Με το MOTO στην Intermot

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/10/2016

Όπως έχετε καταλάβει, βρισκόμαστε ήδη στην Intermot στην Κολονία πριν καν ανοίξει τις πύλες της η Έκθεση για τους δημοσιογράφους. Πολλά από τα περίπτερα βάζουν τις πινελιές της τελευταίας στιγμής κι εμείς έχουμε ήδη τις πρώτες πληροφορίες για πολλά από τα μοντέλα που θα κάνουν αύριο επισήμως το παγκόσμιο ντεμπούτο τους.


Η Suzuki θα δείξει στην Κολονία πέντε νέα μοντέλα, ενώ για την EICMA έχει κρατήσει άλλα τέσσερα. Μεταξύ αυτών που θα δούμε σε λίγες ώρες θα είναι το ολοκαίνουργιο GSX-R1000, δύο νέα GSX-S (το ένα με 750 κυβικά) και δύο αναβαθμισμένες εκδόσεις των V-Strom.
Η BMW έχει επικεντρωθεί πάνω στην πλατφόρμα του R Nine T και θα δείξει την έκδοση Racer και μια χαμηλότερου κόστους, την Pure, ενώ θα κάνει την επίσημη πρώτη της και μια έκδοση sport touring του εξακύλινδρου Κ1600 που στοχεύει στον ανταγωνισμό των Hayabusa και GTR-1400.
Μία από τις εκπλήξεις που ετοιμάζει η Yamaha είναι μια παραλλαγή του MT-07 σε μορφή Dragster, ενώ η ΚΤΜ θα δείξει τον αντικαταστάτη του 1050 Adventure, το 1090 Adventure, όπως και το 1290 Adventure, με χυτές ζάντες στον εξοπλισμό τους, καθώς θα δούμε και το ανανεωμένο 1290 Adventure R.
Η Honda κρατάει περισσότερο το μυστήριο, αφού είδαμε δύο μοτοσυκλέτες σκεπασμένες, οι οποίες όσο μπορέσαμε να διακρίνουμε στοχεύουν στην αγορά των νέο-ρετρό, αλλά κι ένα βελτιωμένο VFR800.
Η Triumph θα δώσει το παρόν με ένα Street Twin με χαμηλότερη απόδοση προκειμένου να εναρμονιστεί με τους περιορισμούς της κατηγορίας Α2 των διπλωμάτων και χαμηλότερη σέλα στα 780mm, αλλά και με το Street Cup που είναι η πιο σπορ έκδοση του Street Twin, ενώ η Kymo θα παρουσιάσει το AK550, ένα scooter εξοπλισμένο με πλούσιες τουριστικές δυνατότητες.


Από αύριο το πρωί θα ξεκινήσει ο καταιγισμός των παρουσιάσεων νέων μοντέλων κι εμείς φυσικά θα είμαστε εκεί για να σε μεταφέρουμε ό,τι συμβαίνει ακριβώς τη στιγμή που συμβαίνει. Μείνετε συντονισμένοι στο site και στην σελίδα του περιοδικού στο Facebook για να βλέπετε live όλα τα νέα μοντέλα! Ακολουθεί το πρόγραμμα με τη σειρά των εταιρικών παρουσιάσεων που ξεκινάει στις 11:00 και τελειώνει στις 20:00

BMW
Kawasaki
Suzuki
Yamaha
Triumph
KTM
Harley-Davidson
Honda
Piaggio
Kymco
Ducati

Βενζινάδικα: Αποφεύχθηκε η απεργία, αλλά η τιμή της βενζίνης δεν πρόκειται να πέσει

Από την ομόφωνη απόφαση για κινητοποιήσεις ως την εκεχειρία, ένα τριχίλιαρο voucher δρόμος
fuel pump
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/3/2026

Αποτράπηκε το ενδεχόμενο γενικής απεργίας των πρατηριούχων καυσίμων μετά τη συνάντηση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) με τον υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο.

Μετά το τέλος της τρίωρης συζήτησης μεταξύ των δύο πλευρών την Πέμπτη 19/3, ο υπουργός κοινοποίησε τα ευχάριστα με μιαν ανακοίνωση που ουσιαστικά αγνοεί όλα τα σημεία και τις προτάσεις που είχαν θίξει οι βενζινοπώλες τις προηγούμενες μέρες, όπως μείωση φόρου και οργανωτικά ζητήματα.

Ούτε κουβέντα για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα, μόνο άφθονες επαναλήψεις περί πάταξης της αισχροκέρδειας και του voucher 3.000 ευρώ που θα λάβουν όσοι πρατηριούχοι δεν έχουν εγκαταστήσει ακόμη σύστημα εισροών-εκροών στα καταστήματά τους.

