E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

Alpe Adria – BMU, Pannonia Ring: Μεγάλες νίκες για Βεντούρα, Παπαγεωργίου και Καρακώστα

Εξαιρετικά αποτελέσματα από τις ελληνικές συμμετοχές στην Ουγγαρία
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/6/2026

Κοινό γύρο για τα πρωταθλήματα Alpe Adria και BMU είχαμε στην πίστα Pannonia Ring της Ουγγαρίας το περασμένο Σαββατοκύριακο με αρκετές ελληνικές συμμετοχές αλλά και σημαντικές επιτυχίες των αναβατών μας.

Πάμε να δούμε λοιπόν πως τα πήγαν οι Έλληνες, με τις θέσεις που αναφέρονται παρακάτω να αφορούν τον ευρωπαϊκό θεσμό Alpe Adria, ενώ οι αντίστοιχες θέσεις στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα BMU είναι σαφώς καλύτερες.

SSP 300

1ος αγώνας: Ο Αντώνης Βεντούρας έφυγε μπροστά από την αρχή και ηγήθηκε του αγώνα, με αποτέλεσμα να πάρει μία σχετικά άνετη νίκη επί του πολύ μεγαλύτερού του Oguz Tashan, αλλά και του Franciszek Stocklosa που συμπλήρωσε το βάθρο.

ventouras

2ος αγώνας: Ο 13χρονος αναβάτης ήταν εκπληκτικός και στον δεύτερο αγώνα και πάλεψε μέχρι το τέλος για τη νίκη, κατακτώντας την τρίτη θέση λίγα εκατοστά πίσω από τους Tashan Oguz και Wojcik Kacper.

Sportbike / JR Sportbike

1ος αγώνας: Εδώ συμμετείχαν οι Κωνσταντίνος Καπούνταλης και Τόνια Κορρέ, αμφότεροι με την υποστήριξη της Pascota Racing Team. Στον πρώτο αγώνα ο Κωνσταντίνος Καπούνταλης τερμάτισε 14ος γενικής και δεύτερος στην κατηγορία JR Sportbike, με την Τόνια Κορρέ να παίρνει την 15η θέση γενικής και την 4η θέση στην κατηγορία JR Sportbike.

2ος αγώνας: Ο Κωνσταντίνος Καπούνταλης εκκίνησε από τη 12η θέση και η Τόνια Κορρέ από τη 16η. Αμφότεροι έκαναν πολύ δυνατό αγώνα και ανέβηκαν θέσεις και τελικά ο Καπούνταλης πήρε την 10η θέση γενικής και τρίτη στην κατηγορία JR Sportbike, με την Κορρέ να κατακτά τη 12η θέση γενικής και 4η θέση στη JR Sportbike, ενώ βάθρα κατέκτησαν και οι δύο στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα BMU.

 

SSP 600/STK 600

1ος αγώνας: Εκπροσώπηση είχαμε και σε αυτή την κατηγορία, με τους Αλέξανδρο Παπαγεωργίου και Σπύρο-Μάριο Φουρθιώτη. Ο Παπαγεωργίου εκκινούσε από την 7η θέση και ο Φουρθιώτης από την 15η. Οι δύο αναβάτες έκαναν εξαιρετικό αγώνα και ο Παπαγεωργίου τερμάτισε 5ος γενικής και πρώτος στην κατηγορία SSP 600, με τον Φουρθιώτη να τερματίζει μία θέση πίσω του και να κατακτά και την 4η θέση στην κατηγορία του.

alex

2ος αγώνας: Και στον δεύτερο αγώνα είδαμε ελληνική συμμετοχή στο βάθρο των νικητών, αφού ο Παπαγεωργίου κατέκτησε την τρίτη θέση γενικής και πρώτη στην κατηγορία SSP 600, με τον Φουρθιώτη να τερματίζει 7ος γενικής και 4ος στην κατηγορία STK 600.

 

CUP 1000

1ος αγώνας: Στην κατηγορία CUP 1000 συμμετείχε ο Χαράλαμπος Ψυχογιός και ο Γιώργος Παρασκευάς σε μία κατηγορία με 42 συμμετοχές! Στον πρώτο αγώνα ο Ψυχογιός κατετάγη 7ος και ο Παρασκευάς 21ος.

2ος αγώνας: Στον δεύτερο αγώνα ο Ψυχογιός τα πήγε ακόμη καλύτερα παίρνοντας την 5η θέση, με τον Παρασκευά να τερματίζει 25οςστην πολυπληθέστερη κατηγορία του αγωνιστικού διημέρου.

 

STK 1000/SBK

1ος αγώνας: Στην συγκεκριμένη κατηγορία είχαμε δύο ελληνικές συμμετοχές, τον Δημήτρη Καρακώστα που ξεκινούσε από την 5η θέση και τον Μιχάλη Σπηλιώτη από την 37η. Ο Καρακώστας πέρασε 4ος στον τρίτο γύρο και μάλιστα τρεις γύρους πριν το τέλος του αγώνα ανέβηκε και τερμάτισε τρίτος στη γενική κατάταξη και πρώτος στην κατηγορία Stock 1000. O αειθαλής Μιχάλης Σπηλιώτης ανέβηκε συνολικά έξι θέσεις και τερμάτισε 31ος συνολικά και 13ος στην κατηγορία του.

karakostas

2ος αγώνας: Στον δεύτερο αγώνα με τις συμμετοχές να ξεπερνούν τις 35 στο σύνολο, οι Έλληνες αναβάτες ήταν εξαιρετικοί. Ο Καρακώστας πήρε την 3η θέση γενικής και την πρώτη στα STK 1000, με τον Σπηλιώτη να τερματίζει 23ος γενικής και 8ος στην κατηγορία SBK.