Honda, Yamaha, Kawasaki Suzuki, Toyota - Στο Rally Dakar 2024 με SSV υδρογόνου!

Με στόχο την ταχύτερη εξέλιξη για την παραγωγή οχημάτων υδρογόνου παραγωγής
Το HYSE-X1 στο Rally Dakar 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/10/2023

Η Hydrogen Small Mobility & Engine Technology Research Association (HySE), η τεχνολογική ερευνητική ένωση των 4 μεγάλων Ιαπώνων κατασκευαστών μοτοσυκλέτας μαζί με την Toyota, θα συμμετάσχει στο Rally Dakar 2024 στη νέα κατηγορία "Mission 1000" με το SSV υδρογόνου "HySE-X1".

Η κατηγορία "Mission 1000" είναι μια νέα κατηγορία που στόχο έχει να παρακινήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναπτύξουν τεχνολογίες επόμενης γενιάς με στόχο την ανθρακική ουδετερότητα, όπως κινητήρες υδρογόνου, ηλεκτρικά μοντέλα και υβριδικά συστήματα βιοκαυσίμων. Η HySE θα συμμετάσχει στην κατηγορία με το "HySE-X1", το οποίο είναι εξοπλισμένο με έναν πρωτότυπο κινητήρα υδρογόνου, που θα δοκιμαστεί στον πιο σκληρό αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο. Ως εκ τούτου, θα εντοπίσουμε γρήγορα τα τρέχοντα άγνωστα και δύσκολα να φανταστούμε ζητήματα στη μικρή κινητικότητα *2 και θα επιταχύνουμε την κατασκευή της βασικής τεχνολογίας για τους κινητήρες υδρογόνου. Επιπλέον, με τη συμμετοχή της Hyse στο Ράλι Ντακάρ, το οποίο προσελκύει την προσοχή όλου του κόσμου, η HySE θα προβάλλει τις δραστηριότητες της, στοχεύοντας και στη δημιουργία παγκόσμιων και διακλαδικών συνεργασιών για την υλοποίηση της κινητικότητας με υδρογόνο.

Το όχημα "HySE-X1" βασίζεται σε πλαίσιο της συνεργαζόμενης αγωνιστικής ομάδας Overdrive Racing (Βέλγιο), με αλλαγές για την εγκατάσταση του ρεζερβουάρ υδρογόνου και του συστήματος τροφοδοσίας. Είναι εξοπλισμένο με κινητήρα υδρογόνου καυσίμου μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιεί η HySE για ερευνητικές δραστηριότητες, ενώ εργασίες όπως ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο και η συντήρηση του αγώνα θα πραγματοποιούνται επίσης σε συνεργασία με την Overdrive.

Επιπλέον, η HySE σχεδιάζει να εκθέσει μια μακέτα του "HySE-X1" στο περίπτερο του προγράμματος μηχανοκίνητου αθλητισμού στο " Japan Mobility Show 2023" που θα πραγματοποιηθεί στο Tokyo Big Sight.

Όπως φαίνεται η εξέλιξη του κινητήρα υδρογόνου της HYSE προχωρά ταχύτατα, και είναι μόνο θέμα χρόνου να δούμε και την πρώτη πειραματική μοτοσυκλέτα που θα φέρει ανάλογο μοτέρ.

Επισκόπηση του οχήματος "HySE-X1"

  • Συνολικό μήκος x πλάτος x ύψος: 3.530mm x 2.070mm x 1.700mm
  • Βάρος οχήματος: περίπου 1.500kg
  • Τύπος κινητήρα/μέθοδος βαλβίδων: Υγρόψυκτος 4-χρονος εν σειρά 4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας/DOHC 4 βαλβίδες
  • Συνολικός κυβισμός: 998c

ΑΜΑ Supercross 2025, 5ος γύρος, Tampa - Νίκη για Malcom Stewart και Husqvarna

1η νίκη στην κατηγορία για του 32χρονο αδερφό του James "Bubba" Stewart
aMA supercross 2025, Tampa 5ος γύρος
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/2/2025

Με μια εξαιρετική εμφάνιση μπροστά στους συντοπίτες του, ο Malcom Stewart κατάφερε να πάρει τη νίκη στον γύρο που πραγματοποιήθηκε στη Florida των ΗΠΑ.

