Η ΚΤΜ ενδυναμώνει την Gas Gas σε παγκόσμιο επίπεδο

Τρεις ηχηρές μεταγραφές αναβατών σε MX, Enduro και Rally
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

14/11/2019

Η είδηση της εξαγοράς του 60% των μετοχών της Gas Gas από την KTM, δημιούργησε μια σειρά από εύλογα ερωτηματικά για τον σκοπό που έχει αυτή η επιχειρηματική κίνηση από το αυστριακό εργοστάσιο. Ακούστηκαν πολλές λογικές απαντήσεις, αλλά καμία από μόνη της δεν αρκεί για να μας δώσει μια πλήρη εικόνα. Κάποιοι είπαν πως η KTM προσπαθεί να γίνει μονοπώλιο στο χώρο της off-road αγοράς και η κυρίαρχη θέση της Gas Gas στο trial θα συμπληρώσει ένα κομμάτι που δεν έχει καλύψει η γκάμα της KTM και της Husqvarna. Ειδικά το ηλεκτρικό trial της Gas Gas που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα TrialE θεωρείται πως έχει κορυφαία τεχνολογία και πως μόνο γι΄αυτό την αγόρασε η KTM.

Χθες όμως ήρθε μία νέα είδηση που δείχνει πως η KTM έχει εντελώς διαφορετικά πλάνα για την Gas Gas και όχι μόνο δεν θέλει να την περιορίσει στον χώρο του trial, αλλά την ενισχύει με εντυπωσιακό τρόπο σε όλα τα σημαντικά παγκόσμια πρωταθλήματα off-road. Τρία κορυφαία ονόματα αναβατών της KTM πάνε στην Gas Gas το 2020. O Glenn Coldenhoff στο MXGP, ο Taddy Blazusiak στο WESS Enduro World Championship και η Laia Sanz στα Rally θα φοράνε τα χρώματα των εργοστασιακών ομάδων της Gas Gas.

Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε εργοστασιακή ομάδα της Gas Gas στο MXGP κι αυτό θα γίνει με εμφατικό τρόπο, αφού αναβάτες θα είναι ο Glenn Coldenhoff και ο Ivo Monticelli. Το 2019 ο Glenn Coldenhoff ήταν τρίτος στην κατάταξη των MXGP και είχε κερδίσει στην κατηγορία του στους δύο τελευταίους αγώνες. Ουσιαστικά η KTM αναβάθμισε την ιδιωτική ομάδα Standing Construct σε εργοστασιακή της Gas Gas. Όπως δήλωσε ο Glenn Coldenhoff: Όταν με πήρε τηλέφωνο ο μάναζερ της ομάδας και μου είπε τα νέα, αμέσως ενθουσιάστηκα. Είναι πολύ μεγάλη ευκαιρία για μένα η αναβάθμιση της ομάδας σε εργοστασιακό επίπεδο και η υποστήριξη που θα έχω από ένα μεγάλο εργοστάσιο με τεχνογνωσία”.

Ο Taddy Blazusiak δεν χρειάζεται συστάσεις και η αγωνιστική του καριέρα είναι ταυτισμένη με την KTM στο Enduro και Extreme Enduro. Πρόκειται για ένα από τα πιο “βαριά” ονόματα στο χώρο και η μεταπήδησή του στην Gas Gas αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο τις προθέσεις της KTM. Είμαι ενθουσιασμένος που θα συμμετέχω σε αυτό το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Gas Gas. Βρίσκομαι στην ΚΤΜ από… πάντα και γνωρίζω τις ικανότητες και την δυναμική που θα έχει το νέο εγχείρημα.”

Όμως και στα Rally, η Laia Sanz είναι ένα πολύ δυνατό χαρτί για το branding της Gas Gas. Η Laia Sanz έχει κερδίσει το παγκόσμιο Πρωτάθλημα Trial γυναικών και τα τελευταία δέκα χρόνια που ασχολείται με τα Rally και το Enduro έχει καταφέρει να τερματίσει 9η στο Dakar το 2015 και να είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα αναβάτρια στα στατιστικά της FIM στο Dakar.

