MotoGP 2024: Όλα έτοιμα για την έναρξη στο Qatar - Το αναλυτικό πρόγραμμα

Η σεζόν ξεκινάει από την έρημο της Doha την Πέμπτη 7 Μαρτίου
motomagMotoGP Κατάρ – Όλα έτοιμα για την έναρξη των MotoGP: Το αναλυτικό πρόγραμμα
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

5/3/2024

Το Σαββατοκύριακο 8-10 Μαρτίου του 2024, η σεζόν των MotoGP ανοίγει αυλαία στην πίστα Lusail του Κατάρ, με τον μοναδικό νυχτερινό αγώνα του Πρωταθλήματος.

Από το 2007 η πίστα του Κατάρ σηματοδοτεί την έναρξη της αγωνιστικής σεζόν, με μόνη εξαίρεση το 2023, όταν λόγω εργασιών τα MotoGP ξεκίνησαν από την άκρη της Ιβηρικής Χερσονήσου, στην πίστα του Portimao της Πορτογαλίας. Το 2024 το Κατάρ επιστρέφει στην παραδοσιακή του θέση ως πρώτος γύρος της χρονιάς, με τις ομάδες, τους αναβάτες και όλο τον "θίασο" των MotoGP να ετοιμάζονται, καθώς την Πέμπτη θα γίνει και η καθιερωμένη ομαδική φωτογράφηση.

Σε λιγότερα από τρία 24ωρα λοιπόν, αναβάτες και ομάδες θα βρεθούν στην πίστα του Κατάρ για τα πρώτα δοκιμαστικά, τα οποία θα γίνουν την Παρασκευή 8 Μαρτίου, με τον αγώνα της μεγάλης κατηγορίας να ολοκληρώνει το αγωνιστικό τριήμερο, την Κυριακή 10 Μαρτίου. Το 2024 αναμένεται μία χρονιά με δυνατές συγκινήσεις, με τον αγώνα Sprint να παραμένει και φέτος, με όλα τα βλέμματα να είναι στραμμένα στην νέα αρχή του Marc Marquez με την Ducati.

Το αναλυτικό πρόγραμμα των τεσσάρων ημερών του Qatar με ώρες Ελλάδας:

Πεμπτη 7/3

 

 

Ωράριο

Κατηγορία

Event

14:00-14:05

MotoGP™

GearUP

14:05-14:35

MotoGP™

Podcast

15:00-15:35

MotoGP™

Pre-Event Press Conference 1

15:35-16:00

MotoGP™

Pre-Event Press Conference 2

16:00-18:45

MotoGP™

Group photo

 

 

 

Παρασκευή 8/3

 

 

Ωράριο

Κατηγορία

Event

13:00-13:35

Moto3™

Free Practice

13:50-14:30

Moto2™

Free Practice

14:45-15:30

MotoGP™

Free Practice Nr. 1

15:40-17:10

MotoGP™

Best of

17:15-17:50

Moto3™

Practice Nr. 1

18:05-18:45

Moto2™

Practice Nr. 1

19:00-20:00

MotoGP™

Practice

 

 

 

Σάββατο 9/3

 

 

Ωράριο

Κατηγορία

Event

11:30-12:00

Moto3™

Practice Nr. 2

12:15-12:45

Moto2™

Practice Nr. 2

13:00-13:30

MotoGP™

Free Practice Nr. 2

13:40-13:55

MotoGP™

Qualifying Nr. 1

14:05-14:20

MotoGP™

Qualifying Nr. 2

14:30-15:45

MotoGP™

Best of

15:50-16:05

Moto3™

Qualifying Nr. 1

16:15-16:30

Moto3™

Qualifying Nr. 2

16:45-17:00

Moto2™

Qualifying Nr. 1

17:10-17:25

Moto2™

Qualifying Nr. 2

18:00

MotoGP™

Sprint (11 γύροι)

 

 

 

Κυριακή 10/3

 

 

Ωράριο

Κατηγορία

Event

14:40-14:50

MotoGP™

Warm Up

15:00-15:40

MotoGP™

Talk Show

16:00

Moto3™

Race (16 γύροι)

17:15

Moto2™

Race (18 γύροι)

19:00

MotoGP™

Race (22 γύροι)

20:10-20:45

MotoGP™

After the Flag

20:45-21:30

MotoGP™

Race Press Conference

Ετικέτες

Τα νέα κράνη που περνούν τις ειδικές προδιαγραφές FRHPhe-02 από την FIM - Κάνοντας τους αγώνες πιο ασφαλείς

Νέα πρότυπα ασφαλείας αγωνιστικών κρανών FRHPhe-02 από την FIM
FIM RHPhe-02
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/10/2025

Η FIM ανακοινώνει σειρά εγκεκριμένων κρανών, σύμφωνα με το πρότυπο FRHPhe-02, ανάμεσά τους και νέα off-road μοντέλα

Τα περασμένα χρόνια η μετάβαση από τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας ECE 22.05 στα αυστηρότερα ECE 22.06 ανακίνησε την συζήτηση γύρω από τα πρότυπα ασφαλείας κρανών.

