WorldSBK: Παρουσίαση Kawasaki Racing Team

Θα βάλουν τα δυνατά τους
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

18/2/2019

Στον χορό των παρουσιάσεων των ομάδων για το 2019, στο Phillip Island, βρέθηκε και η Kawasaki που αποκάλυψε την επίσημη εμφάνιση των μοτοσυκλετών της, όπως έκανε και η Moriwaki Althea Honda. Ο Jonathan Rea βρίσκεται για τέσσερα συναπτά έτη υπό την αιγίδα της Kawasaki, αποτελώντας πλέον τον παλαιότερο αναβάτη της ομάδας, καθώς φέτος η Kawasaki του έφερε έναν νέο team mate –τον Leon Haslam- αφού δεν ανανέωσε το συμβόλαιό της με τον Tom Sykes για δέκατη συνεχόμενη σεζόν. Το νέο ντουέτο έχει συνυπάρξει και στο παρελθόν στην Pata Honda για δύο χρόνια, το 2013 και 2014 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike, με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται συστάσεις, ενώ ο Rea στο παρελθόν είχε αναφέρει πως ο Haslam θα “φέρει φρέσκο αέρα” στην ομάδα. Η παρουσίαση είχε ως θεματολογία το Ganbarou, μια ιαπωνική λέξη που χρησιμοποιείται όταν ένας άνθρωπος θέλει να εμψυχώσει κάποιον άλλον –πολλές φορές στα anime συνοδεύεται είτε από δάκρυα απόγνωσης είτε από τον άνθρωπο που το λέει να μεταμφιέζεται στιγμιαία σε μαζορέτα- καθώς σημαίνει ας βάλουμε τα δυνατά μας. Φαίνεται πως η Kawasaki θέλει να εμψυχώσει ιδιαίτερα τους αναβάτες της, αφού φέτος έπεται μια άκρως ανταγωνιστική σεζόν, τόσο με την παρουσία του Alvaro Bautista με την Aruba.it όσο και του Alex Lowes που έδειξε στις δοκιμές πως μπορεί να βρεθεί μπροστά απ’ τον Rea, αλλά και τον Sykes που με την S1000RR βρίσκεται κατά πόδας του παλιού του team mate.

Η νέα εμφάνιση των μοτοσυκλετών της Kawasaki βρίσκεται πολύ κοντά με την περσινή με αποτέλεσμα να μην προκαλεί τόσο έντονη εντύπωση. Γεγονός που οφείλεται αφενός μεν στο ότι οι περισσότεροι χορηγοί έχουν παραμείνει ίδιοι, με τα λογότυπα των Motocard, Elf Total, Monster Energy και Showa να βρίσκονται διάσπαρτα στις μοτοσυκλέτες και αφετέρου στο ότι τα χρώματα δεν θα μπορούσαν να είναι άλλα εκτός απ’ την κλασσική διχρωμία του μαύρου και του lime πράσινου της Kawasaki. Βέβαια μια απ’ τις διαφορές είναι το μέγεθος των αριθμών που χρησιμοποιούν οι αναβάτες που φέτος έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, καθιστώντας τον πιο διακριτό.

Ο Jonathan Rea στις δηλώσεις του σχετικά με την εμφάνιση της ομάδας ανέφερε: “Η KRT πάντοτε επένδυε πολλά όταν επρόκειτο να αποκαλύψει τα νέα της χρώματα και είναι η πρώτη φορά που βλέπω το τελικό αποτέλεσμα από κοντά. Όλα έχουν πραγματοποιηθεί και είναι η ώρα να προχωρήσουμε στο επόμενο κεφάλαιο, το 2019. Η Alpinestars έκανε επίσης μια εξαιρετική δουλειά με το βάψιμο της στολής μου. Άλλαξα τον αριθμό μου λίγο, προσθέτοντας νέα λογότυπα. Είναι πολύ ωραίο που η παρουσίαση έγινε στην Αυστραλία λίγο πριν τον πρώτο αγώνα.”

