WorldSBK 2024 - Barcelona Test, ημέρα 1η: Ο Bulega ταχύτερος, μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον Toprak

Τρίτος ο Bautista, τέταρτος ο Lowes, βελτίωση Rea που βρέθηκε στην 5η θέση
Bulega
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/3/2024

Την 1η ημέρα του διήμερου τεστ για το WSBK 2024, το μεγάλο φαβορί για φέτος Nicolo Bulega έδειξε για μια ακόμη φορά τα δόντια του, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο, 0,454 δευτερόλεπτα μπροστά από τον 2ο Razgatlioglu που είχε μάλιστα και πτώση καταστρέφοντας τη μοτοσυκλέτα του!

Ο Bulega πρόσθεσε στο ιστορικό του μια ακόμη πίστα στην οποία ήταν ταχύτερος όλων, γράφοντας 1:40.304 με SCQ ελαστικά, συμπληρώνοντας παράλληλα 72 γύρους δοκιμών. Ο ομόσταυλός του και Πρωταθλητής 2022 & 2023, Alvaro Bautista, βρέθηκε στην τρίτη θέση, 0,725 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bulega, ολοκληρώνοντας… 103 γύρους! Δίπλα στους δυο πιλότους της εργοστασιακής Ducati βρέθηκε και ο δοκιμαστής Michele Pirro, εστιάζοντας στην βελτίωση της γραμμικότητας στην απόδοση του κινητήρα.

Toprak

Στη δεύτερη θέση, πίσω από τον Bulega είχαμε τον Toprak Razgatlioglu της BMW, με τον ομόσταυλό του, Michael Van Der Mark να έχει κι αυτός πτώση, μην καταφέρνοντας κάτι καλύτερο από την 15η θέση. Πτώση είχε και ο δοκιμαστής Bradley Smith, ενώ στην δεύτερη ομάδα των Γερμανών (Bonovo Action), ο Garrett Gerloff ήταν ταχύτερος στην 9η θέση, με τον Scott Redding να βρίσκεται πολύ-πολύ κάτω… μόλις 19ος.

Οι πτώσεις συνεχίστηκαν για για την Kawasaki με τον Alex Lowes, ο οποίος μετά τη νίκη του την Κυριακή στον 1ο γύρο της Αυστραλίας δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τον 10ο χρόνο της 1ης ημέρας στο τεστ της Βαρκελώνης, ενάμισι δευτερόλεπτο πίσω από τον Bulega. Ο έτερος πιλότος της KRT, Axel Bassani είχε κάποια νέα εξαρτήματα να δοκιμάσει, χωρίς να αποκαλύπτει ποια ακριβώς, τερματίζοντας πάντως εκτός δεκάδας. Δίπλα τους είχαν να τους βοηθήσει στις δοκιμές τον Marco Melandri ενώ ο Tito Rabat της Kawasaki Puccetti τερμάτισε 20ος.

Jonathan Rea

Σαφώς βελτιωμένο ήταν το γυρολόγιο του Jonathan Rea της Yamaha, με τον Ιρλανδό να σημειώνει τον 5ο ταχύτερο χρόνο, προσπαθώντας να βρει τον ρυθμό του καβάλα στη νέα του μοτοσυκλέτα. Ο άλλος αναβάτης της εργοστασιακής Yamaha, Andrea Locatelli τερμάτισε 12ος, ενώ δυνατή ήταν η εμφάνιση του Remy Gardner της GYTR GRT Yamaha, στην 6η θέση.

Lecuona

Όσον αφορά στη Honda, η ιαπωνική ομάδα μάλλον θέλει να ξεχάσει αυτή τη μέρα, καθώς και οι δυο μοτοσυκλέτες της ομάδας παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα, με τον Lecuona να αποχωρεί από την πίστα πριν το τέλος του τεστ στην 21η θέση, με τον Vierge 19ο. Ακόμη χειρότερα τα πράγματα ήταν για την Petronas MIE Racing Honda Team, με τους Tarran Mackenzie και Adam Norrodin να τερματίζουν στην 22η και 28η θέση αντίστοιχα.

Πτώσεις

Από τους υπόλοιπους αναβάτες ταχύτερος όλων ήταν ο Sam Lowes στην 14η θέση, παρά μια πτώση που είχε κι αυτός, με τον Petrucci 7ο. Ένατος ήταν ο Michael Ruben Rinaldi, που ούτε αυτός γλύτωσε μια πτώση, με τον “The Maniac” Andrea Iannone να σημειώνει τον 11ο ταχύτερο χρόνο.

Bautista

Ακολουθεί το TOP-10 των αναβατών για την 1η ημέρα του τεστ.

1. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) 1’40.304s

2. Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) +0.464s

3. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) +0.725s

4. Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) +0.752s

5. Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha) +1.351s

6. Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) +1.367s

7. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) +1.380s

8. Michael Ruben Rinaldi (Team Motocorsa Racing) +1.388s

9. Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW) +1.433s

10. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +1.498s

Ετικέτες

Bimota - Επιστρέφει στα Motul WSBK το 2025!

