Erzbergrodeo 2022 - O Manuel Lettenbichler και η ΚΤΜ στο πρώτο σκαλί του βάθρου
Μόλις 8 τερματίσαντες στο χρονικό όριο του αγώνα, από τις 1.200 αρχικές συμμετοχές
Από τον
Κώστα Γκαζή
20/6/2022
Ο Γερμανός εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ, Manuel Lettenbichler, κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του τον αγώνα του Erzbergorodeo 2022, αγώνα που πλέον αποτελεί παράλληλα και γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Hard Enduro της FIM.
Ο αγώνας του Erzbergrodeo αποτελεί εμβληματικό αγώνα της Hard Enduro Παγκόσμιας σκηνής, ενώ διεξάγεται στο βουνό Erzberg της Αυστρίας, μέσα σε ένα λειτουργικό ορυχείο που παράγει περισσότερους από 2 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος σε ετήσια βάση.
Πίσω από τον πρώτο για τον 3ο γύρο του FIM Hard Enduro του 2022, Manuel Lettenbichler, στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Mario Roman της Sherco Factory Racing ενώ τρίτος ήταν ο αναβάτης της FMF KTM Factory Racing Trystan Hart. Ο Hart έγινε έτσι ο πρώτος Καναδός αγωνιζόμενος που ανεβαίνει στο βάθρο του «Σιδερένιου Γίγαντα», όπως είναι γνωστός ο αγώνας της Αυστρίας. Αξίζει να σημειωθεί πως στον αγώνα του 2022 μόλις οκτώ αναβάτες είδαν τη σημαία του τερματισμού στο χρονικό όριο των 4 ωρών που θέτει η διοργάνωση!
Το 2022 το θρυλικό Red Bull Erzbergrodeo επέστρεψε μετά από απουσία δύο ετών λόγω των μέτρων για τον Κορωνοϊό, στην 26 έκδοση του.
Ο αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing Manuel Lettenbichler οδήγησε την κούρσα των 500 αγωνιζομένων που πήραν την πρόκριση (από τους 1.200 αναβάτες του προλόγου), κερδίζοντας για πρώτη φορά τον αγώνα, έναν αγώνα που είχε κερδίσει και ο πατέρας του, Andreas, το 2015.
Όπως ήταν φυσικό, οι κορυφαίοι αγωνιζόμενοι είχαν προκριθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης, με τον Lettenbichler να ξεκινά πρώτος και να διατηρεί τη θέση αυτή μέχρι τον τερματισμό.
Αρχικά, ο Michael Walkner της GASGAS βρισκόταν κοντά στον Lettenbichler, ενώ τους ακολουθούσε ο εργοστασιακός αναβάτης της Husqvarna, Billy Bolt, ο Ρουμάνος Teodor Kabakchiev με ΚΤΜ, και ο Mario Roman της Sherco.
Η ατυχία χτύπησε τον Graham Jarvis της Husqvarna με το καλημέρα, καθώς ένα τεχνικό πρόβλημα τον καθήλωσε για περισσότερη από μια ώρα, μέχρι να επισκευάσει τη μοτοσυκλέτα του και να συνεχίσει.
Στη συνέχεια του αγώνα και στον νέο τομέα του «Udo’s Playground» -ένα ανηφορικό κομμάτι με μεγάλες πέτρες-, οι Lettenbichler, Walkner και Roman βρέθηκαν να παλεύουν κοντά ο ένας με τον άλλο, όμως στο διαβόητο κομμάτι «Carl’s Dinner» ο Lettenbichler μεγάλωσε τη διαφορά υπέρ του, ενώ ο Roman πέρασε τον Walkner.
Στα τελευταία στάδια ο Mario Roman πάλεψε για τη νίκη, όμως ο Mani διατηρούσε συνεχώς το πάνω χέρι, είτε με μικρή είτε με μεγαλύτερη διαφορά, για να τερματίσει μετά από τρεις ώρες αγώνα πρώτος, τρία λεπτά πριν τον αναβάτη της Sherco.
Τρίτος τελικά τερμάτισε ο Trystan Hart, στη δεύτερη μόλις συμμετοχή του στο Erzbergrodeo.
Μάχη για την 4η θέση έδωσαν ο Billy Bolt με τον Alfredo Gomez, με τον Βρετανό να επικρατεί τελικά του Ισπανού, παίρνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στο Erzberg, παρά τους τραυματισμούς σε αστράγαλο και καρπό που τον ταλαιπωρούν ακόμα.
Ο φοβερός και τρομερός Graham Jarvis έκανε ένα από τα πιο επικά comeback του αγώνα, αφού μετά την επισκευή στη μοτοσυκλέτα του συνέχισε τον αγώνα από την 500η και τελευταία θέση, για να τερματίσει τελικά… 18ος!
Ο επόμενος αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Hard Enduro 2022, θα λάβει χώρα στι 8-10 Ιουλίου στην Abestone της Ιταλίας.
