Παγκόσμιο Endurance - Sepang: Μια ομάδα μόνος του ο Canepa !

Ένας επεισοδιακός αγώνας
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

16/12/2019

Ο πρώτος αγώνας αντοχής που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Sepang φέτος, εξελίχθηκε σε έναν άκρως θεαματικό και επεισοδιακό αγώνα. Το κλίμα της χώρας έκανε τα πράγματα πολύ δύσκολα, με την έναρξη να καθυστερεί για πάνω από δύο ώρες λόγω της τροπικής καταιγίδας. Aκόμη και όταν ο αγώνας ξεκίνησε, οι συνθήκες ήταν εξίσου δύσκολες και μετά από εννέα γύρους πίσω απ’ το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο αγώνας διακόπηκε για άλλη μια φορά, με τις κόκκινες σημαίες να υψώνονται.

Η YART Yamaha EWC Official Team κατάφερε να επικρατήσει στον αγώνα μετά από πολλές δυσκολίες και να σημειώσει την πρώτη της νίκη μετά από την ατυχία που είχε στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος.

Στο πρώτο μέρος του αγώνα, o Michael van der Mark (Yamaha Sepang Racing) ήταν στην κορυφή, με τον Mike Di Meglio (F.C.C. TSR Honda France) να βρίσκεται στην ουρά της μοτοσυκλέτας του. Όμως στην τελευταία στροφή της πίστας ο Γάλλος αναβάτης γλίστρησε με αποτέλεσμα να πέσει και συγκρουστεί μαζί με τον van der Mark, εξαλείφοντας κάθε πιθανότητα του Ολλανδού να πάρει τη νίκη. Η μοτοσυκλέτα του Di Meglio δεν έπαθε μεγάλη ζημιά και κατάφερε να συνεχίσει τον αγώνα, σε αντίθεση με τον αναβάτη της Yamaha που χρειάστηκε να επιστρέψει στo box της ομάδας του για επισκευές. Μπορεί η ομάδα να επισκεύασε την R1 μέσα σε μόλις 10 λεπτά, όμως μέχρι την ώρα που ο van der Mark επέστρεψε στον αγώνα, είχε πέσει ήδη στη 40η θέση και έπρεπε να σηκώσει το "φορτίο" της ομάδας και να αναρριχηθεί απ' τις τελευταίες θέσεις.

Από την άλλη, ο Niccolò Canepa (YART Yamaha EWC Official Team) μαχόταν στις πίσω θέσεις, καθώς η R1 του είχε παρουσιάσει μια βλάβη και την οδηγούσε χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα, με αποτέλεσμα να είναι 26ος απ’ την αρχή. Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, η εμπειρία του Canepa ήταν αρκετή, όχι μόνο για να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του στα ίσα αλλά και να κερδίσει πολλές θέσεις. Ήταν πρώτος την ώρα που πραγματοποίησε την πρώτη του στάση στα pits, ενώ η ομάδα του, βλέποντας τις δυνατότητές του, τον πίεσε να συνεχίσει τον αγώνα και να μην δώσει τη θέση του σε έναν απ' τους teammates του.

Μόλις ξαναμπήκε στην πίστα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της R1 επανήλθαν και ξεκίνησε να καταδιώκει τον Di Meglio που είχε περάσει μπροστά. Ωστόσο, ο Γάλλος είχε άλλη μια πτώση αργότερα, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο για τον Canepa, που ήταν δεύτερος και είχε αρκετή απόσταση απ’ τον τρίτο. Αργότερα, ο ίδιος δήλωσε πως ήταν αρκετά τυχερός απ' την πτώση του Di Meglio, η οποία του χάρισε τη νίκη.

Στο δεύτερο και τελευταίο pit stop με 30 λεπτά να έχουν απομείνει μέχρι τη λήξη του αγώνα, η ομάδα κράτησε την ίδια στάση απένατι στον Canepa με τη διαφορά πως τώρα ούτε ο ίδιος είχε ενδοιασμούς στο αν θα έπρεπε να παραχωρήσει τη θέση του σε κάποιον άλλο αναβάτη ή όχι. Παρέμεινε πάνω στη σέλα της R1 αφού πλέον είχε πολύ καλή αίσθηση της πρόσφυσης, παρότι οι συνθήκες άλλαζαν με την άσφαλτο να στεγνώνει. Όπως αποδείχτηκε η απόφαση ήταν σωστή, καθώς ο Canepa είδε πολλούς από τους αντιπάλους του να πέφτουν σχεδόν άμεσα υπερβαίνοντας το όριο, πριν αξιολογήσουν επαρκώς τις συνθήκες.

Μετά από τρεις ώρες ενός εξαιρετικά δύσκολου αγώνα ο Canepa πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού, δίνοντας στην YART Yamaha EWC Official Team την πρώτη της νίκη, η οποία πλέον βρίσκεται στη τέταρτη θέση της βαθμολογίας με 36 βαθμούς να την χωρίζουν απ’ τον πρώτο. Για την ακρίβεια ο αναβάτης της Yamaha ουσιαστικά κέρδισε τον αγώνα μόνος του, καθώς και στις τρεις στάσεις η ομάδα δεν ήθελε να τον αντικαταστήσει με κάποιον απ' τους teammate του.  Στη δεύτερη θέση ήρθε η Honda Asia-Dream Racing with Showa, ενώ η τελευταία θέση του βάθρου έκλεισε από την BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM.

