, οπότε είμαι πολύ περήφανος που συμμετέχω σε αυτό. Η ξενάγηση στο εργοστάσιο ήταν συγκλονιστική. Όσον αφορά στο πρωτάθλημα νομίζω ότι είναι απολύτως σαφές ότι ο συνδυασμός του Michael και του Toprak φέρνει κάποιες ιδιαιτερότητες. Ήδη μπορούμε να δούμε τι χρειάζεται ο Toprak σχετικά με την μοτοσυκλέτα. Είναι λίγο διαφορετικό στο στιλ του, όχι πάρα πολύ, απλά πρέπει να κατευθύνουμε προς μια ελαφρώς διαφορετική κατεύθυνση για να δώσουμε στον Toprak αυτό που χρειάζεται. Και το λέω αυτό από την άποψη ότι θα τον αφήσουμε να ενισχύσει τα δυνατά του σημεία, που είναι το φρενάρισμα και η είσοδος στις στροφές. Θέλουμε να διεκδικήσουμε το βάθρο στην Αυστραλία. Οι προσωπικοί στόχοι του Toprak είναι ότι πιστεύει ότι μπορεί να το κάνει, και ο Michael είναι έτοιμος για αυτή την πρόκληση. Ανυπομονώ να το δω αυτό γιατί είδαμε πόσο καλός μπορεί να είναι ο Michael όταν τα πράγματα πάνε καλά. Η μοτοσυκλέτα βελτιώνεται, υπάρχει μια ομάδα εξέλιξης πίσω μας. Από εκεί που ξεκίνησε το project το 2019 μέχρι εκεί που βρισκόμαστε τώρα είναι η μέρα με τη νύχτα. Ελπίζω να μπορέσουμε να το εκμεταλλευτούμε αυτό και να πάρουμε την ανταμοιβή μας."

Motul WSBK – Παρουσιάστηκαν οι ομάδες ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team και η Bonovo Αction BMW Racing Team

O Michael Galinski, Team Manager της Bonovo Action BMW Racing Team δήλωσε:"Η παρουσίαση της ομάδας ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Πολλοί άνθρωποι παρευρέθηκαν και ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η επίσκεψη στο εργοστάσιο της BMW και στο BMW Motorrad Welt. Ήταν η πρώτη μου φορά στο εργοστάσιο και ήταν συναρπαστικό να βλέπω το τμήμα κινητήρων και πώς συναρμολογούνται όλες οι μοτοσυκλέτες. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με το δίδυμο των αναβατών μας. Ο Scott Redding και ο Garrett Gerloff είναι δύο πραγματικά κορυφαίοι αναβάτες. Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο και με τη βοήθεια της BMW αυτό είναι σίγουρα εφικτό αυτή τη σεζόν. Έχει προστεθεί αρκετό ανθρώπινο δυναμικό και είμαστε πραγματικά χαρούμενοι τώρα. Φυσικά, χρειαζόμαστε ακόμα λίγο χρόνο, αλλά είμαστε σίγουροι ότι θα προχωρήσουμε μπροστά φέτος."

