Dakar Rally 2021: Η FIM εξώθησε τον Andrew Short σε εγκατάλειψη μετά από ανεφοδιασμό με αραιωμένη βενζίνη

Λάθος πάνω στο λάθος
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/1/2021

Η εικόνα ενός ρεζερβουάρ με μεγάλη ποσότητα νερού στιγματίζει την ASO, την διοργάνωση δηλαδή του Dakar αλλά ακόμη περισσότερο εκθέτει την FIM για την απόφασή της να μην ακυρώσει τα αποτελέσματα της ειδικής, κάτι που θα επέτρεπε στον Andrew Short να συνεχίσει να αγωνίζεται.

Ο Andrew είναι Αμερικανός πολυπρωταθλητής, πρώην αγωνιζόμενος στο AMA Motocross και Supercross έχοντας ολοκληρώσει μία εξαιρετικά γεμάτη και πλούσια καριέρα πολλών ετών. Τον Μάρτιο του 2020 μπήκε στην οικογένεια της Monster Energy Yamaha Rally Official Team έχοντας όμως ήδη τρέξει στο Dakar τρεις φορές! Το 2020 είχε μία 10η θέση και το 2019 μία 6η εντυπωσιάζοντας από τότε, έχοντας δείξει την δυναμική του στους αγώνες Rally.

Μέσα στο 2020 εκμεταλλεύτηκε τις ακυρώσεις των διοργανώσεων για να προπονηθεί σκληρά και δήλωνε έτοιμος για το φετινό Dakar.

Την πρώτη ημέρα έφτασε έως και 12ος γενικής κατάταξης και την δεύτερη είχε έναν ικανοποιητικό ρυθμό μέχρι που εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη και μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στην κατασκήνωση. Μέχρι εκείνη την στιγμή πίστευε πως ήταν πρόβλημα της μοτοσυκλέτας ιδιαίτερα από την στιγμή που και ο Caimi αντιμετώπισε θέματα τροφοδοσίας, χωρίς όμως εκείνος να αναγκαστεί να εγκαταλείψει.

Μόλις η μοτοσυκλέτα έφτασε στους μηχανικούς, φάνηκε αμέσως η αιτία του προβλήματος, όπως χαρακτηριστικά αποτυπώνεται στην φωτογραφία που τράβηξε, με μπόλικο νερό στο ρεζερβουάρ. Άδειασαν όλα τα ρεζερβουάρ και αντικατέστησαν κάθε τρόμπα καυσίμου σε όλες τις μοτοσυκλέτες που παρουσίασαν διακοπές τροφοδοσίας. Δεν ήταν μία, όπως είπαμε και ο Caimi είχε το ίδιο θέμα, αλλά μονάχα ο Short αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Κι αυτό γιατί στον Short οι διοργανωτές άνοιξαν ένα καινούριο μπετόνι με την προβληματική βενζίνη και σε αυτόν χύθηκε μεγαλύτερη ποσότητα νερού, ακριβώς όπως φαίνεται και στην φωτογραφία. Υπάρχει εδώ μία μεγάλη ειρωνεία της τύχης, να συμβαίνει κάτι τέτοιο στην Σαουδική Αραβία που το νερό σπανίζει και το καύσιμο περισσεύει, αλλά σε κάθε περίπτωση η δολιοφθορά έχει αποκλειστεί, όπως επίσης και η στόχευση. Κι από την ομάδα της Yamaha δεν έμεινε καμία υπόνοια για κάτι τέτοιο, μίλησαν μονάχα για αδικία ως προς την αποκατάσταση.

Κι αυτό γιατί μόλις κατάλαβαν τι συνέβη ζήτησαν από την διοργάνωση να τους δώσει λύση, εξισορροπώντας την αδικία.

