Μετά την αποχώρηση του απ’ την ενεργό δράση πριν από τέσσερα χρόνια, ο Antoine Meo επιστρέφει δυναμικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Maxxis FIM EnduroGP. Η τελευταία του συμμετοχή ήταν το 2015 που είχε κερδίσει τον τίτλο στην E2 κατηγορία στον αγώνα της Réquista στη Γαλλία. Έπειτα αποσύρθηκε και έστρεψε την προσοχή του σ’ ένα απ’ τα πιο δύσκολα Rally, το Dakar, δηλώνοντας συμμετοχή το 2016 και το 2018 όπου τερμάτισε έβδομος και τέταρτος αντίστοιχα. Όμως η μοίρα δεν ήταν τόσο ευγενική μαζί του αφού κατά την τελευταία του συμμετοχή πέρσι είχε αρκετούς τραυματισμούς, τόσο στα γόνατα όσο και τους καρπούς, με αποτέλεσμα να κάνει ένα διάλλειμα απ’ την ενεργό δράση. Τώρα, ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ο “Αλιγάτορας” –όπως είναι το παρατσούκλι του Meo- επιστρέφει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Enduro με την ομάδα της Honda RedMoto κατόπιν συννενόησης του team manager, Matteo Boffelli. Φέτος θα διαγωνιστεί με την CRF450RΧ στην E2 κατηγορία, προσφέροντας άπλετο θέαμα στους οπαδούς που τον θυμούνται για το εντυπωσιακό στυλ οδήγησής του. Έτσι, θα σταθεί δίπλα στους Christope Charlier, Alex Salvini, Loïc Larrieu και πολλούς άλλους αναβάτες της κατηγορίας.
Σε δηλώσεις του ο Meo ανέφερε: “Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Matteo Boffeli και την Honda RedMoto που μου έδωσαν την ευκαιρία να επιστρέψω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro, όπου στο παρελθόν είχα πάρει πέντε φορές τον τίτλο. Απ’ την ομάδα απορρέει έντονα το πάθος που την διακατέχει για το άθλημα. Είναι μια νέα ομάδα με μεγάλα κίνητρα και αποτελείται από καταξιωμένους μηχανικούς που είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις. Ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν και είμαι πολύ χαρούμενος που θα έχω για team mate τον Charlier και τον Oldrati. Ο στόχος μου είναι τα πάω πολύ καλά στη σεζόν.”
Ο Matteo Boffelli σε δηλώσεις του είπε: “Το 2018 ήταν μια πολύ σημαντική χρονιά για ολόκληρη την ομάδα: Έχουμε προοδεύσει τόσο τεχνικά όσο και αθλητικά. Είναι μεγάλη μας τιμή που ο Antoine Meo προστέθηκε στην ομάδα μας και παράλληλα αποτελεί κίνητρο για μας, ώστε να τα πάμε καλύτερα. Εκμεταλλευόμενοι την μεγάλη του εμπειρία θα μπορέσουμε να βελτιωθούμε και να φτάσουμε τους στόχους που θέσαμε πολύ πιο γρήγορα.”
Με τη νέα σεζόν να βρίσκεται προ των πυλών η Honda RedMoto εξέπληξε τους πάντες και είναι ξεκάθαρο πως στοχεύει για το χρυσό κύπελλο του Enduro, καθώς φέτος είναι δυνατότερη από ποτέ. Αναμφίβολα οι φίλοι του σπορ θα χαρούν με την επιστροφή του, ακόμη κι αν είναι άγνωστο σε τι φυσική κατάσταση και επίπεδο βρίσκεται. Η είδηση είναι μια: Ο Αλιγάτορας επέστρεψε!
Dakar 2025 1ο σκέλος: Ξεκίνημα με πρόβλημα πλοήγησης! Νίκη Sanders με KTM – Δύσκολη αρχή για Βασίλη Μπούδρο
Τους έβαλαν δύσκολα από την πρώτη ημέρα
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
4/1/2025
Δεν θα υπάρχει σκαλοπάτι κυμαινόμενης δυσκολίας όπως άλλες φορές στο φετινό Rally Dakar, ήταν η υπόσχεση των διοργανωτών από την πρώτη στιγμή που ανακοίνωσαν την αχνή εικόνα που δίνουν για την διαδρομή του Dakar και η πρώτη ημέρα φάνηκε πως θα μείνουν πιστοί στην υπόσχεσή τους.
