Dakar 2023 10ο σκέλος - O Kevin Benavides της KTM 1ος γενικής

Δεύτερη φετινή νίκη Ross Branch & Hero, δίχως όμως ελπίδα για διάκριση
Kevin Benavides
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

11/1/2023

Στο 10ο σκέλος του Dakar ο Ross Branch χάρισε στη Hero τη δεύτερη νίκη της σε ημέρα του event του 2023, και την τρίτη της ιστορίας της, δίχως όμως αντίκρυσμα, καθώς μετά τον σπασμένο του κινητήρα ο αναβάτης από τη Μποτσουάνα βρίσκεται σχεδόν 7 ώρες πίσω από τον πρώτο γενικής, Kevin Benavides της εργοστασιακής KTM.

Το 10ο σκέλος του Dakar 2023 είχε εκκίνηση από τη Haradh και τερματισμό στη Shaybah μετά από 624 συνολικά χιλιόμετρα, 114 εκ των οποίων αποτελούσαν την εξαιρετικά μικρή ειδική της ημέρας.

Το ράλι έχει πλέον περάσει στις απέραντες αμμώδεις εκτάσεις της ερήμου Ρουμπ' αλ Καλί, περιοχής που είναι γνωστή ως Empty Quarter, με τους σπεσιαλίστες της άμμου να ξεχωρίζουν με την απόδοση τους. Έτσι, ο Ross Branch της Hero πήρε τη νίκη, μόλις 21 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Adrien Van Beveren του HRC, σε μια μέρα όπου είχαμε μεγάλη αλλαγή στον καιρό, με τη ζέστη και τον ήλιο να διαδέχεται το κρύο και τη βροχή.

Η μικρή ειδική διαδρομή αποτελούσε πρόγευση για εκείνες των δυο επόμενων ημερών, όπου θα αποτελέσουν το Marathon Stage του ράλι, με τους αγωνιζόμενους να μην μπορούν να δεχτούν εξωτερική βοήθεια και να πρέπει να επισκευάσουν μόνοι τους οποιαδήποτε βλάβη προκύψει.

Luciano Benavides

Μετά από μια τεράστια αρχική συνδετική διαδρομή 467 χιλιομέτρων (μιλάμε για οδήγηση 6 ωρών!), ο Luciano Benavides και οι Toby Price & Skyler Howes άνοιξαν την ειδική.

Adrien Van Beveren

Πίσω τους βρισκόταν οι αγωνιζόμενοι της κατηγορίας Rally2, Romain Dumontier & Tosha Schareina, ακολουθούμενοι από τους Kevin Benavides & Adrien Van Beveren.

Michael Docherty

Ο αναβάτης που εξέπληξε άπαντες τερματίζοντας στην τρίτη θέση ήταν ο Michael Docherty της ομάδας HT Rally Raid Husqvarna Racing, που κάνει το ντεμπούτο του στο Dakar, και βρίσκεται σε διαρκή άνοδο. Μετά και από την κατάκτηση της 3ης θέσης στην 10η ημέρα, ο Νοτιαφρικανός αναβάτης (που ζει στο Dubai τα τελευταία 3 χρόνια) βρίσκεται στην 19η θέση γενικής.

Skyler Howes

Λόγω της μικρής ειδικής, οι πρώην ηγέτες της γενικής, Howes και Price δεν έχασαν πολύ χρόνο την 10η ημέρα, 7-8 λεπτά περίπου, κάτι που θα αντισταθμιστεί την 11η ημέρα, όταν θα ξεκινήσουν εκτός 15άδας και δεν θα έχουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα πλοήγησης που έχουν όσοι “ανοίγουν” κάθε ημέρα.

Toby Price

Στη γενική τώρα, ο Kevin Benavides προηγείται για 1 λεπτό και 29 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Skyler Howes της εργοστασιακής Husqvarna, ενώ τρίτος είναι ο Toby Price, 2 λεπτά και 10 δεύτερα πίσω από τον πρώτο.

Pablo Quintanilla

Τέταρτος, και καλύτερα πλασαρισμένος αναβάτης του HRC, είναι ο Adrien Van Beveren, 9 λεπτά και 52 δεύτερα πίσω από τον πρώτο, ενώ ακολουθεί ο έτερος αναβάτης της Honda, Pablo Quintanilla, 14 λεπτά και 58 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο γενικής.

Lorenzo Santolino

Ο Lorenzo Santolino είναι ο πρώτος αναβάτης της Sherco στην 11η θέση γενικής, 41 λεπτά και 55 δεύτερα πίσω από τον πρώτο.