Ο αναβάτης της ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team, Toprak Razgatlioglu δήλωσε: "Είμαι πολύ χαρούμενος που εντάχθηκα στην οικογένεια της BMW. Όταν έφτασα στο Βερολίνο έμεινα πραγματικά έκπληκτος γιατί όλοι μιλούσαν τουρκικά. Επίσης στο εργοστάσιο, υπήρχαν τόσοι πολλοί Τούρκοι υπάλληλοι. Είμαι πολύ χαρούμενος γι' αυτό. Σήμερα, υπήρχε πολύς κόσμος στην παρουσίαση, και καταλαβαίνω ότι πολλοί άνθρωποι με συμπαθούν. Πολλοί άνθρωποι ήρθαν εδώ για να με δουν, αρκετοί Τούρκοι, και πολλοί από αυτούς ήρθαν από πολύ μακριά. Όλοι ανυπομονούν για τη σεζόν και αυτό ισχύει και για μένα. Η προσοχή μου είναι τώρα στραμμένη στη νέα σεζόν. Συνειδητοποίησα ότι ο κόσμος πιστεύει σε μένα, αλλά είναι σημαντικό να πιστεύεις και εσύ στη μοτοσυκλέτα σου. Πολλοί λένε ότι η BMW δεν είναι έτοιμη να παλέψει για το πρωτάθλημα, αλλά εγώ πιστεύω ότι η μοτοσυκλέτα μου είναι έτοιμη να παλέψει για νίκες και το πρωτάθλημα. Απλά χρειαζόμαστε να αλλάξουμε στήσιμο, επειδή το στιλ οδήγησής μου είναι εντελώς διαφορετικό. Όταν θα το έχουμε αυτό, θα μπορούμε εύκολα να παλέψουμε για τη νίκη. Τώρα επικεντρώνομαι στις δοκιμές της επόμενης εβδομάδας. Είναι πραγματικά σημαντικό για μένα. Πρέπει να προσαρμοστώ στη μοτοσυκλέτα και πιστεύω ότι μπορούμε να παλέψουμε για το βάθρο και για νίκες αυτή τη σεζόν. Είμαι ενθουσιασμένος. Υπέγραψα με την BMW, αλλά είμαι επίσης μέλος της οικογένειας. Αυτό είναι κάτι που είδα και σήμερα είναι υπέροχο. Θα δώσω περισσότερο από το 100%, θα προσπαθήσω να κερδίσω με την BMW. Όλοι εργάζονται σκληρά και αυτό είναι ένα μεγάλο επιπλέον κίνητρο και για μένα. Αν συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό, θα κερδίσουμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα."

Motul WSBK – Παρουσιάστηκαν οι ομάδες ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team και η Bonovo Αction BMW Racing Team

Ο δεύτερος αναβάτης της ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team, Michael van der Mark ανέφερε: "Είναι υπέροχο να βρισκόμαστε εδώ στο Βερολίνο. Όλοι ξέρουμε ότι η BMW είναι μια μεγάλη εταιρεία, αλλά έχουμε μια ωραία ξενάγηση στο εργοστάσιο και πρέπει να πω ότι είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Ήταν επίσης υπέροχο να δούμε πού προετοιμάζουν τους αγωνιστικούς κινητήρες και είμαι έτοιμος να ξεκινήσω τη σεζόν. Ανυπομονώ να βρεθώ στις δοκιμές, είμαι σε καλή φόρμα και έχω έναν νέο teammate που είναι πολύ γρήγορος, οπότε ανυπομονώ. Όπως είπα, είμαι σε φόρμα και η μοτοσυκλέτα γίνεται όλο και καλύτερη, ο Toprak βοηθά στην εξέλιξη ακόμα περισσότερο και νομίζω ότι θέλουμε να κερδίσουμε αγώνες και να βρεθούμε στο βάθρο το συντομότερο δυνατό."

Ο Scott Redding αναβάτης της Bonovo action BMW Racing Team δήλωσε: "Είναι ωραίο να ερχόμαστε εδώ στο Βερολίνο. Το να μπαίνεις στο εργοστάσιο και να βλέπεις πώς φτιάχνονται τα πάντα είναι πάντα ενδιαφέρον, το να βλέπεις τους ανθρώπους εν δράσει στη δουλειά τους είναι πάντα καλό. Είναι επίσης πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις πού κατασκευάζονται οι κινητήρες και πώς το κάνουν, οπότε είναι πραγματικά ωραίο να βρίσκεσαι εδώ και να βλέπεις πώς γίνονται τα πάντα. Μια παρουσίαση είναι επίσης πάντα υπέροχη, για να αποκαλύπτεις τα χρώματα των μοτοσυκλετών, μαζί με τους υπόλοιπους αναβάτες της ομάδας. Μιλώντας για την ερχόμενη σεζόν, για μένα θα ήταν ωραίο να έχουμε μια μοτοσυκλέτα που θα είναι ανταγωνιστική, κάτι που πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε. Έχουμε κάνει κάποιες καλές αλλαγές και προφανώς ο Toprak θα βοηθήσει σε αυτό. Έχουμε επίσης μια ομάδα δοκιμών που κάνει μεγάλη διαφορά. Νομίζω ότι βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση, κάτι που είναι σημαντικό. Θα ήταν ωραίο να βρεθούμε στο βάθρο πιο συχνά, και να προσπαθήσουμε να κάνουμε τα “κακά” μας Σαββατοκύριακα να μην είναι τόσο “κακά” και να έχουμε μια καλή και σταθερή χρονιά."

