E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

Ιsle of Man TT 2026 - Νέο ρεκόρ γύρου από στάση από τον Dean Harrison

Ο Βρετανός αναβάτης της Honda σημείωσε μέση ωριαία ταχύτητα 214,4 km/h καταρρίπτοντας το τρέχον ρεκόρ
Dean Harrison
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/5/2026

Ο Dean Harrison ξεκίνησε με εντυπωσιακό τρόπο την εβδομάδα δοκιμών του Isle of Man TT 2026, σημειώνοντας νέο ρεκόρ γύρου από στάση στις κατατακτήριες διαδικασίες με μέση ταχύτητα 215,5 km/h πάνω στη Honda CBR1000RR-R.

Ο Harrison ήταν ο ταχύτερος αναβάτης του πρώτου προκριματικού session στην κατηγορία Superbike, καταγράφοντας συνολικά δύο γύρους πάνω από το φράγμα των 133 mph. Ο καλύτερος από αυτούς έφτασε τα 133,925 mph (215,531 km/h), επίδοση που συνιστά τον ταχύτερο γύρο που έχει σημειωθεί ποτέ σε εναρκτήρια περίοδο προκριματικών του TT.

Η διαφορά του από τον δεύτερο σε μέση ωριαία ταχύτητα ξεπέρασε τα 3 mph (4,8 km/h), με τους Michael Dunlop και Nathan Harrison να ακολουθούν.

Dean Harrison

Μετά το τέλος της διαδικασίας, ο Harrison δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος τόσο από την αίσθηση της μοτοσυκλέτας όσο και από τις συνθήκες στην πίστα: "Ήταν πολύ καλό που βγήκαμε στην πίστα και μπήκαμε αμέσως σε ρυθμό. Ένιωθα καλά από την αρχή και το ίδιο και η μοτοσυκλέτα. Για να είμαι ειλικρινής, με ενδιέφερε περισσότερο να δω πώς θα συμπεριφερόταν η μοτοσυκλέτα με μικρότερο φορτίο καυσίμου, οπότε όσο ικανοποιημένος ήμουν με το 133,2, άλλο τόσο χάρηκα που ακολούθησε και ένας γύρος στα 133,9 mph."

Ο αναβάτης της Honda πρόσθεσε επίσης πως όλα λειτούργησαν ιδανικά στη διάρκεια της βραδιάς, "το ελαστικό, η μοτοσυκλέτα και οι συνθήκες ήταν πολύ καλές. Απόλαυσα πραγματικά την οδήγησή μου απόψε και ανυπομονώ να συνεχίσουμε αύριο."

Dean Harrison

Θετική ήταν και η πρώτη εικόνα για τον ομόσταυλο του Harrison στην Honda Racing UK, τον θρύλο John McGuinness, ο οποίος ξεκίνησε επίσης δυνατά τις δοκιμές, παρά το πρόβλημα που αντιμετώπισε με τον μεγάλο αριθμό εντόμων στην ορεινή διαδρομή.