Motul_WSBK Magny-Cours: Με αναπάντεχες πτώσεις για τους πρωταγωνιστές

Τρεις πτώσεις που σημάδεψαν τον γαλλικό αγώνα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Ο πρώτος αγώνας στη γαλλική πίστα δεν πήγε τόσο καλά όσο θα ήθελαν οι Jonathan Rea και Toprak Razgatlioglu καθώς αμφότεροι είχαν πτώση και είδαν στον βαθμολογικό πίνακα το όνομα του Alvaro Bautista να δημιουργεί μεγαλύτερη απόσταση από αυτούς. Παρά την εξαιρετική εκκίνηση του, ο Toprak βγήκε κάπως ανοιχτά στην Κ8 και έδωσε το δικαίωμα στη BMW του Scott Redding να περάσει μπροστά. Αυτό όμως δεν κράτησε για πολύ, καθώς ο αναβάτης της Yamaha κατάφερε να περάσει ξανά εμπρός στον δεύτερο γύρο και να βρεθεί σε απόσταση βολής από τον Rea. Πριν ολοκληρωθεί ο δεύτερος γύρος, ο Rea θα πέσει και ο Toprak θα βρει ορθάνοιχτη μπροστά του την πόρτα για μια εύκολη νίκη.

Μια νίκη που την είχε ιδιαίτερη ανάγκη για να τον κρατήσει με αξιόσεις μέσα στο παιχνίδι του πρωταθλήματος. Μόνο που η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Τούρκου αναβάτη, οποίος στον τρίτο μόλις γύρο θα πέσει και αυτός!

Αιτία δεν ήταν κάποιο δικό του λάθος αλλά όπως ο ίδιος είπε είχε διαρκώς πρόβλημα με την αντοχή των φρένων και ήταν αναγκασμένος να ρυθμίζει την απόσταση της μανέτας σε κάθε γύρο. Φτάνοντας στη προηγούμενη στροφή, ένοιωσε την μανέτα να φτάνει έως το γκριπ, οπότε στην επόμενη προσπάθησε να γραπώσει τη μανέτα του φρένου υπολογίζοντας πως η μανέτα θα έχει πολύ μεγάλη διαδρομή, όμως η τρόμπα είχε προλάβει να επαναφέρει τη μανέτα στην αρχική της θέση, με αποτέλεσμα η επιπλέον δύναμη που έβαλε στη μανέτα να προκαλέσει αστάθεια στον πίσω τροχό, που ανασηκώθηκε απότομα από το έδαφος.

Το ίδιο “άδικη” ήταν και η πτώση του Rea, ο οποίος ακούμπησε το βιράζ με τον αισθητήρα της τηλεμετρία στο πιρούνι, με αποτέλεσμα να ανασηκωθεί ο εμπρός τροχός. Μεγάλη τιμωρία για μικρό αδίκημα όπως χαρακτηριστικά είπε μετά τον αγώνα.

Στον δεύτερο αγώνα τα πράγματα πήραν εντελώς διαφορετική τροπή. Το σενάριο τώρα ήθελε τον Bautista να είναι εκείνος που θα έβλεπε από πολύ κοντά την γαλλική άσφαλτο. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση η ιστορία είχε περισσότερο δράμα, καθώς αιτία δεν ήταν κάποια μηχανική δυσλειτουργία ή βλάβη, αλλά η “επιθετική” κίνηση του Rea πάνω στον Bautista. Το αποτέλεσμα αυτής της επαφής, ήταν ο αναβάτης της Ducati να βρεθεί στην αμμοπαγίδα και ο αναβάτης της Kawasaki να τιμωρηθεί με long-lap penalty, τερματίζοντας τελικά στην 5η θέση. Κερδισμένος φυσικά από την κατάληξη βγήκε ο  Toprak, όχι μόνο γιατί κέρδισε τον αγώνα, αλλά και γιατί μάζεψε υπερπολυτίμους βαθμούς έναντι των βασικών αντιπάλων του.  Στους κερδισμένους του διήμερου, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε τον Axel Bassani που ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο.

 

Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1 - Ήταν ένα μικρό σοκ!

Ο 6 φορές πρωταθλητής WSBK ένιωσε με το καλημέρα σαν το σπίτι του στη Yamaha ενώ τώρα καταλαβαίνει γιατί οι Razgatlioglu και Locatelli ήταν ταχύτεροι όλη τη χρονιά
motomag Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1, ήταν ένα μικρό σοκ!
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/11/2023

 

Ο Jonathan Rea μετά από εννέα χρόνια αποφάσισε να αφήσει την Kawasaki για την Yamaha, με τον αναβάτη από την Βόρεια Ιρλανδία να εκφράζεται θετικά τόσο για τη νέα του μοτοσυκλέτα όσο και για τη νέα του ομάδα μετά το τέλος του διήμερου τεστ στη Jerez.

Αναμφίβολα τα βλέμματα πολλών στη πίστα της Jerez ήταν στραμμένα στον Rea, καθώς ο πολυπρωταθλητής του WSBK θα πραγματοποιούσε τις πρώτες του δοκιμές με τη νέα του μοτοσυκλέτα. Ο Rea με την Yamaha R1 την πρώτη ημέρα κατάφερε να σημειώσει τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον ταχύτερο χρόνο που σημείωσε ο Remy Gardner επίσης με Yamaha R1. Ο νέος αναβάτης της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK ελέω και της βροχής που έπεσε στην πίστα δεν κατάφερε παρά να γράψει μόλις 12 γύρους την πρώτη ημέρα ενώ είχε και μία μικρή πτώση χωρίς συνέπειες στη στροφή 13.