Motul WSBK – Παρουσιάστηκαν οι ομάδες ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team και η Bonovo Αction BMW Racing Team

Ο δεύτερος αναβάτης της ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team, Garrett Gerloff ανέφερε: "Ήταν συναρπαστικό. Υπήρξε μια πραγματικά καλή ενέργεια εδώ στο Βερολίνο. Είναι υπέροχο να βρίσκεσαι εδώ, είναι πραγματικά ωραίο να βλέπεις όλους τους καταπληκτικούς ανθρώπους που εργάζονται στο εργοστάσιο, που αναπτύσσουν και παράγουν την BMW M 1000 RR με την οποία αγωνιζόμαστε. Είναι πολύ ωραίο να έχουμε την παρουσίαση της ομάδας εδώ. Ήταν πολύ ωραίο να βρεθούμε με τον Scott, τον Toprak και τον Michael μετά από μερικούς μήνες διακοπών και να δούμε την οικογένεια και τους φίλους μας. Μπορώ να πω ότι είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι που θα επιστρέψουμε στην πίστα και θα αρχίσουμε ξανά τις δοκιμές. Σε ένα μήνα θα αγωνιστούμε στην Αυστραλία. Όλα θα συμβούν πολύ γρήγορα από εδώ και πέρα, αλλά έχω κάνει τα πάντα για να βεβαιωθώ ότι είμαι έτοιμος για τη σεζόν και είμαι ενθουσιασμένος που θα ξεκινήσουμε. Νομίζω ότι έχουμε μια πολύ καλή βάση τώρα. Έχω έναν χρόνο εμπειρία με την BMW Motorrad Motorsport και την Bonovo action BMW Racing Team, οπότε έχω πολλά δεδομένα και νομίζω ότι μπορούμε να βρούμε λύσεις πιο γρήγορα από πέρυσι, αν έχουμε κάποιο πρόβλημα. Θα είναι καλό να πηγαίνουμε σε κάθε πίστα με υψηλότερες δυνατότητες και νομίζω ότι μπορεί να είναι μια πολύ καλή σεζόν. Στόχος μου είναι να δουλέψω στις κατατακτήριες δοκιμές και να είμαι λίγο καλύτερος εκεί και αυτό μπορεί να με βοηθήσει στην αρχή των αγώνων και μετά στο τέλος των αγώνων, όταν είμαι δυνατός, νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε πραγματική πρόοδο και να είμαστε μπροστά."

Motul WSBK – Παρουσιάστηκαν οι ομάδες ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team και η Bonovo Αction BMW Racing Team

Μετά την παρουσίαση των δύο αγωνιστικών ομάδων της BMW παίρνουν σειρά σιγά σιγά και οι υπόλοιπες ομάδες του Motul WSBK. Στις 22 Ιανουαρίου στο Χιονοδρομικό θέρετρο Madonna di Campiglio στην Ιταλία θα παρουσιαστεί η αγωνιστική ομάδα της Aruba.it Racing - Ducati με τον πρωταθλητή Alvaro Bautista και τον νέο του teammate Nicolo Bulega να παρουσιάζουν τα νέα χρώματα της Ducati Panigale V4 R. Λίγες ημέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 28 Ιανουαρίου η Pata Prometheon Yamaha θα παρουσιάσει μέσω διαδικτύου τα νέα χρώματα της ομάδας με τους Jonathan Rea και Andrea Locatelli να βρίσκονται πάνω στη σέλα του R1. Την τελευταία ημέρα του Ιανουαρίου μέσω διαδικτύου θα παρουσιαστεί και η ομάδα της GMT94 Yamaha με τον αναβάτη Phillip Oettl να κάνει γνωστά στο κοινό τα νέα χρώματα του R1.

