WSBK-Nicolo Bulega: “Δεν θα τα παρατήσουμε ποτέ, αλλά χρειαζόμαστε κάτι”
Αγνοεί τη νίκη στους τελευταίους 12 αγώνες η εργοστασιακή ομάδα της Ducati
Από τον
Παύλο Καρατζά
9/9/2025
Ο Nicolo Bulega και η Ducati συνεχίζουν να υστερούν έναντι του Toprak Razgatlioglu και της BMW, που πέτυχε το 4ο σερί του χατ-τρικ το περασμένο Σαββατοκύριακο και ξέφυγε στην βαθμολογία.
Μετά και τον γύρο που διεξήχθη στην Γαλλία, ο Bulega αγνοεί τη νίκη στους τελευταίους 12 αγώνες, καθώς η τελευταία φορά που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ήταν στην Τσεχία στα μέσα Μαΐου!
Στους τελευταίους 12 αγώνες, ο Bulega τερμάτισε δεύτερος σε 10 αγώνες πίσω από τον Toprak και δεν κατάφερε να κερδίσει κάτι στους υπόλοιπους δύο.
Ο Ιταλός αναβάτης δήλωσε: “Κάθε Σαββατοκύριακο είναι έτσι, προσπαθώ να πάρω τους μέγιστους διαθέσιμους βαθμούς. Αυτό το Σαββατοκύριακο, αυτό ήταν το μέγιστο. Τι μπορώ να πω, πάντα προσπαθούμε να βελτιωθούμε, αλλά αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο”.
Στους πρώτους πέντε γύρους της σεζόν, ο Bulega κέρδισε οκτώ αγώνες από τους 15 και ήταν πρώτος στην βαθμολογία. Όμως στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος, ο Toprak κερδίζει τον έναν αγώνα μετά τον άλλον και οι ελπίδες του Bulega για τίτλο μειώνονται σημαντικά, καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται 39 βαθμούς μακριά από την κορυφή.
“Σίγουρα, δεν είναι εύκολο, ξεκινήσαμε αυτή τη σεζόν προσπαθώντας να κερδίσουμε, ή τουλάχιστον να παλέψουμε για το πρωτάθλημα. Αλλά αυτή τη στιγμή, δεν είναι δυνατό να ανταγωνιστούμε, επειδή η BMW και ο Toprak έχουν βρει κάτι. Στους τελευταίες αγώνες ήταν πολύ πιο γρήγοροι από ό,τι στην αρχή της σεζόν. Έτσι, για εμάς, ακόμα και όταν χρησιμοποιούμε το 100% του πακέτου μας, είναι δύσκολο να τους ακολουθήσουμε Θα προσπαθήσω μέχρι τον τελευταίο αγώνα. Αλλά αυτή τη στιγμή, για να σκεφτούμε τη νίκη σε αγώνες, πρέπει να σκεφτούμε πώς μπορούμε να βελτιωθούμε. Έχουμε δοκιμάσει πολλά πράγματα για να βελτιωθούμε, αλλά δεν ήταν δυνατό. Δεν θα τα παρατήσουμε ποτέ, αλλά χρειαζόμαστε ακόμα κάτι”, δήλωσε.
Ben Spies – “Ο Toprak Razgatlioglu είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον Marquez”
Εγκώμιο του Αμερικάνου στον Τούρκο
Από τον
Αλέξανδρο Λαμπράκη
13/12/2023
Ο Αμερικανός πρώην αγωνιζόμενος σε WSBK και MotoGP, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Gypsy Tales Podcast, ότι όσον αφορά το ταλέντο κατατάσσει τον Toprak στο ίδιο σχεδόν επίπεδο με τον Marquez, ενώ όπως πιστεύει ο ίδιος ο Τούρκος θα μπορούσε ήδη να έχει κάνει την μετάβαση στα MotoGP.
O Ben Spies είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει καλά τι σημαίνει αυτή η μετάβαση. Πλησιάζοντας τα 40 χρόνια ζωής, ο Αμερικανός ξεκίνησε την εμπλοκή του με τους αγώνες από την ηλικία των 8 ετών, ενώ το 2000 σε ηλικία 15 ετών υπέγραψε με την Suzuki ξεκινώντας την καριέρα του στο AMA και από το 2022 ανήκει στο Hall of Fame του θεσμού. Το 2009 μεταπήδησε στην μεγάλη κατηγορία των WSBK, όπου κατάφερε να σημειώσει 7 συνεχόμενες pole positions, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 6 που είχε θέσει ο επίσης Τεξανός, Doug Polen, το 1991. Το τέλος της σεζόν Πρωταθλητή στα WSBK στην πρώτη του χρονιά.
