WorldSBK: Παρουσίαση Kawasaki Racing Team

Θα βάλουν τα δυνατά τους
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

18/2/2019

Στον χορό των παρουσιάσεων των ομάδων για το 2019, στο Phillip Island, βρέθηκε και η Kawasaki που αποκάλυψε την επίσημη εμφάνιση των μοτοσυκλετών της, όπως έκανε και η Moriwaki Althea Honda. Ο Jonathan Rea βρίσκεται για τέσσερα συναπτά έτη υπό την αιγίδα της Kawasaki, αποτελώντας πλέον τον παλαιότερο αναβάτη της ομάδας, καθώς φέτος η Kawasaki του έφερε έναν νέο team mate –τον Leon Haslam- αφού δεν ανανέωσε το συμβόλαιό της με τον Tom Sykes για δέκατη συνεχόμενη σεζόν. Το νέο ντουέτο έχει συνυπάρξει και στο παρελθόν στην Pata Honda για δύο χρόνια, το 2013 και 2014 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike, με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται συστάσεις, ενώ ο Rea στο παρελθόν είχε αναφέρει πως ο Haslam θα “φέρει φρέσκο αέρα” στην ομάδα. Η παρουσίαση είχε ως θεματολογία το Ganbarou, μια ιαπωνική λέξη που χρησιμοποιείται όταν ένας άνθρωπος θέλει να εμψυχώσει κάποιον άλλον –πολλές φορές στα anime συνοδεύεται είτε από δάκρυα απόγνωσης είτε από τον άνθρωπο που το λέει να μεταμφιέζεται στιγμιαία σε μαζορέτα- καθώς σημαίνει ας βάλουμε τα δυνατά μας. Φαίνεται πως η Kawasaki θέλει να εμψυχώσει ιδιαίτερα τους αναβάτες της, αφού φέτος έπεται μια άκρως ανταγωνιστική σεζόν, τόσο με την παρουσία του Alvaro Bautista με την Aruba.it όσο και του Alex Lowes που έδειξε στις δοκιμές πως μπορεί να βρεθεί μπροστά απ’ τον Rea, αλλά και τον Sykes που με την S1000RR βρίσκεται κατά πόδας του παλιού του team mate.

Η νέα εμφάνιση των μοτοσυκλετών της Kawasaki βρίσκεται πολύ κοντά με την περσινή με αποτέλεσμα να μην προκαλεί τόσο έντονη εντύπωση. Γεγονός που οφείλεται αφενός μεν στο ότι οι περισσότεροι χορηγοί έχουν παραμείνει ίδιοι, με τα λογότυπα των Motocard, Elf Total, Monster Energy και Showa να βρίσκονται διάσπαρτα στις μοτοσυκλέτες και αφετέρου στο ότι τα χρώματα δεν θα μπορούσαν να είναι άλλα εκτός απ’ την κλασσική διχρωμία του μαύρου και του lime πράσινου της Kawasaki. Βέβαια μια απ’ τις διαφορές είναι το μέγεθος των αριθμών που χρησιμοποιούν οι αναβάτες που φέτος έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, καθιστώντας τον πιο διακριτό.

Ο Jonathan Rea στις δηλώσεις του σχετικά με την εμφάνιση της ομάδας ανέφερε: “Η KRT πάντοτε επένδυε πολλά όταν επρόκειτο να αποκαλύψει τα νέα της χρώματα και είναι η πρώτη φορά που βλέπω το τελικό αποτέλεσμα από κοντά. Όλα έχουν πραγματοποιηθεί και είναι η ώρα να προχωρήσουμε στο επόμενο κεφάλαιο, το 2019. Η Alpinestars έκανε επίσης μια εξαιρετική δουλειά με το βάψιμο της στολής μου. Άλλαξα τον αριθμό μου λίγο, προσθέτοντας νέα λογότυπα. Είναι πολύ ωραίο που η παρουσίαση έγινε στην Αυστραλία λίγο πριν τον πρώτο αγώνα.”

Ο Leon Haslam που φέτος θα κάνει το ντεμπούτο του ως μόνιμος εργοστασιακός αναβάτης της Kawasaki Racing Team έχει αποδείξει πως έχει όλα τα φόντα για τη νίκη και έχει προσαρμοστεί με την ZX-10RR. Σε δηλώσεις του είπε: “Το να είμαι μέλος μιας τόσο υψηλού επαγγελματικού επιπέδου ομάδας και το να δω την ίδια την Kawasaki σε συνεργασία με την Kawasaki Αυστραλίας να δημιουργούν ένα τόσο φαντασμαγορικό σόου, είναι φανταστικό. Η παρουσίαση και τα πράγματα που περιλαμβάνει με ενθουσιάζουν τόσο που θέλω να μπω τώρα στην πίστα και να οδηγήσω τη νέα μοτοσυκλέτα.”