Από την πλευρά τους οι βενζινοπώλες δείχνουν να έφυγαν από τη συνάντηση έχοντας πειστεί να μην προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, όπως τουλάχιστον αυτό αντανακλάται στα λεγόμενα των δύο ομοσπονδιών τους, ΟΒΕ και ΠΟΠΕΚ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων).

theodorikakos

Από τη μια πλευρά ο πρόεδρος της ΟΒΕ, Μιχάλης Κιούσης, εκφράζει τη γνώμη πως μετά τη συνάντηση “δεν υπάρχει ενδεχόμενο κινητοποιήσεων”, ενώ ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Θέμης Κιουρτζής, θεωρεί ότι “κάποιες αποφάσεις που πάρθηκαν και εξηγήσεις που έγιναν, είναι σημαντικές”.

Αμφότεροι δηλώνουν πως στη συνέχεια θα ενημερώσουν τα μέλη των ομοσπονδιών τους για να αποφασίσουν για το θέμα των κινητοποιήσεων, ωστόσο από κοινού πιστεύουν πως η κατάσταση έχει αποκλιμακωθεί.

Όσον αφορά τα πρατήρια ωστόσο, τίποτε δεν αλλάζει επί της ουσίας. Από τη μια η τιμή του πετρελαίου συνεχίζει να ανεβαίνει καθημερινά, μαζί με τη λιανική τιμή στην αντλία και αυτό προφανώς δεν πρόκειται να αλλάξει όσο ο Περσικός Κόλπος παραμένει πεδίο μάχης, όπως επίσης δεν κουνιέται από τη θέση του το πλαφόν ως τις 30 Ιουνίου. Όχι τουλάχιστον από κάποια θεσμική πρωτοβουλία, όπως λ.χ. τις πρόσφατες αποφάσεις Αυστρίας, Ιταλίας και πλέον και της Κροατίας να μειώσουν τους δικούς τους φόρους κατανάλωσης ώστε να αποσυμπιεστεί η τιμή των καυσίμων στα πρατήρια.

Εξίσου απογοητευτικώς ασαφή δείχνουν και τα αποτελέσματα της διάσκεψης των 27 ηγετών της Ε.Ε στις Βρυξέλλες χτες (Πέμπτη 19/3), για την οποία ο πρωθυπουργός δήλωσε πως “υπήρξε μια διατύπωση που ανοίγει την πόρτα για περισσότερη ευελιξία στην λήψη μέτρων εθνικών και ευρωπαϊκών. Η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις εντός των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της,” συμπληρώνοντας πως δεν είναι ακόμη η ώρα για περισσότερες λεπτομέρειες.

fuel

Ευελιξία μπορεί να βλέπει ο κύριος πρωθυπουργός, μέτρα πάντως δεν βλέπει κανένας Έλληνας πολίτης. Εκτός αν ως προστασία του καταναλωτή από τη ραγδαία άνοδο της τιμής του πετρελαίου στις διεθνείς χρηματαγορές λογίζεται αποκλειστικά και μόνο η “πάταξη της αισχροκέρδειας” στη λιανική.

Δυστυχώς θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε ό,τι μας ζητηθεί για καύσιμα και τα πρατήρια θα πρέπει να περάσουν αυτή τη δύσκολη περίοδο με το πλαφόν που εξήγγειλε η κυβέρνηση στα περιθώρια κέρδους τους χωρίς την παραμικρή αλλαγή.

Αν τώρα με το τριχίλιαρο voucher απομακρύνεται ο κίνδυνος να κλείσουν πρατήρια καυσίμων - όπως είχε σπεύσει τις προηγούμενες μέρες να μας υπενθυμίσει η ΟΒΕ πως είχε γίνει την τελευταία φορά που ο μαύρος χρυσός ενεπλάκη σε ράλι ανόδου τιμών – δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε και οπωσδήποτε το απευχόμαστε.

Πάντως δεν περιμένουμε να πέσει η τιμή της βενζίνης στην αντλία, καθώς το Κράτος θα συνεχίσει να απολαμβάνει αυξημένα έσοδα από μια λιανική τιμή βενζίνης που αποτελείται από 56% φόρους (κατά την ΟΒΕ). Ανεβαίνει η τιμή, αυγατίζουν οι φόροι, οι καταναλωτές να ’ναι καλά να πετούν τα λεφτά τους στο πηγάδι που δεν έχει πάτο.

Ας ελπίσουμε τουλάχιστον τα περί αυστηρών ελέγχων κατά της αισχροκέρδειας, που τόσο περήφανα μηρυκάζει η κυβέρνηση, να συμπεριλάβουν και τα διυλιστήρια, για τα οποία ακούγονται - ανεπιβεβαίωτες - κατηγορίες πως επικαιροποιούν τις τιμές σε καύσιμα που είχαν αγοράσει και πληρώσει προπολεμικώς, με τις τότε πολύ χαμηλότερες τιμές.