Ο Leon Haslam που φέτος θα κάνει το ντεμπούτο του ως μόνιμος εργοστασιακός αναβάτης της Kawasaki Racing Team έχει αποδείξει πως έχει όλα τα φόντα για τη νίκη και έχει προσαρμοστεί με την ZX-10RR. Σε δηλώσεις του είπε: “Το να είμαι μέλος μιας τόσο υψηλού επαγγελματικού επιπέδου ομάδας και το να δω την ίδια την Kawasaki σε συνεργασία με την Kawasaki Αυστραλίας να δημιουργούν ένα τόσο φαντασμαγορικό σόου, είναι φανταστικό. Η παρουσίαση και τα πράγματα που περιλαμβάνει με ενθουσιάζουν τόσο που θέλω να μπω τώρα στην πίστα και να οδηγήσω τη νέα μοτοσυκλέτα.”

Ο διευθύνων σύμβουλος της Kawasaki Αυστραλίας, Shigemi Tanaka, ήταν ιδιαίτερα περήφανος που η παρουσίαση ανατέθηκε στην αντιπροσωπεία της χώρας και ανέφερε πως ήταν τιμή του να την οργανώσει. Στο παρελθόν, από τότε που έχει έρθει ο Rea στην ομάδα της Kawasaki, είχε βρεθεί σ’ όλες τις παρουσιάσεις της ομάδας και μιλούσε εκ μέρους της Kawasaki Motors Europe αλλά και της Kawasaki Heavy Industries με μεγάλη ευχαρίστηση. Στις δηλώσεις του ανέφερε: “Η σημερινή θεματολογία αφορά το Ganbarou – θα έρθουμε αντιμέτωποι με τις προκλήσεις και θα προσπαθήσουμε περισσότερο. Το 1995 ένας καταστροφικός σεισμός είχε χτυπήσει στο Kobe, κοντά στο εργοστάσιο παραγωγής της Kawasaki στο Akashi. Τότε τα πράγματα ήταν δύσκολα αλλά είπαμε Ganbarou – θα αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που μας περιμένουν με χαμόγελο και θα ξαναχτίσουμε το εργοστάσιο, θα προσπαθήσουμε περισσότερο και θα βάλουμε τα δυνατά μας. Για την Kawasaki Racing Team το 2018 ήταν μια απ’ τις πιο δύσκολες χρονιές μέχρι στιγμής. Δρούσαμε κάτω από μεγάλη πίεση. Οι οπαδοί και ο Τύπος περιμέναν περισσότερα εκτός απ’ την κατάκτηση του πρωταθλήματος, όμως η Ninja ZX-10RR έπεσε θύμα της ίδιας της επιτυχίας. Νέοι κανονισμοί εισήχθησαν για να βοηθήσουν τις άλλες ομάδες να φτάσουν το επίπεδο της Kawasaki. Το πνεύμα των Ninja , η αφοσίωση της ομάδας, οι πιστοί οπαδοί και οι αναβάτες, μας έκαναν να κυριαρχήσουμε, παίρνοντας τον τέταρτο συνεχόμενο πρωτάθλημα με τον Jonathan Rea μαζί με τον τίτλο του κατασκευαστή. Αυτός είναι ο ορισμός του Ganbarou στους αγώνες: θα αγωνιστούμε και ασχέτως των συνθηκών θα βάλουμε τα δυνατά μας.”

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Guim Road, team manager της ομάδας KRT λέγοντας: “Πέρσι αντιμετωπίσαμε τις προκλήσεις των νέων τεχνικών κανονισμών που περιόρισαν τις επιδόσεις μας. Όπως και να ‘χει, πήραμε το πρωτάθλημα, τον τίτλο των κατασκευαστών και της ομάδας, έχοντας μια πολύ πετυχημένη χρονιά. Φέτος οι κανονισμοί παραμένουν αλλά είμαστε προετοιμασμένοι. Έχουμε μια μοτοσυκλέτα με έναν νέο και με περισσότερες δυνατότητες κινητήρα, ενώ ενισχυθήκαμε τόσο τεχνικά όσο και στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να τον εκμεταλλευτούμε πλήρως. Επίσης καλωσορίζουμε έναν νέο αναβάτη, τον Leon Haslam, που έχει προοδεύσει πολύ απ’ τις χειμερινές δοκιμές. Πιστεύουμε ότι θα ταιριάξει καλά με τον Rea, που μας έχει προσφέρει πάρα πολλά σε πολλούς τομείς. Στην KRT πιστεύουμε πως οι αναβάτες μας είναι οι προασπιστές της προσπάθειάς μας. Όλη η ομάδα εστιάζει στο να τους προφέρει τα καλύτερα όπλα επειδή μόλις σβήσουν τα φώτα, τα πάντα κρίνονται απ’ αυτούς.”