Με κινητήρα από το ZX-10RR, αλλά με διαφορετικό πλαίσιο - Ένα βήμα παραπάνω από την πρακτική του Pierer Group στο MotoGP
motomagBimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

24/4/2024

Η Bimota, μετά από πολλά χρόνια απουσίας από το Παγκόσμιο αγωνιστικό στερέωμα, επιστρέφει μέσω της συνεργασίας της με την Kawasaki στα Motul WSBK το 2025, με το πλαίσιο να είναι ιταλικής κατασκευής, ενώ ο κινητήρας -και τα περισσότερα μέλη της ομάδας- θα προέρχονται από το Akashi.

Οι παλαιότεροι θα γνωρίζουν ότι η Bimota δεν είναι άσχετη με τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετρώντας ήδη από το 1980, εφτά μόλις χρόνια μετά την ίδρυσή της, το πρώτο της Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα 350 κυβικά, με τον Jon Ekerold να οδηγεί στην κορυφή μία δίχρονη, δικύλινδρη Bimota YB3. Η επιτυχία συνεχίστηκε το 1987 με τον θρύλο Virginio Ferrari καβάλα στο YB4R να κατακτά το πρωτάθλημα στην κατηγορία TT Formula 1. Το 1988 ήταν η χρονιά που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK έκανε την εμφάνισή του, με τους Davide Tardozzi και Stephane Mertens να ανεβαίνουν 7 φορές συνολικά στο πρώτο σκαλί του βάθρου, στην παρθενική χρονιά του WSBK. Μετά από κάποια χρόνια αγωνιστικής ανομβρίας, ο ταλαντούχος εκλιπών Anthony Gobert με ένα SB8R είδε πρώτος την καρό σημαία στο υγρό Philip Island, το 2000.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Μετά από 25 χρόνια, η Bimota σε συνεργασία με την Kawasaki επανέρχεται στο Παγκόσμιο στερέωμα των αγώνων, ξεκινώντας από τη σεζόν του 2025. Το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, που ακόμα δεν έχει εμφανιστεί, θα είναι της Bimota, σχεδιασμένο εντός των εγκαταστάσεών της, με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα να έρχεται από το Ninja ZX-10RR. Και όχι μόνο αυτός, καθώς πολλά μέλη από την εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki KRT θα μεταπηδήσουν στο box της Bimota. Ένα ορόσημο για την Kawasaki Racing Team, η οποία μετρά σχεδόν σαράντα χρόνια αγωνιζόμενη με μοτοσυκλέτες που μπορείς να αγοράσεις στην πλησιέστερη αντιπροσωπεία.

Η ονομασία της νέας ομάδας θα είναι "Bimota by Kawasaki Racing Team", όχι μόνο εξαιτίας της πράσινης ιστορίας στον θεσμό των Motul WSBK, αλλά και χάρη στο μειοψηφικό πακέτο του 49,9%της Bimota, το οποίο ανήκει στο Akashi από το 2019. Όπως είναι λογικό, ένας βασικός στόχος για τη δημιουργία της νέας ομάδας είναι η διαφήμιση της Bimota, καθώς μέσα από τους αγώνες θα μπορέσει να προωθήσει καλύτερα τις μοτοσυκλέτες της (και πρώτα απ' όλα κάποια μελλοντική replica της αγωνιστικής της μοτοσυκλέτας), αγγίζοντας ένα ευρύτερο κοινό. Με τη σειρά του, η αύξηση της δημοφιλίας της ιταλικής εταιρείας που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες-έργα τέχνης στο χέρι, με εξαιρετική προσοχή στην λεπτομέρεια, αναμένεται να φέρει γενικότερη αύξηση στις πωλήσεις μοτοσυκλετών Bimota και περισσότερα έσοδα στα ταμεία.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Το επόμενο λογικό βήμα λοιπόν έγινε, από την στιγμή που η Kawasaki απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της ιταλικής εταιρείας. Σε αντίθεση με το παρελθόν, αυτή την φορά η Bimota έχει ισχυρότερη οικονομική επιφάνεια, χάρη στην στήριξη του Akashi. Ταυτόχρονα, η τεχνογνωσία των πράσινων, οι οποίοι μετρούν ήδη 7 Παγκόσμιους τίτλους, θα αποτελέσει σημαντικό υποστηρικτικό παράγοντα, γλιτώνοντας χρόνο, κόπο και χρήμα από την δημιουργία ενός τμήματος R&D από το μηδέν.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Αν και η αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Bimota δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί, δεν περιμένουμε να δούμε στις πίστες το ιδιόρρυθμο hub-steering μπροστινό του εργοστασίου από το Rimini. Αν και με πολλά πλεονεκτήματα, το βασικό μειονέκτημα της απουσίας σωστής πληροφόρησης τέτοιου είδους συστημάτων διεύθυνσης για το τι ακριβώς συμβαίνει κάτω από τον μπροστινό τροχό, έχει αφήσει το πιο απλό κατασκευαστικά τηλεσκοπικό πιρούνι να κυριαρχήσει στους αγώνες.

Ετικέτες