Συνεχόμενες παρουσιάσεις ομάδων θα έχουμε τον Φεβρουάριου. Στις 3 Φεβρουαρίου θα δούμε τον Andrea Iannone να παρουσιάζει τα χρώματα της ομάδας Team Go Eleven ενώ δύο ημέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 5 Φεβρουαρίου στο Misanο θα γίνει η παρουσίαση της GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team, με τους Dominique Aegerter και Remy Gardner να βρίσκονται για δεύτερη συνεχόμενη αγωνιστική χρονιά υπό την στέγη της ομάδας. Η παρουσίαση της Kawasaki Racing Team WorldSBK θα γίνει διαδικτυακά με τους Alex Lowes και Axel Bassani να κάνουν την εμφάνιση τους με τα νέα χρώματα της ZX-10 RR έστω μέσα από το internet. Τελευταία παρουσίαση αυτή της ομάδας της BARNI Spark Racing Team, με τον Danilo Petrucci να εμφανίζει δια ζώσης στο κοινό τα χρώματα της Panigale V4 R με την οποία θα αγωνιστεί το 2024.

Αναλυτικά οι παρουσιάσεις των ομάδων του Motul WSBK

22 Ιανουαρίου, Madonna di Campiglio: Ducati - Aruba.it Racing - Ducati

28 Ιανουαρίου (Διαδικτυακά): Pata Prometeon Yamaha

31η Ιανουαρίου (Διαδικτυακά): GMT94 Yamaha

3 Φεβρουαρίου, Ιταλία: Team Go Eleven

5 Φεβρουαρίου, Misano: GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team

8 Φεβρουαρίου, (Διαδικτυακά): Kawasaki Racing Team WorldSBK

11 Φεβρουαρίου, Ιταλία: BARNI Spark Racing Team

Motul WSBK – Παρουσιάστηκαν οι ομάδες ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team και η Bonovo Αction BMW Racing Team
Ετικέτες

Motul WSBK: Ανθρακονημάτινα Brembo Hyction για όλους από το 2027 – Ανατροπή στον χαρακτήρα του πρωταθλήματος

Οι διοργανωτές του WSBK ανακοίνωσαν συμφωνία με τη Brembo για αποκλειστική προμήθεια φρένων Hyction
Brembo Hyction
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

12/6/2026

Η συμφωνία που ανακοινώθηκε σήμερα, Παρασκευή 21 Ιουνίου 2026, μεταξύ των WSBK και Brembo προβλέπει πως η Ιταλίδα ειδική των φρένων θα γίνει αποκλειστική προμηθεύτρια του πρωταθλήματος με το νέο της σύστημα Hyction συνδυάζει δισκόπλακα από κεραμικό υλικό και ανθρακόνημα σε συνδυασμό με τη δαγκάνα GP4 HY που έχει εξελιχθεί ειδικά για τον δίσκο αυτόν.

Πρόκειται για μια νέα τεχνολογία που για πρώτη φορά εφαρμόζεται σε μοτοσυκλέτες παραγωγής και μάλιστα έκανε το ντεμπούτο της στην εκλεκτότατη και σπανιότατη Ducati Superleggera V4 Centenario.

Την απόφαση αυτή ανέλυσε ο Gregorio Lavilla, εκτελεστικός Διευθυντής του WSBK: "Το WSBK αντιπροσωπεύει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ αγώνων και μοτοσυκλετών δρόμου. Επεκτείνοντας τη συνεργασία μας με τη Brembo σε αυτό το νέο τεχνικό πεδίο ενισχύουμε τη σημασία του πρωταθλήματος ως μια πλατφόρμα όπου η τεχνολογία που εξελίσσεται στους αγώνες συνεισφέρει στο μέλλον των μοτοσυκλετών παραγωγής. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους κατασκευαστές, τις ομάδες και τη FIM για τη συνεργασία και την υποστήριξή τους στη χάραξη μιας τεχνικής κατεύθυνσης που διατηρεί το WSBK στενά συνδεδεμένο με την ανάπτυξη της βιομηχανίας μοτοσυκλετών."

