Ανοιγει η αυλαία για τον 1ο Γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Hard Enduro 2025!

 Ο Jarvis αντιμετωπίζει τους Lettenbichler και Bolt στα Valleys της Ουαλίας
Jarvis at the Valleys
Από το

motomag

8/5/2025

Η σεζόν 2025 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Hard Enduro (HEWC) ξεκινά – ο Graham Jarvis επιβεβαιώθηκε για συμμετοχή στον πρώτο γύρο Valleys Hard Enduro αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ουαλία.

Μετά από έναν μακρύ χειμώνα αβεβαιότητας, οι κορυφαίοι αναβάτες Hard Enduro του κόσμου συγκεντρώνονται σε μια έκταση ανω των 28.000 χλμ2 στην Νότια Ουαλία, καθώς η σεζόν HEWC ξεκινά δυναμικά.

Κορυφαίοι αναβάτες που αναγκάστηκαν να προσαρμόσουν τα αγωνιστικά τους προγράμματα μετά την προσωρινή ακύρωση και τελική διάσωση του πρωταθλήματος από νέους διοργανωτές, ProTouchGlobal GmbH, θα πάρουν μέρος στο πρώτο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, προσφέροντας μια πρώτη γεύση από τη νέα εποχή του HEWC.

Ο βετεράνος Graham Jarvis προστίθεται στη λίστα συμμετοχών της Pro κατηγορίας, η οποία περιλαμβάνει φυσικά και τον παγκόσμιο πρωταθλητή Mani Lettenbichler, που επιστρέφει για να υπερασπιστεί τον τίτλο του στα ανθρακωρυχεία της Ουαλίας, επιδιώκοντας το τέταρτο συνεχόμενο στέμμα του.

Ο Lettenbichler ολοκλήρωσε την αποκατάσταση για τον τραυματισμό του από το τέλος του 2024 και ξεκινά το πρωτάθλημα με το λιγότερο αγωνιστικό χρόνο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του.

Ο Billy Bolt επιστρέφει επίσης, πλήρως αναρρωμένος και σε εξαιρετική φυσική κατάσταση, με στόχο να ανακόψει την κυριαρχία του Lettenbichler. Το δίδυμο Lettenbichler & Bolt κυριαρχεί στη σκηνή του Hard Enduro από την εποχή του WESS (World Enduro Super Series), και η επιστροφή αμφότερων αποτελεί  εξαιρετικό νέο για το πρωτάθλημα.

Mani Lettenbichler:

“Η προετοιμασία μου πήγε πολύ καλά, ειδικά αν αναλογιστούμε πόσο καιρό ήμουν εκτός λόγω τραυματισμού.
Η ομάδα δούλεψε σκληρά για να είναι η μοτοσυκλέτα τέλεια και εγώ έδωσα τον καλύτερό μου εαυτό για να είμαι 100% έτοιμος.
Αισθάνομαι θετικά ενόψει του πρώτου γύρου και, όπως πάντα, στόχος μου είναι να κερδίζω αγώνες και να πάρω άλλο ένα πρωτάθλημα.”

Ο Wade Young, 2ος στο πρωτάθλημα 2024, ξεκινά το 2025 σε καλύτερη φυσική κατάσταση, έχοντας εργοστασιακή υποστήριξη από τη Leader Tread GASGAS. Το 2024 η μοτοσυκλέτα του βρισκόταν υπό εξέλιξη, αλλά έδειξε εντυπωσιακή πρόοδο. Φέτος, αναμένουμε από τον Νοτιοαφρικανό πιο σταθερές εμφανίσεις.

Οι Teodor Kabakchiev και Mario Roman, αμφότεροι με podium στα Valleys το 2024, είναι καθυστερημένες συμμετοχές της εργοστασιακής ομάδας Sherco, λόγω της αρχικής αβεβαιότητας του πρωταθλήματος. Η χρονιά τους το 2024 δεν εξελίχθηκε όπως αναμενόταν και φέτος καλούνται να είναι πιο συνεπείς.

