Με το MOTO στην Intermot

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/10/2016

Όπως έχετε καταλάβει, βρισκόμαστε ήδη στην Intermot στην Κολονία πριν καν ανοίξει τις πύλες της η Έκθεση για τους δημοσιογράφους. Πολλά από τα περίπτερα βάζουν τις πινελιές της τελευταίας στιγμής κι εμείς έχουμε ήδη τις πρώτες πληροφορίες για πολλά από τα μοντέλα που θα κάνουν αύριο επισήμως το παγκόσμιο ντεμπούτο τους.


Η Suzuki θα δείξει στην Κολονία πέντε νέα μοντέλα, ενώ για την EICMA έχει κρατήσει άλλα τέσσερα. Μεταξύ αυτών που θα δούμε σε λίγες ώρες θα είναι το ολοκαίνουργιο GSX-R1000, δύο νέα GSX-S (το ένα με 750 κυβικά) και δύο αναβαθμισμένες εκδόσεις των V-Strom.
Η BMW έχει επικεντρωθεί πάνω στην πλατφόρμα του R Nine T και θα δείξει την έκδοση Racer και μια χαμηλότερου κόστους, την Pure, ενώ θα κάνει την επίσημη πρώτη της και μια έκδοση sport touring του εξακύλινδρου Κ1600 που στοχεύει στον ανταγωνισμό των Hayabusa και GTR-1400.
Μία από τις εκπλήξεις που ετοιμάζει η Yamaha είναι μια παραλλαγή του MT-07 σε μορφή Dragster, ενώ η ΚΤΜ θα δείξει τον αντικαταστάτη του 1050 Adventure, το 1090 Adventure, όπως και το 1290 Adventure, με χυτές ζάντες στον εξοπλισμό τους, καθώς θα δούμε και το ανανεωμένο 1290 Adventure R.
Η Honda κρατάει περισσότερο το μυστήριο, αφού είδαμε δύο μοτοσυκλέτες σκεπασμένες, οι οποίες όσο μπορέσαμε να διακρίνουμε στοχεύουν στην αγορά των νέο-ρετρό, αλλά κι ένα βελτιωμένο VFR800.
Η Triumph θα δώσει το παρόν με ένα Street Twin με χαμηλότερη απόδοση προκειμένου να εναρμονιστεί με τους περιορισμούς της κατηγορίας Α2 των διπλωμάτων και χαμηλότερη σέλα στα 780mm, αλλά και με το Street Cup που είναι η πιο σπορ έκδοση του Street Twin, ενώ η Kymo θα παρουσιάσει το AK550, ένα scooter εξοπλισμένο με πλούσιες τουριστικές δυνατότητες.


Από αύριο το πρωί θα ξεκινήσει ο καταιγισμός των παρουσιάσεων νέων μοντέλων κι εμείς φυσικά θα είμαστε εκεί για να σε μεταφέρουμε ό,τι συμβαίνει ακριβώς τη στιγμή που συμβαίνει. Μείνετε συντονισμένοι στο site και στην σελίδα του περιοδικού στο Facebook για να βλέπετε live όλα τα νέα μοντέλα! Ακολουθεί το πρόγραμμα με τη σειρά των εταιρικών παρουσιάσεων που ξεκινάει στις 11:00 και τελειώνει στις 20:00

BMW
Kawasaki
Suzuki
Yamaha
Triumph
KTM
Harley-Davidson
Honda
Piaggio
Kymco
Ducati

Kawasaki: Δοκιμές με πρωτοποριακό φυγοκεντρικό συμπιεστή υδρογόνου [VIDEO]

Ξεκίνησε δοκιμές σε μονάδες υγροποίησης υδρογόνου - Πρώτης στο είδος της τεχνολογίας
Kawasaki H2 Compressor
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/3/2026

Η Kawasaki κάνει ένα καθοριστικό βήμα προς μια ενεργειακά βιώσιμη εποχή, με τεχνολογία που υπόσχεται μείωση κόστους και αύξηση απόδοσης.

Η Kawasaki Heavy Industries ανακοίνωσε στις 19 Μαρτίου 2026 την έναρξη δοκιμών ενός πρωτοποριακού συστήματος συμπίεσης υδρογόνου, θέτοντας τις βάσεις για την επόμενη γενιά ενεργειακών υποδομών.