Η επιτυχία του αυτή τον έφερε το 2010 στα MotoGP, με την δορυφορική ομάδα της Yamaha, Tech3. Αν και σημείωσε κάποια σπουδαία αποτελέσματα, στα τέλη της σεζόν του 2013, χρονιά που αγωνιζόταν με Ducati, ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τα MotoGP λόγω των πολλών του τραυματισμών. Ένας ακόμα λόγος ήταν ότι όπως έχει αναφέρει πολλές φορές και ο ίδιος το οδηγικό του στυλ δεν ταίριαζε με τα πρωτότυπα των MotoGP.
Στην συνέντευξη που παραχώρησε στο Gypsy Tales Podcast (κανάλι στο YouTube που φιλοξενεί κατά κύριο λόγω συνεντεύξεις νυν και πρώην αγωνιζόμενων του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα), ο Spies ανέφερε ότι μίλησε με τον Toprak μετά την δοκιμή του M1, με τον Πρωταθλητή WSBK του 2021 να παραδέχεται ότι μία μετάβαση θα ήταν δύσκολη. Μάλιστα, όπως είπε το ίδιο είχε συμβεί παλαιότερα και με τον πολυπρωταθλητή στα WSBK Jonathan Rea, ο οποίος προτίμησε να παραμείνει στα WSBK, όπου και μέχρι σήμερα έχει κερδίσει 6 Πρωταθλήματα, σερί.
Βασική αιτία που και οι δύο δυσκολεύτηκαν με τα πρωτότυπα των MotoGP, σύμφωνα με τον Αμερικανό είναι η ίδια που βρέθηκε και ο ίδιος αντιμέτωπος, ο διαφορετικό στυλ οδήγησης. Όπως είπε χαρακτηριστικά, ο Toprak βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον Marquez, όσον αφορά το ταλέντο, ενώ και ο Rea είχε τα φόντα να αγωνιστεί στα MotoGP. Και οι δύο όμως έπρεπε να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό το οδηγικό τους στυλ για να συμμετάσχουν στην κορωνίδα του αθλήματος. Αυτό δεν είναι παράλογο, καθώς μιλάμε για μοτοσυκλέτες με εντελώς διαφορετική συμπεριφορά. Από τη μία, αυτές που βλέπουμε στα WSBK βασίζονται σε εκδόσεις παραγωγής, οι οποίες αναπόφευκτα έχουν και κάποιους περιορισμούς σε δομικά μέρη της μοτοσυκλέτας. Από την άλλη, τα πρωτότυπα των MotoGP δεν έχουν κανένα περιορισμό, ενώ το στήσιμό τους είναι πολύ πιο “σκληρό” και “απόλυτο”. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι το φρενάρισμα, ο τρόπος που στρίβουν, η επιλογή της καλύτερης γραμμής, η στάση του σώματος, αλλά και το πώς θα αξιοποιήσεις την δύναμη στην έξοδο διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό μεταξύ των δύο Πρωταθλημάτων.
O Spies συνέχισε λέγοντας ότι δεν του αρέσει πολύ η κατεύθυνση που έχουν πάρει πλέον οι αγώνες με τα αεροδυναμικά βοηθήματα, επειδή αυτά σε περιορίζουν στις προσπεράσεις με αποτέλεσμα να χάνεις βαθμούς, αν δεν έχεις μία καλή εκκίνηση. Παραδέχεται ότι η φετινή σεζόν είχε μερικούς πολύ θεαματικούς αγώνες, από τους 44 συνολικά, που ουσιαστικά είναι και αυτό που ζητούν οι θεατές. Το κόστος, όμως είναι το αυξημένο ρίσκο με περισσότερες πτώσεις και τραυματισμούς. Γι’ αυτό και θα ήθελε, όπως λέει, μερικές τεχνολογίες να φύγουν εντελώς από τους αγώνες.
Το 2022 ο Ben Spies εισήχθη στο AMA Motorcycle Hall of Fame, ενώ το 2024 επανέρχεται στην κατηγορία Supersport τους αμερικανικού Πρωταθλήματος ταχύτητας.