Η ομάδα X-Grip Racing συμμετέχει με πλήρη δύναμη, και επικεφαλείς τους αδερφούς Brightmore. Η μεταγραφή-σταθμός των Βρετανών αναβατών στην X-Grip απέδωσε καρπούς στο SuperEnduro, και τώρα μεταφέρουν την επιτυχία τους εκτός σταδίων, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο τον πήχη.

Και φυσικά είδηση αποτελεί η προσθήκη του, κατά πολλούς Greatest Of All Time, Graham Jarvis.

 Ο πρώτος γύρος του πρωταθλήματος θα διεξαχθεί στο Walters Arena αυτό το Σαββατοκύριακο

Το ημερολόγιο αγώνων HEWC 2025 περιλαμβάνει :

Γύρος 1: Valleys Hard Enduro – Ηνωμένο Βασίλειο, 10-11 Μαΐου

Γύρος 2: Red Bull Erzbergrodeo – Αυστρία, 29-30-31 Μαΐου & 1 Ιουνίου

Γύρος 3: Xross Hard Enduro Rally – Σερβία, 18-19-20-21 Ιουνίου

Γύρος 4: Red Bull Romaniacs – Ρουμανία, 22-23-24-25-26 Ιουλίου

Γύρος 5: Red Bull Outliers – Καναδάς, 6-7 Σεπτεμβρίου

Γύρος 6: Abestone – Ιταλία, 20-21 Σεπτεμβρίου

Γύρος 7: Sea to Sky – Τουρκία, αρχές Οκτωβρίου (υπό επιβεβαίωση)

Γύρος 8: 24MX GetzenRodeo – Γερμανία, 24-25 Οκτωβρίου

 

Mario Roman-Sherco: Χωρίζουν οι δρόμοι τους αλά M.Marquez-Honda

Νέο ξεκίνημα ψάχνει ο Ισπανός μετά από 9 χρόνια συνεργασίας με τη Sherco Factory Racing
Roman
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Μετά από σχεδόν μία δεκαετία κοινής πορείας, ο Mario Roman και η Sherco τραβούν χωριστούς δρόμους, σε μια απόφαση που αιφνιδίασε αλλά πάρθηκε με κοινή συναίνεση, όπως έγινε με τον M.Mrquez και τη Honda.

Ο Mario Roman επιβεβαίωσε επίσημα την αποχώρησή του από τη Sherco Factory Racing μετά από εννέα ιδιαίτερα επιτυχημένα χρόνια. Η είδηση εξέπληξε τον κόσμο του Hard Enduro, ωστόσο ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι η απόφαση ήταν αμοιβαία και βασισμένη στην κοινή εκτίμηση για όσα πέτυχαν μαζί.

 "Βρίσκομαι σε ένα σημείο της καριέρας μου όπου νιώθω την ανάγκη να εξερευνήσω νέους δρόμους και ευκαιρίες", εξηγεί ο Ισπανός αναβάτης, δίνοντας το στίγμα της επόμενης ημέρας.

Roman

Σε ερώτηση για το αν θα παραμείνει στην εργοστασιακή ομάδα της Sherco την επόμενη σεζόν, ο Roman είναι ξεκάθαρος, λέγοντας, “Ναι, αποφάσισα να μην συνεχίσω με την επίσημη ομάδα της Sherco. Ήταν μια πολύ δύσκολη απόφαση και χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να την πάρω, γιατί ήμασταν μαζί για πάρα πολλά χρόνια. Η ομάδα ήθελε να με κρατήσει και μου πρότεινε ανανέωση συμβολαίου για αρκετές σεζόν, όμως νιώθω ότι βρίσκομαι σε ένα σημείο όπου χρειάζομαι νέες προκλήσεις.”