Όλα αυτά ταιριάζουν άψογα μεταξύ τους, όπως η ίδια δήλωσε: Από τη στιγμή που μου ανακοίνωσαν τις αποφάσεις για την Gas Gas, όλα έγιναν πολύ γρήγορα και πρέπει να τρέξουμε ώστε να ετοιμάσουμε τη μοτοσυκλέτα για το Dakar του 2020. Έχουμε κίνητρο, η μοτοσυκλέτα δείχνει υπέροχη και θα είμαστε σε υψηλούς ρυθμούς προετοιμασίας έως τον Ιανουάριο. Η Gas Gas είναι γνωστή για τις trial μοτοσυκλέτες της και αυτό συνδέεται με την δική μου αγωνιστική πορεία ως αναβάτρια Trial. Η σελίδα αλλάζει και στόχος μου είναι να κάνω την καλύτερη δυνατή δουλειά ως μέρος αυτού του νέου ταξιδιού της Gas Gas.”

Οι δηλώσεις του προέδρου του αγωνιστικού τμήματος της KTM κυρίου Robert Jonas, δίνουν ανάγλυφη εικόνα για την επιλογή των αναβατών και την δημιουργία των εργοστασιακών ομάδων: ”Η Gas Gas είναι μία ακόμη συναρπαστική ιστορία για το αγωνιστικό τμήμα της ΚΤΜ. Είναι ένα ισχυρό και αναγνωρισμένο όνομα, οπότε υπάρχει ενθουσιασμός για να δούμε μέχρι  πού μπορούμε να το φτάσουμε. Όταν αποφασίσαμε να βάλουμε την Gas Gas για πρώτη φορά στα MXGP η επιλογή της ομάδας Standing Construct και των αναβατών της ήταν αυτονόητη. Η ομάδα του Tim Mathys έχει γνώσεις και πάθος και αυτό φάνηκε το 2019. Η Laia Sanz έχει προϊστορία με την Gas Gas και τα Rally και ήταν η φυσική επιλογή για να επαναφέρει στην κορυφή του Dakar την Gas Gas. Θα είναι η ιδανική πρέσβειρα της εταιρείας, μέσα και έξω από τους αγώνες. Επίσης είναι φανταστικό που έχουμε μαζί μας έναν αναβάτη με το αγωνιστικό προφίλ και τον επαγγελματισμό του Taddy Blazusiak. Γενικά πρέπει να πω πως πιέσαμε όσο μπορούσαμε προς όλες τις κατευθύνσεις για να δώσουμε στην Gas Gas μια νέα ισχυρή αγωνιστική εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο.”         

Η TRIUMPH πανηγυρίζει μια εντυπωσιακή πρώτη χρονιά στο Enduro με την TF 250-E

Εντυπωσιακό ντεμπούτο για την TF 250-E στην πρώτη της αγωνιστική σεζόν
Triumph Enduro Debut Season
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/10/2025

Με επιτυχίες σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EnduroGP, International Six Days Enduro (ISDE) και τρεις εθνικούς τίτλους, η Triumph επιστρέφει δυναμικά στους αγώνες εκτός δρόμου

Η Triumph ολοκλήρωσε μια ιστορική πρώτη σεζόν στο enduro, σημειώνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα σε διεθνές και εθνικό επίπεδο με τη νέα TF 250-E. Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM EnduroGP, οι αναβάτες της πέτυχαν την 3η, 4η και 5η θέση στην κατηγορία Enduro1, ενώ κατέκτησαν δύο θέσεις στο Top-10 της γενικής κατάταξης EnduroGP.

Triumph Enduro Debut Season

Η απόδοση της μοτοσυκλέτας ξεχώρισε επίσης στο International Six Days Enduro (ISDE), με βάθρα για τις ομάδες Ιταλίας και Σουηδίας, καθώς και σε τρεις εθνικές διοργανώσεις, όπου η TF 250-E κυριάρχησε πλήρως.