Ο Διευθυντής Μάρκετινγκ της Brembo, Mauro Piccoli, προσέθεσε: "Στο WSBK η απόδοση σφυρηλατείται υπό πίεση, από στροφή σε στροφή. Με το Hyction εισάγουμε μια τεχνολογία σχεδιασμένη να προσφέρει στους αναβάτες μια αμεσότερη και πιο προβλέψιμη σύνδεση με το φρενάρισμα. Το να γίνουμε αποκλειστικοί προμηθευτές από το 2027 σημαίνει πως θα παίξουμε ενεργό ρόλο στην τεχνολογική εξέλιξη του πρωταθλήματος, συμβάλλοντας στη θέσπιση νέων στάνταρ. Το WSBK είναι το τέλειο εργαστήριο: εδώ δουλεύουμε δίπλα στους καλύτερους αναβάτες και ομάδες του κόσμου και αυτά που δημιουργούμε στην πίστα τροφοδοτούν την καινοτομία των εφαρμογών δρόμου."

Οι τρέχουσες λύσεις που χρησιμοποιούνται στα φρένα των μοτοσυκλετών του πρωταθλήματος με τους ατσάλινους δίσκους απαιτούν προσαρμογή στα διαφορετικά χαρακτηριστικά κάθε πίστας και τις συνθήκες λειτουργίας. Το νέο σύστημα Hyction ωστόσο έχει σχεδιαστεί ώστε να αποδίδει με μεγαλύτερη συνέπεια και θερμική σταθερότητα σε μεγάλο εύρος συνθηκών, όπως αυτές που συναντάμε σε μια σεζόν του WSBK.

Η νέα αυτή εξέλιξη ωστόσο αλλάζει την ίδια τη φιλοσοφία πάνω στην οποία είναι σχεδιασμένο το WSBK. Ως γνωστόν, δεν φορούν όλες οι μοτοσυκλέτες φρένα της Brembo ως πωλούνται την αγορά και αυτό είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό του πρωταθλήματος με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής που ομολογκάρονται ως πωλούνται στη βιτρίνα.

Επιβάλλοντας ένα κοινό σύστημα φρένων για όλες τις μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος, ουσιαστικά καταργείται σε έναν βαθμό η ίδια η σύνδεση του WSBK με την αγορά.

Στην επίσημη ανακοίνωση των WSBK και Brembo δεν αναλύεται με ακρίβεια ο τρόπος εφαρμογής. Μιλάμε για πακέτο δίσκοι και δαγκάνες ή μόνο οι carbon-ceramic δίσκοι Hyction; Πάντως η Brembo στην παρουσίαση του Hyction δήλωνε πως έχει εξελίξει τη δαγκάνα GP4 HY ειδικά για αυτούς τους δίσκους, οπότε θα έμοιαζε δύσκολο να ταιριάξουν οι ανθρακονημάτινοι δίσκοι με τις όποιες δαγκάνες φορούν σήμερα οι superbikes παραγωγής και πιθανότατα από του χρόνου θα βλέπουμε όλες τις μοτοσυκλέτες με το δίδυμο δίσκων και δαγκανών Hyction.

Το γεγονός μοιάζει επίσης να εισάγει μια ανισορροπία στον εμπορικό ανταγωνισμό, μιας και αν υποχρεωθούν όλες οι μοτοσυκλέτες να φορούν Brembo στο WSBK, τότε η εξέλιξη θα γείρει αποφασιστικά υπέρ της ιταλικής εταιρείας, αφήνοντας τους ανταγωνιστές της χωρίς ένα κρίσιμο πεδίο πάνω στο οποίο μπορούν να βελτιωθούν και να αποδείξουν την πρόοδό τους με αποτελέσματα στις πίστες.

Ετικέτες