Franco Caimi

Και ο Franco Caimi της Hero βρίσκεται 13ος, μία ώρα και 20 λεπτά πίσω από τον πρώτο.

Δείτε παρακάτω το TOP-20 των αναβατών μοτοσυκλέτας για την 10η μέρα του Dakar 2023.

ΘΕΣΗ ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΦΟΡΑ
1 16 (BWA) ROSS BRANCH HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY  
2 42 (FRA) ADRIEN VAN BEVEREN MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 00' 21''
3 111 (ZAF) MICHAEL DOCHERTY HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING + 00H 00' 30''
4 47 (ARG) KEVIN BENAVIDES RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 01' 00''
5 52 (AUT) MATTHIAS WALKNER RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 01' 22''
6 7 (CHL) PABLO QUINTANILLA MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 02' 43''
7 9 (USA) MASON KLEIN BAS WORLD KTM RACING TEAM + 00H 03' 05''
8 11 (CHL) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 04' 04''
9 33 (ARG) FRANCO CAIMI HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY + 00H 04' 07''
10 54 (BOL) DANIEL NOSIGLIA JAGER RIEJU-XRAIDSEXPERIENCE + 00H 04' 16''
11 17 (FRA) ROMAIN DUMONTIER TEAM DUMONTIER RACING + 00H 04' 50''
12 18 (AUS) DANIEL SANDERS RED BULL GASGAS FACTORY RACING + 00H 06' 02''
13 77 (ARG) LUCIANO BENAVIDES HUSQVARNA FACTORY RACING + 00H 06' 18''
14 46 (ITA) PAOLO LUCCI BAS WORLD KTM RACING TEAM + 00H 06' 46''
15 12 (CZE) MARTIN MICHEK ORION - MOTO RACING GROUP + 00H 06' 59''
16 68 (ESP) TOSHA SCHAREINA BAS WORLD KTM RACING TEAM + 00H 07' 18''
17 15 (ESP) LORENZO SANTOLINO SHERCO FACTORY + 00H 07' 26''
18 10 (USA) SKYLER HOWES HUSQVARNA FACTORY RACING + 00H 07' 38''
19 8 (AUS) TOBY PRICE RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 08' 16''
20 14 (DEU) SEBASTIAN BÜHLER HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY + 00H 08' 36''

Και τέλος, δείτε το TOP-20 της γενικής κατάταξης μοτοσυκλετών μετά και την 10η μέρα.

ΘΕΣΗ ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΙΝΗ
1 47 (ARG) KEVIN BENAVIDES RED BULL KTM FACTORY RACING   00H 03' 00''
2 10 (USA) SKYLER HOWES HUSQVARNA FACTORY RACING + 00H 01' 29'' 00H 01' 00''
3 8 (AUS) TOBY PRICE RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 02' 10'' 00H 01' 00''
4 42 (FRA) ADRIEN VAN BEVEREN MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 09' 52''  
5 7 (CHL) PABLO QUINTANILLA MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 14' 58'' 00H 02' 00''
6 9 (USA) MASON KLEIN BAS WORLD KTM RACING TEAM + 00H 15' 38'' 00H 04' 00''
7 11 (CHL) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 20' 42''  
8 77 (ARG) LUCIANO BENAVIDES HUSQVARNA FACTORY RACING + 00H 21' 44''  
9 18 (AUS) DANIEL SANDERS RED BULL GASGAS FACTORY RACING + 00H 23' 40'' 00H 04' 00''
10 52 (AUT) MATTHIAS WALKNER RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 39' 49''  
11 15 (ESP) LORENZO SANTOLINO SHERCO FACTORY + 00H 41' 55''  
12 12 (CZE) MARTIN MICHEK ORION - MOTO RACING GROUP + 01H 17' 41''  
13 33 (ARG) FRANCO CAIMI HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY + 01H 20' 37'' 00H 01' 00''
14 142 (SVK) STEFAN SVITKO SLOVNAFT RALLY TEAM + 01H 20' 44''  
15 68 (ESP) TOSHA SCHAREINA BAS WORLD KTM RACING TEAM + 01H 26' 37''  
16 17 (FRA) ROMAIN DUMONTIER TEAM DUMONTIER RACING + 01H 37' 08'' 00H 01' 00''
17 46 (ITA) PAOLO LUCCI BAS WORLD KTM RACING TEAM + 02H 08' 56''  
18 76 (FRA) JEANLOUP LEPAN NOMADE RACING + 03H 01' 56''  
19 111 (ZAF) MICHAEL DOCHERTY HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING + 03H 04' 10'' 00H 15' 00''
20 114 (FRA) NEELS THERIC RS COMCEPT + 03H 07' 09''  

