Παγκόσμιο Endurance - Sepang: Μια ομάδα μόνος του ο Canepa !

Ένας επεισοδιακός αγώνας
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

16/12/2019

Ο πρώτος αγώνας αντοχής που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Sepang φέτος, εξελίχθηκε σε έναν άκρως θεαματικό και επεισοδιακό αγώνα. Το κλίμα της χώρας έκανε τα πράγματα πολύ δύσκολα, με την έναρξη να καθυστερεί για πάνω από δύο ώρες λόγω της τροπικής καταιγίδας. Aκόμη και όταν ο αγώνας ξεκίνησε, οι συνθήκες ήταν εξίσου δύσκολες και μετά από εννέα γύρους πίσω απ’ το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο αγώνας διακόπηκε για άλλη μια φορά, με τις κόκκινες σημαίες να υψώνονται.

Η YART Yamaha EWC Official Team κατάφερε να επικρατήσει στον αγώνα μετά από πολλές δυσκολίες και να σημειώσει την πρώτη της νίκη μετά από την ατυχία που είχε στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος.

Στο πρώτο μέρος του αγώνα, o Michael van der Mark (Yamaha Sepang Racing) ήταν στην κορυφή, με τον Mike Di Meglio (F.C.C. TSR Honda France) να βρίσκεται στην ουρά της μοτοσυκλέτας του. Όμως στην τελευταία στροφή της πίστας ο Γάλλος αναβάτης γλίστρησε με αποτέλεσμα να πέσει και συγκρουστεί μαζί με τον van der Mark, εξαλείφοντας κάθε πιθανότητα του Ολλανδού να πάρει τη νίκη. Η μοτοσυκλέτα του Di Meglio δεν έπαθε μεγάλη ζημιά και κατάφερε να συνεχίσει τον αγώνα, σε αντίθεση με τον αναβάτη της Yamaha που χρειάστηκε να επιστρέψει στo box της ομάδας του για επισκευές. Μπορεί η ομάδα να επισκεύασε την R1 μέσα σε μόλις 10 λεπτά, όμως μέχρι την ώρα που ο van der Mark επέστρεψε στον αγώνα, είχε πέσει ήδη στη 40η θέση και έπρεπε να σηκώσει το "φορτίο" της ομάδας και να αναρριχηθεί απ' τις τελευταίες θέσεις.

Από την άλλη, ο Niccolò Canepa (YART Yamaha EWC Official Team) μαχόταν στις πίσω θέσεις, καθώς η R1 του είχε παρουσιάσει μια βλάβη και την οδηγούσε χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα, με αποτέλεσμα να είναι 26ος απ’ την αρχή. Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, η εμπειρία του Canepa ήταν αρκετή, όχι μόνο για να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του στα ίσα αλλά και να κερδίσει πολλές θέσεις. Ήταν πρώτος την ώρα που πραγματοποίησε την πρώτη του στάση στα pits, ενώ η ομάδα του, βλέποντας τις δυνατότητές του, τον πίεσε να συνεχίσει τον αγώνα και να μην δώσει τη θέση του σε έναν απ' τους teammates του.

Μόλις ξαναμπήκε στην πίστα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της R1 επανήλθαν και ξεκίνησε να καταδιώκει τον Di Meglio που είχε περάσει μπροστά. Ωστόσο, ο Γάλλος είχε άλλη μια πτώση αργότερα, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο για τον Canepa, που ήταν δεύτερος και είχε αρκετή απόσταση απ’ τον τρίτο. Αργότερα, ο ίδιος δήλωσε πως ήταν αρκετά τυχερός απ' την πτώση του Di Meglio, η οποία του χάρισε τη νίκη.

