Joaquim Rodrigues - Βάζει τέλος στην 35χρονη αγωνιστική του καριέρα

Ένας από τους διασημότερους Πορτογάλους αγωνιζόμενους MX, Enduro και Rally αποσύρεται από το προσκήνιο
JROD Retires
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/3/2024

Το Σάββατο 23 Μαρτίου, ο Joaquim Rodrigues ανακοίνωσε την απόσυρσή του από τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετά από 35 χρόνια εμπλοκής στους χώρους Motocross, Supercross, Enduro και Rally.

O JRod” αγωνίστηκε για 20+ χρόνια στο Motocross αλλά και στο Supercross στις Η.Π.Α., ενώ έκανε το ντεμπούτο του στους αγώνες Rally ως μέλος της εργοστασιακής ομάδας της Hero MotoSports το 2016. Με τη Hero κέρδισε τον αγώνα Baja India το 2017, τον Pan-Africa το 2019, ήταν 3ος στο Abu Dhabi Desert Challenge 2021, και 4ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally του 2021. Στο Rally Dakar καλύτερο αποτέλεσμά του ήταν η 11η θέση τη γενικής το 2021, ενώ είχε νίκη ημέρας (stage) το 2022. Το 2024 εγκατέλειψε μετά από πτώση και τραυματισμό το θρυλικό ράλι, μόλις στην 1η ημέρα του αγώνα.

Ο Joaquim Rodrigues μπροστά στο άγαλμα του Paulo Goncalves

Ο θάνατος του κουνιάδου του, Paulo Goncalves (είχε παντρευτεί την αδελφή του JROD), στο Dakar 2020 στάθηκε μεγάλο πλήγμα για τον Rodrigues.

Jrod

Στην ανακοίνωση για το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας, ο JRod αναφέρει μεταξύ άλλων: “Για 35 χρόνια αφιέρωσα τον εαυτό μου ολόψυχα στο Motocross, το Supercross, το Enduro και, πιο πρόσφατα, στα ράλι. Πάντα το έκανα με ένταση και πάθος. Δεν θα είχε νόημα με άλλον τρόπο.
Η αφοσίωση που με οδήγησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross και στη συνέχεια στο πολυαγαπημένο AMA Supercross στις Ηνωμένες Πολιτείες με συνόδευσε σε όλη μου την καριέρα. Η ίδια αφοσίωση και ο ίδιος ενθουσιασμός με τον οποίο αφιέρωσα τον εαυτό μου στους αγώνες ράλι. Δεν ήταν εύκολο, δεν είναι ποτέ εύκολο. Το να φύγεις από το σπίτι σου ως παιδί για να ενταχθείς σε μια επίσημη ομάδα του παγκόσμιου Motocross δίπλα στον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή είναι ένα όνειρο για κάθε νεαρό αναβάτη, να ετοιμάζεις τις βαλίτσες σου και να πηγαίνεις στις Ηνωμένες Πολιτείες μόνος σου, χωρίς να ξέρεις τι να περιμένεις από το πιο άγριο πρωτάθλημα supercross στον κόσμο. Ήρθε ένα σημείο όπου, περισσότερο από την έλλειψη κινήτρων, ένιωσα ότι ήταν καιρός να σταματήσω, να αλλάξω πορεία. Ο ενθουσιασμός δεν υπήρχε και πάντα σεβόμουν τις ομάδες, τους χορηγούς και όλους γύρω μου. Αυτό συνέβη και με τ
α Rally-Raids, μέσω των οποίων ερωτεύτηκα την έρημο. Ξεκινήσαμε τις περιπέτειές μας στο Ντακάρ με επιτυχίες, ήττες, χαρές, καλές και όχι και τόσο καλές μέρες, αλλά ποτέ δεν εγκατέλειψα αυτό που είχα βάλει σκοπό να κάνω, γιατί δεν είναι μέσα μου να τα παρατάω. Αλλά ήταν ο πόνος που ένιωσα με το ατύχημα του Πάολο εκείνη την καταραμένη 12η Ιανουαρίου 2020 που μου κόστισε περισσότερο και άλλαξε τα πάντα. Υπέφερα πολύ, αλλά, επίσης εξαιτίας του, επέστρεψα στο Ντακάρ. Ξεπέρασα τους φόβους και τις φοβίες μου και καταφέραμε να κερδίσουμε ένα στάδιο το 2022. Ξέρω ότι δεν ένιωσα ποτέ ξανά ο ίδιος οδηγός. Όχι επειδή φοβάμαι τα ατυχήματα, αλλά μια τόσο τεράστια απώλεια σε κάνει να βάζεις όλα τα υπόλοιπα σε μια άλλη προοπτική και να βλέπεις τη ζωή διαφορετικά. Δεν εγκατέλειψα ποτέ την προπόνηση, δούλεψα σκληρά και αφοσιώθηκα ώστε, μαζί με την ομάδα, να πετύχω τους στόχους που είχαμε θέσει. Όσο περνάει όμως ο καιρός, αρχίζουν να μπαίνουν αμφιβολίες για το αν αυτό είναι πραγματικά το σημείο που θέλουμε να είμαστε, και πρόσφατα αυτές οι αμφιβολίες εντάθηκαν. Πριν λίγο καιρό, παρακολούθησα τον αγώνα του Αμπού Ντάμπι από το περιθώριο και, για πρώτη φορά στην καριέρα μου, ένιωσα καλά που ήμουν εκεί χωρίς να συμμετέχω, χωρίς να θέλω να βάλω πρώτη ταχύτητα και να ξεκινήσω όταν είδα τους συναδέλφους μου στην πίστα. Ένιωσα ότι βρισκόμουν στο σωστό μέρος. Επιστρέψαμε στο σπίτι και μίλησα ανοιχτά με την ομάδα, η οποία αμέσως κατανόησε και αποδέχθηκε την επιθυμία μου να αποχωρήσω από τους αγώνες. Ένιωσα ότι ήταν καιρός να φύγω και ότι έπρεπε να το κάνω με τον ίδιο ειλικρινή τρόπο που πάντα διαχειριζόμουν την καριέρα μου. Δεν ήταν σωστό να είμαι εκεί έξω και να εξαπατώ τους χορηγούς και όσους πάντα με υποστήριζαν, κάνοντας τον εαυτό μου ρεζίλι, όταν το μυαλό μου μου έλεγε ότι ήταν καιρός να σταματήσω. Έτσι αποφάσισα να φύγω τη σωστή ώρα. Ελπίζω όλοι να κατανοήσουν την απόφασή μου. Όλοι πρέπει να ξέρουμε πότε πρέπει να σταματήσουμε και να σεβόμαστε αυτούς που θέλουν να σταματήσουν. Μια στάση δεν είναι αποχαιρετισμός. Ευτυχώς, η Hero έδειξε για άλλη μια φορά ότι είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ομάδα, είναι μια πραγματική οικογένεια, και με κάλεσε να παραμείνω στην ομάδα, την οποία ελπίζω να βοηθήσω, σε άλλο ρόλο πλέον, και να συμβάλω στις μελλοντικές επιτυχίες της.”