Ετικέτες

Πρώτη στον κόσμο η Panther Racing του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κέρδισε με τη μοτοσυκλέτα της 32 πανεπιστημιακές ομάδες - Τρεις πρωτιές στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent 2025
Panth Racing AUTh
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/10/2025

Η Panther Racing του ΑΠΘ κατέκτησε την 1η θέση στο MotoStudent 2025, μια τεράστια επιτυχία για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την Ελλάδα που πέτυχε η φοιτητική ομάδα Panther Racing, κατακτώντας το πρώτο βραβείο “Best MotoStudent Team Overall” στον παγκόσμιο διαγωνισμό MotoStudent 2025, που πραγματοποιήθηκε στις 15–19 Οκτωβρίου στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας

Ανάμεσα σε 32 πανεπιστημιακές ομάδες από όλο τον κόσμο, η Panther Racing ξεχώρισε για την τεχνογνωσία, την καινοτομία και το ομαδικό της πνεύμα, κατακτώντας πλήθος διακρίσεων:

  • 1η θέση - Best MotoStudent Team Overall
  • 1st in MS1 Delivery: Innovation
  • 1st in 5th Milestone: Economical Plan
  • 1st in MS1 6th Milestone: Pitch Presentation
  • 2nd in MS2 Test 3: Acceleration
  • 3rd in MS1
  • 4th in MS2 Test 1: Brake
  • 4th in MS2
Panther Racing

Η ομάδα του ΑΠΘ έφερε στην Ελλάδα το μεγαλύτερο βραβείο του διαγωνισμού, αποδεικνύοντας ότι το πάθος, η επιμονή και η ομαδικότητα μπορούν να οδηγήσουν σε διεθνείς κορυφές.

Ένα ταξίδι που ξεκίνησε με όραμα και αφοσίωση

Panth Racing

Από το φθινόπωρο του 2023, τα μέλη της Panther Racing εργάζονταν ασταμάτητα για να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εξελίξουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μέσα από ατελείωτες ώρες στο εργαστήριο, δοκιμές και βελτιώσεις, η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει ένα μηχανικό επίτευγμα που συνδύασε τεχνολογία, καινοτομία και ομαδική ψυχή.

Κάθε μικρή δυσκολία, κάθε αποτυχία και κάθε νύχτα γεμάτη ιδέες, έγινε κομμάτι ενός μεγάλου ταξιδιού που κορυφώθηκε με τη στιγμή της απονομής.

Τι είναι το MotoStudent

Panther Racing

Ο MotoStudent είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που φέρνει φοιτητές μηχανολογίας και συναφών ειδικοτήτων από πανεπιστήμια όλου του κόσμου σε ένα μοναδικό περιβάλλον αγωνιστικής μηχανικής.

Οι ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να οδηγήσουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα, αξιολογούμενες τόσο για το τεχνικό όσο και για το αγωνιστικό τους κομμάτι:

  • MS1 (Design & Engineering Phase): σχεδίαση, καινοτομία, οικονομικό πλάνο και παρουσίαση milestones.
  • MS2 (Racing Phase): επιδόσεις στην πίστα – επιτάχυνση, φρενάρισμα, χρόνος γύρου και συνολική οδηγική συμπεριφορά.

Ο στόχος του διαγωνισμού είναι να φέρει τους φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες μηχανολογικής ανάπτυξης και motorsport, καλλιεργώντας την τεχνογνωσία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.

Περηφάνια για το ΑΠΘ και την Ελλάδα

Panther Racing

Η επιτυχία της Panther Racing αποτελεί μια στιγμή υπερηφάνειας όχι μόνο για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αλλά και για την Ελλάδα συνολικά. Η ομάδα απέδειξε ότι η ελληνική φοιτητική μηχανολογία μπορεί να σταθεί ισάξια – και να ξεχωρίσει – ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του κόσμου.

Με τη διάκριση αυτή, τα μέλη της Panther Racing επιστρέφουν γεμάτα γνώσεις, εμπειρίες και έμπνευση, συνεχίζοντας να ονειρεύονται, να δημιουργούν και να εξελίσσονται.

Ετικέτες