Εκείνοι τους παρέπεμψαν στην FIM που είχε μία πρακτική λύση στα χέρια της: Να ακυρώσει το σκέλος από το σημείο που έγινε ο ανεφοδιασμός και μετά. Αλάζοντας τον νικητή του σκέλους και φέρνοντας τα πάνω-κάτω είναι η αλήθεια. Όμως με τον τρόπο αυτό ο Short θα έπαιρνε την κατάταξη που είχε μέχρι εκείνη την στιγμή και θα μπορούσε να ξανά μπει στον αγώνα. Μπορεί να ακούγεται βαρύ τίμημα για να μην στερήσεις έναν αναβάτη, αλλά θα ήταν η δίκαιη κίνηση, άλλωστε διακοπές τροφοδοσίας κι άρα καθυστέρηση, πρόσθετη κούραση κτλ, είχαν κι άλλοι αναβάτες. Που ενδεχομένως να τα είχαν πάει καλύτερα, αν δεν συνέβαινε αυτό το λάθος. Ωστόσο η FIM δεν θέλησε να κάνει κάτι τέτοιο, προς απογοήτευση της Yamaha και του Short – προφανώς- που εγκατέλειψε άδοξα ένα υποσχόμενο για εκείνον Dakar με πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη.

Ετικέτες

Erzbergrodeo – Ιστορικός αγώνας με 5η νίκη Lettenbichler και τρεις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες στον τερματισμό

Μόλις ο τρίτος αναβάτης που καταφέρνει πέντε νίκες, μετά τους Taddy Blazusiak και Graham Jarvis
Manuel Lettenbichler
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/6/2026

Ο περίφημος αυστριακός αγώνας Hard Enduro, Red Bull Erzbergrodeo, δεν ανήκει πια στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της FIM, ωστόσο διατηρεί ατόφια τη μυθική του υπόσταση και φυσικά τη δημοφιλία του που για μια χρονιά ακόμη έφερε σχεδόν 1.100 αναβάτες στην εκκίνηση του Προλόγου από τον οποίο προκρίθηκαν οι 500 πρώτοι για τον κυρίως αγώνα.

 

Erzbergrodeo

Νικητής στη διαδικασία αυτή ήταν ο Andrea Verona (KTM), μπροστά από τον Daniel Sanders (KTM) και τον Carson Brown (KTM),  ενώ ο Lettenbichler προκρίθηκε από την τέταρτη θέση.

Στον κυρίως αγώνα ωστόσο ο Γερμανός πρωταθλητής και πρωτοπόρος του παγκοσμίου FIM Hard Enduro έδειξε από την αρχή τις διαθέσεις του οδηγώντας τη δράση μπροστά από τους Trystan Hart (KTM) και Mitch Brightmore (GASGAS). Λίγο αργότερα στην ηγετική ομάδα του αγώνα προστέθηκε ο Teodor Kabakchiev (Sherco).

Erzbergrodeo

Ωστόσο ουδείς μπόρεσε να απειλήσει τον Lettenbichler, παρότι ο Γερμανός είχε μια πτώση από την οποία χτύπησε λίγο το χέρι του, με τον Hart δεύτερο, ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Mario Román με μια μοτοσυκλέτα Husqvarna ΤΕ300 αλλά διακοσμημένη με αυτοκόλλητα CFMOTO, με την οποία συνεργάζεται ο Ισπανός αναβάτης εδώ και μερικούς μήνες.

Στη φετινή 30ή διοργάνωση του Erzbergrodeo, από τους 500 που πήραν εκκίνηση, μόλις 15 αναβάτες έφτασαν ως τον τερματισμό, ενώ το τελικό αποτέλεσμα καταγράφει μια ιστορική στιγμή, με τρεις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες μέσα στους 15 τερματίσαντες.

Erzbergrodeo

Πρώτος και καλύτερος ανάμεσά τους ο Σουηδός Eddie Karlsson τερμάτισε με τη Stark Varg στην ένατη θέση, μια θέση πίσω του έφτασε στην καρό σημαία ο 51 ετών Graham Jarvis με τη μοτοσυκλέτα JARV-E που εξέλιξε ο ίδιος, ενώ την ηλεκτρική τριάδα συμπλήρωσε ο Toby Martin στη δωδέκατη θέση με τη δεύτερη Stark Varg.