Τι ισχύει όμως για τα αγωνιστικά κράνη;

Η διεθνής μοτοσυκλετιστική ομοσπονδία έχει εδώ και χρόνια το δικό της πρότυπο πιστοποίησης FRHPhe-01 (FIM Racing Homologation Programme helmet 01) και τώρα γυρνάει σελίδα με το ανανεωμένο και αυστηρότερο πρότυπο FRHPhe-02 που υπερπληροί τα εμπορικά πρότυπα των εκάστοτε αγορών και θα είναι απαραίτητο να φέρουν τα κράνη των συμμετεχόντων αγωνιζόμενων στα πρωταθλήματα της διεθνούς ομοσπονδίας από το ερχόμενο έτος.

To εγχείρημα αυτό αποτελεί ένα μόνο σκέλος από την εκτεταμένη προσπάθεια ομολογκαρίσματος της FIM που περιλαμβάνει διαφορές πλευρές των αγώνων πέρα από τα κράνη, από τις μπαριέρες, έως τις βαφές της πίστας και ακόμα και τους φωτεινούς ενημερωτικούς πίνακες.

Η FIM συγχαίρει τις CABERG, SCORPION EXO, JUST1, ARAI, AGV, HJC, ALPINESTARS και BELL για την παρουσίαση νέων κρανών εγκεκριμένων από τη FIM, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος FRHPhe-02, τα οποία επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται άμεσα στα Πρωταθλήματα της FIM. Το κράνος της ARAI διαθέτει πιστοποίηση JIS (ιαπωνικής αγοράς), ενώ τα υπόλοιπα φέρουν την ευρωπαϊκή πιστοποίηση ECE 22-06. Όλα έχουν περάσει επιτυχώς τις δοκιμές του προτύπου FIM Helmet Standard FRHPhe-02, το οποίο θα είναι υποχρεωτικό από το 2026 στα Πρωταθλήματα της FIM.

Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι πως ένα κράνος μπορεί να έχει επιτύχει την πιστοποίηση σε κάποια μόνο από τα διαθέσιμα μεγέθη του, ενώ σε κάποια άλλα όχι.

Έτσι λοιπόν το μοντέλο CABERG GP-01 είναι πιστοποιημένο κατά το πρώτυπο FRHPhe-02 σε μεγέθη M & L, το SCORPION EXO RACE AIR σε M, L, XL, XXL, το JUST1 J-GP R σε L, το ARAI RX-7X FIM RACING#2 σε XS, S, M, L, XL, το AGV PISTA GP RR FIM RACING#2 σε M, το HJC RPHA 1 V2 CARBON σε XXS, XS, M, L, XL, XXL, ενώ τα ALPINESTARS S-M10 και BELL MOTO 10-GP διατίθενται σε μεγέθη M και L. Η πιστοποίηση επιβεβαιώνεται από την ετικέτα homologation της FIM που είναι ραμμένη στο λουράκι του πηγουνιού.

Αυτή τη στιγμή, αρκετοί ακόμα κατασκευαστές συνεργάζονται με τα εργαστήρια της FIM για δοκιμές, με δεκαέξι για τα off-road κράνη FRHPhe-02 και δεκαεννέα για τα κράνη αγώνων πίστας.

Υπενθυμίζεται ότι η φάση 02 του προγράμματος FIM Racing Homologation Programme for helmets (FRHPhe-02) ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2022. Αυτή η νέα φάση εστιάζει εξίσου στα off-road κράνη, διαχωρίζοντας τις απαιτήσεις και εδραιώνοντας για πρώτη φορά ένα ξεχωριστό πρότυπο, αποτελώντας ένα σημαντικό βήμα για την ασφάλεια στο Motocross, το Enduro, το Speedway και το Cross-Country, με το πρώτο πρότυπο FIM για τα Off-Road Πρωταθλήματα.

Από την αρχή, ο στόχος του προγράμματος FRHPhe-02 ήταν η βελτίωση της προστασίας του κεφαλιού των αναβατών σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες. Η φάση αυτή, που θεσπίστηκε το 2022 σε συνεργασία με τους κατασκευαστές κρανών, θέτει ένα νέο πρότυπο το οποίο ξεπερνά τα ήδη υπάρχοντα στην αγορά (όπως τα UN ECE 22.06, Snell M2020, JIS T8133) αλλά και το προηγούμενο FRHPhe-01.

Σε σχέση με τα προγενέστερα πρότυπα, το FRHPhe-02 περιλαμβάνει πιο εκτεταμένη και αυστηρή αξιολόγηση των επιδόσεων, πέρα από την απαραίτητη συμμόρφωση με ένα διεθνές πρότυπο. Στις νέες δοκιμές περιλαμβάνονται επιπλέον κριτήρια και μετρήσεις, όπως:

  • κρούσεις σε πλάγιες επιφάνειες,
  • κρούσεις σε ημισφαιρικά αμόνια (για τη μέτρηση περιστροφικών φορτίων),
  • δοκιμή ταχείας αφαίρεσης επενδύσεων παρειών,
  • και η εισαγωγή του κριτηρίου κατάγματος κρανίου (Skull Fracture Criterion - SFC).

Το νέο πρότυπο FRHPhe-02 επιβεβαιώνει τη διαρκή δέσμευση της FIM για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των αναβατών σε κάθε πτυχή του αγωνιστικού κόσμου.