Αυτό ένιωσε με τον χειρότερο τρόπο ο Sebastien Buhler που στο 68ο χιλιόμετρο της ειδικής ήταν ο πρώτος αναβάτης που εγκατέλειψε από πτώση. Ο ομόσταυλος του Branch στην ομάδα της Ινδικής Hero, που μαζί είχαν βάλει στόχο να κυριαρχήσουν φέτος, είχε μία άσχημη πτώση τραυματίζοντας ώμο και κλείδα. Αργότερα εγκατέλειψε και ο Noah Harith της Sherco ενώ το εξίσου φαβορί για καλή θέση, ο Mason Klein που τρέχει με Kove και είχε δηλώσει πως κατεβαίνει για το βάθρο, είχε μία αποκαρδιωτική ημέρα από πλευράς πλοήγησης, όπως την χαρακτήρισε.
Τα έως τώρα outsider λοιπόν που φέτος έχουν την ευκαιρία να βγουν στο προσκήνιο και κατά μία έννοια το έχουν ήδη καταφέρει όταν βρίσκονται εντός δεκάδας ή εντός τριάδας ακόμη, δεν ξεκίνησαν όπως θα ήθελαν. Είναι καλή συγκυρία η πιο αποτραβηγμένη υποστήριξη της KTM φέτος και το HRC που δεν έχει πιέσει σε προετοιμασία όπως τις προηγούμενες φορές, για τις μικρότερες ομάδες με δυνατούς αναβάτες να ξεχωρίσουν και ανάμεσά σε αυτούς τους αναβάτες, η πρώτη ημέρα βρήκε μόνο τον Ross Branch σε εξαιρετική φόρμα με τον Cornejo επίσης να μπαίνει εντός δεκάδας με Hero σπάζοντας έτσι την κατάταξη των πρώτων που μονοπωλούν KTM και Honda.
Ο Skyler Howes έμεινε να βοηθήσει τον Buhler όταν έπεσε με τον χρόνο του να αναπληρώνεται και να συνεχίζει με πολύ καλό ρυθμό τερματίζοντας στην 4η θέση γενικής για σήμερα, πίσω από τον Branch.
φανταστικός ο 19χρονος Canet στο ξεκίνημά του στο Dakar!
Sanders και Brabec ήταν από την πρώτη στιγμή τα μεγάλα φαβορί, μέσα σε μία μικρή ομάδα κορυφαίων αναβατών Rally που μπορούν -και θα το κάνουν- να κυνηγήσουν υψηλές θέσεις στην κατάταξη. Ωστόσο ο Sanders δήλωσε πως θέλει να φέρει την νίκη του Dakar πίσω στην KTM και θα παλέψει δυνατά για αυτή.
Σήμερα επέλεξε να ξεκινήσει αρκετά πίσω έχοντας αυτό το προνόμιο γιατί κέρδισε στον πρόλογο, αλλά το μετάνιωσε γιατί η σκόνη από τους προπορευόμενους ήταν τόση που δυσκολευόταν να περάσει. Ιδιαίτερα σε μία πρώτη ημέρα που κανείς δεν πρόκειται να αφήσει κανέναν καθώς τίποτα δεν είναι προδιαγεγραμμένο.
Ωστόσο από πολύ νωρίς κατάφερε να κάνει καλό χρόνο και να διατηρήσει έναν ρυθμό που έδειχνε πως θα τον φέρει μπροστά όπως αντίστοιχα πως θα έχει μάχη με Brabec και Branch.
Στο μεταξύ ένα άλλο φαβορί επίσης έδειξε την πρώτη κιόλας ημέρα πως καλά έκανε και είχε πίστεψε ο κόσμος σε αυτόν καθώς ο 19χρονος Canet κατάφερε να παλέψει με τον Ebster για την πρώτη θέση στην Rally 2, κουβαλώντας το γαλάζιο φόντο που έχουν όλοι στο πρώτο τους Dakar και μπορεί να είχε στην αρχή την πρωτοκαθεδρία της κατηγορία του, μετά και την πρώτη του Doherty αλλά τελικά έκανε τα ίδια λάθη πλοήγησης όπως και οι περισσότεροι, καταλήγοντας ο Ebster να τον κερδίσει με διαφορά μόλις μισού λεπτού στην Rally2.
