MotulWSBK: Για πρώτη φορά το νέο Fireblade απέναντι στους άλλους!

Στις επίσημες δοκιμές της Jerez αυτό το μήνα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

14/1/2020

Μέχρι στιγμής, η Honda επέλεξε να μην ανοίξει τα χαρτιά της απέναντι στον ανταγωνισμό και στις δύο επίσημες δοκιμές των MotulWSBK που έγιναν πέρσι σε Aragon και Jerez, δεν συμμετείχε καθόλου. Να θυμίσουμε ότι φέτος η Honda κάνει ουσιαστικά ένα restart στην συμμετοχή της στο θεσμό με το ολοκαίνουργιο CBR1000RR-R Fireblade, με καινούργια ομάδα και πλήρη εμπλοκή του HRC και με τον νεαποκτηθέντα Alvaro Bautista στη σέλα της μίας εκ των δύο εργοστασιακών μοτοσυκλετών (στην άλλη θα βρίσκεται ο Leon Haslam). Λογικό είναι λοιπόν, όλος ο κόσμος να περιμένει να δει πού βρίσκεται η Honda απέναντι στις Yamaha, Ducati, BMW και Kawasaki, Αντ' αυτού, η Honda επέλεξε να κάνει ιδιωτικές δοκιμές με πλήρη μυστικότητα και πίσω από κλειστές πόρτες.

Τώρα όμως, στις δοκιμές που θα γίνουν στην Jerez στις 22 και 23 Ιανουαρίου, τα δύο εργοστασιακά Honda θα μπουν στην πίστα μαζί με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού και θα κριθούν στην αλήθεια των χρονομέτρων. Το πλάνο των επίσημων δοκιμών προβλέπει συνέχεια στο Portimao στις 26 με 27 Ιανουαρίου, ενώ ο πρώτος αγώνας για το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotulWSBK θα γίνει στην Αυστραλία (Phillip Island) στις 29 Φεβρουαρίου με 1η Μαρτίου.

Η κίνηση αυτή της Honda να αποκαλύψει επιτέλους το οπλοστάσιό της είναι ένα θετικό βήμα, με δεδομένο και το γεγονός ότι προσπάθησε πραγματικά πολύ για να μην διαρρεύσει τίποτε στον τύπο από τις ιδιωτικές δοκιμές της στο Portimao και την Aragon. Ακόμη όμως κι έτσι, στις δοκιμές της Jerez –αυτό άλλωστε είναι και το νόημα των δοκιμών- προφανώς και δεν θα δούμε την πλήρη δυναμική των μοτοσυκλετών και ποιες είναι οι πραγματικές δυνατότητές τους, κάτι που θα συμβεί στον πρώτο αγώνα της Αυστραλίας, αλλά θα μπορέσουμε να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την προσπάθεια της Big-H. Η αλήθεια είναι ότι η πορεία της Honda τα τελευταία στον θεσμό ήταν απογοητευτική, και γι' αυτό άλλωστε η εξέλιξη του νέου Fireblade έγινε με αποκλειστικό γνώμονα τις αγωνιστικές επιδόσεις (εξ ου και το… άλμα στην απόδοση με τα 210 άλογα και την εμπλοκή του HRC προκειμένου να εκμεταλλευθούν την επιτυχημένη τεχνογνωσία από τα MotoGP). Στην εξίσωση του τι θα πρέπει να περιμένουμε στον πρώτο αγώνα, προσθέστε και το δεδομένο της εκπληκτικού ξεκινήματος –με το "καλημέρα"- που είχε πέρσι ο Bautista με το Ducati Panigale V4R, για να καταλάβετε πως όσο και αν η ίδια η Honda προσπαθήσει να κρατήσει χαμηλούς τόνους για την αυλαία του πρωταθλήματος, οι προσδοκίες από το νέο Fireblade εξακολουθούν να βρίσκονται… στο ταβάνι.

 

 

Motul WSBK: Θα τρέξει ένα Suzuki ως Wild Card στον αγώνα της Navarra

Με αναβάτη τον Ιάπωνα Uramoto
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/8/2021

Η Suzuki είχε πάντα μια ιδιόρρυθμη στρατηγική σχετικά με την παρουσία της στους αγώνες ταχύτητας και η πρόσφατη απόφασή της να συμμετέχει με μία μοτοσυκλέτα ως Wild Card στον προσεχή αγώνα του Motul SBK στην πίστα της Navarra της Ισπανίας, την επιβεβαιώνει! Η ιαπωνική εταιρεία έφυγε από το παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK στο τέλος του 2018 για να επικεντρωθεί (οικονομικά…) στα MotoGP όπου κατά γενική ομολογία τα πάει περίφημα και φυσικά κέρδισε το πρωτάθλημα του 2020 με τον Joan Mir.

Το παράξενο και αυτό που την κάνει ιδιόρρυθμη ως προς τον τρόπο που χρησιμοποιεί εμπορικά τη συμμετοχή της στους αγώνες, είναι το γεγονός πως λίγο πριν την αποχώρησή της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK παρουσίασε την τελευταία γενιά του GSX-R1000 με ολοκαίνουριο κινητήρα. Βέβαια η Suzuki έχει μεγάλη παράδοση στους αγώνες αντοχής και η παρουσία της είναι μόνιμη στο παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance, όμως σίγουρα δεν έχει την αίγλη και την δημόσιο προβολή του WSBK.

Φέτος το GSX-R 1000 δεν εισάγεται στην Ε.Ε. καθώς η Suzuki δεν παρουσίασε έκδοση Euro 5… Παρ’ όλα αυτά αποφάσισε (πιθανόν και με την παρότρυνση της Dorna που έχει πλέον στον έλεγχο της το Motul SBK) να λάβει μέρος στον αγώνα της Navarra με τον Ιάπωνα αναβάτη Urammoto, ο οποίος τα τελευταία χρόνια συμμετέχει στο Ισπανικό Πρωτάθλημα Superbike. Μάλιστα η απόφαση για αυτή την συμμετοχή ήταν τόσο ξαφνική που όταν ρώτησαν τον Urammoto για το τί στόχο έχει σε αυτόν τον αγώνα απάντησε πως βλέπει τον αγώνα ως μια καλή προπόνηση για τον επόμενο αγώνα του Ισπανικού Πρωταθλήματος που θα γίνει στην ίδια πίστα αμέσως μετά!