Αναμένουμε να δούμε αν ο JRod αποδεχτεί την πρόσκληση της Hero και συνεχίσει την εμπλοκή του με τα ράλι, σε διαφορετικό ρόλο.

Ετικέτες

EWC: Η Motul ενισχύει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής – Εξαγόρασε το 10% της διοργανώτριας εταιρείας

Ντεμπούτο για το “Challenge Motul” στο Spa, μετά την επένδυση της εταιρείας στην EMP
Motul EWC
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/4/2026

Η Motul ανεβάζει ακόμη περισσότερο την εμπλοκή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με την εξαγορά ποσοστού της διοργανώτριας αρχής, συνδυάζοντας οικονομική και τεχνική υποστήριξη αλλά και ευκαιρίες για τη νέα γενιά.

Η Motul προχωρά σε ένα ακόμη βήμα ενίσχυσης της παρουσίας της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIM, ολοκληρώνοντας την εξαγορά ποσοστού 10% της Endurance Moto Promoter (EMP), διοργανωτή και προωθητή της διοργάνωσης.

Στο πλαίσιο αυτής της νέας συνεργασίας, δημιουργείται το “Challenge Motul”, ένας νέος θεσμός που θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στον αγώνα Spa Motos 8 Hours στις 6 Ιουνίου. Στόχος είναι η ουσιαστική υποστήριξη των ομάδων στις κατηγορίες Superstock και Production, τόσο μέσω παροχής προϊόντων όσο και μέσω οικονομικών ανταμοιβών για την ομάδα που θα προηγείται στη βαθμολογία του Challenge σε κάθε αγώνα.

Όπως επισημαίνει η Motul, η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στο να κάνει τους αγώνες αντοχής πιο προσιτούς, σε έναν χώρο που απαιτεί όχι μόνο πάθος και σκληρή δουλειά, αλλά και σημαντικές επενδύσεις σε εξοπλισμό και υποδομές.

Motul EWC

Παράλληλα, η εταιρεία ενισχύει και το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα, σε συνεργασία με το Garages Ecoles, μια σχολή που εδρεύει κοντά στο Le Mans και απευθύνεται σε νέους ηλικίας 15 έως 18 ετών. Το πρόγραμμα, που υλοποιείται μέσω του Motul Corazon Foundation, προσφέρει επαγγελματικό προσανατολισμό και τη δυνατότητα στους μαθητές να αποκτήσουν πολύτιμη εμπειρία μέσα στο περιβάλλον του πρωταθλήματος.

Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εργαστούν ακόμη και σε αγωνιστικά γκαράζ ομάδων του EWC, δημιουργώντας μια άμεση γέφυρα ανάμεσα στην εκπαίδευση και την επαγγελματική αποκατάσταση.

Η Andreea Culcea, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Motul, δήλωσε σχετικά: “Αυτή η επένδυση αποτελεί το φυσικό επόμενο βήμα στη μακροχρόνια δέσμευσή μας στους αγώνες αντοχής. Αντανακλά την αποφασιστικότητά μας να στηρίξουμε διαχρονικά το θεσμό, αξιοποιώντας την τεχνολογική καινοτομία για τη βελτίωση της απόδοσης και της αξιοπιστίας. Ο στόχος μας είναι διπλός: να κάνουμε τους αγώνες πιο προσιτούς σε ένα ευρύτερο κοινό και να ενισχύσουμε τη σχέση μας με τους πολυάριθμους φίλους του αθλήματος.”

Motul EWC

Η κίνηση αυτή της εταιρείας εμβαθύνει την εμπλοκή της, επενδύοντας όχι μόνο στο παρόν αλλά και στο μέλλον του θεσμού, αλλά και στα διεθνή αγωνιστικά δρώμενα της μοτοσυκλέτας γενικά, όντας χορηγός τίτλου στο WSBK και έχοντας συνεργασία με πολλές κορυφαίες διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων και το MotoGP έως το 2030.