Οι λόγοι που τον οδήγησαν σε αυτή την επιλογή δεν είναι μόνο αγωνιστικοί. “Μετά από τόσα χρόνια, αρχίζεις να νιώθεις την ανάγκη για κάτι διαφορετικό. Παράλληλα, θέλω περισσότερη ελευθερία στη διαχείριση της καριέρας μου και των προσωπικών μου χορηγών, κάτι που στη Sherco ήταν αρκετά περιορισμένο”.

Παρά την αποχώρηση, ο Roman μιλά με ιδιαίτερα θερμά λόγια για τη γαλλική εταιρεία, “Κοιτάζω πίσω με απόλυτα θετικό τρόπο. Ήταν εννέα απίστευτα χρόνια, γεμάτα αγωνιστικές επιτυχίες και μια πολύ στενή σχέση με όλη την ομάδα. Θα συνεχίσω να μιλάω με σεβασμό για τη Sherco”.

Roman

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στους ανθρώπους που στάθηκαν δίπλα του από την πρώτη στιγμή, “Θέλω να ευχαριστήσω ειδικά τον Jordan Curvalle, που πίστεψε σε μένα από την αρχή και μου έδωσε την ευκαιρία να εξελιχθώ ως επαγγελματίας. Επίσης τους Marc και Thomas Teissier, αλλά και τους Fabien Planet, David Boulanger και Loris, που ήταν οι άνθρωποί μου μέσα στην ομάδα”.

Ο Roman δεν δίστασε να ασκήσει κριτική στο σύγχρονο μοντέλο εργοστασιακών συμβολαίων, “Ναι, θεωρώ ότι τα σημερινά συμβόλαια είναι υπερβολικά περιοριστικά. Οι αναβάτες πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στη διαχείριση της εικόνας τους και των συνεργασιών τους. Στα εργοστασιακά σχήματα είσαι “ντυμένος” από την κορυφή ως τα νύχια και δεν μπορείς ούτε καν να βάψεις το κράνος σου ή να εξατομικεύσεις τον εξοπλισμό σου, κάτι που σε άλλα sport του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι αυτονόητο”.

Roman

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η ενεργή συμμετοχή του στη WERA , την ένωση αναβατών Hard Enduro (World Enduro Riders Association), “Είναι απαραίτητο οι αναβάτες να έχουν περισσότερη επιρροή και καλύτερες συνθήκες. Η καριέρα μας είναι μικρή και πρέπει να προστατεύεται. Η WERA είναι ένα σημαντικό βήμα προς την επαγγελματοποίηση του Hard Enduro”.

Όσο για το μέλλον; Ο Roman αφήνει σκόπιμα τα χαρτιά του κλειστά, ”Υπάρχουν πράγματα σε εξέλιξη, αλλά δεν μπορώ να μιλήσω ακόμη. Είμαι ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να τα μοιραστώ. Θέλω πάντα να κυνηγάω τις προκλήσεις που με παρακινούν, σε αυτό με έχει εμπνεύσει πολύ και ο Marc Marquez, που άφησε ένα ιστορικό εργοστάσιο και βγήκε από τη ζώνη άνεσής του.”

Roman

Η πρόθεσή του είναι να συνεχίσει κανονικά στο Hard Enduro World Championship, πιθανότατα με ένα πιο ανεξάρτητο εγχείρημα, συμμετέχοντας τόσο σε όλο το πρωτάθλημα όσο και σε κορυφαίους αγώνες όπως το Erzbergrodeo και το Romaniacs.

Roman

Παράλληλα, το project της νεανικής αγωνιστικής ομάδας Sorry Bro junior team συνεχίζεται κανονικά, ενώ νέες δράσεις έρχονται και εκτός αγώνων, με ρόλους πρεσβευτή εταιριών, εξέλιξη προϊόντων, κανάλι YouTube, εκπαιδευτικά camps και ηλεκτρονικό κατάστημα, με  μόνο βέβαιο ότι ο Mario Roman ετοιμάζεται για το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο της καριέρας του, και όπως όλα δείχνουν, θα είναι εξίσου φιλόδοξο και απαιτητικό.