Στις εγκαταστάσεις Harima Works στην Ιαπωνία, η εταιρεία έχει ήδη θέσει σε λειτουργία τον νέο φυγοκεντρικό συμπιεστή KM Comp-H2, ο οποίος είναι σχεδιασμένος για αυτή τη χρήση και λειτουργεί με 100% καθαρό υδρογόνο από τον Ιανουάριο του 2026.

KM Comp-H2

Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος “Εξέλιξης Εξοπλισμού Υψηλής Απόδοσης και για Μεγάλης Κλίμακας Υγροποίηση Υδρογόνου”, που χρηματοδοτείται από τον Οργανισμό Νέων Ενεργειών Βιομηχανικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (NEDO). Πρόκειται για την πρώτη στον κόσμο δοκιμή φυγοκεντρικού συμπιεστή σχεδιασμένου ειδικά για εγκαταστάσεις υγροποίησης υδρογόνου, ένα πεδίο που ενδέχεται να εξελιχθεί σε κρίσιμο για τη μελλοντική ενεργειακή αυτάρκεια.

Το πρόβλημα που καλείται να λύσει

Η ευρεία υιοθέτηση του υδρογόνου ως χρηστική μορφή ενέργειας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη μείωση του κόστους παραγωγής και διανομής. Παράλληλα, η παγκόσμια ζήτηση οδηγεί στην ανάγκη για ολοένα μεγαλύτερες μονάδες υγροποίησης. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, δεν υπήρχε διαθέσιμος εξοπλισμός που να μπορεί να προσφέρει υψηλό λόγο συμπίεσης μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου.

Αυτό ακριβώς το κενό έρχεται να καλύψει ο συμπιεστής υδρογόνου της Kawasaki, KM Comp-H2. Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική του, επιτυγχάνει υψηλή απόδοση σε συμπίεση μεγάλων όγκων υδρογόνου, στοιχείο κομβικό για τη λειτουργία αποδοτικών μονάδων υγροποίησης.

kawasaki h2

Ο νέος συμπιεστής της Kawasaki δεν αποτελεί απλώς μια βελτίωση υπάρχουσας τεχνολογίας, αλλά μια εντελώς νέα προσέγγιση. Σχεδιασμένος ειδικά για υδρογόνο, το οποίο είναι απαιτητικό λόγω των φυσικών του ιδιοτήτων, ο KM Comp-H2 υπόσχεται σημαντική αύξηση της ενεργειακής απόδοσης σε σχέση με τις υπάρχουσες λύσεις.

Η σημασία του είναι ακόμη μεγαλύτερη αν ληφθεί υπόψη ότι η διαδικασία υγροποίησης υδρογόνου απαιτεί μεγάλες πιέσεις και είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρα, πράγμα που αποτελεί βασικό παράγοντα αύξησης του κόστους στην εφοδιαστική αλυσίδα. Με την αναβάθμιση της απόδοσης σε αυτό το στάδιο, ανοίγει ο δρόμος για πιο οικονομικά βιώσιμες εφαρμογές σε παγκόσμια κλίμακα.

kawasaki h2

Ευρύ πεδίο εφαρμογών

Αν και η βασική του χρήση αφορά τις μονάδες υγροποίησης, η τεχνολογία του KM Comp-H2 έχει σαφώς ευρύτερες προοπτικές. Η Kawasaki εκτιμά ότι μπορεί να αξιοποιηθεί σε ένα μεγάλο εύρος εφαρμογών, από αγωγούς μεταφοράς υδρογόνου και υπόγειες εγκαταστάσεις αποθήκευσης, μέχρι βιομηχανικές χρήσεις σε διυλιστήρια, χαλυβουργίες και μονάδες παραγωγής αμμωνίας.

Η επένδυση σε τέτοιου είδους τεχνολογίες δείχνει ξεκάθαρα την κατεύθυνση που παίρνει η παγκόσμια ενεργειακή στρατηγική. Το υδρογόνο θεωρείται ένας από τους βασικούς πυλώνες για την απανθρακοποίηση της οικονομίας, όμως η επιτυχία του εξαρτάται από την εξέλιξη κρίσιμων υποδομών όπως αυτή.

Με τον KM Comp-H2, η Kawasaki κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, φέρνοντας πιο κοντά ένα μέλλον όπου το υδρογόνο θα αποτελεί βασικό καύσιμο όχι μόνο για τη βιομηχανία, αλλά, γιατί όχι, και την μετακίνηση της επόμενης γενιάς.

kawasaki h2