Αν μη τι άλλο τα λόγια των διοικητικών προσώπων της Kawasaki θεωρούμε πως ήταν ιδιαίτερα εμψυχωτικά για τους αναβάτες. Απ’ την άλλη αποτελούσαν μια σαφή δήλωση πως η "πράσινη" εταιρεία δεν σκοπεύει ποτέ να σταματήσει να στοχεύει στην κορυφή,  όσους περιορισμούς κι αν θέσει η οργανώτρια αρχή για να κλείσει το χάσμα του ανταγωνισμού, στο βωμό του θεάματος.

Ετικέτες

Honda CBR1000RR-R 2023 - Με εκτενείς αλλαγές στο WSBK

Νέο πλαίσιο, αλλαγές σε κινητήρα και αεροδυναμικά βοηθήματα
Honda CBR1000RRR 23
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

21/12/2022

Στο πρώτο τεστ της σεζόν του 2023 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK που έγινε στην πίστα της Jerez, η Honda παρουσίασε ένα ανανεωμένο CBR-R με νέο πλαίσιο, περισσότερες ελαστικότητες και αρκετές ακόμα βελτιώσεις.

Λόγω των κακών επιδόσεων των δυο αναβατών της εργοστασιακής Honda το 2022 -με τον Iker Lecuona να παίρνει την 9η θέση και με τον Xavi Vierge στη 10η θέση της τελικής κατάταξης-, οι κανονισμοί επέτρεψαν στη Honda να προχωρήσει σε μεγάλες βελτιώσεις στη μοτοσυκλέτα της για τη νέα σεζόν.

Honda CBR1000RRR 23

Παρόλο που η ιαπωνική εταιρεία δεν έδωσε στη δημοσιότητα επίσημα τις αλλαγές στο CBR, παρατηρητικοί συντάκτες του ειδικού τύπου στο τεστ της Jerez εντόπισαν ένα νέο -μακρύτερο- πλαίσιο από πέρυσι, με νέα έδραση ψαλιδιού. Παράλληλα, το νέο πλαίσιο έχει περισσότερες ελαστικότητες από πριν, κάτι που είχαν ζητήσει οι αναβάτες το 2022.

Οι εκ των έσω πηγές αναφέρουν πως βελτιώσεις έγιναν και στον κινητήρα, για περισσότερη δύναμη στις χαμηλές στροφές, και αλλαγές στην ανάφλεξη, ώστε να μειωθεί η συνολική αδράνεια του κινητήρα, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στις εισόδους και στη μέση των στροφών.

Honda CBR1000RRR 23

Τέλος νέα είναι και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, με τους δυο πιλότους να δοκιμάζουν στη Jerez διάφορα "φτεράκια" ώστε να δουν ποια δίνουν τα καλύτερα αεροδυναμικά αποτελέσματα.

Δυστυχώς οι καιρικές συνθήκες στο πρώτο τεστ της Jerez ήταν κακές, με καταιγίδες, βροχή και αέρα, με την άσφαλτο να μην είναι ποτέ ούτε 100% στεγνή, ούτε 100% βρεγμένη, κι έτσι οι αναβάτες κανενός εργοστασίου δεν μπόρεσαν να κάνουν μεγάλα βήματα εξέλιξης.

Honda CBR1000RRR 23

Ελπίζουμε ο καιρός να βοηθήσει στο επόμενο τεστ, που έχει προγραμματιστεί για τις 25-26 Ιανουαρίου και πάλι στη Jerez.

Ετικέτες