Αποτελέσματα Red Bull Erzbergrodeo 2022:
1. Manuel Lettenbichler (KTM) 2:58:51; 2. Mario Roman (Sherco) 3:02:17; 3. Trystan Hart (KTM) 3:11:53; 4. Billy Bolt (Husqvarna) 3:18:25; 5. Alfredo Gomez (GASGAS) 3:20:30; 6. Michael Walkner (GASGAS) 3:40:32; 7. Wade Young (Sherco) 3:55:13; 8. Matthew Green (KTM) 3:55:54…
Γενική Βαθμολογία Πρωταθλήματος FIM Hard Enduro 2022 μετά τον 3ο γύρο:
1. Billy Bolt (Husqvarna) 45pts; 2. Mario Roman (Sherco) 43pts; 3. Manuel Lettenbichler (KTM) 40pts; 4. Graham Jarvis (Husqvarna) 37pts; 5. Teodor Kabakchiev (KTM) 35pts; 6. Alfredo Gomez (GASGAS) 33pts; 7. Wade Young (Sherco) 32pts; 8. Michael Walkner (GASGAS) 29pts; 9. David Cyprian (KTM) 16pts; 10. Matthew Green (KTM) 16pts…
Onboard video από τη μοτοσυκλέτα του Manuel Lettenbichler:
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro 1ος αγώνας – Εντυπωσιακός Γ.Τρίγκας - Αποτελέσματα
Νίκη Τρίγκα σε δύσκολο αγώνα
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
17/3/2018
Ξεκίνησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro με τον Γιάννη Τρίγκα (κεντρική φωτογραφία) να βρίσκεται σε εντυπωσιακή φόρμα και να αποδεικνύεται εξαιρετικά προπονημένος!
φωτό / συνεργασία ρεπορτάζ: Θοδωρής Ερμήλιος - Post Production Media
Με έναν απαιτητικό αγώνα που η συνολική του διάρκεια άγγιξε τις οχτώ ώρες άνοιξε η αυλαία του πρωταθλήματος. Στον διήμερο αγώνα στην Καρδίτσα πιο δυνατά από όλους την πρώτη μέρα, ξεκίνησε ο Γιάννης Τρίγκας (#22 Beta) που πήρε νωρίς προβάδισμα και επέστρεψε στις νίκες της Γενικής μετά από δύο χρόνια.
Ο δικός μας, Κίμων Καράμπελας (#225 Gas Gas) που επέστρεψε φέτος στην ενεργό δράση, ακολουθούσε τον Τρίγκα ωστόσο τρεις πτώσεις δεν του επέτρεψαν να παραμείνει στο κυνήγι της νίκης και τον περιόρισαν στην τέταρτη θέση της Γενικής. Ευτυχώς όλες τους δίχως κάποιο τραυματισμό με την μία όμως από αυτές να του κοστίζει πολλά δευτερόλεπτα καθώς το τιμόνι χώθηκε στην λάσπη.
Κίμων Καράμπελας (#225 Gas Gas)
Η λάσπη ήταν μία από τις δυσκολίες της ημέρας, όχι όμως στον βαθμό που αναμένεται αύριο. Σήμερα ο δυνατός αέρας που έπαιρνε τις κορδέλες και η μπόλικη βροχή των προηγούμενων ημερών δυσκόλεψαν πολύ τα πράγματα, αλλά απλά έδωσαν μία πρώτη γεύση στους αναβάτες. Κι αυτό γιατί αύριο η λάσπη θα είναι περισσότερη καθώς μέσα στην νύχτα η βροχή θα συνεχιστεί, ενώ και ο αέρας θα είναι αύριο αμείωτος. Το σκηνικό λοιπόν αναμένεται άκρως απαιτητικό, με τους αναβάτες να δηλώνουν ωστόσο έτοιμοι.
Σε εξαιρετική φόρμα κι ένας από τους «έτοιμους» για αύριο, ο Δημήτρης Βαγγελάκος (#112 Yamaha) που σήμερα τερμάτισε στη δεύτερη θέση και πήρε τη νίκη στην Ε1 ενώ στην Ε3 νικητής ήταν ο Βασίλης Σιαφαρίκας (#31 Honda).
Δημήτρης Βαγγελάκος (#112 Yamaha)
Οι συμμετοχές για την πρώτη μέρα του αγώνα έφτασαν τις 47 ενώ ήδη στο parc ferme βρίσκονται και οι μοτοσυκλέτες των αναβατών που θα αγωνιστούν μόνο τη δεύτερη μέρα (Κυριακή) με το σύνολο των αγωνιζομένων να αγγίζει τους 100
Το σκηνικό για την δεύτερη ημέρα και τον δεύτερο αγώνα, στήνεται από τώρα εξίσου απαιτητικό με σήμερα…
Βασίλης Σιαφαρίκας (#31 Honda) νικητής Ε3!
Νίκος Ζέρβας (#495 Honda):
Ζώρας Αλέξης (#133 KTM):
Αποτελέσματα 1ου αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro: