MOTUL WSBK Sandro Cortese: «Είμαι τυχερός που ζω»

Δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/9/2020

Ο Γερμανός, παγκόσμιος πρωταθλητής Moto3 το 2012 με KTM, και παγκόσμιος πρωταθλητής 2018 στην WSSP, είχε ατύχημα στο τελευταίο γύρο του πρώτου αγώνα στο Portimao και από την πρώτη στιγμή φάνηκε πως δεν θα ήταν κάτι απλό, καθώς έφυγε από την τεχνική και εντυπωσιακή πίστα της Πορτογαλίας με ελικόπτερο.

Χειρουργήθηκε εσπευσμένα στο Faro, μία μικρή παραθαλάσσια πόλη, τουριστικό προορισμό για όλη την Ευρώπη, που είναι πολύ κοντά στην πίστα. Είχε κάταγμα σπονδύλων, σπασμένα πλευρά, ρίξη χιαστού και κάταγμα ποδιού τα οποία έμειναν όλα για να φτιαχτούν αργότερα στην Γερμανία, εκτός από το σπάσιμο στην σπονδυλική στήλη που απαιτούσε άμεση χειρουργική αποκατάσταση. Η σφοδρή πτώση δεν καταγράφηκε από τις κάμερες και ο Cortese έχει μεικτές αναμνήσεις από το περιστατικό, για το οποίο οι γιατροί του είπαν πως είναι τυχερός που ζει, κι έπειτα διπλά τυχερός που θα περπατήσει ξανά.

"Οι πρώτες τρεις εβδομάδες ήταν πολύ δύσκολες και δεν μπορούσα να κοιμηθώ εξαιτίας του πόνου από τα σπασμένα πλευρά, ενώ υπήρχε και πολύ αίμα στους πνεύμονες. Πραγματοποιώ συνέχεια τεστ για να δούμε πόσο μεγάλη είναι η ζημιά στο νεύρο, αλλά το θετικό είναι πως τελικά θα καταφέρω να περπατήσω και όλα θα περάσουν, χωρίς να παραμείνει κάποιο πρόβλημα. Στο τέλος της τρέχουσας σεζόν υπολογίζω πως θα μπορώ να περπατήσω, που σημαίνει πως και η επόμενη σεζόν είναι δύσκολη για εμένα. Έχασα πολύ μυϊκή μάζα με το να μην κινούμαι αλλά δεν έχω κανένα παράπονο, από την στιγμή που μετά βίας σώθηκα και από θαύμα περπατάω, για αυτό και είμαι ευγνώμων στο Θεό. Πέρασα τον μεγαλύτερο τραυματισμό της καριέρας μου και ευτυχώς θα καταφέρω να περπατήσω ξανά φυσιολογικά…"

Ο Cortese αγωνίζεται τώρα στην μεγάλη κατηγορία με την Kawasaki. Το 2019 ήταν στην GRT Yamaha, ενώ το 2018 πήρε τον τίτλο στο WSSP. Είναι τριάντα ετών και αγωνίζεται από 9 ετών…

Ετικέτες

Η Yamaha R1 "Piro" Replica σε δημοπρασία

Φόρος τιμής στον Pirovano
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/10/2020

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, τα Motul WSBK επέστρεψαν στην πίστα του Estoril στην Πορτογαλία για πρώτη φορά μετά από κάτι περισσότερο από ένα τέταρτο το αιώνα. Πριν από 27 χρόνια, η συγκεκριμένη πίστα ήταν και πάλι το σκηνικό για το φινάλε της σεζόν, όπου ο Fabrizio Pirovano πήρε την 10η και τελευταία του νίκη στο Πρωτάθλημα, σε έναν αγώνα που είχε διακοπεί λόγω της βροχής.

Για να τιμήσει αυτόν τον μεγάλο, αδικοχαμένο αναβάτη, η Yamaha ετοίμασε ένα σπέσιαλ R1 "Piro" Replica, το οποίο έκανε ένα τιμητικό γύρο στην πίστα. Η μοτοσυκλέτα χρησιμοποίησε ως βάση της ένα Yamaha R1 2020 και δημιουργήθηκε από την Yamaha Motor Europe, βαμμένη στον συνδυασμό του ροζ και του άσπρου, όπως το YZF 750SP με το οποίο κατέκτησε τη νίκη ο Pirovano το 1993.

Την μοτοσυκλέτα την οδήγησε ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής GP και αγωνιζόμενος στα WSBK, Alessandro Gramigni, ο οποίος ήταν στενός φίλος του Pirovano. Φυσικά, η οικογένεια του Fabrizio ήταν καλεσμένη στον αγώνα και στάθηκαν μαζί με τον Gramigni στην σχάρα εκκίνησης, πριν τον τιμητικό γύρο.

Μετά τον αγώνα, η μοτοσυκλέτα έχει τεθεί προς δημοπρασία online και όλα τα έσοδα θα διατεθούν στο ίδρυμα Fondazione Oncologia Niguarda Onlus που πραγματοποιεί έρευνες κατά του καρκίνου, και το οποίο στηρίζει η οικογένεια του Pirovano μετά τον θάνατό του.

Με καταγωγή από το Biassono της Λομβαρδίας, ο Fabrizio ήταν τακτικός "επισκέπτης" του βάθρου στα πρώτα χρόνια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbikes, ενώ τερμάτισε δεύτερος στην βαθμολογία το 1988, την πρώτη χρονιά διεξαγωγής του, με την Yamaha. Το 1990 ήταν ξανά δεύτερος με πέντε νίκες, δύο εξ αυτών στην Monza. Δύο χρόνια αργότερα επανέλαβε τις νίκες του στην ιταλική πίστα, παίρνοντας το προσωνύμιο "ο Βασιλιάς της Monza".

Την τελευταία του και πιο εντυπωσιακή νίκη, την έκανε –όπως γράψαμε και παραπάνω- στο βρεγμένο Estoril. Μετά την εκκίνηση έμεινε στις πιο πίσω θέσεις, αλλά με ένα ρεσιτάλ οδήγησης και με αρκετές μάχες με τους Falappa και Bontempi, κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία.

Το 1997 μεταπήδησε στην κατηγορία Supersport, παίρνοντας το Πρωτάθλημα της επόμενη χρονιά. Το 2006 αποσύρθηκε από την ενεργό δράση και δυστυχώς απεβίωσε το 2016, μετά από μια μακρά μάχη με τον καρκίνο.

Η δημοπρασία της R1 "Piro" Replica ξεκινά από σήμερα και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 1η Νοεμβρίου στις 13:00 ώρα Ελλάδος. Η μοτοσυκλέτα θα πουληθεί στην μεγαλύτερη προσφορά που θα γίνει και ο επόμενος ιδιοκτήτης της μπορεί να επιλέξει αν θα του παραδοθεί σε πλήρως αγωνιστική μορφή, όπως ήταν για τον τιμητικό γύρο στο Estoril, ή αν θα έχει τοποθετημένο τον εξοπλισμό δρόμου, με τα βαμμένα φαίρινγκ, την αγωνιστική εξάτμιση της Akrapovič και τα σλικ ελαστικά της Pirelli να του παραδοθούν ως ξεχωριστό κιτ.

Ετικέτες