Στο δεύτερο και τελευταίο pit stop με 30 λεπτά να έχουν απομείνει μέχρι τη λήξη του αγώνα, η ομάδα κράτησε την ίδια στάση απένατι στον Canepa με τη διαφορά πως τώρα ούτε ο ίδιος είχε ενδοιασμούς στο αν θα έπρεπε να παραχωρήσει τη θέση του σε κάποιον άλλο αναβάτη ή όχι. Παρέμεινε πάνω στη σέλα της R1 αφού πλέον είχε πολύ καλή αίσθηση της πρόσφυσης, παρότι οι συνθήκες άλλαζαν με την άσφαλτο να στεγνώνει. Όπως αποδείχτηκε η απόφαση ήταν σωστή, καθώς ο Canepa είδε πολλούς από τους αντιπάλους του να πέφτουν σχεδόν άμεσα υπερβαίνοντας το όριο, πριν αξιολογήσουν επαρκώς τις συνθήκες.

Μετά από τρεις ώρες ενός εξαιρετικά δύσκολου αγώνα ο Canepa πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού, δίνοντας στην YART Yamaha EWC Official Team την πρώτη της νίκη, η οποία πλέον βρίσκεται στη τέταρτη θέση της βαθμολογίας με 36 βαθμούς να την χωρίζουν απ’ τον πρώτο. Για την ακρίβεια ο αναβάτης της Yamaha ουσιαστικά κέρδισε τον αγώνα μόνος του, καθώς και στις τρεις στάσεις η ομάδα δεν ήθελε να τον αντικαταστήσει με κάποιον απ' τους teammate του.  Στη δεύτερη θέση ήρθε η Honda Asia-Dream Racing with Showa, ενώ η τελευταία θέση του βάθρου έκλεισε από την BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM.

Μέχρι το τελευταίο στάδιο του αγώνα, ο Michael van der Mark έδινε τη δική του μάχη και κατάφερε να κερδίσει πολλές θέσεις. Ο “Ιπτάμενος” Ολλανδός, παρέδωσε την R1 στον Franco Morbidelli όντας 15ος. Από εκεί και έπειτα, ο δορυφορικός αναβάτης της Yamaha στα MotoGP έδωσε ρεσιτάλ και κατάφερε να τερματίσει έβδομος. Σειρά έχει ο 24ωρος αγώνας του Le Mans, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στις από τις 18 έως τις 19 Απριλίου του 2020. 
 
Αποτελέσματα Sepang
Ομάδα
Εταιρεία
Γύροι
Χρόνος
Χρονομετρική διαφορά
1.YART – YAMAHA
Yamaha
80
05:50’03.837
-
2.Honda Asia-Dream Racing with SHOWA
Honda
80
05:51’53.459
1’49.622
3.BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM
BMW
79
05:50’35.678
1 γύρος
4.Suzuki Endurance Racing Team
Suzuki
79
05:52’06.904
1 γύρος
5.WEBIKE SRC KAWASAKI FRANCE
Kawasaki
78
05:50’43.776
2 γύροι
6.Yamaha Racing Sepang
Yamaha
78
05:51’11.394
2 γύροι
7.BMW Racing Sepang
BMW
78
05:51’23.846
2 γύροι
8. 3ART-MOTO TEAM 95
Yamaha
78
05:51’35.699
2 γύροι
9.Team ERC Endurance
Ducati
78
05:51’36.192
2 γύροι
10.TEAM PLUSONE
BMW
78
05:51’37.102
2 γύροι
 
Βαθμολογία ομάδων
Suzuki Endurance Racing Team
79
BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM
64
Wójcik Racing Team
48
YART – YAMAHA
43
3ART – MOTO TEAM 95
33
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Yamaha
102
BMW
80
Suzuki
78
Kawasaki
55
Honda
54

 

Ετικέτες

Daniel Sanders: Αφοσιωμένος στην ΚΤΜ με νέο πολυετές συμβόλαιο

Στο πορτοκαλί θα κλείσει την καριέρα του ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Rally-Raid 2025 και πρωτοπόρος της φετινής σεζόν
Daniel Sanders
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/6/2026

Ο 31 ετών Αυστραλός αναβάτης είναι ένας εκ των πιο γνωστών προσώπων των ράλι, έχοντας κατακτήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή FIM Rally-Raid το 2025, χρονιά στην οποία πήρε τη νίκη και στο Dakar Rally.