Μέχρι το τελευταίο στάδιο του αγώνα, ο Michael van der Mark έδινε τη δική του μάχη και κατάφερε να κερδίσει πολλές θέσεις. Ο “Ιπτάμενος” Ολλανδός, παρέδωσε την R1 στον Franco Morbidelli όντας 15ος. Από εκεί και έπειτα, ο δορυφορικός αναβάτης της Yamaha στα MotoGP έδωσε ρεσιτάλ και κατάφερε να τερματίσει έβδομος. Σειρά έχει ο 24ωρος αγώνας του Le Mans, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στις από τις 18 έως τις 19 Απριλίου του 2020. 
 
Αποτελέσματα Sepang
Ομάδα
Εταιρεία
Γύροι
Χρόνος
Χρονομετρική διαφορά
1.YART – YAMAHA
Yamaha
80
05:50’03.837
-
2.Honda Asia-Dream Racing with SHOWA
Honda
80
05:51’53.459
1’49.622
3.BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM
BMW
79
05:50’35.678
1 γύρος
4.Suzuki Endurance Racing Team
Suzuki
79
05:52’06.904
1 γύρος
5.WEBIKE SRC KAWASAKI FRANCE
Kawasaki
78
05:50’43.776
2 γύροι
6.Yamaha Racing Sepang
Yamaha
78
05:51’11.394
2 γύροι
7.BMW Racing Sepang
BMW
78
05:51’23.846
2 γύροι
8. 3ART-MOTO TEAM 95
Yamaha
78
05:51’35.699
2 γύροι
9.Team ERC Endurance
Ducati
78
05:51’36.192
2 γύροι
10.TEAM PLUSONE
BMW
78
05:51’37.102
2 γύροι
 
Βαθμολογία ομάδων
Suzuki Endurance Racing Team
79
BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM
64
Wójcik Racing Team
48
YART – YAMAHA
43
3ART – MOTO TEAM 95
33
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Yamaha
102
BMW
80
Suzuki
78
Kawasaki
55
Honda
54

 

Ετικέτες

Erzbergrodeo – Ιστορικός αγώνας με 5η νίκη Lettenbichler και τρεις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες στον τερματισμό

Μόλις ο τρίτος αναβάτης που καταφέρνει πέντε νίκες, μετά τους Taddy Blazusiak και Graham Jarvis
Manuel Lettenbichler
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/6/2026

Ο περίφημος αυστριακός αγώνας Hard Enduro, Red Bull Erzbergrodeo, δεν ανήκει πια στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της FIM, ωστόσο διατηρεί ατόφια τη μυθική του υπόσταση και φυσικά τη δημοφιλία του που για μια χρονιά ακόμη έφερε σχεδόν 1.100 αναβάτες στην εκκίνηση του Προλόγου από τον οποίο προκρίθηκαν οι 500 πρώτοι για τον κυρίως αγώνα.

 

Erzbergrodeo

Νικητής στη διαδικασία αυτή ήταν ο Andrea Verona (KTM), μπροστά από τον Daniel Sanders (KTM) και τον Carson Brown (KTM),  ενώ ο Lettenbichler προκρίθηκε από την τέταρτη θέση.

Στον κυρίως αγώνα ωστόσο ο Γερμανός πρωταθλητής και πρωτοπόρος του παγκοσμίου FIM Hard Enduro έδειξε από την αρχή τις διαθέσεις του οδηγώντας τη δράση μπροστά από τους Trystan Hart (KTM) και Mitch Brightmore (GASGAS). Λίγο αργότερα στην ηγετική ομάδα του αγώνα προστέθηκε ο Teodor Kabakchiev (Sherco).

Erzbergrodeo

Ωστόσο ουδείς μπόρεσε να απειλήσει τον Lettenbichler, παρότι ο Γερμανός είχε μια πτώση από την οποία χτύπησε λίγο το χέρι του, με τον Hart δεύτερο, ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Mario Román με μια μοτοσυκλέτα Husqvarna ΤΕ300 αλλά διακοσμημένη με αυτοκόλλητα CFMOTO, με την οποία συνεργάζεται ο Ισπανός αναβάτης εδώ και μερικούς μήνες.

Στη φετινή 30ή διοργάνωση του Erzbergrodeo, από τους 500 που πήραν εκκίνηση, μόλις 15 αναβάτες έφτασαν ως τον τερματισμό, ενώ το τελικό αποτέλεσμα καταγράφει μια ιστορική στιγμή, με τρεις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες μέσα στους 15 τερματίσαντες.

Erzbergrodeo

Πρώτος και καλύτερος ανάμεσά τους ο Σουηδός Eddie Karlsson τερμάτισε με τη Stark Varg στην ένατη θέση, μια θέση πίσω του έφτασε στην καρό σημαία ο 51 ετών Graham Jarvis με τη μοτοσυκλέτα JARV-E που εξέλιξε ο ίδιος, ενώ την ηλεκτρική τριάδα συμπλήρωσε ο Toby Martin στη δωδέκατη θέση με τη δεύτερη Stark Varg.