Τη δεύτερη ημέρα του τεστ τα πράγματα ήταν καλύτερα για τον Rea, καθώς οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν δίνοντας του τη δυνατότητα να περάσει περισσότερο χρόνο τόσο με την Yamaha R1 εντός πίστας όσο και με τους μηχανικούς του στο box ώστε να φέρει τη νέα του μοτοσυκλέτα στα “μέτρα” του. Ο Rea εκμεταλλευόμενος αυτόν τον χρόνο κατάφερε να γράψει 68 γύρους ενώ ταυτόχρονα σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο 7 δέκατα πίσω από τον πρώτο Remy Gardner.

WSBK

Ο Jonathan Rea μετά το τέλος του διήμερου τεστ έκανε τις πρώτες του δηλώσεις τόσο για τη νέα του ομάδα όσο και για τη νέα του μοτοσυκλέτα: “Τα πρώτα μου συναισθήματα με τη νέα μου ομάδα ήταν φανταστικά, από τη στιγμή που συμφώνησα να κάνω την μετάβαση από την Kawasaki. Τόσο οι άνθρωποι της Pata όσο και αυτοί της Yamaha ήταν πραγματικά φιλόξενοι και τα έκαναν όλα εύκολα. Το πρώτο τεστ ήταν απλά για να εξοικειωθώ με τη μοτοσυκλέτα. Ήταν ένα μικρό σοκ, είχα πολλές διαφορετικές αισθήσεις από αυτές που έχω συνηθίσει, αλλά όλες ήταν με θετικό τρόπο!”

“Η R1 είναι πολύ φιλική προς τον αναβάτη, δεν είναι εύκολο να φτάσω στο απόλυτο όριο ακόμη, αλλά είναι εύκολο να την οδηγήσει κάποιος γρήγορα. Η μοτοσυκλέτα προσφέρει αρκετή πρόσφυση, ενθαρρύνοντας σε να πας γρήγορα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Ο κινητήρας είναι τελείως διαφορετικός από αυτόν της Kawasaki καθώς μπορείς να μείνεις στο γκάζι περισσότερο χρησιμοποιώντας τη δύναμη του (κινητήρα). Μπορώ να καταλάβω γιατί ο Toprak οδηγούσε με τον συγκεκριμένο τρόπο όπως επίσης και γιατί ο Locatelli ήταν τόσο ανταγωνιστικός.”

WSBK

“Όλα είναι καλά! Η πρώτη επαφή ήταν πολύ καλή τόσο από πλευράς στησίματος όσο και σε ότι έχει να κάνει με την ομάδα. Την επόμενη φορά -τέλος Νοεμβρίου στο επόμενο τεστ- θα κάνουμε ένα ακόμη βήμα παραπέρα. Δοκιμάσαμε κάποια διαφορετικά πράγματα, στις αναρτήσεις, στα ελαστικά και στα ηλεκτρονικά. Ήθελα να καταλάβω πως η Yamaha R1 χρησιμοποιεί τις διαφορετικές γόμες ελαστικών και πως καταφέρνει να μεγιστοποιεί το ελαστικό SCX της Pirelli”.

"Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά ζήτησα διαφορετική ρύθμιση αλλά δεν κάναμε κάποια μεγάλη αλλαγή. Χρησιμοποίησα την "βασική ρύθμιση" ας πούμε του Yamaha R1 στα ηλεκτρονικά και στην επόμενη δοκιμή θα αρχίσουμε να δουλεύουμε πάνω σε νέα εξαρτήματα τα οποία θα φέρει η ομάδα. Πραγματικά η εμπειρία μου και τις δύο ημέρες ήταν θετική και νιώθω πως η Yamaha R1 έρχεται στα μέτρα μου. Τη δεύτερη ημέρα μάλιστα είμασταν τυχεροί όσον αφορά τον καιρό καθώς περάσαμε περισσότερο χρόνο με την μοτοσυκλέτα από όσο περιμέναμε. Είμαι σίγουρος πως θα μπορούσα να ξυπνήσω αύριο και να πετύχω ακόμη καλύτερους χρόνους, ωστόσο θα πρέπει να περιμένω μερικές εβδομάδες. Σας ευχαριστώ πολύ όλους, πραγματικά το διασκέδασα!”

https://www.motomag.gr/news/world-superbike/motul-wsbk-jerez-test-o-remy-gardner-tahyteros-olon-me-ti-brohi-na-dyskoleyei

Δεν περιμέναμε φυσικά να γίνει ο Rea ένας νέος Quartararo από την πρώτη ημέρα σε περίπτωση που δεν ήταν θετική η έκβαση της δοκιμής. Όχι γιατί δεν έχει μάθει να μιλά έξω από τα δόντια, αλλά επειδή η Yamaha τα πηγαίνει λίγο καλύτερα στα WSBK, χωρίς την ντροπιαστική πανωλεθρία στα MotoGP.

Αυτό που θέλουμε και ευχόμαστε να γίνει, είναι να επιστρέψει από την νέα σεζόν ακόμη πιο ανταγωνιστικός ο πολυπρωταθλητής Rea και να δώσει πνοή στον ανταγωνισμό.

 

WSBKWSBKWSBK

 

Ετικέτες