Πριν ο Sanders περάσει εμπρός από το σημείο του ανεφοδιασμού και μετά, ο Cornejo έδειξε πως η Hero μπορεί να ποντάρει επάνω του καθώς βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα, μία άγευστη θέση που αρχικά είχε ο Balloshi της Fantic.
Πήρε την νίκη στην Rally2 ο Tobias Ebster με μικρή διαφορά
Η πρώτη αυτή δύσκολη ημέρα από πλευράς πλοήγησης ήταν ταυτόχρονα και μία πολύ σημαντική κατάταξη γιατί προσπαθώντας η διοργάνωση να σταματήσει την στρατηγική της επιλογής θέσης με διάφορα τεχνάσματα ώστε να μην ξεκινούν πρώτοι την επόμενη, το αυριανό 48ωρο διπλό σκέλος, δίνει την ευκαιρία στους πρώτους να ξεκινήσουν τελευταίοι.
Αυτό το ενωμένο σκέλος 2 και 3 στην σειρά που είδαμε πέρσι, είχε δείξει πως ο Brabec μπορεί να τα πάει πολύ καλά και η μικρή διαφορά με τον Sanders θα δώσει αναμφίβολα έναν αγώνα σε πολύ υψηλό -και κουραστικό- ρυθμό για τους κορυφαίους αναβάτες.
Ο Βασίλης Μπούδρος, της DNA Filters Racing Team, ο μοναδικός Έλληνας στο Dakar που αγωνίζεται στην Original by MOTUL κατηγορία, την πιο «παραδοσιακή» και δύσκολη κατηγορία καθώς σε αυτήν οι αναβάτες τα κάνουν όλα μόνοι τους, είχε μία εξίσου δύσκολη ημέρα με όλους τόσο από πλοήγηση, όσο και από συνθήκες.
Το πρωί είχε πολύ κρύο, όπως αντίστοιχα έχει και το βράδυ στην έρημο. Έκανε ένα μικρό λάθος πλοήγησης στην αρχή της ειδικής των 413 χιλιομέτρων, ακολουθούμενο από ένα δεύτερο χωρίς όμως να πτοηθεί, συνεχίζοντας σε υψηλότερο ρυθμό.
Ο μεγάλος κίνδυνος των μοτοσυκλετών είναι να χάσουν χρόνο και να τους πιάσουν τα αυτοκίνητα. Η διοργάνωση αφήνει τις μοτοσυκλέτες να φύγουν εμπρός εκτός και αν έχουν διαφορετική διαδρομή από τα αυτοκίνητα, για να αποφύγουν τα λούκια των αυτοκινήτων που σκάβουν την έρημο και όπως έχουν δεκάδες φορές εκμυστηρευτεί παλαιότερα, όταν ο αναβάτης εμπρός δέχεται ειδοποίηση στο όργανα παρακολούθησης για αυτοκίνητο που θέλει να τον προσπεράσει, πολλές φορές απλά δεν έχει καμία επιλογή διαφυγής καθώς οδηγεί μέσα σε ένα λούκι στο ύψος της σέλα του.
Παρόλο αυτά ο Βασίλης κατάφερε να τερματίσει την σημερινή ημέρα χωρίς να χάσει πολύ χρόνο από την πλοήγηση και τις πολύ δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν. Τόσο από το κρύο το πρωί, όσο και από την σκόνη που ακολούθησε.
Πέρσι είχε μείνει -αναγκαστικά- μόνος στην έρημο χωρίς πρόσβαση στις προμήθειες που μοιράζει η διοργάνωση, παρόλο που το ελικόπτερο προσπάθησε να πετάξει σε όσους διανυκτέρευσαν έξω, κουβέρτες και τροφή. Για πολλούς αναβάτες, του Βασίλη συμπεριλαμβανομένου, ήταν ένα πολύ δύσκολο σκέλος το περσινό. Ελπίζουμε το φετινό να εξελιχθεί πολύ καλύτερα, ιδιαίτερα από την στιγμή που επικρατούν πολύ δύσκολες συνθήκες και το βράδυ η θερμοκρασία πέφτει πολύ.