Μια εξαιρετική πρώτη σεζόν

Η Triumph από τον πρώτο κιόλας αγώνα στην Πορτογαλία, με την TF 250-E απέδειξε την αξία της, σημειώνοντας τέσσερις τερματισμούς στο Top-10 και δύο βάθρα στην κατηγορία Enduro1 με τους Mikael Persson, Jamie McCanney και Morgan Lesiardo.

Triumph Enduro Debut Season

Συνολικά, οι αναβάτες της Triumph κατέκτησαν 15 βάθρα στην Enduro1 μέσα σε επτά γύρους. Ο Lesiardo ολοκλήρωσε τη χρονιά 3ος, ο McCanney 4ος, και ο Persson 5ος, παρότι έχασε τον τελικό αγώνα λόγω τραυματισμού. Ο Σουηδός αναβάτης τερμάτισε 7ος στη γενική του EnduroGP, με τον Ιταλό Lesiardo ακριβώς πίσω του, στην 8η θέση.

Triumph Enduro Debut Season

Στο προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος στην Ιταλία, ο Lesiardo χάρισε στην Triumph την πρώτη της νίκη σε GP στην κατηγορία Enduro1, κερδίζοντας το Σάββατο και τερματίζοντας δεύτερος την Κυριακή σε ένα ιστορικό αποτέλεσμα για τον ίδιο και την ομάδα.

Triumph Enduro Debut Season

Επιτυχίες και στο ISDE

Στο International Six Days Enduro 2025, ο Persson βοήθησε τη Σουηδία να ανέβει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά από 17 χρόνια, ενώ η Ιταλία με τον Lesiardo πανηγύρισε τη νίκη μπροστά στο κοινό του Bergamo, ολοκληρώνοντας μια χρονιά γεμάτη διακρίσεις για την TF 250-E.

Triumph Enduro Debut Season

Κυριαρχία στα εθνικά πρωταθλήματα

  • Ο Jamie McCanney κατέκτησε το Βρετανικό Πρωτάθλημα Enduro (ACU) και τον τίτλο του British Sprint Enduro.
  • Ο Morgan Lesiardo πήρε τον τίτλο Enduro1 στην Ιταλία.
  • Η Triumph εξασφάλισε έτσι τρεις εθνικούς τίτλους στη σεζόν, με τη TF 250-E να κυριαρχεί σε κάθε είδος τερέν.
Triumph Enduro Debut Season

Ο Jonny Walker πρόσθεσε ακόμη περισσότερη λάμψη στο πρόγραμμα, κατακτώντας βάθρο σε όλους τους γύρους του FIM SuperEnduro 2025 και τη 2η θέση στη γενική κατάταξη. Στο Red Bull ErzbergRodeo, ο Walker τερμάτισε 6ος απέναντι σε δίχρονες μοτοσυκλέτες, ενώ έκανε αίσθηση στο AMA EnduroCross με τη νέα TF 450-E, κερδίζοντας τον πρώτο γύρο με 3-1-1 αποτελέσματα.

Triumph Enduro Debut Season

Ο Paul Edmondson, διευθυντής της εργοστασιακής αγωνιστικής ομάδας, σχολίασε, “Η TF 250-E απέδειξε ότι είναι εξαιρετικά αξιόπιστη, όλες οι μοτοσυκλέτες μας τερμάτισαν κάθε μέρα αγώνα. Το 2025 ISDE ήταν η κορύφωση μιας σεζόν όπου μάθαμε πολλά, και το 2026 θα μας βρει ακόμη πιο έτοιμους.”

Triumph Enduro Debut Season

Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους θρύλους του χώρου Ivan Cervantes και Paul Edmondson, διαθέτει πλαίσιο αλουμινίου, αγωνιστική εργονομία και κορυφαία off-road τεχνολογία.

Triumph Enduro Debut Season

Με τις χαρακτηριστικές Triumph Performance Yellow γραφικές και τον επιθετικό σχεδιασμό, η TF 250-E δεν είναι απλώς η πρώτη αγωνιστική enduro της Triumph αλλά η αρχή μιας νέας εποχής για το Hinckley.

Triumph Enduro Debut Season