Ο διευθύνων σύμβουλος της Kawasaki Αυστραλίας, Shigemi Tanaka, ήταν ιδιαίτερα περήφανος που η παρουσίαση ανατέθηκε στην αντιπροσωπεία της χώρας και ανέφερε πως ήταν τιμή του να την οργανώσει. Στο παρελθόν, από τότε που έχει έρθει ο Rea στην ομάδα της Kawasaki, είχε βρεθεί σ’ όλες τις παρουσιάσεις της ομάδας και μιλούσε εκ μέρους της Kawasaki Motors Europe αλλά και της Kawasaki Heavy Industries με μεγάλη ευχαρίστηση. Στις δηλώσεις του ανέφερε: “Η σημερινή θεματολογία αφορά το Ganbarou – θα έρθουμε αντιμέτωποι με τις προκλήσεις και θα προσπαθήσουμε περισσότερο. Το 1995 ένας καταστροφικός σεισμός είχε χτυπήσει στο Kobe, κοντά στο εργοστάσιο παραγωγής της Kawasaki στο Akashi. Τότε τα πράγματα ήταν δύσκολα αλλά είπαμε Ganbarou – θα αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που μας περιμένουν με χαμόγελο και θα ξαναχτίσουμε το εργοστάσιο, θα προσπαθήσουμε περισσότερο και θα βάλουμε τα δυνατά μας. Για την Kawasaki Racing Team το 2018 ήταν μια απ’ τις πιο δύσκολες χρονιές μέχρι στιγμής. Δρούσαμε κάτω από μεγάλη πίεση. Οι οπαδοί και ο Τύπος περιμέναν περισσότερα εκτός απ’ την κατάκτηση του πρωταθλήματος, όμως η Ninja ZX-10RR έπεσε θύμα της ίδιας της επιτυχίας. Νέοι κανονισμοί εισήχθησαν για να βοηθήσουν τις άλλες ομάδες να φτάσουν το επίπεδο της Kawasaki. Το πνεύμα των Ninja , η αφοσίωση της ομάδας, οι πιστοί οπαδοί και οι αναβάτες, μας έκαναν να κυριαρχήσουμε, παίρνοντας τον τέταρτο συνεχόμενο πρωτάθλημα με τον Jonathan Rea μαζί με τον τίτλο του κατασκευαστή. Αυτός είναι ο ορισμός του Ganbarou στους αγώνες: θα αγωνιστούμε και ασχέτως των συνθηκών θα βάλουμε τα δυνατά μας.”

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Guim Road, team manager της ομάδας KRT λέγοντας: “Πέρσι αντιμετωπίσαμε τις προκλήσεις των νέων τεχνικών κανονισμών που περιόρισαν τις επιδόσεις μας. Όπως και να ‘χει, πήραμε το πρωτάθλημα, τον τίτλο των κατασκευαστών και της ομάδας, έχοντας μια πολύ πετυχημένη χρονιά. Φέτος οι κανονισμοί παραμένουν αλλά είμαστε προετοιμασμένοι. Έχουμε μια μοτοσυκλέτα με έναν νέο και με περισσότερες δυνατότητες κινητήρα, ενώ ενισχυθήκαμε τόσο τεχνικά όσο και στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να τον εκμεταλλευτούμε πλήρως. Επίσης καλωσορίζουμε έναν νέο αναβάτη, τον Leon Haslam, που έχει προοδεύσει πολύ απ’ τις χειμερινές δοκιμές. Πιστεύουμε ότι θα ταιριάξει καλά με τον Rea, που μας έχει προσφέρει πάρα πολλά σε πολλούς τομείς. Στην KRT πιστεύουμε πως οι αναβάτες μας είναι οι προασπιστές της προσπάθειάς μας. Όλη η ομάδα εστιάζει στο να τους προφέρει τα καλύτερα όπλα επειδή μόλις σβήσουν τα φώτα, τα πάντα κρίνονται απ’ αυτούς.”

Αν μη τι άλλο τα λόγια των διοικητικών προσώπων της Kawasaki θεωρούμε πως ήταν ιδιαίτερα εμψυχωτικά για τους αναβάτες. Απ’ την άλλη αποτελούσαν μια σαφή δήλωση πως η "πράσινη" εταιρεία δεν σκοπεύει ποτέ να σταματήσει να στοχεύει στην κορυφή,  όσους περιορισμούς κι αν θέσει η οργανώτρια αρχή για να κλείσει το χάσμα του ανταγωνισμού, στο βωμό του θεάματος.

Ετικέτες

Motul WSBK Portimao: Εντυπωσιακός ο Toprak, γέμισε το σακούλι με βαθμούς ο Bautista

Ένα βήμα πιο πίσω ο Rea
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

10/10/2022

Το αγωνιστικό διήμερο στο Portimao έμοιαζε με μια περίληψη ολόκληρου του πρωταθλήματος έως τώρα. Ο Toprak έδωσε τον καλύτερο εαυτό του στον πρώτο αγώνα και την Superpole και πήρε την πρώτη θέση, όμως ο Bautista με δύο δεύτερες θέσεις και νίκη στον τελικό αγώνα της Κυριακής, έφυγε από την πίστα της Πορτογαλίας με 56 βαθμούς διαφορά από τον Τούρκο, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση του βαθμολογικού πίνακα, έχοντας με τη σειρά του 26 βαθμούς διαφορά από τον Rea. Ο αναβάτης της Kawasaki τερμάτισε τρεις φορές τρίτος στο Portimao, δείχνοντας πως φέτος δυσκολεύεται να επιδείξει την κυρίαρχη παρουσία που είχε αυτός και η Kawasaki τα προηγούμενα χρόνια. Ήδη από πέρσι που έχασε το πρωτάθλημα από την Yamaha του Toprak είχαν φανεί τα πρώτα σημάδια στασιμότητας και φέτος τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο δύσκολα με την επανεμφάνιση του Bautista πάνω στη σέλα της Ducati V4R. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι τρεις αυτοί αναβάτες βρίσκονται ξεκάθαρα σε διαφορετικό επίπεδο από τους υπόλοιπους και το γεγονός πως καβαλάνε διαφορετικής μάρκας μοτοσυκλέτες δίνει περισσότερο χρώμα στο πρωτάθλημα.

Πέρα όμως από τη γενική εικόνα, στο Portimao o Toprak είχε αποφασίσει να έχει τον ρόλο του πρωταγωνιστή και πράγματι τα κατάφερε να πάρει τη νίκη στη διαδικασία της Superpole δίνοντας μια πολύ δύσκολη μάχη με τον Bautista. Ο Ισπανός αναβάτης της Ducati έδειξε πως πλέον σκέπτεται τους βαθμούς περισσότερο από τη δόξα της νίκης, όμως δεν δίστασε να πιέσει τους αντιπάλους του και χρειάστηκε να δώσει πολύ σκληρή μάχη μαζί του ο Toprak για να πάρει τις δύο πρώτες νίκες. Αυτό φάνηκε κι από τα ρεκόρ γύρου που έκαναν ο Toprak και ο Rea στην Superpole.

Στο στρατόπεδο της Kawasaki φαίνεται πως έκαναν λάθος επιλογή στη γόμα των ελαστικών, κάτι που κόστισε στον Rea. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής δήλωσε πως έκανε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για ανέβει τρεις φορές στο τρίτο σκαλί του βάθρου και πραγματικά δεν υπάρχει κάποιος που θα μπορούσε να αμφισβητήσει την υπερπροσπάθεια που έκανε σε όλα τα σκέλη. Μάλιστα στον δεύτερο αγώνα ξεκίνησε πολύ δυνατά και οδήγησε τον αγώνα, προσπερνώντας τον Toprak που ως νικητής της Superpole είχε ξεκινήσει από την πρώτη θέση της σχάρας εκκίνησης. Ακολούθησε μια σκληρή μάχη μεταξύ Rea και Toprak, όμως αυτή τη φορά ο Bautista είχε αποφασίσει να χαλάσει το πάρτι στο BOX της Yamaha. Χρησιμοποιώντας την υψηλότερη τελική ταχύτητα της Ducati στη μεγάλη ευθεία της πίστας, ο Bautista κατάφερε να κρατήσει μια απόσταση ασφαλείας από τον Τούρκο και προς το τέλος του αγώνα πέτυχε μια διαδοχική σειρά από πολύ γρήγορους γύρους χωρίς να κουράζει τα ελαστικά του, κάτι που ήταν εξαιρετικά δύσκολο να ακολουθήσουν οι αντίπαλοί του. 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