Φέτος ο Sanders έχει ξεκινήσει δυναμικά τη σεζόν των παγκοσμίων ράλι, τερματίζοντας πέμπτος στο Dakar και νικώντας στα Rally-Raid Portugal και Desafío Ruta 40, έχοντας αυτή τη στιγμή την πρώτη θέση στην προσωρινή κατάταξη του 2026 FIM World Rally-Raid Championship (W2RC).

Daniel Sanders

Ο Αυστραλός μόλις ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Red Bull KTM Factory Racing, με τη διάρκεια της νέας του συμφωνίας να μην ανακοινώνεται ακριβώς, πλην της περιγραφής του συμβολαίου ως “πολυετές”.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο Sanders πιθανότατα θα μείνει στην ΚΤΜ ως το τέλος της καριέρας του, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στο κεντρικό θέμα της, τα ράλι. Για παράδειγμα, πριν μερικές μέρες ο Sanders εκμεταλλεύτηκε ένα κενό στο καλεντάρι του W2RC για να συμμετάσχει στον περίφημο αγώνα Hard Enduro Erzbergrodeo, όπου μάλιστα διακρίθηκε τερματίζοντας δεύτερος στον Πρόλογο του αγώνα πίσω από τον Andrea Verona, αναβάτη της Red Bull KTM Factory Racing στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro.

Daniel Sanders

Daniel Sanders: “Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που συνεχίζω με τη Red Bull KTM Factory Racing και θα παρατείνω τον χρόνο μου με την ομάδα ράλι. Έχουμε καλύψει μια μακρά διαδρομή μαζί τα τελευταία χρόνια και νιώθω πως μαζί με την ομάδα έχουμε χτίσει κάτι πολύ ξεχωριστό. Όλοι προσπαθούν διαρκώς να βελτιωθούν και αυτή η ώθηση είναι το στοιχείο που απολαμβάνω ως μέλος αυτής της ομάδας. Η επιτυχία που έχουμε βιώσει μαζί ως τώρα είναι απίστευτη και μου δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση και κίνητρο για όλα όσα θα έρθουν. Το να αγωνίζομαι για την ΚΤΜ ήταν ένα όνειρο για μένα από τότε που ήμουν παιδί, έτσι να το συνεχίσω να εκπροσωπώ αυτήν την εταιρεία σημαίνει πολλά για μένα. Αδημονώ για το επόμενο κεφάλαιο και ελπίζω αυτό να σημαίνει πολλά πετυχημένα χρόνια μαζί.”

Daniel Sanders

Andreas Hölzl – Rally Team Manager: “Φυσικά είμαστε πολύ χαρούμενοι που θα συνεχίσουμε με τον Daniel για να επόμενα χρόνια. Το να έχουμε τον τρέχοντα Παγκόσμιο Πρωταθλητή FIM Rally-Raid στην ομάδα είναι εξαιρετικά σημαντικό για μας, όχι μόνο σε επίπεδο αποτελεσμάτων, αλλά και για τον ρόλο που παίζει στο ευρύτερο πρόγραμμά μας. Ο Daniel έχει εξελιχθεί σε άνθρωπο-κλειδί για την ομάδα, ο οποίος συνεισφέρει τόσο στους αγώνες όσο και στην εξέλιξη της KTM 450 Rally. Εξακολουθεί να επιβεβαιώνει τις ικανότητές του σε κάθε αγώνα, αποδίδοντας στο κορυφαίο επίπεδο με συνέπεια και διαρκώς ψάχνοντας τρόπους να βελτιωθεί. Η ταχύτητα, η αποφασιστικότητα και η συνέπειά του τον κάνουν πολύτιμο κεφάλαιο στην ομάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω στις επιτυχίες μας και να πιέζουμε για ακόμη περισσότερες νίκες στο μέλλον.”