Στο στάδιο Raymond James στην Tampa έγινε ο 5ος γύρος του ΑΜΑ Supercross, με τον μικρό αδερφό του James Stewart να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο την πτώση του Chase Sexton (Red Bull KTM Factory Racing) προς το τέλος του αγώνα. Ο Malcom Stewart (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing) είχε βρει πολύ καλό ρυθμό, προσπερνούσε τους πάντες και όλα έδειχναν ότι θα γίνει μάχη στο τέλος με τον Sexton.

aMA supercross 2025, Tampa 5ος γύρος

Ωστόσο ο αναβάτης της ΚΤΜ, που έγινε στον προηγούμενο γύρο μόλις ο τρίτος στην ιστορία της μεγάλης κατηγορίας (6η φορά και στις δύο) που κερδίζει Triple Crown χωρίς να πάρει νίκη, έπεσε άσχημα στα σαμαράκια, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί, τη στιγμή που ο Stewart, ο οποίος τους περνούσε όλους σαν σε προπόνηση, βρέθηκε πίσω του. Πίσω από τον Stewart τρερμάτισε ο Cooper Webb (Monster Energy Yamaha Star Racing), με τον Jason Anderson (Monster Energy Kawasaki) να βρίσκει τον καλό του εαυτό από το μέσο του αγώνα και έπειτα για να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. 

Ο Sexton που δεν βρήκε ρυθμό μετά την πτώση του τερμάτισε τελικά στην πέμπτη θέση,  πίσω από τον Justin Cooper (Monster Energy Yamaha Star Racing) και έφυγε από τη Florida έχοντας ως παρηγοριά την πρώτη θέση της βαθμολογίας με 101 βαθμούς, μπροστά από τον Webb που έχει 96 και τον Anderson με 84.

 

Στα υπόλοιπα αξιομνημόνευτα του αγώνα η άσχημη πτώση του Hunter Lawrence (Honda HRC Progressive), έχασε τη γραμμή του και συγκρούστηκε με αχυρόμπαλα τελειώνοντας έτσι άδοξα τη βραδιά του, ενώ ο Eli Tomac αγωνίστηκε με τραυματισμό στο αριστερό του πόδι στο τελικό (δείτε στο video πώς σκάλωσε το πόδι του) για να πάρει τελικά τη 17η θέση.

Στα 250SX είχαμε τον πρώτο αγώνα για το πρωτάθλημα της Ανατολική Ακτής με τη νίκη να πηγαίνει στον Max Anstie (Monster Energy Yamaha Star Racing), έπειτα από πτώση του Pierce Brown που ηγούνταν (Monster Energy Yamaha Star Racing) που οδήγησε σε κόκκινη σημαία και επανεκκίνηση του αγώνα με οχτώ λεπτά να απομένουν. Δεύτερος ο ομόσταυλός του Anstie, Daxton Bennick και τρίτος ο Cameron McAddo (Monster Energy Pro Circuit Kawasaki). Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο έτερος αναβάτης της Kawasaki, Seth Hammaker με τον Tom Vialle (Red Bull KTM Factory Racing) να κλείνει την πρώτη πεντάδα.

Με πρωταθλητή RJ Hampshire (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing) να παίρνει μέρος στον αγώνα αυτή ήταν μόλις η τρίτη φορά στην ιστορία της κατηγορίας 250SX όπου συναντήθηκαν οι εν ενεργεία πρωταθλητές των δύο ακτών, με τον Hampshire ωστόσο να προσγειώνεται σε εμπόδιο της πίστας και να τερματίζει τελικά στη 18η θέση.